Kakvi "normalni" modovi...helikopteri i njihovi letaci su i ovako nenormalni
, pa ih tako treba i leteti.
Zaboravite normal mod, on je samo ako nesto zelis da testiras, treba se odmah navikavati na 3d mod letenja, palica skroz gore +10, palica sredina 0, palica dole -10. kriva gasa najmanje 100-75-100 linearna (ako padaju obrtaji rotora i vise od 75).
Tako ce vam se helikoter lepo ponasati. Ne treba se plasiti velikih obrtaja na rotoru nego malih. Kad se rotor dovoljno brzo vrti helikoter strasno precizno slusa komande, i veoma stabilno leti.
Ako padne isto ce ostetiti i sa gasom od 30-40 i sa gasom od 75-80, sa time da je mnogo veca sansa da padne dole sa manjim brojem obrtaja.
Svi u pocetku stavljaju neku losu krivu gasa sa malim brojem obrtaja, misleci da je tako lakse leteti i neki "normal" mod palica koji samo zbuni coveka, posto se kasnije mora navikavati na pravi "nenormalni" 3d mod letenja.
E pa to je velika greska, sa malim brojem obrtaja helikopter ce biti uzasno nestabilan propadace lako zbog malog obrtaja rotora i bice neupravljiv, a pocetniku najmanje treba helikoter koji je neupravljiv i slabo reaguje na dodavanje pitch-a. Naravno ne treba mu ni podivljala masina zato treba naci pravu meru.
Zamislite sitvaciju:
Helikopter krene u levo i da propada, prvo dok pocetnik odreaguje, pa doda pitc ali doda malo jos levo i jos malo repa levo slucajno, cime jos oduzme snage od rotora koji je i ovako usporen, pa onda shvati da je dao pogresnu komandu, pa doda desno da ispravi, a helikpter sav ljigav od malih broja obrtaja krenuo nesto da se krece polu nedefinisano, nema snage da se podigne i eto ga pade dole.
Svega toga ne bi bilo da je broj obrtaja kako treba i on pucao od snage, odreagovao bi trenutno i precizno na date komande i bilo bi vremena za korekcije koliko god zelite.
Moja preporuka z t-rex 500 najmanje 2400-2500 obrtaja na rotoru za hover i lagano letenje. A za 3d ispod 2700-2800 nema govora. Meni licno za 3d najvise odgovara oko 2900-3000, tek onda pocinje stvarno da leti kako treba.