Author Topic: Li-po discharge?  (Read 6000 times)

Offline leonardofibonacci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 536
Li-po discharge?
« on: August 05, 2008, 01:38:42 AM »
Discharge: 15, 20, 30, 40C. Sta to znaci? Koja se to velicina obelezava sa "C"?
За живот ми мало треба: клавир, хлеб и парче неба!

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Li-po discharge?
« Reply #1 on: August 05, 2008, 06:40:45 AM »
1C = 1capacity
To je oznaka koliko baterija moze da isporuci maksimum snage.
Primjer: baterija kapaciteta 2200mAh 20C = 2.2A puta 20C = 44Ampera snage u odredjenom intervalu koji zavisi od kvaliteta baterije i proizvodjaca.
U prevodu sto vise C to bolje i skuplje naravno.
Ako naprimjer stavis bateriju koja daje 20 ampera na setup koji ce povuci preko tih 20 ampera ona ce vrlo vjerovatno da crkne.

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Li-po discharge?
« Reply #2 on: August 05, 2008, 10:23:56 AM »
Nece bas odmah da crkne, prvo se naduva, pa joj padne kapacitet, a onda moze i da se zapali...

Evo jedan zanimljiv topic na ovu temu:
http://rcfly4um.org/index.php?topic=35.0

Offline aco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 218
Re: Li-po discharge?
« Reply #3 on: August 05, 2008, 10:59:40 AM »
sve je to tacno. ali za pocetnika je veci problem sto takva baterija koja ima nedovoljan kapacitet praznjenja ( C ) ponekad moze da radi gotovo normalno u pocetku dok je skroz puna. Dok probas model i dok ga ne bacis iz ruke znaci nekuh 10-20 sekundi. nakon toga usled prevelikog optrecenja naglo joj padne napon pa speed controler to protumaci kao praznu bateriju i iskljuci dovod struje na motor bas kad si u prvom zaokretu na maloj visini i brzini. Onda naravno ako imas srece prosetas malo po kukuruzu. akko ne nazad u radionicu. Salim se malo ali meni se bas to desilo sa nekim liion baterijama. Cak sta vise taj isti setup sa dve baterije tj. 7,2v radi odlicno ali cim se doda treci element, dakle 11v nema vise dovoljno struje.

Offline Ziv

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 94
Re: Li-po discharge?
« Reply #4 on: August 05, 2008, 03:37:18 PM »
Cak sta vise taj isti setup sa dve baterije tj. 7,2v radi odlicno ali cim se doda treci element, dakle 11v nema vise dovoljno struje.

Aco,

ne razumem kako to mislis da nema dovoljno struje. Moze se uzeti da je impedanca motora ista u oba slucaja prema tome ako si povecao napon, povecava ti se i struja. Tako dobijas vecu snagu, motor se brze okrece a duzina leta se smanjuje jer praznis baterije brze.

Pozdrav Zivko.

Offline aco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 218
Re: Li-po discharge?
« Reply #5 on: August 05, 2008, 03:50:25 PM »
da bas tako. kad povecamo napon poveca se i struja praznjenja pa motor isporucuje vise snage. E sad Liion baterije iz starog laptopa jednostavno ne mogu da isporuce tu povecanu struju. Eksperimentalno sam utvrdio da Liion bateriski elementi koji reda velicine 1800 - 2200mA i kad su potpuno novi i puni ne mogu da daju struje preko 12A. Za probu sam ih vezao paralelu ali to onda povecava tezinu.
Tako da trenutno uglavnom letim sa 2s bateriskim pakovima: http://rcfly4um.org/index.php?topic=75.0

Offline leonardofibonacci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 536
Re: Li-po discharge?
« Reply #6 on: August 05, 2008, 04:18:01 PM »
Dobro, sta onda, meni, kao pocetniku, preporucujete (za brushed motor)?
За живот ми мало треба: клавир, хлеб и парче неба!

Offline aco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 218
Re: Li-po discharge?
« Reply #7 on: August 05, 2008, 05:00:40 PM »
Zavisi od kapaciteta baterija koje nameravas da kupis. 10c na primer na baterijama od 1000mA moze da da max 10Ampera dok sa baterijama od 2000mA moze da da 20A. Sad ti bi trebao sa ampermetrom da izmeris koliku max. struju vuce tvoj motor. Ako ne umes sam svrati kod bilo kog Tv mehanicara izmerice ti to besplatno. Uglavnom sto veci C to bolje i skuplje

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Li-po discharge?
« Reply #8 on: August 05, 2008, 05:10:03 PM »
2-3S Zippy 1000-2200mAh 20-30C zavisno od modela i snage motora.

Nije bitan tip motora vec koliko ampera vuce na odredjenom naponu. Znaci da bi ti preciznije odgovorio moras da napises nazivni napon tvog motora i njegovu maksimalnu struju. Na struju motora dodas jos 1-2A za prijemnik i servoe, i to je to.

Za 3D model uzimas najmanju bateriju koja ce ti dati dovoljno struje (sto laksi model to veca upravljivost -> lakse izvodjenje akrobacija), a za jedrilicu moze i teza baterija u zavisnosti od nosivosti modela i karakteristika koje zelis da postignes (brz - spor).

Offline Ziv

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 94
Re: Li-po discharge?
« Reply #9 on: August 06, 2008, 04:17:26 PM »
Leonardo,

odgovor na tvoje pitanje je dosta kompleksno i zavisi od aviona i onoga sto hoces da dobijes. Ako zelis vecu brzinu, onda povecavas korak elise. Ako zelis vecu vucu, povecavas duzinu elise. Pri svemu tome moras da vodis racuna sta se desava sa promenom parametara elise. Ako povecas korak dva puta, struja ti se udvostrucuje jer je relacija linearna. Sa povecanjem duzine elise povecava ti se struja sa trecim stepenom. Naravno moras da vodis racuna da baterija moze sve to da izdrzi kao i tvoj motor i ESC. Najbolje da koristis neki program na kompjuteru koji ti moze dati najbolje komponente za odredjeni tip aviona.

Pozdrav Zivko.

Offline leonardofibonacci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 536
Re: Li-po discharge?
« Reply #10 on: August 06, 2008, 06:31:39 PM »
Hvala vam, svima, na pomoci. Moj motor ce da vuce oko 20A, tako da cu, na osnovu toga, odrediti tip baterije.
За живот ми мало треба: клавир, хлеб и парче неба!