Author Topic: F-104  (Read 22011 times)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
F-104
« on: January 01, 2011, 09:10:04 PM »
prilično daleko sam odmakao u izradi "widowmaker" F-104 starflighter. Pogon je impeler (edf) prečnika 64 mm. Model je od balze dužine trupa 108 cm. i raspona 58 cm.
ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: F-104
« Reply #1 on: January 01, 2011, 09:55:07 PM »
o slici bi se reklo da si pri kraju lol

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1497
  • teramo ga jako
Re: F-104
« Reply #2 on: January 02, 2011, 02:48:06 PM »
da li je taj model napravljen ili je u planu da se pravi  :)aplauz

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: F-104
« Reply #3 on: January 02, 2011, 07:57:47 PM »
Kao prvo greškom sam stavio post tu gde sam ga stavio, trebao je ići među elektro. Naravno da je na slici pravi avion čiju ću šaru iskoristiti za model, a model kada bude gotov staviću sliku i video klip.
 Za sada toliko da je model pri kraju izrade, što sam i napisao.
ex pseudonijum: licider

Offline vpanin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 243
Re: F-104
« Reply #4 on: January 07, 2011, 12:08:34 PM »
Kao full scale jet nije se bash neshto pokazao.To je ono " stavi na ciglu dovoljno jak motor i letece".Mislim da su ga aktivno u r.v. imali jedino Nemci (W.Germany), a i oni su jadni morali da ga kupe jer su im ga prodavali, jel ameri, koji su od njega odustali.
Bash ovaj avion je bio glavni razlog odlaska iz W.G.A.F. slavnog Bubi Hartmana, pilota sa chak 352 oborenih aviona u ww2, kao i velike afere oko kupovine istih...
Mislim da je i naziv widowmaker tu zbog slabih letnih karakteristika i opasnosti koje je samo letenje ovim avionom nosilo sa sobom.
Siguran sam da ce Savin jet biti mnogo bolji.

Pozdrav i srecno s gradnjom
Vlada
 

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: F-104
« Reply #5 on: January 08, 2011, 02:53:22 PM »
Hvala na lepim rečima. Znam da je avion "mušičav" i da ga bije loš glas, to mi je i bio izazov da ga napravim, poletim....., a onda ili će leteti ili biti lepa maketa na plafonu pored već penzionisanih modela.
Materijala ne ide mnogo u njega jer ga radim "filigranski" radi uštede u težini. Ne bi smeo na poletanju da bude teži od 650 gr. Sa potiskom od oko 600 gr. trebao bi da bude kao cepanica sa friziranim motorom.
Ovih dana ću objaviti i nešto slika.
ex pseudonijum: licider

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: F-104
« Reply #6 on: January 18, 2011, 09:47:28 PM »
Kad će da svane taj dan sa slikama? Radi li se nešto u tom Mitrovačkom Kombinatu?

Pozdrav

Mirče

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: F-104
« Reply #7 on: January 18, 2011, 10:04:24 PM »
Cim je Gazda otisao na odmor, Sava se raspustio.  :big smile

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: F-104
« Reply #8 on: January 18, 2011, 10:43:52 PM »
Misliš Gazdarica...

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: F-104
« Reply #9 on: January 18, 2011, 10:52:43 PM »
 (yay)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: F-104
« Reply #10 on: January 19, 2011, 12:41:58 AM »
A kad se vrati pa, vidi da je ovaj samo  17aa, al' će biti  (kush)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: F-104
« Reply #11 on: January 19, 2011, 01:09:25 PM »
Radi ,radi Mitrovački kombinat, doduše ne punim kapacitetom, ali držimo kontinuitet.
Prvo par reči o koncepciji izrade ovog modela.
Model je kompletno rađen od balze uz ojačavanje staklenom tkaninom i epoksi smolom. Razlog je da se uz maksimalnu uštedu na težini, sačuva dovoljna čvrstina modela.

Na slici je balza debljine 3 mm. obostrano ojačana 27 gr. tkaninom i epoksi smolom te vakumirana između dva stakla. Dobijena ploča ima veliku čvrstoću i od nje su pravljena sva rebra trupa.

Rebro koje na sebi nosi (levo na slici) krila, dodatno je ojačano brezovim avio-špero debljne 1 mm.
Trup je rađen od balza letvica 3x3 mm. Zbog montaže opreme morao sam pribeći izradi trupa iz dve polovine. U svojoj utrobi on nosi usisni i potisni kanal, kao i EDF. Zadnji deo trupa koji u sebi nosi EDF demontažan je radi eventualne intervencije.


Vertikalni stabilizator je malo specifične izrade. Kroz njega prolazi 0,8mm debela sajla za pokretanje komande dubine. Sa svojim bužirom od 2mm smeštena je u balzu 2 mm, a potom presvučena obostrano balzom od 1 mm te ojačana staklenom tkaninom i epoksi smolom uz vakumoranje između dva stakla.Sve ovo je rađeno iz razloga što ovaj sendvič ima tendenciju krivljenja i pored ukrštanja godova balze.

O izradi vazdušnog tunela kao i ostalim detaljima ću pisati i postaviti slike

ex pseudonijum: licider

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: F-104
« Reply #12 on: January 19, 2011, 05:16:51 PM »
Savo prelepo izgleda...

Pozdrav

Mirče

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: F-104
« Reply #13 on: January 19, 2011, 07:55:35 PM »
e to je vec nesto.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: F-104
« Reply #14 on: January 21, 2011, 08:03:05 PM »
Sledeća faza je izrada vazdušnog tunela koji zauzima više od polovine unutrašnjosti trupa. Uloga mu je dvostruka, prva i osnovna da dovede dovoljnu količinu vazduha do turbine iz oba usisnika, a druga da pričvršćena sa spoljašnjom oplatom da konačnu čvrstoću trupa.Sajle za pogon elerona moraju biti ugrađene u uzani prostor između usisnika i spoljašnje oplate.
Kompletan kanal se satoji i iz potisnog dela u kome se nalazi turbina, i on je zasebna celina u produžetku usisnog kanala.
 



Rešio sam da usisni kanal radim od kompozita jer samo tako mogu postići potrebnu čvstinu uz minimalnu težinu. Na slici se vide delovi isečeni od stirodura od koga sam napravio "bebu "na kojoj sam odlio  tunel. Da napomenem da tunel sa unutrašnje strane mora da bude potpono glatak radi lakšek strujanja vazduha



" Gaće" na čega me najviše podseća " beba " je sklopljena i izgleda kao na slici. Sama tehnologija izrade "bebe" bi mogla biti posebna tema, sada bi odvukla priču na drugu stranu.



I konačno je usisni tunel gotov. Odliven je od jednog sloja 27 gr. staklene tkanine i jednog sloja 40 gr. tkanine. Crne štrafte su karbonska vlakna koja su dala potrebnu čvrstoću krhkoj konstrukciji tunela. Njegova ukupna težina je 15 grama.



Ovako tunel izgleda sa prednje strane.

Potisni tunel je rađen istim postupkom samo što on na kraju ima suženje, tačno definisano radi povećanja brzine izlaznog vazduha.

Pogled u potisni tunel gde se vide lopatice turbine



Kompletan tunes satavljen na stolu, onako kako će biti u trupu.



 Ovo je kratak opis izrade pogonskog dela o kome će biti još reči.
 Do tada pozdrav iz Mitrovačkog kombinata

ex pseudonijum: licider