RC MODELI AVIONA - SUS > AKROBATSKI MODELI

Пројекат М 1022

<< < (2/128) > >>

branek:
E pa tako se to radi!

Presko,

ja samo mogu reći da jedva čekam nastavak. I slobodno ovako detaljno i tehnički!

P.S. Imam ispravan servo za gas da ti dam za ovaj novi avion!  lol (pijanoo)  :sljus  ;namig

presko:
Да се, још једном, осврнем на Magic-ово запажање у вези крилаца.
Наиме, разлика у сили узгона коју стварају крилца при свом отклону, директно зависи од брзине хоризонталног лета, површи крилаца и њиховог отклона. Ако претпоставимо да авион лети истом хоризонталном брзином, брзина ваљања зависи од површи и отклона крилаца. Значи исту брзину ваљања можемо да остваримо великом површи и малим отклоном или малом површи и великим отклоном крилаца. Од ове две могућности ја дајем предност малој површи и великом отклону крилаца. Мислим да са великим отклоном, како крилаца тако и осталих командних површи, може прецизније да се управља.
Што се тиче новог авиона, брзину ваљања сам подешавао према “МУЊИ”. Овај модел летим неколико година и, кад је у питању брзина ваљања, потпуно сам задовољан. Ако погледате слику, видећете да му крилца нису уопште велика.

magic:
Presko, slazem se u potpunosti sa ovim sto si napisao samo mislim da ako uzimas tvoj model Munju kao reper to nece biti dovoljno. U kom smislu, tako sto predpostavljam da nisi pravio snap roll sa Munjom, samim tim mislim da uzimati Munju kao reper nije dobro. Za ispravan snap roll potrebne su velike povrsine sa velikim otklonom, u suprotnom on ne ispadne kako treba, barem ne onako za sta sudije daju maksimalan broj poena. Ja sam doslovce ostao sokiran kojom brzinom profi piloti izvode snap roll, narocito Le Roux, to je doslovce munjevito.

poz

coka:
 Presko sve pohvale za novi projekat.
 Preza i ja smo leteli akrobatske avione kada su propozicije takmicenja bile sasvim drugacije.
 Nekada se program izvodio tako sto izvedete figuru, zatim izvedete zaokret pa sledecu figuru, pa zaokret....
 Ocenjivale su se samo figure.
 Kada se 90 ih godina pojavio turnaround program, kod koga se izvodi centralna figura, pa figura koja vas vraca u suprotan smer, pa centralna, pa povratna...
 modeli koje smo imali su bili prebrzi za takav nacin letenja.
 Tada se pocelo sa izradom sto vecih aviona i sa borbom za sto sporiji i let sa konstantnom brzinom u manevrima.
 Ipak, ako malo google-ate pogledajte sta pisu za avione Hana Pretnera Curare i Calypso.
 Na nesrecu, imao sam oba.
 Svi ih spominju sa nostalgijom i sa recima hvale.
 Sadasnji avioni lete drugacije. Mozda taj nacin nekome odgovara, mozda ne, ali stoji da svi uzdisu kada se sete kako su stari f3a avioni leteli.
 Neutralno, prodorno, kao po sinama.
 Slicno mlaznjacima.
 Naravno, osim nostalgije, mozda je sada stvar uporedljiva sa oldtimer autima.  Tu je izgled, tu su performanse...ali vreme ih je pregazilo.
 Posto je na pocetku Preza rekao da ce avion biti skrojen po meri Os maxa 61, uvek se postavlja  pitanje kakav avion napraviti za takav pogon.
 Moguce je pretabati neki Sebartov avion, manjih dimenzija od 2x2, ali stoji da je ovakav avion kakav je on zamislio, sa zadatim pogonom predivan za akrobatsko letenje i sto je najlepse, jeftin za rad i sa jeftinom opremom.
 Jedan problem koji se moze imati kod velikih kormila je to sto kada se koriste manji uglovi otklona (10ak stepeni), zazor koji nemozete bas potpuno izbeci, od 1-2 stepena i te kako pravi probleme u letu.
 Ako idete sa manjim kormilima, veci otkloni od 20-ak stepeni, lako "gutaju" zazor od 1-2 stepena pa se  avion daleko lepse ponasa.
 Takodje, veca kormila zahtevaju jace servoe. Oni kostaju vise a i vuku vise struje. Onda vam treba veca baterija, koja opet vise kosta a i povecava masu... pa na kraju zarad svega toga napravite tezak avion kome je motor zbog koga je sve i pocelo, ne odgovara.
 Ova Prezina ideja je ziher varijanta, mnogo puta probana.
 Sto se tice snap roll-a, tu je Magic  u pravu.
 Bolji i lepsi snap roll je sa vecim povrsinama i vecim otklonima.
 Posto je snap roll manevar u kome avion morate dovesti u stalling, avioni ovakve koncepcije kao sto je Prezin, se veoma lako prevlace. Brzi su, pa energicno navlacenje definitivno dovodi do otcepljivanja strujnica.
Ipak, po tom pitanju, avion ce ga losije raditi nego rasni F3a avion.
 Tu se medjutim postavlja pitanje, hocemo li u nardenom periodu na nasem prostoru imati takmicenje, gde ce se tako ozbiljno leteti da ce ova mana ovog aviona znacajno uticati na kvalitet letenja.
 
 Ovo je ipak zamisljeno kao trenazni F3a akrobatski avion sa 10 ccm glo motorom.

misha:
Ovakav projekat bi trebalo da predstavlja vrhunac modelarstva. Sam osmislis izgleda modela, nacrtas ga, sastavis, letis.
Mislim da je ovde sustina bas u tome a ne u takmicenju. Takmicarski modeli su nesto drugo,
a zadovoljstvo letenja necega sto si napravio od skice do gotovog modela je (pretpostavljam) veeeeeeliko.

Svakako cu pratiti dalji razvoj ovog modela.
pozdrav

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version