Author Topic: FOCKE-WULF FW 190 A  (Read 25928 times)

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
FOCKE-WULF FW 190 A
« on: July 18, 2011, 06:52:59 PM »
Focke-Wulf FW 190 A je bio nemački borbreni avion sa radijalnim motorom koji je dizajnirao Kurt Tank u kasnim 1930-im. Koristila ga je Luftvafe tokom Drugog svetskog rata u različite uloge. Kao Meseršmit Bf 109, FW 190 A se pokazao pogodan za širok spektar uloga, lovac, lovac-bombarder, za ciljeve na zemlji, a u manjoj meri i kao noćni lovac.
Kada je FW 190 A počeo da leti operativno širom Francuske u avgustu 1941, ubrzo se pokazao superiorno u odnosu na glavni  avion Kraljevskog vazduhoplovstva Spitfire Mk V , kao i na kasnije unapređenu verziju Spitfire Mk IX.  FW 190 A je zatim imao svoj ulogu u borbi na istočnom frontu u novembru / decembru 1942. Sovjetski piloti su smatrali Bf-109, kao najveću pretnju u borbama na istočnom frontu, ipak FW 190 A imalo veliku ulogu u toj borbi. Pokazao se sposoban kao i Bf-109 u vazdušnim borbama, a po mišljenju nemačkih pilota koji su leteli obadva aviona, FW 190 A je imao veću vatrenu moć i pokretljivost pri niskim I srednjim visinama. Neki od najuspešnijih Luftvaffe asova leteli su FW 190, Oto Kitel sa 267 pobeda, Valter Novotni sa 258 pobeda i Erih Rudorffer sa 222.

Krajem prošle godine stigao mo je novi model FW 190 A 1/6 scale od Ever Soaring Models (ESM), čiji se modeli dosta lete u Americi uglavnom ratne ptice. na RC Universe ima oko 80 strana o ovom modelu.

Specification:
Length:          1449 mm (57'')
Wing Span:     1800 mm (71'')
Wing Area:     56.1 sq. dm
                    6.04 sq. ft
Wing Loading: 103.4 g/sq. dm
                    33.7 oz/sq. ft
Flying Weight: 5.8 kg (12.8 lbs)
Radio:           6 ch & 8 servos
Engine:         108 2-cycle
                   120 4-cycle



Firma Troy Built Models (TBM) koja prodaje ESM modele na Američkom tržitu ima na svom sajtu za većinu proizvoda sve potrebne informacije o proizvodima kao i video klipove, kako to sve izgleda.
Tako da i za ovaj model imaju video klip šta se sve dobija sa modelom.



pošto se sa modelom dobijaju fiksni retrakti, postoji opciono da se kupe i pneumatski



Kad sam model raspakovao ovako je izgledao



Pošto sam želeo da model izgleda što više na pravi, radio sam neke prepravke.
Inače pravi FW 190 A-8 (Gelbe 11''), W.Nr. 170393 geflogen von Feldwebel Alfred Bindseil, 6./JG 1 leteo je u Francuskoj i posle šest vazdušnih borbi je oboren od strane dva aviona Mustanga i Spitfire-a, pilot je iskočio i spasio se. Našao sam slike pravog aviona, pilota i dokument o obaranju.









Avion je rekonstruisan i izložen u vojnom muzeju u Hanoveru




















Pošto je na modelu rep bio samo siv (jednobojan) ofarbao sam ga i dodao svastiku








Na sve komandne površine zalepio sam karbonske pločice ofarbane crveno












Na pločice je kasnije došao natpis NICHT VERSTELLEN









« Last Edit: July 18, 2011, 07:08:54 PM by Alexa »

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #1 on: July 19, 2011, 02:18:47 PM »
Na modelu je bilo predviđeno da komande elevatora i rudera idu sa sajlama, pošto sam od početka planirao da i repni točak bude na uvlačenje to mi nije odgovaralo, pa sam te komande morao da prepravim. Umesto sajli stavio sam bowden





Kod montiranja repnog točka ima sam problema, sve je jako skučeno, ima malo mesta da bi se nešto moglo odraditi. Jedan nosač je bio, a mora sam da dodam još jedan po 90 stepeni u odnosu na postojeći da bi se repni točak mogao namestiti. Repni točak je od Sierra Giant Scale.











Kad sam to sve namontirao, pojavio se novi problem. Kad se uvlači i zvlači točak je najviše udaljen od serva kad je na polovini tog hoda. kad se bodwen zategne onda nemože da se točak uvuče iili izvuče. Tako da sam morao da ubacim opruge kako bi to amortizovale a točak bio upravljim sa ruderom











Na prednjoj strani ispred pilotske kabine postoji hauba koja se otvara. kod pravog aviona to je bilo za MG 131 machine gun, ovde sam taj prostor iskoristio za ventile za punjenje goriva i vazduha, kao i za prekidač za prijemnik i servoe. Hauba je bila zalepljena, kad sam to isekao morao sam da je ojačam sa šperom i sa šarkama da spijim sa trupom. Posle sam još zalepio rajber da se može zatvoriti i ubacio sa jednu šipku kad se hauba otvori da može sama da stoji. Pošto je to sve unutra bilo bele boje mora samda ofarbam u sivu.





















Na počtku je bio predviđen benzinski motor Titan ZG 26 EI, to je Zenoah od Toni Clarka. Motor je po veličini odgovarao samo malo sa donje strane je prosečeno za svećicu motora. Umesto originalnog auspuha stavio sam Bennett auspuh kupljen kod B & B Specialties. Taj auspuh daje  malo veću snagu motoru, malo je bučniji i lepše zvuči. Auspuh sam okrenuo naopačke sa cevima na gore da bi ih spojio sa prohromskim gibljim cevima i montirao ih  sa obadve strane. Na mestima gde su bili i izduvi na pravom avionu.


























Znao sam da će zbog nameštanja težišta modela trebati napred olova, pa sam zato rešio da pametnije iskoristim potrebnu težinu napred. Napravio sam usisnu granu na karburatoru i namestio K &N filter.













Pošto je  FW 190 a imao malo drugačiji spiner (napred je zatupast), jedino takav spine za ovu scalu sam našao kod Skyshark Hobbies- a, koji su imali samo za dvokraku elisu. Tako da sam uzeo dva jedan za dvokraku, a na drugom sam zavario jedan otvor i još moram iseći nova dva da bi imao spiner i za trokraku elisu. Spiner sam prvo plasificirao u belu boju zatim sam sa 3M trakom uradio spiralu i onda ofarbao u crnu boju. Kad sam skinuo traku ostala je bela spirala. Zatim sam stavio imitaciju pločice kao na pravom, odradio vedering i lakirao.





























Što se tiče elektronike u modelu ima 10 servoa, 9 su digitalni Spektrum DS 821, jedino na nosaču za tank goriva i bombe je analogni. Postaljene su dve Lipo baterije 3S 2200 mAh i dva Ubec-a za smanjenje napona. Za motor na 5V, a za prijemnik i servoe na 6V.











U modelu je bio prvo ventil za retrakte koji sam dobio u kompletu sa rektraktima. Kad sam probao kako to sve radi, nije mi se sviđalo, jer je brzo uvlačio i još brže izlačio točkove. Zato sam taj ventil zamenio sa Robartovim na kojem može da se reguliše brzina ulačenja i izvlačenja točkova.













Sva creva za pneumatiku su zamnejena sa festo 3mm,  u sistemu su dve boce za vazduh sa kojima može 7-8 puta sa de uvuku i izvuku točkovi.

U pilotskoj kabini je manometar za pritisak u sistemu i dve indikator lampice zelena i crvina za struju motora i prijemnika. Dugo sam tražio figuru pilota koju bi stavio. Našao sa je i kupio kod  Aces of Iron Productions, koji prave različite figure pilota, ali ih prodaju samo u beloj boji. tako da se pilot morao farbati.











Sva farbanja na modelu su rađena sa akrilnim bojam i lakom, koji su veoma pogodni za rad, postoje u mat varijanti. Jedino vedering i pilot su farbani uljanim bojama.


















« Last Edit: July 19, 2011, 02:32:04 PM by Alexa »

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #2 on: July 19, 2011, 02:27:41 PM »
Ravo bravo , konacno  ()-()
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #3 on: July 19, 2011, 02:29:14 PM »
Aleksa mnogo si lepo sve odradio... Super... Jedva čekam da ga vidim u vazduhu...

Pozdrav iz Kombinata

Mirče

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #4 on: July 19, 2011, 02:35:56 PM »
 I ja jedva čekam da poleti, sam čekam da stigne DLE 30

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #5 on: July 19, 2011, 03:26:56 PM »
Aleksa odradio si ga svaka cast! Hoce li biti neki rezonator na DLE, steta da ovakav model zvuci kao motorna sega ili kosilica?

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #6 on: July 19, 2011, 03:46:09 PM »
Rezonu neću stavljati, nema mesta da stane, a što se tiče zvuka motora, kad je model bio na 13. maju pre jedno tri nedelje na taksiranju svi su se oduševili sa zvukom. Sa Bennett auspuhom ima skroz drugačiji zvuk, na leru više brboće i podseća na radijalni motor. Zvuk uopšte nije bio kao Zenoah motori, mada se meni i njhov zvuk sviđa.  Tako da sam sa motorom DLE 30 poručio sličan auspuh i nadam se da će zvuk biti još bolji jer je motor jači.

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #7 on: July 20, 2011, 03:18:24 PM »
Sa krilima je bilo mnog lakše raditi, tu nije bilo nekih prepravki. Probao sam retrakte, kad sam video da je sve uredu skinuo sam ih i ofarbao.


















Ofarbani su i poklopci na retraktima sa unutrašnje strane, kao i flapsovi.












Od Tailormadedecals sam nabavio sve ostale nalepnice sa oznakama koje su nedostajale na modelu. Nalepnice su bile na papiru formata A 4. One se prvo iseku makazama sa papira zatim se potope u vodu par sekundi i onda lepe na model. Pošto su nalepnice jako tanke mora se vrlo pažljivo raditi sa njima.
































Sa donje strane krila namestio sam nosač bombi i tanka za gorivo. Pošto imam Spektrum DX 7 stanicu i nemam dovoljno kanala za ovakav model, servo sa nosača sam spojio sa flapsovima. Kad je avion na poletanju i flapsovi se spiste samo malo servo na nosaču neotkačuje bombu. Kad su flapsovi skroz spušteni kao na sletanju servo na nosaču onda otkačuje bombu (prvo će se otkačiti bomba u letu, pa onda posle par krugova ići na sletanje). Pošto nisam hteo da se tank baca iz vazduha (da se nebi polupao), na nosaču sam dodao mali prekidač, kojim mogu servo na nosaču iskljiti i tako sa tankom za gorivo sleteti.





Model sam na pojedinim mestima izgulio i ta mesta ofarbao u sredbnu boju.





Onda je na red došao vedering. To sam radio sa uljanim bojama što koriste slikari. Pomešao sam crnu i braon i dodao malo trepentina da bi se razredile boje i ujedno da bi se posle brže osušile. Radio sam deo po deo, prvo se nanese tako pripremljena boja, male se sačeka i onda sa pamučnom krpom se briše, ali samo od napred prema nazad. Posle brisanja ostavio sam model da se suši jedno dve nedelje. Probao sam sa vlažnom krpom i vedeo sam da boja polako skida. Tako da sam morao ceo model lakirati da bi se sve to zaštitilo. Pošto ranije niko kod nas nije radio vedering sa uljanim bojama nisam znao kojim lakom to da uradim. Na kraju sam model lakirao akrilnim mat lakom i tek onda su model, nalepnice i vedering postali kao jedna celina.


















































« Last Edit: July 20, 2011, 03:24:44 PM by Alexa »

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #8 on: July 20, 2011, 03:30:13 PM »
Pre jedno tri nedelje model je bio na 13. maju, paljen je motor i model je taksiran, nije leteo. Treba da zamenim motor, da postavim DLE 30 koji mi je danas stigao.



























Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #9 on: July 28, 2011, 12:31:35 PM »
DLE 30 je stigao, uz motor sam dobio rezervnu svećicu NGK, DRILL JIG šablon za bušenje elise i spinera i MUFFLER SILENCER koji se montira na izlazu iz auspuha da bi se smanjila buka. Pored motora kupio sam drugi auspuh koji kada se okrene naopačke trebalo bi da stane a da se na modelu ništa više neseče, a mogu da ostavim urađene izduve sa strane. Probao sam motor, lepo redi sa 18x8 elisom dobio sam 8600 RPM. Možda će i sa tom elisom poleteti, moram samo prvo da proverim koliki će potisak imati. Probaću još 18x10 elisu. Napravi sam nove odstojnike za motor i treba još samo sve to da namontiram i probam kako radi na modelu.











« Last Edit: July 28, 2011, 12:33:41 PM by Alexa »

Offline vpanin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 243
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #10 on: July 28, 2011, 05:49:53 PM »
U, kolko je dobar, izgleda neverovatno.
Inache sam Luftwafe fan i ovo mi je jedan od omiljenih WWII lovaca.
Svaka chas za rad..

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #11 on: July 28, 2011, 10:11:02 PM »
Aleksa, bruka kako si dobro napravio vedering i sve ostalo. Oduševljen sam kako je sve lepo i pedantno odradjeno...
Nalepnice su takodje dale dodatni šmek...

Jedva čekam da vidim model uživo.

Pozdrav

Mirče

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #12 on: July 28, 2011, 10:38:55 PM »
zaista prelepo i pedantno uradjen model. uzivo deluje bas dobro i realno. ove male nalepnice mnogo doprinose realisticnosti.

Offline cheky

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 120
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #13 on: July 28, 2011, 11:33:30 PM »
Raspitaj se malo po familiji jer ovo tako dobro izgleda da  mora da imas neki folkdojcerski mutagen .
Pozdrav OKO !

Offline Alexa

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: FOCKE-WULF FW 190 A
« Reply #14 on: July 29, 2011, 06:55:19 AM »
Mirče care, znaš i sam kako to ide uradiš nešto, a ono odmah povlači za sobom opet nešto drugo i toj igri nema kraja. Srećom je bila zima pa sam imao vremena. Jedva čekam da ga završim pa da poleti. Nadam se da će jednog dana ovaj FW 190 A dobiti svog većeg brata ali a Moki mašinom.