Author Topic: P-47D Thunderbolt  (Read 61237 times)

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #30 on: February 06, 2011, 02:21:19 AM »
 Evo sitnih sati i tada sam ja najaktivniji.


 Ovih dana sam izbrusio sva rebra na drugom krilu.





Za razliku od prvog krila gde sam se poprilicno namucio da obradim tvrdu ramenjacu da bude u nivou sa krilom (rebrima), na ovom krilu sam na ramenjace nalepio tanku balzu, tako da je brusenje bilo pravo uzivanje.

 Za to sam koristio specijalan alat.





 Zapamtite smirgla bez ravne ploce na koju je zalepljena nije alat. Nista ne mozete kvalitetno izbrusiti sa komadom smirgle na dlanu.

 Osim naravno ako je to finish finom smirglom.

 Pre plankiranja, prebrusio sam i plankove.
 Americkih 3/32 inca nije bas ispostovano po celoj duzini planka.



 Plankiranje je zavrseno bez problema.


Zatim sam obradio napadne ivice...




I zalepio terminezone.

 Uzivao sam...



Samo sto je bilo poprilicno tesko naci mesto u stanu gde cu sklopiti ceo avion.



 Napokon je doslo vreme da mi se pod ruke vrati trup.

 Poceo sam sa ugradnjom repnog tocka.



 Jos jednom bih se zahvalio Belom i Savi.

 Mehanizam po velicini i izgledu potpuno odgovara.

 Kada sam mu odredio odgovarajuce mesto isekao sam donji stringer i zapoceo izgradnju njegovog nosaca.


   Kao za pakost, izgleda sam veceras resio pitanje mehanizama glavnog stajnog trapa.
 Da ne izbaksuziram, prica o tome sledi.
 
 Znaci u mom institutu   ocigledno odmor nije na vidiku.

 Pozdrav iz instituta sa pesmom:


http://rcfly4um.org/index.php?topic=5618.msg35982#new
« Last Edit: February 06, 2011, 02:41:26 AM by coka »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #31 on: February 06, 2011, 06:41:13 AM »
Mogu samo da čestitam Coki i izvinjavam se što upadam nepoznat i nepozvan. Pošto sam ovaj post ostavio za kraj, u nadi da ću u njemu pronaći malo "ručnog rada", nisam se prevario i nisam mogao da se ne javim!
Zapravo i ja rešavam problem prednjeg trapa za moju ptičurinu, a pošto nisam nešto oduševljen gotovim i preskupim rešenjima, rešio sam da to izvedem sam. Pošto je dvadesetak inča manja, rešenje bi bilo malo slabo za ovu ticu, ali Savino rešenje je dovoljno jako i za 1/4 scale... (Generacijo, nadam se da se ne ljutiš?)
Zapravo hteo sam da kažem da malo dodatne signalizacione i kontrolne logike ne bi bilo na odmet, a taj deo završavam za desetak dana, pa ako hoćeš, kad budem sklapao za mene, da sklopim i za ovu ptičurinu (ja častim). Nisi naveo koji ćeš trap i točkove da koristiš, ali ti predlažem da staviš i kočnice. Kod mene ću staviti elektronske, nešto u ABS stilu, ali otom potom. Slobodno se obrati, pomoći ću ono što mogu (samo za pare ne pitaj).
Pozdrav i nadam se da ću prisustvovati vatrenom krštenju!
#FFCC00

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #32 on: February 06, 2011, 07:06:12 AM »
Taman posla, a što bi se ljutio, pogotovu na svoju generaciju, veliki pozdrav, ako mogu da pomognem tu sam. Nisam shvatio koji model praviš, ako nije tajna .
Čujemo se,
ex pseudonijum: licider

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #33 on: February 06, 2011, 07:27:43 AM »
Čemu tajna, samo je još u povojui nije konkretizovan do kraja! Radni naziv je E2002-V1.
#FFCC00

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #34 on: February 06, 2011, 11:06:42 AM »
Prelepo izgleda, videćemo stvaranje novog modela, čestitam
Pozdrav
ex pseudonijum: licider

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #35 on: February 06, 2011, 03:52:16 PM »
               
          U savakoj aktivnosti kojom se ljudi bave dati trenutak isturi lidera. Vec duze vremena u modelarstvu si Coko to ti. Ovaj tvoj poslednji projekat to nedvosmisleno potvrdjuje. Verujem da mnogo modelara pripada grupi kojoj pripadam i ja. Lutajuci kroz praksu nalazimo nekakva resenja i evo smo u toj prici. Ovo sto ti radis je spoj teorije, prakse i dugogodisnjeg iskustva. Iz toga se samo moze uciti, kasnije primenjivati i jos vise uzivati u ovom prelepom hobiju. Hvala ti za sve sto delis sa nama. Hvala i tvojoj Maji koja ti daje punu podrsku jer ovakvi projekti se ne mogu ostavrivati bez razumevanja i poverenja cele porodice. U celoj ovoj prici bi najmanje bio iznenadjen tvoj otac, on te je celog svog veka pratio u modelarstvu i ovo bi za njega bio samo logican sled dogadjanja. Nista, nastavi svoj projekat a mi koji smo svetlosnim godinama udaljeni od takvog necega cemo uzivati u tvojim prikazima nadajuci se da vidimo taj avion na livadi i u vazduhu.
                                                                                                        Puno pozdrava, Bata Stepanovic.

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 479
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #36 on: February 06, 2011, 05:48:43 PM »
I ja cu za 20 god. biti stari modelar....  :hehe  :)aplauz  (:sok:)
Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #37 on: February 06, 2011, 07:09:57 PM »
 Pozdrav

 Hvala na podrsci i lepim recima.

 Marko, sto se tice odlivanja plasticnih cevi bajoneta, kada sam pravio Su 31, odlio sam ih direktno na bajonetu i kada sam ih svukao (sa mukom), ustanovio sam da je zazor premali.
 Morao sam da brusim i cev i bajonet.
 Kasnije sam probao sa namotavanjem dva sloja staniola i to mi se cini kao najbolje resenje.
 Postupak je sledeci, prvo dobro ocistim i ispoliram bajonet. Zatim ga namazem nekoliko puta odvajacem (vostanim ) Oskar  a zatim jednom, alkoholnim. Nakon toga namotam dva sloja staniola koje medjusobno zalepim belim lepkom ili bilo kojim lepkom za papir. Ovo je bitno jer pri skidanju desice se  da se dva sloja rasloje pa se pocepaju i podglave, tako da skidanje lepo krene ali onda zapne.

 Kada sve zavrsim, ponovo, sada staniol, namazem sa Oskar-om i alkoholnim odvajacem.
 Ideja mi je da se cev sa staniolom skine sa bajoneta a onda staniol lako ogulim sa unutrasnjosti cevi.
 Cev lijem od epoksija i 100gr staklenog tkanja. Tri sloja mi daju debljinu od malo preko 1mm.
 Na F 16 sam sve to uvijao jos i sa karbonskim rovingom.
 Ako skidanje zapne, uvek mozes cev raseci, svuci je, a zatim je vratiti na bajonet pa odliti jos jedan sloj.
Ovo mi je rekao gosn. Radovan iz Panceva i par puta me spaslo.

 Savo
 Slazem se da resenje demontaznog opozarnog zida deluje cudno.
 Dva su razloga za to.
 Prvo, motor je kod ovakvih aviona tezak i preko 5kg.
Prilikom transporta, tolika masa zna da polomi ceo trup. Ovo se i desilo Dino Di Georgiu na Top Gun-u proteklih godina a Mirce je bio svedok.
 Ovaj avion ce, nadam se putovati van granica.
 Drugo, zelim da napravim nesto slicno monokok konstrukciji.
To  je u prevodu ljuska od jajeta. Cim iseces nekoliko velikih otvora, za krilo, kabinu, servisne otvore....giubi se ceo smisao.
 Na ovaj nacin cu sa laksom konstrukcijom dobiti vecu krutost.
 U trup u mom slucaju i nemam sta da ugradjujem jer sam servoe montirao po povrsinama.
 U nastavku postova, videces kako sam sve to zamislio.
Kao sto ti to znas da kazes..."drzi vraze civije".

 Soprano

 Naponska slika krila u letu izgleda ovako:





 Na prvoj slici vidis krilo (pogled od napred). Kontinualno optercenje sa donje strane krila je tezina krila i elemenata u krilu a sa gornje strane uzgonska sila.
 Na drugoj slici vidis njihovu rezultantu (   Uzgon-tezina)

 Na trecoj je moment savijanja krila.
 Taj moment, u odredjenim tackama je tacno moment koji trpe elementi krila, pa i bajonet.

 Ja sam se odlucio za dva bajoneta jer krilo ima dve ramenjace. Da ima jednu, onaj drugi mi ne bi bas puno znacio.
 Bajonete sam pustio otprilike do mesta gde ugradjujem stajni trap, jer mi je zelja da se sile od trapa prenesu sto krace do ramenjace i bajoneta.





 Kada sazmes celo masinstvo u dve reci, moglo bi se reci da je cilj sto kracim putem sprovesti silu do nosaca.

 Iskustveno, bajonet je obicno cetvrtina ili trecina razmaha krila.
 Naravno za klasicne konstrukcije krila.
Kod jedrilica, verovatno bi se nasla mana ovoj mojoj empiriji.

  Miso 2002

 Nikada u modelarsko drustvo nisi upao. Tom prilikom ti zelim dobrodoslicu.
 Ideja koju si izneo je vrlo interesantna.
 Vec godinam odusevljen sam abs sistemom na automobili i motorciklu.
 Bilo bi predivno imati nesto slicno na modelu.
 Ipak, ako letis sa travnatih terena, pa cak i ako je model veliki, cela prica sa kocnicama gubi smisao.
 Jos jedna stvar, koju iz letackog iskustva hocu da ti kazem, bi bila veliki problem.
 Kapotiranje.
 Modeli sa klasicnim stajnim trapom (sa repnim tockom), vrlo lako se preture na nos (kapotiraju). Mislim da bi upotreba kocnica, ma koliko nezno i oprezno, dovodila do kapotiranja.
 Mozda bi sve bilo izvodljivo pri sletanju dok model ima brzinu a pilot drzi navucenu palicu na sebe jer bi se stvorila sila koja bi repni tocak drzala na zemlji. Ipak kako brzina opada, mocnost kormila opada, neminovno bi bilo da model zavrsi na nosu.
 Sve pohvale za dizajn novog modela.
 Bato,

Potpuno si u pravu.
Ovo sto si napisao mi je izmamilo osmeh na licu.
 Modelarstvo je hobi a porodica je porodica.
 Nikada hobi nije vazniji od porodice i nikada hobija nema bez podrske iste.
 Mene moji oduvek podrzavaju.


 Nekada je to svim srcem radio moj otac i to mi bas nedostaje. Znali smo satima da gledamo u polusklopljen model i priocamo.
 Podrzavala me je i majka a sada i zena.




 Nadam se da ce mi i deca biti podrska, t.j da cu ja biti njihova.
 Ipak, uvek ce se sve vrteti u sklopu porodice.
 Znam da ti i Ljiska imate prelep odnos oko toga i srecan sam sto po tom pitanju moja bracna zajednica lici na tvoju.
 Hvala na podrsci.

 Sve sto je napisano, ukljucujuci i obrisan post, daje mi volju da nasatavim sa ovim velicanstvenim projektom.



« Last Edit: February 06, 2011, 07:11:31 PM by coka »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #38 on: February 06, 2011, 07:38:22 PM »
Hvala na toplim rečima!
Problem kapotiranja je naredna faza, inače mi je poznat, ali koncepcija (mog ABS-a) uzima to u obzir i pomera težište unazad,... Način izvođenja je već koncipiran i urađeni su neki računi. Papirološki bi trebalo da funkcioniše, a praktični test bi trebalo, za cca mesec i po, da pokaže upotrebljivost i konkretnu izvodljivost, pa otom potom.
Pozdrav i samo napred
P.S.
Moja ponuda još uvek važi!?
#FFCC00

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #39 on: February 06, 2011, 08:13:32 PM »
Hvala na toplim rečima!
Problem kapotiranja je naredna faza, inače mi je poznat, ali koncepcija (mog ABS-a) uzima to u obzir i pomera težište unazad,... Način izvođenja je već koncipiran i urađeni su neki računi. Papirološki bi trebalo da funkcioniše, a praktični test bi trebalo, za cca mesec i po, da pokaže upotrebljivost i konkretnu izvodljivost, pa otom potom.
Pozdrav i samo napred
P.S.
Moja ponuda još uvek važi!?

 na koji nacin bi radio taj ABS na modelu ,dali na isti nacin kao i na automobilu?

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #40 on: February 06, 2011, 08:30:26 PM »
Bravo Coko, uradio si ono što sam oduvek mislio da treba da se uradi na forumu, umesto smalića (opet ja ), pojasnio si na stručan način ono što radiš, a što mnogi modelari žele da nauče.
Samo napred,
Pozdrav od Mitrovačkog kombinata,
ex pseudonijum: licider

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #41 on: February 06, 2011, 08:48:12 PM »

 na koji nacin bi radio taj ABS na modelu ,dali na isti nacin kao i na automobilu?

Bez uvrede bilo kome, smatram da bi to bilo offtopic, a ovaj topik to ne zaslužuje!
Dobricki, odgovor na PM.
P.S-
Molim da pitanja, vezana za moj projekat idu preko PM ili sačekajte da otvorim topik, ali kad bude bilo vreme!
#FFCC00

Offline Mythbuster

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 102
  • Nebo visoko a zemlja tvrda.
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #42 on: February 08, 2011, 11:51:19 AM »
Au, ovo je zaista projekat ipo...

Ima da bude nestasice balze  u regionu, dok se ovaj Gromopucatelj ne zavrsi.

Komisiji za ulice u BG, pod odmah dostaviti predlog za novi naziv, "Ulica  akademika Pantica". Ili bar, "Cokino Sokache".

« Last Edit: February 08, 2011, 05:57:25 PM by GILE »
"Kakva bi tišina nastala kad bi ljudi govorili samo ono što znaju..."
Karel Čapek (1890-1938), otac naučne fantastike

"Ko uvece legne sa dupetom koje svrbi, probudi se ujutro sa prstom koji smrdi"
Srđan Dinči

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #43 on: February 08, 2011, 07:02:55 PM »
 Nastavak sledi.
 Zavezite se, bice ovo truckava voznja.

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: P-47D Thunderbolt
« Reply #44 on: February 09, 2011, 10:16:40 AM »
Evo zanimljive kamuflaze za P47 http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev1/501-600/Rev557_CED72114/rev557.htm .
Radi se o zarobljenom P47 YF-U cije su Americke oznake prefarbane (RLM74) i dodati zuti (RLM04) delovi na repu i nosu  :mhm . Zanimljivo je da
su Svabe ostavile americku slicicu (Beetle) na nosu... Avion je koriscen za vezbanje taktika u borbi sa P47.

E sad jedini problem  :big smile je sto je ovo P47D Razorback (Ima grbu od repa do kabine i poklopac kabine je potpuno drugaciji).
Ako te zanima ovako nesto mogao bih mozda da nadjem i neki P47 sa bubbletop kabinom kao ovaj tvoj .

Znam da si rekao da radis naseg,znam samo da je dosao 1951, ovo je njegova istorija kod nas... http://www.muzejrv.mod.gov.rs/pages_files/parter_files/partexpo/p47_files/p47.html
Sta cu, ja uvek vucem na Nemacku varijantu ...   mmmm

Ovo sto je uradjeno do sada izgleda impozantno, mogu da zamislim kako je uzivo.

pozdrav
« Last Edit: February 09, 2011, 10:24:41 AM by Schwab »
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'