Nakon male pauze evo se javljam sa pozitivnim vijestima nakon kvarova koji su se desili na oktu od 23.09. do 19.11.
Kako kazu sve je dobro sto se dobro svrsi...Ovih dan po oktu su setkali mali gremlini koji su nadam se za izvjesno vrijem rastjerani
Posto sam o kvaru pisao u predhodnom postu samo cu da napomenem da se kvar manifestovao prestankom rada motora br.1 u letu.
Poslije detaljnih pregleda ustanovio sam da je otkazao BlCtrl br.1 pa sam preko Dragana narucio jedan BlCtrl od slovenaca jer je i on
narucivao neke dijelove za svoj okto.
Poslije desetak dana stize novi Blctrl.
Naravno odmah sam ga zamijeno sa neispravnim.Naravno doza neizvjesnosti sta ce da se desi kad prikljucim bateriju. Prikjlucujem bateriju,svaki motor se registruje
odradim kalibraciju pokrenem motore. Ista stvar kao i prije
Znaci i prije se kvar manifestovao tako sto gas nisam mogao da dajem dalje od 20 % a motor br.1 ne radi
Naravno onako smiren pregledam led diode na BlCtrl i ustanovim da na Bl Ctrl. svijetli crvena led dioda.Kad se pokrenu motori ova led dioda pocne da
treperi i10x i tako sve u krug naravno dok rade motori kad se ugase motori ne trepce ali i dalje svijetli.
Dok sam testirao okto prije zamjene ovoga BlCtrl nije svijetlila led diodad niti je blinkala 10x.E sad kontam stavio sam novi BlCtrl i on pokazuje pravu
grešku a ta greška sudeci po ovim diodama po uputstvu kazu da je greska u motoru Br.1 ili je u njemu kratki spoj ili nesto slicno tome.
Program sve registruje pocev od flight Ctrl,BlCtrl je svaki detektovan ali ovaj put program registruje nedostatak motora br. 1 ( BL 0)
Malo mi je ovo djelovalo cudno jer sam motor br.1 skidao provjeravao zice da nije koja izolacija okrznuta ali sve je bilo o.k.Nisam rastavljao motor ali
sam ga zato probao sa obicnim spidom i radi.Naravno i sa starim BlCtrl i novim probao sam drugi motor i nije ga pokrenuo.To mi je sve govorilo da nije do motora nego da je u pitanju ipak BlCtr.Dokaz je bio i to kada sam motor Br.1 postavio na BlCtrl br.4 motor je radio.
Bilo je još tu mali milion kombinacija sa moje strane ali sve je bilo u fazonu j...lud zbunjenog.
Od kad se kvar na oktu desio Saxpg mi je rekao da ima prijatelja u Ulcinju koji je Dr. za elektroniku.Naravno to sam imao u vidu svo vrijeme ali
nisam htio da ga alarmiram dok nisam pokusao sve ove opcije.E poslije ovih peripetija kotaktiramo Saleta (Aleksandar Vukicevic)
i dogovaram se da dodjemo 09.11.da se prije svega upozna sa oktom cudnom spravom pa da vidi sta moze da se uradi.Prije nego sto sam posao poslao sam mu sheme BlCtrl i Flight Ctrl da se upozna sa komponentama.
Sale je inace preko saxpg upoznat sa RC spravicama i vec se poceo interesovati za helije i lebdece sprave tako da je jedva cekao da vidi ovu spravu.Kakav je Sale dr. za elektroniku govore i njegovi rezultati.Na samom pocetku i ovom prilikom da mu se zahvalim na svemu sto je uradio a on je takodje imao priliku da napokon vidi kako ova sprava leti.Njegovom odusevljenju nije bilo kraja a tek mom a na samom pocetku je rekao da ce ga vinuti u visine 100% tako jei bilo.
Sale se prvo upoznao sa nacinom komuniciranja ovog uredjaja izmedju njegovih procesora.Prije svega kad je pogledao elektrokomponente na njemu konstatovao je da se sve komponente mogu bez problema mijenjati jedino je ziro na Fligt Ctrl malo kompikovanije zamijeniti.
Prvo je uradio neka mjerenja na osciloskopu i nakon toga odlucio da krene od toga sumljivog BlCtrl.1 (novi koji sam tek zamijenio)
Na njega je prikljucio novi brushles motor koji je imao u radionici ali opet motor nije radio.Poslije ovoga je sve dijelove na njemu prelemio svaki fet je skidao i ispitao a otpornike i kondezatore je takode ispitao i prelemioi svi su bili ispravni.Poslije ovoga smo opet prikljucili njegov motor i radio je gasnje primao bez problema takodje i ostali motori su radili
Znaci BlCtrl.koji sam porucio bio je sa losim lemom, desava se ipak je to hiperprodukcija.E sad kad je kvar odklonjen lakse se dishe.Vracamo sve na svoje mjesto i prikljucujemo baterije:registruje se svih 8 motora na svakom BlCtrl svijetli zelena led dioda (nema crvene led diode na BlCtrl.1 koja je do sad stalno bila prisutna) palimo motore svi se pokrecu radi svih 8 motora radost u radionici ali na kratko
motor br1 opet prestaje da radi a na BlCtrl.svijetli led dioda).
Sta dalje?Inace sve ove kobinacije sa motorima zamjenama BlCtrl i ostalih mjerenja trajala je 0d 15h do 20h tako da je malo i vrijeme,umor i sama neizvjesnost cinilo svoje.
Ali Sale je rekao da ce ga vinuti nema povlacenja.Pitanje sta dalje provjeravati Flight Ctrl nije sigurno ipak ima neke veze sa motorom.
Iako sam ja prije ovoga izvlacio zice iz motora i sve kablove provjeravao sledeci korak je bio da opet provjerimo zice i da otvorimo motor.
Poslije pregleda i svih mjerenja nista nismo pronasli.Medjutim kad smo prikljucili motor onako sa izvucenim zicam svi motori su poceli da rade pa i motor Br.1 Nismo se radovali kao prvi put,dajemo gas prihvata prolaze minuti sve o.k.
E sad onako laicki postavljam pitanje Saletu da li mozda jedna od antena koju sam postavio ispod Al profila na kom je motor br.1 moze da pravi smetnje.Posto je Sale mislio da je u pitanju samo prijemna antena rekao je da ne moze ali kad sam mu rekao da on salje podatke stanici e to je vec nesto drugo.
Znaci ta antenica je stvarala smetnje sa zicama od motora tako da je poslije 15 letova procesor na BlCtrl crkao a u to smo se uvjerili poslije kad je Sale i njega ispitao sve komponente su o.k.samo Atmega nije ispravna.
Kad smo sklonili antenu Sale je zalemio i jednu nogicu na Flight Ctrl ploci od molex konektora koja mu je bila sumnjiva mislili smo da je mozda i to u pitanju ali smo poslije i tu sumnju odklonili jer smo vidjeli na shemi da je ta nogica + a ne od C ili D veze tako da ako bi ta nogica predstavljala problem ne bi bilo struje za sve motore.
Naravno poslije ovoga povezemo zice izolir trakom za Al profil baterije se pune i na prvi night flight ispred Saletove kuce na parkingu.
Tu vece smo napravili tri leta.Sale je uzivao u letenju okta i da nije bilo vec 02.00h jos bi letjeli.
Eto tako na visestruko zadovoljstvo tog jutra ja se vratih u Podgoricu oko 04.00h sa osmjehom na licu zbog toga sto je okto napokon ispravan i zbog toga sto okto od sada ima svog doktora.
Ovom prilikom cu samo napomenuti da je nosac koji je napravio tibeteagle strpljivo cekao i jos dok se nije kvar odklonio bio postavljen na okto i podesen ali nije mogao u visine.O ovome nosacu nesto vise u sledecem postu za sad za orla sa tibeta
E poslije ovoga sve se podesava,vracaju se kablovi na svoje mjesto par puta testiram okto i sve je spremno za prvi let sa kamera nosacem camericom.
17.11.spremam okto za letenje i prije nego sto sam krenuo ajde rekoh da jos malo bolje rasporedim kablove od servoa kamera nosaca ispod Flight Ctrl ploce.Sredim ja to sve i ajde rekoh jos jednom da sve isprobam prikljucim bateriju kad varnica ispod glavne ploce
dim uzasni miris
onako u shoku ne mogu da vjerujem gasim bateiju i dalje ide dim.Ne mogu da vjerujem.Naravno odmah sam mislio da je neka zica dotakla neki dio na ploci i eto varnice.
Poslije ovoga sam skinuo Flight Ctrl da pregledam zice sve su o.k.nijedna nije ostecena nema vidljivog kontakta.Pregledam sa gornje strane plocu nema nista sve o.k
E kad sam pregledao sa donje strane plocu na slici pozicija 9 na tom mjestu se vidjeo bijeli trag i mala rupica prvo sam pomislio da je tu neka od zica ostvarila kontakt ali kad sam vratio plocu bas na tom nema zica.E sad poslije onog prvog kvara evo u malom razmaku opet gremlina,naravno jedini lijek je kod Dr.Saleta.
Zovem ga opisem mu sta se desilo i kaze mi da mora na operacijski sto i da nista nije strasno u najgorem slucaju ako je jaca struja dosla do procesora da je on riknuo ali sumnja u to jer ima do procesora dosta zastita.Naravno malo rasterecenje.
19.11.Saxpg , okto i moja malenkost opet na more
Saletu krivo sto se to desilo ali mu opet drago jer kaze opet ce on da leti.
Opustenija atmosfera jer dr.sada bolje zna pticu.Kad je vidio gdje je izbila struja na ploci pomocu sheme locira moguci kvar i skoncentrisao se na kondezatore koji su u redu povezani.Skida svaki ispituje ih i pronalazi jedan koji je probio.Posto je vec jedan probio odlucuje da zamjeni sve sa jacim kondezatorima.
Medjutim kad je kondezator probio oštecen je + vod na ploci pa je morao da premosti vezu sa zicom do molex kabla.Posto je stampana ploca viseslojna nemoguce je osposobiti taj vod na drugciji nacin.
Poslije ovoga probamo okto, radi ali na stanici se oglasava alarm za pad napona pijemnika.Pomocu seme dalje ide i dolazi do jos jednog kondezatora koji je ostecen bas na toj vezi prijemnika a ispod njega je onaj bjelicasti trag tj.mjesto gdje je ploca ostecena.Kad je i ovaj kondezator promjenjen prikljucujemo bateriju sve radi kako treba.
Naravno Sale nestrpljiviji od sviju nas da ga opet vidi u vazduhu kaze da idemo do gradske plaze i tu po prvi put testiram kamera nosac sa sve GoPro kamerom koja inace nije za nocne snimke ali kad je vec bila na oktu zasto ne cisto da vidim kako se ponas nosac.
Iako je bilo malo vjetra okto je onako sa hirurskog stola vinut ovaj put u nebesko crnilo sa sve diodama Sta da kazem prvi u stvari drugi night flight sa sve adrenalinom zbog popravki.
O tome svjedoci ovaj video a za ubuduce se nadam da cemo se gledati u opustenijoj atmosferi i da se samo snima.
Sta da kazem nego da sam vjecito zahvalan Aleksandru Vukicevicu Saletu Dr.elektronike
i okto od sada ima izabranog doktora,hvala Saxpg na preporuci i podrsci i Djoletu koji je bdio nad oktom tokom prve popravke
Nadam se da nisam nista bitno preskocio jer napraviti neku retrospektivu sta se sve tu izdesavalo nije bilo lako tako je to kad su u pitanju cincilatori
Evo par fotografija i video kao rezultat pozitivnog zavrsetka
U nadi da slijedi period flajanja i snimanja puno pozdrava od Fenixa
http://www.youtube.com/user/velemirs#p/a/u/0/3sqR3zCQaNA