Author Topic: flight time elektro helija  (Read 23421 times)

Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
flight time elektro helija
« on: March 19, 2011, 08:49:56 PM »
Pocetnik sam priznajem, ali koliko god sam citao, vreme leta je 8-10 min, a ugradjena baterija se ne moze na livadi lako zameniti rezervnom napunjenom kod kuce (za razliku od RC auta gde na voznju poneses jos jednu ili dve napunjene baterije, pa imas toliko puta po 10-20 minuta voznje). Da li sam u pravu? Koje je tu resenje (nadam se da neje cekanje sat - dva za punjenje ugradjene baterije na livadi / u hali gde se leti)?
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: flight time elektro helija
« Reply #1 on: March 19, 2011, 09:33:48 PM »
Na koji helikopter mislis?
Kineske "igracke" imaju ugradjenu bateriju koja se puni preko daljinca i to jeste smaranje. Na iole ozbiljnijim helikopterima baterija se menja bez ikakvih problema.

Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #2 on: March 19, 2011, 10:42:16 PM »
Ako pod "bez ikakvog problema" podrazumevaš skidanje kabine odvrtanjem 4 šrafa koja drze kabinu, to mi se baš ne čini kao rešenje za livadu! Takodje, koliko puta šraf može da se odvrne i zavrne pre nego što ga izgubiš ili oblazne? Ako za svaki dan letenja treba da 4 puta promeniš bateriju, to je 16 odvrtanja i 16 zavrtanja, pa x broj dana koji godišnje letiš, dobije se brojka od koje se glava zamuti ??? Ili možda opet grešim?
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: flight time elektro helija
« Reply #3 on: March 20, 2011, 12:05:58 AM »
Ako pod "bez ikakvog problema" podrazumevaš skidanje kabine odvrtanjem 4 šrafa koja drze kabinu, to mi se baš ne čini kao rešenje za livadu! Takodje, koliko puta šraf može da se odvrne i zavrne pre nego što ga izgubiš ili oblazne? Ako za svaki dan letenja treba da 4 puta promeniš bateriju, to je 16 odvrtanja i 16 zavrtanja, pa x broj dana koji godišnje letiš, dobije se brojka od koje se glava zamuti ??? Ili možda opet grešim?
apsolutno si u pravu sto se srafova tice ,zamisli samo da vozis avion ,kad krenes na letenje moras prvo staviti bajonet u trup sklopiti krila  ucvrstiti zavrtanjem 2 srafa sipanje goriva ,stavvljanje grejaca svecice ,startovanje starterom nece da upali ....pa stuca motor treba prestelovati karburator a kad tamo opet jos 2 srafa,pa se gasi

a sto se tice ta 4 srafa to je najveci problem zamisli da oni i izdrze ta odvrtanja zavrtanja sta cemo sa nasim jagodicama na prstima znaci sta moras imati i pomadu za ruke.
S tim da ne mozes mazati pomadu pre letenja jer onda ta 4 srafa neces moci uspesno da stegnes a ni da odvrnes (kliza zbog pomade)
Usput moras da krijes pomadu jer ako te vide da u fly boxu imas pomadu garant si peder.

sve u svemu MA JOK NE GRESIS SUPER SI. :sljus

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: flight time elektro helija
« Reply #4 on: March 20, 2011, 01:28:55 AM »
Ako pod "bez ikakvog problema" podrazumevaš skidanje kabine odvrtanjem 4 šrafa koja drze kabinu, to mi se baš ne čini kao rešenje za livadu! Takodje, koliko puta šraf može da se odvrne i zavrne pre nego što ga izgubiš ili oblazne? Ako za svaki dan letenja treba da 4 puta promeniš bateriju, to je 16 odvrtanja i 16 zavrtanja, pa x broj dana koji godišnje letiš, dobije se brojka od koje se glava zamuti ??? Ili možda opet grešim?
apsolutno si u pravu sto se srafova tice ,zamisli samo da vozis avion ,kad krenes na letenje moras prvo staviti bajonet u trup sklopiti krila  ucvrstiti zavrtanjem 2 srafa sipanje goriva ,stavvljanje grejaca svecice ,startovanje starterom nece da upali ....pa stuca motor treba prestelovati karburator a kad tamo opet jos 2 srafa,pa se gasi

a sto se tice ta 4 srafa to je najveci problem zamisli da oni i izdrze ta odvrtanja zavrtanja sta cemo sa nasim jagodicama na prstima znaci sta moras imati i pomadu za ruke.
S tim da ne mozes mazati pomadu pre letenja jer onda ta 4 srafa neces moci uspesno da stegnes a ni da odvrnes (kliza zbog pomade)
Usput moras da krijes pomadu jer ako te vide da u fly boxu imas pomadu garant si peder.

sve u svemu MA JOK NE GRESIS SUPER SI. :sljus


 lol

 (pijanoo)
Veljko

Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #5 on: March 20, 2011, 05:56:57 AM »
U avione se ne razumem, ali poredjenje nije adekvatno! Ja samo želim da odvojim ono što je neophodno, od onog što nije. Da su mogli da naprave da se baterija vadi bez skidanja maske, verovatno su mogli, o čupanju kablova i da ne govorim, sve to deluje kao "work in progress", a ne kao završeni dizajn koji je lak za upotrebu. Šta misliš koliko bi ljudi (posebno žena) koristilo mobilni telefon kada bi se za svako punjenje baterije trebala skidati maska sa 4 šrafa i odvezivati / privezivati baterija preko konektora. Ovako su napravili da samo uguraš džek, i ne misliš, kao da isto nije moglo da se napravi na svakom RC modelu (autu, heliju, ...). Još šezdesetih godina prošlog veka svaki tranzistorski radio je imao priključak za slušalice koji je bio i prekidač koji je zvuk vodio na zvučnik dok se ne priključe slušalice, a kada se slušalice priključe isključivao zvučnik (koliko bi kupaca koristilo slušalice da je trebalo skidati masku sa 4 šrafa i odvezivati / privezivati zvučnik preko konektora). Zamena baterija u kineskom RC autiću igrački od 700 dinara se vrši otvaranjem poklopca na šasiji, a takva jednostavnost nije mogla biti primenjena u hobi modelima koji koštaju 20 do 50 puta više? ... (plz)

Sve ovo sam počeo da bih rekao da zato modelarstvo (posebno auto i heli) ostaje na nivou samogradnje i za veoma ograničeni krug "majstora", jer ako dnevno možeš da voziš / letiš samo 10 minuta, a pritom to ne možeš da radiš kod kuće, već treba i da se pola sata ili više transportuješ do livade ili hale ili praznog parkinga, naravno da će nivo znanja / veštine / upravljivosti ostati mnogo niži nego da je punjenje i izmena baterija lakša i brža. Dokaz za sve je da, koliko ja znam, u Srbiji do sada nije održano nijedno RC heli, odnosno auto on-road ili off-road takmičenje (svaka čast avio modelarima, no tradicija ovog hobija je mnogo duža, pa je i bilo za očekivati).

APSOLUTNO SAM PROTIV POTREBE DA SE KORISTI ŠRAFCIGER I KONEKTORI ZA PROMENU BATERIJA, TO JE PREISPOLJNA GLUPOST KOJA JE MOGLA DA BUDE IZBEGNUTA VRATANCIMA - POKLOPCEM I OPRUGOM KAO U SVAKOM UREDJAJU NA BATERIJE ZA MASOVNU UPOTREBU. Mi ako smo hobisti, ne treba da budemo mazohisti (ko voli da šrafi, šrafilo mu se o glavi (nene))
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: flight time elektro helija
« Reply #6 on: March 20, 2011, 09:40:50 AM »
vratanca, opruge, i ostali dodaci povećavaju težinu. na dva helija koja ja imam, HK250 i HK450, baterije se menjaju za 5 sekundi, bez ikakvih šrafova i komplikacija. ti jeftiniji kinezi prosto nisu koncipirani tako da ti olakšaju letenje sa više baterija.

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: flight time elektro helija
« Reply #7 on: March 20, 2011, 12:37:22 PM »
off totalni..

@ultrahome, ocigledno da si pogresio hobi. S druge strane sta reci onda za Mircetove modele s tvoje tacke gledista. Koliko vremena oko njih treba da se naprave, razrade motori i na kraju polete, a o Jet-u i da ne pricam...zamisli, Mirce nije jedini koji se tako "cima", onda sigurno s nama nesto nije uredu..  ")

To o cemu ti pricas su igracke i taj nivo letenja je potpuno amaterski i ne spada u modelarstvo, zato ne brkaj te dve stvari. Da bi iole zeleo da napredujes u nekoj od takmicarskih RC modelarskih kategorija moras protegnuti noge, izaci van kuce, potrositi kintu za gorivo i sacekati red na aerodromu za letenje...
Sto se takmicenja tice, prvo procitaj forum, pa komentarisi. Heli takicenje je bilo organizovano na jednom skupu pre dve godine, gde smo se svi lepo zabavili.

Ne zelim da te omalovazavam, jednostavno s takvim pristupom koji sada imas, tesko da ces uopste zagaziti u RC modelarske vode iz XY razloga.

Daj malo pojasni pitanje u ovom topic-u, o kojem tipu helikoptera je rec? Lepo te je gizmo pitao.

« Last Edit: March 20, 2011, 12:48:51 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #8 on: March 20, 2011, 03:28:14 PM »
administratoru:

Zamolio bih da temu koju sam zapoceo:

HELIKOPTERI GENERALNO (Moderators: GILE, dule) > flight time elektro helija

IZBRISETE

posto sam promasio temu iz neznanja (priznajem).
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #9 on: March 20, 2011, 03:56:58 PM »
odgovor za SABURO-a:

Ja i ne pretendujem da budem modelar, vec korisnik RC proizvoda koji su drugi dizajnirali i napravili. Ja sam samo kritikovao, iz svog ugla korisnika, neka resenja kompanija koja se bave dizajnom ovih uredjaja (igracaka i / ili modela, ponegde je razlika tanka linija). Dakle, ne mora neko da bude konstruktor i majstor da bi se bavio RC-om. Zapravo tu i postoje 2 grupe, ili da budem precizniji 4 grupe (investitori, dizajneri, majstori, i korisnici), koje se obicno ne preklapaju. Obicno investitor u neki auto Formule 1 nece biti i konstruktor i mehanicar i vozac - to su 4 osobe. Svako bira koji mu deo ovog hobija vise odgovara.

Sto se Heli takmicenja tice, mozda je i odrzano, ali iz naslova rubrike SKUPOVI / TAKMICENJA / OKUPLJANJA to se neda zakljuciti jer ni u jednom se ne pominje rec "helikopter", sto bih preporucio kada se sledeci put bude organizovalo, radi lakseg pronalazenja u moru topic-a. Usput, ako je vec odrzano prvo takmicenje, zasto se organizacioni odbor nije sastao i organizovao naredne godine reprizu?

Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #10 on: March 20, 2011, 04:17:35 PM »
SABURO je pisao: "To o cemu ti pricas su igracke i taj nivo letenja je potpuno amaterski i ne spada u modelarstvo".

Zamolio bih da ne vredjate amatere! Svi koji ne zive od hobija (a to je i definicija hobija: aktivnost u slobodno vreme, dakle van profesije pojedinca), su AMATERI. Samo postoje pocetnici i iskusni amateri, takodje postoje hobisti hladne glave, i oni malo vise napaljeni (kojima se zuri, i kojima je samo najskuplji i najjace dovoljno dobro, bez obzira da li su spremni za tu snagu). Svi su jednom bili pocetnici, i gresili. Takodje ne volim kada sa visine govorite o "igrackama". Hobi modeli su samo 5 do 10 i vise puta skuplje igracke, i potpuno je pogresno (iz moje perspektive) poceti sa modelima, a preskociti stepenicu "igracaka" - to je kao sesti na Kavasakija od 1000 cc, bez prethodnog ovladavanja voznjom bicikla i mopeda. Za ovaj Kavasaki bicikl je stvarno igracka, ali potpuno neophodna. Zasto imaoci helikoptera stalno pisu o padovima - verovatno zato sto su prebrzo presli na brushless, fixed pitch, 6 ch, 3D modele. Treba voziti i leteti igracke, pa onda pocetnicke modele, pa tek za par godina razmisljati o inverted flight-u, no za to vecina nema strpljenja, a prodavci delova zadovoljno trljaju ruke :)
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Online n3mke

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 811
Re: flight time elektro helija
« Reply #11 on: March 20, 2011, 04:43:11 PM »
Tvojom logikom treba prvo potrositi par stotina evra kupujuci smece, pa tek onda preci na ozbiljne modele, koji, da se razumemo, ne mogu da se porede sa igrackicama ni u jednom smislu..
Zasto??
-Mozes da promenis 50 igracaka, pa onda kupis ozbiljan model i neces znati kuda i kako.. Kao sto mozes 50 bicikli i skutercica da promenis, ali kad sednes na harli neces moci da ga pomeris.. lep si primer dao!
Ja sam jedan od tih koji se zajebao, kupio prvo par igrackica, izlomio ih jer ne mogu da lete uopste, potrosio novac koji sam mogao da ulozim u nesto pametnije, i nista nisam naucio, osim da tako ne treba pocinjati..
Ja se ne bavim helijima ali ne videh ni jedan malo ozbiljniji heli (100+eur) koji ima problem sa vadjenjem baterije.

Ne zelim ovim da te uvredim, vec da ti dam do znanja da dajes pogresne savete..
« Last Edit: March 20, 2011, 04:49:07 PM by n3mke »

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: flight time elektro helija
« Reply #12 on: March 20, 2011, 04:53:32 PM »
Niko od nas ne vredja pocetnike, naprotiv, trudimo se da im izadjemo u susret, sto mnogi mogu i da potvrde. Posto mi izvlacis reci iz konteksta, da pojasnim; s takvim igrackama ne postoji nacin napredovanja, dakle svedeno je na amaterski nacin letenja - igranje. Shodno tome i nacin punjanja je sveden na najjednostavniji moguci, jer se uglavnom radi o NiMh baterijama.
Ako pricamo o modelarskim RC helikopterima, koji krecu od 450 velicine pa navise, koriste se LiPo baterije od 3s 2200mAh pa eksponencijalno navise ka 5s itd..i kada bi se primenio takav "jednostavan" nacin punjanja i pristupa sigurno bi cesce dolazilo do nezeljenih efekata, tj. pozara i sl., jer ovakve baterije nisu za igranje. S druge strane, ne znam nikoga sem tebe da se pozalio sto mora da odvoji pola minuta vremena na raskacivanje baterija i skidanje kabine....

Sve ima svoje zasto i kako. Kod elektro helikoptera i drugih modela koji korsite LiPo baterije, pozeljno je takve baterije puniti van modela, van kuce u zastitnim vrecicama. I kod nas na forumu ima par primera, gde je dolazilo do pozara prilikom punjanja baterija.

Hocu reci, krenuo si da poredis babe i zabe. U modelarstvu generalno fina tehnicka resenja su prioriter, kako i sigurnost. Pa sada razmisli zasto je to tako. Dao sam ti smernice.

Niko ovde ne zivi od hobija, pa cak ni ja, ako na to ciljas.
Lose ti je poredjenje. Ima vremena saznaces mnogo toga.

P.S. lepo ti je napisano, na skupu od pre dve godine...
« Last Edit: March 20, 2011, 05:05:32 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline ultrahome

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 73
Re: flight time elektro helija
« Reply #13 on: March 20, 2011, 05:01:33 PM »
@n3mke

Ko u ruke prvo uzme daljinac sa 4 kanala da upravlja helikopterom od 150 evra, a da nije bar mesec dana vozio kineski sa 3 kanala koji kosta 30 evra (iste velicine kao i ovaj od 150, takodje sa LiPo baterijama) bice potpuno zbunjen! Ja daklem vozim tu kinesku igracku, i nisam je izlomio, niti kupio 5 komada, i bacio pare na to "smece" koje inace sasvim lepo leti, ali nije za snobove. Potpuno sam siguran da heli od 150 evra nece 5 puta lepse leteti koliko je puta skuplji, a ovu igracku cu uvek moci da prodam po pribliznoj ceni po kojoj sam je i kupio za razliku od onog modela, koji ce izgubiti na vrednosti mnogo vise cim se otpakuje iz kutije. Kao sto sam vec ranije pisao: "Nema ponosa u vožnji Juga, niti u posedovanju igračaka koje mogu imati i deca. Potrošački mentalitet je sveprisutan, zaboravili smo da se radujemo malim stvarima, uživamo u malim zadovoljstvima, sve mora da bude veliko! (razmislite o tome)."
Mihailo Alić, osnivač BG RC kluba, koji se bavi RC igračkama, ne modelima; serviser RC igračaka

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: flight time elektro helija
« Reply #14 on: March 20, 2011, 05:08:20 PM »
@n3mke

Ko u ruke prvo uzme daljinac sa 4 kanala da upravlja helikopterom od 150 evra, a da nije bar mesec dana vozio kineski sa 3 kanala koji kosta 30 evra (iste velicine kao i ovaj od 150, takodje sa LiPo baterijama) bice potpuno zbunjen! Ja daklem vozim tu kinesku igracku, i nisam je izlomio, niti kupio 5 komada, i bacio pare na to "smece" koje inace sasvim lepo leti, ali nije za snobove. Potpuno sam siguran da heli od 150 evra nece 5 puta lepse leteti koliko je puta skuplji, a ovu igracku cu uvek moci da prodam po pribliznoj ceni po kojoj sam je i kupio za razliku od onog modela, koji ce izgubiti na vrednosti mnogo vise cim se otpakuje iz kutije. Kao sto sam vec ranije pisao: "Nema ponosa u vožnji Juga, niti u posedovanju igračaka koje mogu imati i deca. Potrošački mentalitet je sveprisutan, zaboravili smo da se radujemo malim stvarima, uživamo u malim zadovoljstvima, sve mora da bude veliko! (razmislite o tome)."

Gresis sinak, STRAAAAASNO gresis. Sa kineskim helikopterom neces ama bas nista nauciti. Mislim da je ovde na forumu bar jedno 1000 puta receno da prvi novac (200Eur) treba uloziti u dobru stanicu i leteti dobar simulator. I to tako raditi citave sezone a dolaziti na aerodrom, druziti se sa modelarima i na licu mesta skupljati znanje pa tek onda kada je nesto i stvarno dozivljeno odluciti o kupovini modela i ostatka opreme.

Naravno ti mozes i po svome samo te molim da ovo sto ti sada pisem negde zapamtis i ako prezivis u modelarstvu jedno 2-3 godine dodjes i kazes, jbg, bili ste u pravu.

poz
« Last Edit: March 20, 2011, 05:40:54 PM by magic »
Veljko