Author Topic: hangar 9 p-47 150 ARF  (Read 10975 times)

Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
hangar 9 p-47 150 ARF
« on: November 27, 2011, 05:31:06 PM »
 Evo i postovi majstora da isprovociraju početnike da se upuste u svet warbirda. Ja sam nabavio zabavu za zimski peirod, pošto nemam iskustva počeću sa ARF i prepravkama da bi se dobio pravi izgled warbirda. Ukratko bi ovako trebalo da izgleda     http://www.aero-accessories.com/P-47/H9P47/P-47Article.pdf


evo i sličke

By shone11 at 2011-11-27

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #1 on: November 27, 2011, 06:18:39 PM »
E cestitam za model i da te lepo sluzi, nego ajde napisi malo vise info o njemu. Tehnicke karakteristike i gde je kupljen?

Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #2 on: November 27, 2011, 06:35:12 PM »
Wingspan: ................................81.25 in (206.4 cm)
Wing Area: ......................1164 sq in (75.09 sq dm)
Length: ..........................................71 in (180.3 cm)
ASSEMBLY MANUAL
P-47 Thunderbolt
Weight: ............................. 15.5–17 lb (7.1–7.7 kg)
Radio: ................................. 6-channel w/10 servos
Recommended Engines: ...........1.20-2.20 4-stroke
...........1.20-2.10 2-stroke
................. 23cc-26cc gas

Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #3 on: November 27, 2011, 06:36:55 PM »
Zanimiljivo što je model ceo isplankiran i spreman za sledecu fazu

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 479
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #4 on: November 27, 2011, 08:09:32 PM »
Koliko sam te razumeo ti planiras da se malo pozabavis ovim modelom kako bih on izgledao kao pravi.Da li to podrazumeva da skidas foliju i da radis nesto kao sto je radio MIrce na svojim modelima.Odlican model,sve pohvale....


Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #5 on: November 27, 2011, 08:23:24 PM »
DA upravo tako, veliki je to posao ali zima je dugačka pa da vidimo biće fotografisano pa se nadam i prokomentarisano

Hvala na lepim željama

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #6 on: November 27, 2011, 09:42:32 PM »
Shone čestitam na pazaru... Kupio si lep model...

Za P 47 je poznato da je to jedan od war bird-a koji najlakše i najbolje lete. Veliki V oblik krila, flapsovi i široki trapovi u mnogome doprinose da je ovaj avion jedan od najlakših za letenje.
Ali ipak, ovo je veliki i ozbiljan model tako da ti treba dobro iskustvo sa nekim manjim modelima pre ovoga. Svakako nije za prvi motorni model ili model posle nekog trenera...

Hangarovog Thunderbolta sam davno video uživo i mislim da je dobra osnova za projekat koji planiraš da praviš. Veliki CMP Zero, bi po meni bila bolja opcija, ali nema ni jedan razlog da od ovog ARF-a ne napraviš dobar scale war bird model.

Videćeš, ima mnogo posla, pogotovo oko finiširanja i moj savet ti je da ne žuriš i sve što ti nije jasno da pitaš.

Tekst koji si "prikačio" pisao je Dino DiGiorgio, sa kojim sam vrlo dobar (vlasnik Meister Scale-a), pa ako ti treba neka informacija iz "prve ruke" nije problem da pitamo...

Kao što znaš, ja sam napravio par takvih modela i od A do Š znam kompletan proces, i rado ću ti pomoći šta god i gde god da zapne.

Ne znam da li živiš u stanu ili kući, ali znaj, ima procesa koje u stanu ne možeš izvesti (šmirglanja naprimer, a toga ima doooosta).
Takodje nemoj da sad štediš na materijalu i opremi, jer je ovo već ozbiljan model i takav treba da imaš pristup od samog početka.

Koliko se sećam, iz nekih časopisa koje imam, čitao sam da su trapovi najslabiji deo modela koji si kupio. Trapovima, tj ojačanji krila gde oni dolaze, treba posvetiti veliku pažnju, da bi posle mogli da izdrže gruba sletanja, kojih će neminovno biti.
Znači to ti je prvo što moraš da odradiš kad skineš monokot...
Ispravi me ako grešim, ali mislim da su trapovi mehanički, tj. da ih pokreće servo motor. Ja bih to odmah zamenio sa pneumatskim sistemom...

Pre izrade modela, moraš imati skoro sve delove (trapove, motor, servoe...), jer bez njih, ne možeš ništa raditi, pošto nemaš mere kako i gde da ih postaviš...
Takodje, postoji procedura kako se šta i kad radi. Ako nešto "omašiš" posle ćeš se "patiti" da odradiš nešto što si mogao napraviti mnogo lakše, da si se setio ili znao na vreme...

Uzmi i na mom sajtu, od početka do kraja pročitaj kako su pravljeni Zero, oba Hellcat-a i Panther.
Sve što treba da znaš naći ćeš tamo.
Za sva pitanja slobodno me zovi ili piši ovde na Forumu, rado ću da ti pomognem. Ako si u Novom Sadu dodji do mene...
Takodje, sve što se pravi od samolepljivih folija, počevši od panel linija pa do detalja, mogu ti napraviti...

Toliko za sada, nastavi redovno da pišeš i sve slikaj...

Pozdrav

Mirče

 
« Last Edit: November 27, 2011, 09:55:48 PM by mirce »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 943
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #7 on: November 27, 2011, 09:51:56 PM »
 Cestitam na kupovini.
 Meracio sam dugo ovaj avion ali sam se malo udaljio od Warbirda.
 Na Rcuniversu imas clanak kako je ceo takav model oguljen i prepravljen da bude solidna scala.
 Naci cu link, nadam se.
 Od firme Robart mozes naruciti trapove koji se sto bi rekli "sraf na sraf" mogu postaviti u ovaj avion.
 Originalna verzija na pogled izgleda odlicno, ali iskustva su, kao sto je receno, losa.
 Glavni adut ovog aviona je masa.
 Ako bi avion ove velicine (razmah nesto preko 2m) stvarno imao 7.5kg, na osnovu onoga sto sam do sada leteo, mislim da bi fenomenalno leteo.
 

 Sve u svemu, sve cestitke .

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #8 on: November 27, 2011, 10:13:46 PM »
Cestitam na kupovini. Svaki Thunderbolt je lep Thunderbolt.

O jednoj stvari moras voditi racuna. Ako planiras veliku prepravku planiraj i velike novce.
Prema tezini aviona  (a mislim da nema sanse ispod 10kg ako ga budes "budzio) moraces da biras i setup.
Avion je ubedljivo najjeftinija stavka. kao sto su ti gore rekli, prvo sve dobro isplaniraj i razmisli da li je bolje
da ga prvo malo letis presvuvenog u monokot pa da kada ti dosadi sljustis sve i bacis se na posao
(kao sto je Mirce uradio sa Zero-om)

Uglavnom, kao sto Mirce rece, dok ne skupis sve delice slagalice, (servoe, retrakte, motor...) nemoj ni pocinjati.

Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #9 on: November 28, 2011, 01:11:21 AM »
Još jednom Hvala

Ideja zvana JUG se kuva skoro već godinu dana, i mnoga razmišljanja koji model i kako su sazrela (Razorback ideja je po lepoti pobedila u odnosu na zeroa) i još ponešto

Mirče je potpuno upravu što se tiče početnika, ali želja da sam sklepam nešto je ovog puta prevagnula, nadam se daćete svojim predlozima pomoći da ga sastavim

Za sada tražim kutak gde ću moći na miru da se igram a da nesmetam nikome (ima nekih ideja), a zbog skidanja monokota me neće ukučani (čitaj žena) izbaciti iz stana

H9 p-47 zbog ARF-a i električnog retrakta koji se dobija u kitu (svaka čast robartu i pneumatici ali koštaju ko pola modela) tu je mogućnos rasklapanja a mi koji živimo po stanovima imamo problem sa tim.

Delovi su nabavljeni (kupljeni) moj neki setup izgleda ovako: zenoah 26ei (mislim da je na ivici ali šta je tu je) servoi spectrum ds 821 8 kom i jr791 2kom (retrakt) i ostale sitnice, prekidači,produžni kablovi, šarke Y kablovi i itd.........

U svakom slučaju za sad imam dve bitne stvari Želju i Vreme pa polako. Što se tiče težine H9 kaže 7.5 kg Mirče kaže da se plastificiranjem nedobija puno na težini pa planiram negde oko 8,5 - 9 kg plafon ali otom potom. Moja želja je da model kad se završi izgleda ovako


By shone11 at 2011-11-27

počelo skidanje monokota


By shone11 at 2011-11-27

posle


By shone11 at 2011-11-27

unutra


By shone11 at 2011-11-27

za git i šmirglu


By shone11 at 2011-11-27







Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #10 on: November 28, 2011, 02:17:39 AM »
He, he, zbog skidanja monokota žena te neće izbaciti, al' kad "zaprašiš" gitom biće... (kush) 
Šalim se naravno...


Ako nisi bacao monokot, ajde trpaj sve što si skinuo u jednu kesu, pa izmeri na kraju, kad oguliš ceo avion, koliko je monokot bio težak.
Monokot nije lak, ali finiš sa farbom je sigurno nešto teži.
Težina će ti mnogo zavisiti i od toga koliko ćeš da "luduješ" sa panel linijama, nitnama, detaljima... jer će količina špric gita biti veća ako to sve radiš.
Po meni, greh bi bio da praviš ovakav avion, a to sve ne odradiš...

Moj Top Flite Thunderbolt je 12 kg i motor od 45 ccm je bio, onako, dovoljan, ali prava mera je G 62.
Siguran sam da za tvoj model motor od 26 ccm neće biti dovoljno jak. Model će ti, ako ga napraviš kako trbeba, biti rutinski 10 kila... Ali garant...


Servoi koje spominješ na 6V vuku 6,2 kg, što je verovatno OK... Znam da su na tim servoima pucale osovinice koje izlaze iz kućišta i na koje dolaze polugice za viljuškice.


Što se tiče trapova, ti najbolje znaš šta su ti mogućnosti.
Ja ti u najboljoj nameri opet kažem, sad kad praviš model napravi sve kako treba jer kad ga završiš, i ofarbaš, nema dorade.
Budeš li morao tada da prepravljaš nešto, to za sobom povlači ogroman posao (kompletno sve od panel linija pa do vederinga)...

Zato, jeste da Robart košta kao pola tvog projekta, ali kad budeš imao problema sa trapovima (koji su najgori deo tog kita) kajaćeš se što nisi odradio sve kako treba.
Na kraju krajeva, ne moraš kupiti Robart, ima još firmi, ali razlike u cenama su male...


Miša je lepo napisao, trebaće ti šleper love, da taj model napraviš da bude dobar.
Znam da ti je želja da nešto praviš (veoma ćeš uživati, sigurno), ali mislim da još nisi svestan u šta si se upustio...
Kad podvučeš crtu, ako kupiš kvalitetne delove, kokpit, pilota i sve ono što jedan skala avio treba da ima, videćeš koliko će model da te košta...
Ako ćeš da budžiš i štediš, onda bolje nemoj ni da počinješ...


Mi se ne znamo lično. Meni je veoma drago da se našao neko da se upušta u ovakav posao.
Videćeš, ako budeš radio kako treba, ovo neće biti zimski projkat, ima da se i te kako oduži...
Veoma dobro znam koliko tu ima posla i ja koji radim svaki dan po par sati, "potrošim" godinu dana da napravim model...
Ovo što ćeš ti da radiš ni malo se ne razlikuje od modela koje sam pravio.
Zato, ne pišem ti sve ovo da bi te plašio ili od ovoga pravio neku famu, nipošto, samo te molim, sad na samom početku posla, slušaj savete, sigurno su (bar moji) dobronamerni.
Žao bi mi bilo da uložiš ogroman rad i da na kraju kad dodje letenje budeš razočaran...

Pozdrav

Mirče

« Last Edit: November 28, 2011, 02:25:13 AM by mirce »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #11 on: November 28, 2011, 10:10:25 AM »
Hahahaha! Pa od svih ME, FW, Stuka, i ko zna cega ti nadje svastiku na Tanderbolta  (res)
Salim se, znam za semu, puno srece u radu!

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #12 on: November 28, 2011, 10:49:28 AM »
Lep avion za rad.

Lepa shema ima i malo zanimljivija sa nose art- om koga svabe nisu prefarbale i nemackim bojama preko americkih oznaka.
http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev1/501-600/Rev557_CED72114/rev557.htm

Ovaj YF-U

The fourth aircraft is a P-47D-2-RA in US markings flown by 2nd Lt.  William Roach of the 358th FS, 355th FG.  This aircraft was flying fighter protection for some bombers on Nov 7 1943.  The fighter protection was to be carried out in relay fashion by 283 P-47's from the 56th, 78th, 352nd, 353rd, 355th and 356th Fighter Groups.  This particular P-47 belonged to 358th FS, 355th Fighter Group.  They flew their escort mission, but the next batch of fighters from the 353rd was delayed due to weather from taking over protection for the bombers.  The 355th's P-47's continued on and eventually 5 of the 6 planes failed to return....mainly due to lack of fuel.  2nd Lt.  William Roach made an emergency landing thinking he was over southern England.....only to be surprised by guns and German uniforms at an airfield in France.  He spent the rest of the war as a POW at Stalag Luft 1.  For the paint scheme this aircraft is over all Olive Drab on top and Neutral Grey on the underside.  Nose art consists of a human character with 2 legs and 4 arms carrying a large gun and the name "Beetle" under the artwork.  This aircraft has a white nose cowling ring and a white horizontal stripe across the tail.  US national markings on the fuselage are bordered in red.  On the side of the fuselage are the code letters "YF U" and on the tail are the yellow #'s 222490.
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #13 on: November 28, 2011, 07:30:05 PM »
Neka se sa srecom pocetak radova.
Mozda si video da sam ja radio nesto slicno sa Zeroom. Moj Zero je 1.8 m raspona i na njemu je radjeno sve sto si i ti planirao.
Fabricki predvidjena tezina je 4.8-5kg (verovatno praznog, he he). Ovaj koji sam zavrsio je na kraju merio 8.4kg bez goriva.
Da napomenem, da nemam scale kokpit i sl. Tezinu je odneo motor, 1.8 kg, retrakti, tockovi, ojacanja u krilima, gomila servoa...
Tkanina, kitovanje, paneli, i na kraju farba i wedering su takodje doprineli tezini ali mislim da ne vise od 0.5 kg u odnosu na monokot.
 
Motor je takodje 26cc i na granici je za tu tezinu. U model iste velicine (FW190 1.8 m) koji je tezak oko 9 kg, Aleksa je stavio motor 30cc.

E sad, u celu pricu oko "sredjivanja" modela sam se upustio prvenstveno zbog trapova. Na svim forumima, fabricki trapovi trapovi su
se kidali na prva dva tri leta. Model tezak a nosaci tockova u krilu katastrofalni.

Kolorna shema je VRHUNSKA.

 


Offline shone

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 115
  • www.koptervideo.com
Re: hangar 9 p-47 150 ARF
« Reply #14 on: November 28, 2011, 08:58:26 PM »
Zaboravih evo jos malo slika od milošte zvanog Praseta ( iz priloženog se vidi i zašto)


By shone11 at 2011-11-28
H9 šta reći krajnje pedantno upakovano

By shone11 at 2011-11-28


By shone11 at 2011-11-28
komp je 15 incha

By shone11 at 2011-11-28


By shone11 at 2011-11-28


By shone11 at 2011-11-28
ojacanja od karbona

By shone11 at 2011-11-28
ne baš slab nosač trapa

By shone11 at 2011-11-28