Author Topic: Carl Goldberg Piper Cub  (Read 22976 times)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Carl Goldberg Piper Cub
« on: April 25, 2011, 09:27:17 PM »
Pre izvesnog vremena, znajuci koliko volim Piper Cub-a, Coka nagovori Savu (Sava Uzvar) da napravi jos jednog. Jos jednog, jer
kako Sava kaze kod desetog je prestao da broji. Trup je konstruktivan, od spera 4 mm (a na nekim mestima i ojacan
jos jednim 4 mm sperom), horizontalac i vertikalac su od balze, a krilo je od stiropora, plankirano balzom. 

Model je pravljen ako se ne varam sa Goldberg-ovih planova, mada Sava podosta radi "iz glave".  Ovo nije varijanta punog
raspona koji je 2 m vec, "clipped wing" verzija, tj verzija sa skracenim krilima (na planu vec postoje oznake koliko
krilo treba biti u ovoj varijanti).

Ali najbolje je da o samoj izradi kao i detaljima nesto napise Sava.

Evo kako izgleda sklopljen model.





Naravno, Sava ima napravljen i alat poklopca motora.















Horizontalac i vertikalac nisu ulepljeni, da bi presvlacenje bilo sto lakse





Za ovakav model nije potrebno ni mnogo servoa. Prema originalnom planovima, na krilo ide jedan servo, ali
sam ubedio Savu da probamo sa dva, da bih mogao da izmiksujem i flaperone. Verovatno za sletenje flapsovi nece
ni trebati, ali od viska glava ne boli. jedan servo ide za gas i po jedan za hor i vertikalac. Ova dva zadnja
pomenuta je Sava predvideo da budu pozadi. kaze da je na svim ranijim modelima to bilo neophodno radi
dobrog balansa.

Model cu ovih dana prekitovati i presmirglati, a zatim monokotirati.



Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #1 on: April 26, 2011, 12:02:46 PM »
Teško bilo žabu u vodu naterati tako i meni da pravim još jednog Pipera, bar da sam ih brojao. Predhodni je bio http://rcfly4um.org/index.php?topic=3304.0 pod parolom "samo da nije žut". Misha takođe kaže samo da nije žut. Pretpostavljam koji će kolor biti, ali da pustimo Mishu da ga "obuče".
Konstrukcija modela je iz 80-tih godina s tim što sam ja neke detalje unapredio novim materijalima tako da se dobilo na smanjenju težine. Ovaj Mishin model je prvi od nekog kineskog špera debljine 4 mm. što baš i nije dobro. Izvorno se koristi topolov šper od 3 mm. Ni ovaj model neće preći 3 kg. što je za ovakve trenažere povoljna težina. Model ima veliku finesu pri sletanju tako da ćemo pokušati flaperonima da skratimo sletanje. Svi do sada napravljeni modeli su bili "nosati", tako da sam servoe dubine i pravca prebacio u rep i time izbegao dobrih 100-150 gr. olova u repu,u zavisnosti od motora.
Ja letim isti takav model sa krilom od 200cm. i konvertovanim benzincem od 15 ccm.(malo jači motor tako da Cub penje u tačku kao raketa). Veoma poslušan model, pogotovo za početnike.
Nadam se da će Misha i njegov Cub imati lepih i dugih trenutaka u vazduhu, Misha je kao pilot prevazišao ovaj tip modela, ali stara ljubav zaborava nema.
Sa srećom,
ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #2 on: April 26, 2011, 07:48:08 PM »
Savo, danas sam u pauzi prekitovao krilo sutra cu ga najverovatnije presmirglati, a zatim planiram da poubbacujem svu elektroniku,
pre nego sto presvucem model. Dve stvari me interesuju

- gde je teziste na tvom modelu
- koliko sam video na tvom modelu nema upornica.
  da li da ih stavljam ili ne (narvano lakse je ako mislis da ne mora)?

Offline englez

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 467
  • Mowing the grass
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #3 on: April 26, 2011, 07:52:52 PM »

- gde je teziste na tvom modelu


http://www.carlgoldbergproducts.com/airplanes/gpma0963.html

 CENTER OF GRAVITY
Balance Point on fuse,
measured back from
wing leading edge
3-3/4" to 4-1/4"
signatures are silly, read some, See what I mean?

Offline bimmer

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 361
    • You Tube channel
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #4 on: April 26, 2011, 07:56:37 PM »
sve pohvale! model izgleda vise nego dobro, a vjerujem da ce tako i da leti!
svaka cast modelaru! (pijemo)

Offline SDmodelar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 271
    • Moj KP
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #5 on: April 26, 2011, 08:26:38 PM »
Sve pohvale za izradu i pre svega za odabir modela. Piper Cub je bio prvi model koji sam napravio i jedan je od mojih omiljenih. Pošto imam jedan motor od 10ccm viška mislim da bi bio dobar sa ovu veličinu pa me interesuje kako mogu doći do plana za ovog Pipera.

Pozdrav
Nikola
Uslužna izrada delova od plastike vakumiranjem
Skype:  sdmodelari
http://www.kupujemprodajem.com/31402-1-nikola-djordjevic-svi-oglasi.htm

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #6 on: April 26, 2011, 08:33:00 PM »
Težište je obeleženo sa unutrašnje strane srednjeg prozora na 60 mm.od ploče u koju ulazi klin krila, ili 105 mm. od napadne ivice krila. Ovaj model nema funkcionalne upornice, nego dekorativne, tako da ih nisam stavljao ni na jedan model do sada, pogotovo ne na stiroporna krila.
Spoj dve polovine krila je ojačan staklenom tkaninom sa obe strane i tu je potrebno blago šmirglanje i eventualno gitovanje, obzirom da se model ne farba nego presvlači Oracoverom.
Ovog crvenog ja letim,


i žuti po kome su rađeni svi ostali modeli



ovde se vide dve crte gde je obeleženo težište na mojem modelu



ex pseudonijum: licider

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #7 on: April 26, 2011, 08:52:04 PM »
Da odgovorim SD modelaru, pre svega hvala na lepim rečima. Plan za ovaj model u pravom smislu reči ne postoji. Svojevremeno sam napravio šablone od kartona koji su crtani oko neobrađenih delova trupa i krila tako da tu ima puno neslaganja, a ja uvek misleći da radim još ovaj model nikada nisam ažurirao i napravio prave šablone. Sistem sklapanja delova imam u glavi i nikada nisam ni pokušavao da sve stavim na papir. Misha je video te moje šablone i verujem da je pomislio da od ovoga model postati neće. Drage volje bih pomogao da i cenjeni kolega napravi ovaj model, ali mislim da teško može da se izvede bez kontakta uživo. Ja sam otvoren za saradnju. Za ovaj model imam napravljen kalup kapotaža tako da nije problem da odlijem kapotaž.
Inače model je pravljen za motor od 7,5 do 10 ccm. Sa 10ccm veoma lepo leti uz višak snage, mada ja mislim da motor nikada nije prejak, i model dovoljno lagan.
ex pseudonijum: licider

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1251
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #8 on: April 26, 2011, 09:24:50 PM »
Da li je raspon kod svih 2m, i da li je krilo iz jednog ili dva dela?
Takodje pitanje kolika je tezina samog modela?

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #9 on: April 26, 2011, 10:49:14 PM »
Pretpostavio sam da su upornice dekorativne, ali, ko rekoh, bolje da se konsultujem. Kod Pipera mi je uvek bila muka od tih upornica.

Sto se planova tice situacija je sledeca. Posto mi se sam model toliko svideo, i to ne mislim na sam Piper, vec nacin na koji je napravljen,
u jednom trenutku sam pomislio da plan vektorizujem kao i te Savine sablone takodje. Medjutim kada sam video kako to izgleda, jos uvek mi nije jasno
kako je on od te slagalice napravio model. Uopste nije preterivanje kada kazem da, od toga sto on ima od "papirologije", samo on moze da napravi model.

Motor od 10cm bi za ovaj model bio fenomenalan. Iako imam OS Max-a .61, ipak ga necu staviti jer mi se mnogo vise svidja zvuk cetvorotaktnog Saita 72
(koji je takodje nerasporedjen), pa ako on ne bude dovoljan taj ce sigurno biti.

Obzirom da je model sa "skracenim krilima" mislim da ce biti i dosta upravljiviji od standardnom modela, koji je mao predugacka krila u odnosu na trup, i
znao je da poprilicno leluja i bude svojeglav.


Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #10 on: April 26, 2011, 11:24:52 PM »
Crveni Piper koga ja letim ima raspon krila 198cm. Krilo je konstruktivno i ne rastavlja se, znači iz jednog dela. Težina kompletnog modela sa motorom od 15 ccm. je 3500 gr. U repu imam 120 gr. olova zbog težine motora. Ovaj motor je na njemu zbog testiranja jer je rađena konverzija na benzin. Sa manjim motorom bi i olovo bilo manje. Može se i raspoređivanjem korisnog tereta još smanjiti težina, mada je i ova težina za ovako veliki model veoma dobra. Tako se pokazao i na letenju.
ex pseudonijum: licider

Offline SDmodelar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 271
    • Moj KP
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #11 on: April 27, 2011, 12:01:56 AM »
Quote
Drage volje bih pomogao da i cenjeni kolega napravi ovaj model, ali mislim da teško može da se izvede bez kontakta uživo. Ja sam otvoren za saradnju.
Ok. Videću kad bude Coka dolazio prema vama da napravim neki dogovor sa nim i dođem.
Do tada pozdrav.
Uslužna izrada delova od plastike vakumiranjem
Skype:  sdmodelari
http://www.kupujemprodajem.com/31402-1-nikola-djordjevic-svi-oglasi.htm

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 479
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #12 on: April 27, 2011, 11:47:32 AM »
Odlican model,obozavam ovaj tip aviona i mozda se i ja odlucim da odradim jedan ovakav....Veliki pozdrav i sve najlepse



Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #13 on: April 27, 2011, 01:48:09 PM »
Sada sam pogledao i stvarno, Sava je vec obelezio gde je CG.

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Carl Goldberg Piper Cub
« Reply #14 on: June 12, 2011, 01:19:36 AM »
Zadnjih nedelju dana sam intenzivirao rad na Piperu. Model je presvucen kineskom folijom (zadovoljan sam kvaliteom).
Boja tj kolorna schema je skinuta sa modela Piper L-4 Grashopper.

presvucen model












Pre neki dan su obaceni servoi, a danas sam postavio motor i refarbao kapotaz.
Posto je Sava napravio kapotaz od stakloplastike, trebalo ga je prefarbati.
U Kragujevcu, firma Spin Company, koja zastupa DuPont, Helios, Mipa i jos neke firme u Srbiji,
ima svoju farbaru. Odneo sam im parce monokota da izaberem boju. Mislio sam da cu pogledati katalog
i iz njega izabrati nijansu. Medjutim na moje iznenadjenje, prodavac je izvadio spektrofotomer i
na ossnovu tri merenja dobio uzorak RAL i jos nekoliko referentnih paleta boja.
U ovoj firmi mogu bilo koju vrstu boje ubaciti u sprej, pa tako su i ovu meni spakovali, stim da je u nju vec
ubacen katalizator i mora se potrositi u roku od 3-4 sata. najinteresantnije je da ovako napravljen sprej
kosta jeftinije nego da kupite neki gotov sprej. Cena za ovu boju je bila 220din.



Posto je kod ovog Pipera "njuska" poprilicno uzana, veliki spiner je preruzan, a u mali ne moze stati elisa 13x6ili neka tome slicna.
Prijatelj mi je na strugu napravio glavcinu od aluminijuma kojom cu fiksirati elisu. Malo ne duza nego sto sam hteo, ali je i osovina motora
poduza, tako da je moralo ovako da se napravi















Model ce pokretati Saito 72.

Teziste jje bas tamo gde je Sava obelezio, bezs olova, ali sa servoima horizontalca i vertikalca skroz nazad u repu modela.
Ostaje jos sutra da napravim one pantalonice za trapove i da cekam da se vreme prolepsa.