Radovi na Zero-u se nastavljaju...evo da vidite dokle smo stigli i kako napreduje sklapanje.
Posle radova na kapotazu prebacili smo se na krilo, prvo smo izvadili rupe gde treba da stoje servoi za elerone i flapsove kao i klocna za stajne trapove.
Sa ivice krila sam oljustio sav monokot kako bi se obe polovine idealno zalepile.
Ivice obe polovine krila smo pre lepljnja oblozili krep trakom kako bi prilikom spajanja krila izbegli da se epoxy sliva na sve strane, i mogu vam reci da je urodilo prodom....
Lepak koji smo koristili je 10-to minutni epoxy kupljen u bgmodel shop-u.
Evo ovako je izgledalo krilo nakon susenja lepka i skidanja krep trake.
Tu je i nasa pomocnica bez koje nista ne moze da prodje, sve mora ona da vidi i pipne...kao i sva mala deca. Inace ko ne zna to je Milica, cerkica moga brata i ima 6 meseci.
Tog istog dana smo se bacili na prepravku robartovih noga. Ako je neko zaboravio, za pocetak cemo na postojece zice od 6mm "nataknuti" robartove noge a za neku kasniju varijantu se ugradjuju i vazdusni cilindri. Da bi ovo moglo da se uradi neophodno je da se razbusi noga od gore ili da se skrati za 3mm jer mora da se ubaci reducir za onu sipku od 6mm koja ce viriti iz krila. Namerno nismo gurnuli taj recucir ravno sa nogom da bi mogli lepse da zavarmo njega za nogu kako ne bi mrdao. Evo kako to izgleda....
Ponovo smo odmeravali kako ce kutija da stoji i dal nece nesto da joj smeta....
I za kraj tog dana prvi put smo postavili zalepljeno krilo na trup da vidimo kako naleze....
Sledeceg dana smo se bacili na ojacavanje trupa sa unutrasnje strane, tj. prelaza sa plastike na drvo....koristili smo 160g stakleno platno
Posle 24h bacili smo se na postavljanje motora.....koristili smo Mircetovu tehniku pozicioniranja motora. Trup se postavi vertikalno i onda se podesava da osovina izadje u sred srede...Moram da napomenem da jos uvek nismo fiksirali ni kutiju ni motor, ovo je bila samo proba kako ce sve to stajati i koliko treba da se izvrse neka podesavanja.
Kada smo hteli da postavimo krilo kako bi izmerili gde treba da se buse rupe za fiksiranje srafovima kao i gde treba da idu oni pinovi od napred videli smo da imamo PROBLEM. Naime kad postavimo krilo na trup, onaj deo gde dolaze srafovi lepo i ravno nalegne na trup ali od napred krilo nece da pridje kako treba vec postoji razmak od 2mm bas na onom ravnom delu a cak i malo vise kako se ide ka spoljasnosti krila. Prilicno smo sigurni da ovo ne sme ovako da bude ali krilo ne moze da ide vise napred. Smeta mu onaj deo koji se nastavlja od usisnika za vazduh. Mi smo pokusali cak i da ga molo osmirglamo, cak smo i osmirglali i malo ivicu krila koja udara u taj deo ali nisam bas siguran da tako treba. Jer onda krilo ne naleze kako treba sirinom krila, javljaju se mali razmaci izmedju krila i trupa na nekim mestima.
Mi smo smislili da celim duzinom ubacimo i zalepimo sper od 2mm kako bi "popunili" tu prazninu
Ovo je slika kako krilo naleze u zadnjem delu a onda ima onaj razmak od napred.
Ovo je slika kad gurnemo krilo koliko moze napred nakon onig malih prepravki.
Ima li neko bolji predlog sta ovde moze da se uradi.....