Author Topic: IK-3 Rogožarski  (Read 28802 times)

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
IK-3 Rogožarski
« on: March 10, 2012, 09:22:58 PM »
Malo sam zapostavio radove na Pajperu, ali za koji dan, radovi se nastavljaju.
Projekat, koji sam nazvao "Karakondžula" je odavno zagazio u treću godinu. Pošto je ovo model eksperimentalnog karaktera, tj na njemu ću isprobati raznorazne "nemoguće" stvari, malo sam se baktao s njim i jednom dodatnom idejicom, no o tome kada bude vreme za to.
Ali nije to jedini razlog. Glavni razlog zastoja radova, na Pajperu, je iznenadni "napad inspiracije" za konkretno pokretanje izrade plana modela, za koji već mesecima, da ne kažem, godinama, prikupljam dokumentaciju. Prikupio sam podosta foto-materijala, podataka itd, da mogu da konkretizujem model u globalu, a detalje i konačni izgled ću u toku rada na izradi planova...
Za sad je u razmeri 1:5 iz konkretnih razloga. Voleo bi da je 1:4, ali tu je cifra bar x2...
Znači raspon krila bi bio nešto >2m, a ovo je on iz dva ugla. Neki koriste izraz "razmah", no ja sam navikao da koristim "raspon". Ni jedno, ni drugo nije pogrešno !!! Meni razmah malo para uši i pre mi dođe kao izraz za neku promenjljivu (ptice mašu krilima i pri tome imaju maksimalni razmah...)


Iako sam prikupio dosta materijala o modelu, nedostaje mi dosta o oznakama tj natpisima, poklopcima i tako tim pojedinostima. Naravno neću se ljutiti ako mi neko pošalje, bilo kakve podatke itd...

Pozdrav
Miša
« Last Edit: March 11, 2012, 06:19:30 PM by branek »
#FFCC00

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #1 on: March 11, 2012, 12:04:00 AM »
Evo novi sa skala virusom... Ljudi moji, da to nije neka epidemija?   ")

Mišo, bilo bi super da kreneš ovo da praviš. Gledajući kako si radio Pipera, ovo bi bilo veoma interesantno pratiti.

Nažalost, ja dokumentacije nemam za ovaj avion, ali siguran sam da ćeš se snaći na Internetu.

Gledajući donju sliku koju si postavio, mogao bi praviti model sa centroplanom i dve uške. U centroplanu da budu i trapovi. Tom koncepcijom u mnogome se olakšava manipulacija na terenu...

Pozdrav

Mirče

 
« Last Edit: March 11, 2012, 06:21:05 PM by branek »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #2 on: March 11, 2012, 01:20:07 AM »

Evo novi sa skala virusom... Ljudi moji, da to nije neka epidemija?   ")

Mišo, bilo bi super da kreneš ovo da praviš. Gledajući kako si radio Pipera, ovo bi bilo veoma interesantno pratiti.

Nažalost, ja dokumentacije nemam za ovaj avion, ali siguran sam da ćeš se snaći na Internetu.

Gledajući donju sliku koju si postavio, mogao bi praviti model sa centroplanom i dve uške. U centroplanu da budu i trapovi. Tom koncepcijom u mnogome se olakšava manipulacija na terenu...

Pozdrav

Mirče

Hvala Mirče
Iako si, na osnovu slike iz prvog posta, dao predlog, koncepcija i jeste upravo ta, deo krila sa trapovima su u sastavu sa trupom i to iz više razloga, ne samo zbog sklapanja na livadi. To mi je "navika". Evo i dve slike, tog dela, na "karakondžuli" tj za nju. Metar je u korenu, čisto radi orijentacije, a slikano je pre dve godine!

 

Uostalom, meni je zadovoljstvo i priprema modela pre leta, kao i "taksiranje". Ništa ne prepuštam slučaju, tj nisam "rz brzotrz"...
Pre godinu dana, Schwab je video delimični plan trapova i tog dela i mislio je da je to od Corsair-a. Na planu su bile "fioke" za trapove i deo trupa (presek), prevarila ga kosina za "pakovanje". Eto druže, sad znaš o kom modelu je reč - piše na kraju ovog posta !
Inače ovaj, trenutno, brzogalopirajući skala-WW2-virus, mene je zarazio mnogo, mnogo ranije, ali nikako da stignem, uvek ti nešto poremeti planove...

Ovo nije "Hawker Hurricane MK1", iako poooomalo liče. Ovo je njegov "tata", iako mnogi tvrde drugačije.
Ja sam patriotski pristrasan i ...
Radi se o IK3-Rogozovski.
« Last Edit: March 11, 2012, 06:19:14 PM by branek »
#FFCC00

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #3 on: March 11, 2012, 03:34:48 PM »


Verujem da ovo moze da pomogne. Ako nemas saljem link za download.

Pozz

edit: Ako treba jos nekome samo neka kaze jer ne verujem da bi naislo na odobravanje da postavim link direktno u temi.
« Last Edit: March 11, 2012, 06:20:26 PM by branek »
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline flyfly

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Hawker Hurricane MK1 ili IK3
« Reply #4 on: March 11, 2012, 05:16:14 PM »
MIso 2012

Da li na kraju  radis Hawker Hurricane MK1 , IK-3 ili Karakondzulu ?

Topic ti se zove Hawker Hurricane MK1?

Prve dve slike koje si objavio su  Hawker Hurricane MK1.
Promeni ime topica ili otvori novi o IK-3...

Poznato je da je Jugoslovenska vojsla pred Aprilski
rat bila opremljena  sa oba aviona, a imali su  i Me 109 itd...
Ako si toliko  pripremao dokumentaciju onda si
pre objavljivanja topica trebao da znas da
se fabrika u kojoj   je radjen IK-3 zove Rogožarski a ne Rogozovski.

Dokumentacija o IK-3 postoji ali moras se malo pomuciti.


Pozdrav FLY FLY

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #5 on: March 11, 2012, 06:24:54 PM »
Moderatori su izmenili naslov i prve 2 slike ove teme.

Mišo, molim te da sledeći put budeš jasniji i pažljiviji. Iako ti je prvobitno poruka bila u SIG PAJPER temi, nije se uklapala tamo pa je razdvojena, prema avionima koje si prikazao na slici.

Toliko o nesporazumu, sad nazad na temu.

Pozdrav
rcfly4um tim.
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #6 on: March 11, 2012, 07:16:12 PM »
@flyfly

M. kad me "lepo" pitaš, da odgovorim.
Ja sam kriv, jer sam pomešao linkove ka slikama, a post je bio u topiku o Pajperu i nisam nameravao, bar ne još, da pokrećem novi topik, a pogotovu ne sa ovim modelom iz naslova; "Hawker Hurricane MK1"
http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,9196.0.html
Na konkretizaciji Hurricane-a i Spitfire-a sam nameravao tek najesen da započnem sa pripremom planova...
IK3-Rogožarski je u završnoj fazi izrade planova konstrukcije, ali mi nedostaju "skala" detalji, natpisi, oznake... Planirao sam da započnem sa pravljenjem, čim završim pajpera.
A, što se tiče "karakondžule", ona je čist eksperiment, da ne kažem moje "produvavanje ventila", sve je kontra od naopačke. Ako bude bilo vredno pažnje, biće i topik na tu temu !..
Problem je selektovati prave podatke u moru tačnih i netačnih, a sebe ne smatram naročitim poznavaocem istorijata, modela, tipova,..
Ajd' ne budi klinac, već pošalji to što imaš!
« Last Edit: March 11, 2012, 11:10:29 PM by branek »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #7 on: March 12, 2012, 01:59:36 AM »
Evo još dve slike IK-3


#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #8 on: March 12, 2012, 05:31:38 AM »
Ja ne koristim ni jedan simulator, ali za one koji koriste, evo
Rogožarski Ik-3
za Microsoft Flight simulator X

----Kliknite na sliku, ako hoćete da je uvećate!----









Na ovom linku možete skinuti zip fajl:
http://simviation.com/1/search?submit=1&keywords=IK-3&categoryId=54&page=0&filename=

Vredi malo pregledati ovaj sajt. Koliko sam video, ima dosta i za druge simulatore i za druge modele...

Pozdrav
Miša
« Last Edit: March 12, 2012, 05:45:09 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #9 on: April 01, 2012, 01:18:51 PM »
Prošlo je skoro mesec dana od kako sam zamolio za bilo kakvu imformaciju ili podatak o oznakama, natpisima, detaljima ili bilo čemu, vezano za ovaj model, a do dana današnjeg, niko ništa. Izuzimam kolegu Anakina, koji je jedini bio spreman da pomogne i pomogao koliko je mogao...
Pošto je pre 71 godinu uništena sva dokumentacija, kao i svi sklopljeni modeli, veoma je teško sklopiti pravi izgled na osnovu nekoliko "pravih" fotografija.
Osnovna kontura, mere i globalni izgled, nisu mi, relativno, problem, da na osnovu toga završim globalnu konstrukciju, razmeru, profile itd... Problem su detalji, jer se na fotografijama, koje posedujem, to ne vidi dovoljno detaljno...
Znači, bilo kakav podatak bi mi dobro došao, pa ako ste raspoloženi da to podelite samnom, neću se ljutiti.
U svakom slučaju, zahvaljujem se svima, unapred, na svesrdnoj podršci.

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #10 on: April 01, 2012, 01:59:46 PM »
« Last Edit: April 01, 2012, 03:34:20 PM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #11 on: April 01, 2012, 03:49:01 PM »
Izgleda da nisi dovoljno jako zeleo da dodjes do podataka, jer ih zaista ima i na internetu i u stampi, samo se malo potrudis i sve se pronadje.

14. aprila 2012. bice punih 74 godine od prvog leta IK-3. a 11. aprila ce biti 71. godina od poslednjeg leta IK-3, kada su narednici Gogic i Vujicic, iznad Fruske Gore oborili po jedan nemacki avion.
12. aprila, preostali ispravni avioni su spaljeni u Velikim Radincima. Preostala 3-4 ostecena u Zemunu su isecena i oterana na otpad 1942.

Tim avionom, njegovom istorijom, karakteristikama, borbenom upotrebom i njegovom pojavom kroz publikacije i makete u 1/72/48 i 32 bavim se od 1990., na ovamo.

Gotovo kompletna dokumentacija je sacuvana i nalazi se u Muzeju avijacije, i na osnovu nje je od sedamdesetih godina do danas objavljena gomila knjiga, clanaka, crteza i maketa ovog aviona.

Dve makete , jedna fabricka iz 1940. u razmeri priblizno 1:20 , kao fabricki uzorak seme bojenja i jedna muzejska, u 1:5 ( napravljena sredinom sedamdesetih)  su sacuvane  .

Na osnovu originalnog projekta i fabricke dokumentacije, posle rata je napravljena serija aviona Ikarus S-49A , koja se od originalnog IK-3 razlikovala promenom motorske grupe, stajnog trapa i poklopca kabine/ledja trupa. Kompletna aerodinamika i statika je ostala identicna.

Neki od  publikovanih clanaka,

http://yasig.wordpress.com/publications/ik-3-airmagazine-no50/

Special o IK-2 i IK-3 , YASIG bilten , u PDF-u mozes besplatno skinuti ovde:

http://yasig.files.wordpress.com/2011/09/ik-fighters.pdf

Knjigu o IK-3 (doduse, samo na engleskom) mozes nabaviti (stampano, CD Rom ili download izdanje) ovde:

http://aeropoxy.wordpress.com/multimedia-cddvd/aeropoxy-books/rogozarski-ik-3-book/

Scala crteze ovog aviona mozes nabaviti ovde:

http://aeropoxy.wordpress.com/multimedia-cddvd/scale-drawings/

Lep model IK-3 je objavljen u casopisu TIM, decembra 2009. Moj primerak je na kopiranju kod Brainstorma, pa mu se mozes PM-om obratiti za kopiju.







Na Modelarji.com forumu ima kompletan build thread, tog modela iz TIM-a.

http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=29&t=48643&hilit=rogozarski

Na RC Universu covek je zapoceo ali ne i dovrsio svoj IK-3.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_9249104/anchors_9356425/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9356425

Na RC Groupsu jos jedan, lepsi, u WhatIf Luftwaffe shemi,na elektro pogon, klase speed 400.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1565561

Kada i ako dodjes do faze bojenja makete, obrati paznju na cinjenicu da je velika vecina sema objavljenih na internetu samo puko prestampavanje podataka iz Profajla i Letectvi i Kosmonautike, dvobojna braon zelena sema sa belom desetkom na trupu je totalni promasaj. Imas odlicnu maketu IK-3 u 1:5 u muzeju avijacije, idi i pogledaj, na njoj je skoro do poslednjeg detalja sve uradjeno kao na pravom.

Eto, sad ne mozes reci da nema podataka, ti si na potezu.

Pozdrav,





Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #12 on: April 01, 2012, 05:03:06 PM »
@nedbojsa
Hvala na odgovoru i trudu. Svaki podatak mi je dragocen i nemože da škodi, bez obzira da li to već imam ili nemam.
Plan je za 1:9 model i odstupa u par detalja, po meni bitnih, ali dobro dođe.
Plan koji radim je 1:4, ali praviću 1:5 iz finansijskih razloga... Razlika u ceni je skoro dupla!

@Nenad Miklusev
U pravu ste, nisam bio baš intenzivan u potrazi iz razloga što je, greškom, ishitrena informacija o izradi i malo je sve ubrzano. Početak konkretizacije plana je tek trebalo da se desi negde krajem godine, verovatno Oktobra. No sad je malo drugačije, verovatno će tad početi sama gradnja, a ako se ovako nastavi, možda i ranije.
Kao što sam već, ranije, pomenuo, trenutna dokumentacija se radi 1:4, ali konkretizacija će biti 1:5. Ako se sklope neke kockice, može se desiti da bude i 1:4, što bi više voleo !
Nadam se da nećete imati ništa protiv, ako vam se, ubuduće obratim za neko mišljenje ili već, jer Vas, odavno, smatram, nekom vrstom, žive enciklopedije avijacije!

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #13 on: August 02, 2018, 08:28:01 PM »
Nikad nije kasno, konačno, sve relevantne informacije na jednom mestu.


Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 785
Re: IK-3 Rogožarski
« Reply #14 on: August 03, 2018, 09:25:14 AM »
Prava stvar svaka cast