Author Topic: Galeb G2  (Read 358578 times)

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Galeb G2
« Reply #165 on: November 16, 2012, 12:45:43 PM »
titanijum  0.2 x 1000 x 1000       903 gr
inox         0.2 x 1000 x 1000     1600 gr

Offline aco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 218
Re: Galeb G2
« Reply #166 on: November 16, 2012, 02:48:36 PM »
http://www.slovas.rs/cevi.html
ako treba sta da se preuzme i posalje za N.Sad --  tu sam

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Galeb G2
« Reply #167 on: November 16, 2012, 03:51:02 PM »
Hvala Gatti i Aco...

Martin je i danas bio vredan, pa je docrtao deo o kojem pričamo...





Dužina cevi, u ovoj konfiguraciji je 840 mm.

Držač koji se nalazi na sredini cevi neće biti tamo, jer se ne može fiksirati kad se izplankira trup. Na tom mestu ili na rebru ispred nalaziće se tri "nožice" kroz koje će prolaziti cev, blago je pridržavajući...

Aco, da li u toj firmi ima tog tankog prohronskog lima ( 0,15 ili 0,2 mm ) ?

Pozdrav

Mirče




Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Galeb G2
« Reply #168 on: November 16, 2012, 05:06:38 PM »
Boske je pravio rezervar za benzin ali je koristio smolu za tu namenu. Ne moze bilo koja smola. Kad kazem Boske mislim Branko Bijelic, kontaktiraj ga.

Cestitam na dosadasnjim radovima, lepo je iz stolice posmatrati kako nastaje avion koji mi je prirastao za srce  (res)
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Galeb G2
« Reply #169 on: November 16, 2012, 05:32:26 PM »
ako nema SLOVAS, možete probati u RM ALKONU u pazovi ili u MGM INŽENJERINGU u šimanovcima

Offline raddde

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 120
Re: Galeb G2
« Reply #170 on: November 16, 2012, 08:40:38 PM »
0,4 mm je nesto najtanje sto se moze naci kod nas....koristi se male cevi fi 8do fi18 ... tanje vec spada u red folija...inace cev se spaja TIG postupkom bez dodavanja materijala ...ne verujem da ima debljine koje trazis da se koristi u proizvodnji...

PS  navukao sam se na ovaj post ,ko zene na tursku seriju
tko lijeti,
vredi

Offline grebic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 585
Re: Galeb G2
« Reply #171 on: November 16, 2012, 09:12:59 PM »
Mogu li da posluze ploce za ofset stampu? Nisu od prohroma, vec od aluminijuma. Ne znam tacno debljinu, ali su dosta tamnje od 0.5mm to sigurno. Mogu izmeriti pa da javim ako odgovara aluminijum

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Galeb G2
« Reply #172 on: November 16, 2012, 09:16:35 PM »
Quote
Moje pitanje je od čega da ih pravim?
Ne predlažem da se pravi rezervoar ni od čega iz razloga težine, nesigurnosti sastava na dihtovanje i dodatnog posla, pa i cene. Može da se napravi na ovaj način, koji zadovoljava sve zahteve. Pored toga što su PET boce lagane, iz jednog su dela, ne koštaju ništa, daju se spljoštiti ako treba pored motora. Treba samo naći odgovarajuću veličinu i da se istruže zatvarač od PE plastike sa debelim zidovima, da bi bolje držao cevčice. Može naravno i od aluminijuma, ali to nije ništa bolje od PE ili PP plastike. Važno je samo dihtovati čep i cevčice i gotovo. Pet je veoma otporan na hemikalije. Ako ga ne izgrize koka kola, neće ni kerozin.  :big smile





Može se naći rešenje i za kraću bocu ispred motora, recimo ovakvu:



Ovaj problem u glavnom ne rešavaju proizvođači modela u sastavu kita, već se to prepušta kreativnosti onoga koji će ga opremati i leteti. Ako se model zapali, zbog curenja goriva, neće se moći tužiti proizvođač modela. Pa eto Mirče da bude još jedna brige manje i da mirno spavate.  (spava)
 ;namig
« Last Edit: November 16, 2012, 09:21:05 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Galeb G2
« Reply #173 on: November 16, 2012, 10:21:32 PM »
Da li sam danas bio u mega marketu u košiluku sa metrom i merio razno razne ambalaže.
Gledaju me prodavačice "belo", kao "vidi onog šta radi"...
He, he...

Laszlo je apsolutno u pravu, pet ambalaže savršeno služi i ne kaplje.
Rezervoari u Pantheru malčicko "flisuju" i to samo kada punim gorivo, jer se stvara malo veći pritisak, a punim ga ručnom pumpom!!!

Na kraju će pet  ili neka slična ambalaža od 0,5 litara verovatno i završiti posao u Galebu, bar u mom...


Što se tiče prohronskog lima moj prijatelj Kariklić je danas prepodne okrenuo jedno 20 telefona raznoraznih firmi i nigde nije našao lim tanji od 0,4 mm.
Ima nešto što nije u ablama nego u trakama, ali su uzane pa se ne mogu praviti cevi većeg prečnika od recimo 60 mm.

Problem je i zapunktovati cev dužine 800 - 900 mm.

Javio mi se i Joja, koji bi mogao da reši mije probleme, pošto ima i tanji lim od 0,2 mm, jedino što on živi u Kanadi... :sljus

Kontaktirao sam još par firmi koje prave ovakve delove, izduvne cevi po porudžbini radi nemačka Grumanija ili Tam Jets iz USA.
U Grumniji je cena neznatno manja, a iz Amerike malo bolju cenu "ubije" transport...


Sve u svemu, vidim ja moju perspektivu i verovato u ponedeljak - utorak zovem Gosn. Uda u Jet Cat i naručujem "cevčugu" i aluminijumsko "zvono" na njenom početku.
Ne bih da zakasnim, pa da ne stignu da mi naprave delove dok Majina rodjaka ne krene ovamo...


Izem ti ovo kuckanje, skoro ceo dam sam proveo za računarom, bulja mi bridi od sedenja, pazi kad danas nisam ni ušao u pogon Kombinata...

Ujutru ćete da ustanete, navučeni na "Žurnal", a ono medjutim, nema ništa...
Zato ja sad odoh bar malo nešto da raduckam i da kasnije imam "matrjala" da postavim koju sličicu...

Pozdrav

Mirče




Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Galeb G2
« Reply #174 on: November 17, 2012, 12:23:28 AM »
Ofset ploce su debljne 0.15 mm do duzine od 520 mm , a sve vece od toga su debljine 0.30mm.

Jedini problem je kako ih zavariti i da li su otporne na toliku temperaturu.

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Galeb G2
« Reply #175 on: November 17, 2012, 07:14:44 AM »
ofset ploča = aluminijum = 660°C = tečno stanje.
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Galeb G2
« Reply #176 on: November 17, 2012, 08:11:14 AM »
Na žalost, nema slika za "Žurnal", jer sam samo ulepio prednje trnove u krilo...

Što se tiče izduvne cevi, nema "budženja" sa ofset pločama ili sličnim materijalima...
Sigurno da postoji dobar razlog zašto se ta cevka pravi od titanijuma, a već izrada od prohromskog lima je "polu budž" varijanta, koju modelari rade kad se "stisnu" pa neće da plate ili kad je deo custom made i baš mnogo košta.

Nisu ni oni u Jet Cat-u ili nekoj drugoj firmi "blesavi" pa sami sebi "komplikuju život" sa materijalima koje baš nema da se kupe "na svakom ćošku" i od takvih da prave delove.

Ovaj Galeb je mnogo ozbiljan projekat da bi se baš toliko štedelo, a na kraju krajeva, ušteda i nije neka.
Prohronski lim u kvalitetu koji zadovoljava kriterijume, punktovanje na svaka 2 mm ili sastavljanje laserskim varenjem takodje na kraju daju cifru neznatno manju od dela koji je "profi" uradjen u firmi koja se time bavi i čiji su delovi vrhunskog kvaliteta.

Ušteda se može ostvariti na stvarima koje nemaju veze sa kvalitetom, recimo poštarini ili carini ako napravite neku "varijantu" da vam neko donese deo...

Tako da, ja znam šta mi je činiti...
Uostalom, sve će to platiti već neko. Juče su pogoni Kombinata, koji rade "izvozni program", radili u punom kapacitetu...



... tako da ćemo devizna sredstva koja su već stigla iz Amerike, samo preusmeriti prema Nemačkom dobavljaču...

Al' zvučim, ko' Jorgovanka Tabaković... ;namig

Moramo se svi navikavati na "cifre" i da modeli kao što će biti ovaj Galeb nisu ARF i da prilično koštaju.
Meni je to odavno jasno, a možda je najveći uspeh što sam uspeo i Maju da naviknem, iako i diplomatija ima velikog uticaja...
PVC stolarija, nova kuhinja, garnitura za dnevnu sobu, trpezariske stolice, sve je to "peting" za novu turbinu za 1/4 skale Galeba...  :big smile

Malo šale nije na odmet...

Danas će biti manje filozofiranja, a više rada u pogonu, zato "palim"....

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: November 17, 2012, 08:22:29 AM by mirce »

Offline raddde

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 120
Re: Galeb G2
« Reply #177 on: November 17, 2012, 05:19:01 PM »
ali turbina je, turbina ;namig

nije problem punktovati tu duzinu...treba samo ruka na punkt aparatu da bude 400 i koji milimetar,i one su obicno fi 50 tako da tvoja fi 85 .punktujes do pola  pa se onda okrene...nadji lim  ;namig
tko lijeti,
vredi

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Galeb G2
« Reply #178 on: November 17, 2012, 05:54:05 PM »
Hvala Raddde...

Za koji sat dolazi Martin i ovaj put radimo u pogonu, tako da će biti i novih slika od trupa, a i iz proizvodnje...

Mislio sam da nedeljom "Žurnal" ne izlazi, ali di smem da vas ostvim bez informacija do ponedeljka... ;namig

Čak se u Kombinatu nosimo mišlju da još više pratimo trendove i u pogon stavimo par web kamera, pa onda možete program pratiti "on line, live from the face of the place"...   

Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: Galeb G2
« Reply #179 on: November 18, 2012, 04:15:01 AM »
Kao što sam vam obećao, evo šta se dešavalo u trećoj smeni...

Martin je vredno radio i ostao je skoro do tri sata jutros...



Ko ne veruje...



...ili...



Naravno ni rezultati nisu izostali.

Počeli smo prvo sa radom na tankovima i kako rekoh ranije bio sam u radnji, merio neke šampone, boce, ovo - ono, ali ništa se od toga nije uklapalo sa prostorom u trupu pored turbine.
Stoga smo se vratili starom dobrom rešenju, koje sam primenio na Pantheru, ali sa ogromnim poboljšanjem. O čemu se radi...

Na Pantheru imam dve boce od 1 litre zapremine kupljene u apoteci. U njima je pakovan medicinski alkohol.
Problem kod tih boca je što nemaju čep kao pet ambalaža, pa znaju malo da "flisuju".



Nije to strašno, ali zamasti se model iznutra.
Kad sam sinoć pokazivao Martinu te boce, pored se zadesio i Dubro rezervoar i gle čuda, čep apsolutno paše na bocu od Alkohola...





Šta reći, problem je rešen...
Sem što ne mogu da nadjem adekvatne boce za pored turbine,  u takvoj konfiguraciji Galeb bi imao čak 4 tanka, a to naravno pomalo komplikuje sistem i povećava šanse da nešto otkaže.
Pisao sam da Pantheru količina goriva od 2 litre skoro ništa ne utiče na težište i performanse leta, iako su tankovi malo ispred težišta.

Obrni okreni, na kraju smo i u Galeba postavili tankove slično kao na F9F-u.







Glavni tank je gornji, onaj bliži turbini, pošto je bliži težištu, što znači da će se donji prazniti prvi.
Kao što se da videti na slikama, sve je napravljeno maksimalno jednostavno, a funkcionalno.

Pošto se krilo skida, postavi se prvo donji tank, čije prednji kraj ulazi u držač. Rezervoar "legne" na dve male gredice 6 x 6 mm, a od nazad će se nalaziti sundjer koji će upirati u rebro gde se "zabada" krilo.
Ovaj tank se može sa čičak trakom stegnuti oko gredica na kojima leži...

Gornji tank takodje svojim prednjim krajem ulazi u držač, a da se ne bi pomerao na njega se navuče prsten koji se fiksira za rebro sa dva mala šrafa za drvo.
Od nazad se postavi mala konstrukcija i ona ne dozvoljava da se rezervoar pomera unazad.





Smišljanje kako da postavmo tankove, oduzelo nam je dosta vremena, jer se mora voditi računa da se svemu može prići i lako servisirati.

Martin je na kraju nacrtao konstrukciju za povezivanje rebara prednjeg dela trupa koji se skida...





Konstrukcija je nameštena pod uglom od 45 stepeni, pošto će rebra imati žljeb koji će nalegati na horizontalnu i vertikalnu ploču.
Taj žljeb još nije nacrtan.
Nisu nacrtani ni mnogi otvori za olakšavanje delova, kao ni za provlačenje kablova i instalacije kroz trup...


I dok je Martinez crtao svoje, ja sam radio na krilu.

Prvo sam završio sve oko prednjih štiftova za fiksiranje krila za trup...









U prednjem delu krila, sledeći korak će biti da nalepim deo od balze na koji će ići napadna ivica i da ukrojim gornji plank preko nje...


Sa zadnje gornje strane krila, radovi su skoro gotovi...
Doteran je, mislim, ošmirglan je prostor u koji dolazi eleron...





... a zatim su polepljeni i plankovi iznad prostora za flapsove...









Sutra nastavak radova na ovom delu krila...


Dragan "laserdžija" je danas bio u Kombinatu i doneo nam malu spravu za merenje - šta drugo nego laser...



Pali su prvi testovi...



... i izgleda da će konac sa kojim sam do sada sve merio, polako ići "u penziju"...

Toliko za sada, evo već sviće, pa odoh i ja na spavanjac...

Čujemo se

Mirče
« Last Edit: November 18, 2012, 04:23:42 AM by mirce »