Author Topic: PH Thunderbolt P-47  (Read 24256 times)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
PH Thunderbolt P-47
« on: April 15, 2012, 05:26:16 PM »
Pre izvesnog vremena zove me Coka i kaze da je nasao povoljan avion, i znajuci da ja volim Thunderbolta, pita da li zelim da licitujemo.
E sad, covek je prodavao samo trup i cena u tom trenutku naravno 1 eur. Dogovorimo se da licitujemo do 40 eur pa sta bude.

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120864198921&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123

Naravno, cim citate o tome, pretpostavljate da je model kupljen i to za 33.50 eur.

Nemac, neki fin lik, ponudi da ako smo raspolozeni kupimo i ostatak tog Thunderbolta. Covek posalje slike i dogovorimo se da sve da za 60 eur.
Posto je postarina do Srbije bila nenormalno velika, dogovorimo se da on model posalje do Stutgarta, gde ga je moj drugar preuzeo,
ubacio u kamion i doneo do Uzicke Pozege.

Sticajem okolnosti bas na Uskrs, Thunderbolt je stigao u Kragujevac.

Konkretno, radi se o modelu Thunderbopl P-47 koji proizvodi firma Planet Hobby. Trup je od stakloplastike, a krilo konstruktivno.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=71244&osCsid=98aeada7bf940a5450ff8818bbcadea5

Model izgleda kao da nije leteo. nema nikakve masnoce, ostataka ulja, goriva i sl. Jedina stvar koja nedostaje je polovina krila.
Medjutim cak i sa t e polovine, postoje eleron, flaps, nosaci servoa, plasticno kuciste retrakta kao i "stomak" krila i dodatni tank.
Sve je bilo lepo zapakovanu u karton



evo i slika ostalih delova



Na trupu se nalazi vventil za punjenje goriva, ventil za punjenje vvazduha, kao i odusak za gorivo.







Ovaj katastrofalno isecen otvor ne znam cemu je sluzio. Pretpostavljam da se unutra nalazila
baterija  mozda paljenje. jedino sto je sigurno da sam unutra pronasao gomilu olova.
(Braon prljavstina je lepak koji je ostao od lepljive trake.)

Svaka polovine horizontalnog stabilizatora imaja svoj servo u repu, dok vertikalni stabilizator pokrece servo  preko pul pul veze.



Ovako izgleda polukrilni Thunderbolt ceo. U kapotazu se takodje nalazi izvesna kolicina olova.





Donji deo na kome se vide plasticna lezista tockova, poklopac tockova, stomak, i dodatni tank. Tank je zakacen pomocu dva magneta.





Krilo





To je za sada to. Da li cu praviti drugu polovinu krila, ili cu krilo praviti celo novo jos nisam odlucio.

E da. Jos jedna interesantna stvar koja nema veze sa konkretnim avionom.
U Pozegi je, prosle nedelje, svecano otvoren renovirani Gradski trg. izedju ostalog, postavljene su i livene ploce na kojima su ispisani neki delovi istorije ovog malog mesta.
Evo kako izgleda jedna od ploca.



Nisam siguran koliko je ovo mesto tada imalo zitelja, ali 200 clanova je impozantan broj i za ovo vreme.



Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #1 on: April 15, 2012, 05:46:36 PM »
Misho,

svaka cast na kupovini. Radi se o modelu firme ESM http://www.esmmodel.com/en/company.asp koju distribuira vise firmi po svetu. Za ovaj deo evrope to cini Lindinger pod svojom firmom Planet hobby. Potrazi na RCU ili RCG sigurno ima neki build thread.

Evo ti i link od firme koja ih distribuira u Americi, mozda procitas nesto pametno http://www.troybuiltmodels.com/items/ESMP47DI-71AAF.html

i elektro trapovi iz Lindingera bas za taj model koje svakako mogu da preporucim http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=91337

Svi modeli od ESM vaze za jako dobre letace i jako su hvaljeni.

poz

Veljko

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #2 on: April 15, 2012, 09:56:34 PM »
Cestitam Miso na kupovini ovog modela, bas si ga dzabe pazario !!! Mada steta sto nije razorback verzija, znam da vise volis ovu drugu verziju(kao i meni) ali to mu nista ne smeta. Pozzz i sve najbolje

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #3 on: April 15, 2012, 10:14:20 PM »
Hvala., hvala.

naravno, vec sam pronasao podosta i u PH i ESM varijanti. Za razliku od Zero-a, ovaj model nece imati toliki broj detalja.
Trup izgleda dobro, a krilo jos bolje. Sper na koji se usrafljuju trapovi je za razliku od CMP pa cak i Hangar 9 modela,
uradjen mnogo bolje i vezan za nekoliko rebara. Nema potrebe ni za kakvim doradama i ojacavanjima. 

Odluka je 90% donesena. Krilo ce biti stiroporsko, plankirano balzom.

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #4 on: April 16, 2012, 09:01:46 PM »
E pa boga mi lepo si se ponovio  :)aplauz

Izgleda da stara ljubav zaborava nema....

koliki je spram onog prethodnog?

Ako treba neka pomoc oko obrade stiropora tu sam...  :jaki:

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #5 on: April 17, 2012, 05:01:46 AM »
Fino, fino. Sad ima da se igraš do besvesti.
Da li si planirao kad će biti spreman za probni let ?!
#FFCC00

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #6 on: April 20, 2012, 04:44:14 PM »
Do prvog leta ima podosta vremena. Treba napraviti krilo, kupiti komplet setup. Ne zurim mnogo.

Danas su se dva ljuta neprijatelja upoznala. Zakljucak?

Thunderbolt deluje mnogo veci od Zero-a. Duzi je, trup je deblj.

 

 Horizontalac i vertikalac su na Zerou doduse veci sto se moze videti na slikama


Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #7 on: May 11, 2014, 10:14:38 PM »
Posle poprilicno mozganja kako napraviti drugu polovinu krila, bez ostecivanja vec postojece polovine,
presuda je bila: razvaliti postojece krilo i napraviti novo. Posto je krilo malo komplikovanije jer
ima dosta lomljnja, krivina, presuda je donesena. Na Tenderu, je kao najbolji izodjac izabran Sava.
Naravno, posto mi nije bila zurba, on je ovo krilo radio u slobodno vreme od 4 - 35 sata u danu.
Nakon izrade sablona krilo je isekao od stiropora a zatim plankirao balzom.
Evo slika dosadasnjeg napretka.



















Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #8 on: May 12, 2014, 11:18:30 AM »
Radio sam do sada na desetne stiropornih krila plankiranih balzom i sva su bila ili pravougaona ili trapezna, a nijedna zaobljena. Ko je radio nešto slično zna da je veliki izazov uraditi ovakvo krilo koje je poprilično veliko. Da problem bude veći tu je i uvlačeći stajni trap koji treba da primi kompletnu težinu modela sa svim onim udarima na poletanju i sletanju, naravno ugrađeno u meki stiropor.
Nisam imao nikakve crteže niti Corel niti Auto cad, nego ctraća tabla, crtaći pribor i dobro poznavanje nacrtne geometrije. Sve sam morao da osmislim i nacrtam.
A počelo je rebrima koja su služila da se iseče stiropor u tri dela, mesta na kojima krilo menja širinu je diktiralo rebro-šablon. Nisam imao Al.lima nego sam morao rebra da pravim od špera što je iziskivalo savršenu glatkoću ivice po kojoj treba da klizi vrela žica.Kako to izgleda vidi se na slici:


Isečene dolove od spiropora nažalost nisam slikao kao i mnogo drugih pozicija, jedostavno kada radim ovaj prljavi deo posla ne uzmam i foto aparat u ruke
Mala je tajna šta se sve nalazi ispod planka, a da se dobije čvrstina    kao kod konstrukcionog krila. Težina je povećana za nekih 10%, što je minorno na ovakvom krilu i modelu koji se približava kompletnoj težini od nekih 8 kg.

Mesto u samom krilu gde će biti ugrađen deo koji će nositi uvlačeći stajni trap.


A taj deo je napravljen konstruktivno od bukovog i brezovog špera i izgleda ovako


Iz dugog ugla on izgleda ovako


Pored je električni stajni trap bez koga nebih mogao na napravim deo koji ga nosi.

U krilu to izgleda kao na slici, vidlive su linije isecanja elerona, flapsa, mesta za servoe kao i mesto u koga će ulaziti točak stajnog trapa. Ono braon su dve ramenjače 12x5mm koje se mimoilaze jer i sa ove slike se vidi da ramenjača nemože da ide do kraja krila.
Na ovoj slici se nevide papirne cevi kroz koje će kada krlo bude gotovo prolaziti kablovi.Pretpostavljate da one posećuju mesta ugradnje servoa kao i mehanizma stajnog trapa.

Da nebih smarao i bio obiman za sada toliko.




ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #9 on: May 12, 2014, 12:16:55 PM »
Eto. neki znaju da crtaju u 2D programima, neki u 3D a neki to rade iz glave.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #10 on: May 16, 2014, 10:50:08 AM »
Krilo je spremno za presvlačenje folijom. Srednji deo koji spaja dve polovine dodatno je ojačan jednim slojem tkanine, kako sa gornje, tako i sa donje strane.


ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #11 on: May 16, 2014, 07:13:12 PM »
Jedva cekam da uzivo vidim krilo,
Nadam se da cu ovih dana poceti da ubacujem setup u truo.
Ne zurim naravno, prvo treba da poleti Piper

Offline Goran-Le

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 193
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #12 on: May 16, 2014, 09:47:52 PM »
Svaka cast Savcho  :)aplauz :)aplauz :)aplauz :)aplauz kapa dole za majstora  (res)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #13 on: August 26, 2014, 11:36:26 PM »
Tek sada vidim da se jos nisam javno zahvalio Savi za fenomenalnu izradu krila.
Krilo je stiglo, i u komadu je sto je najbitnije. Lagano je a jako.
Iako je Sava radio samo na osnovu jedne polovine krila, cak i bez trupa
(koji je zbog velicine i nemogucnosti slanja ostao u Kragujevcu) krilo je napravio tako da naleze
ko dupe na nosu u trup. Majstorski. Bukvalno nisam morao ni stotu da smirglam da bi
krilo selo na svoje mesto.

Posto je Piper poleteo red je dosao na Thunderbolta. ubaceni su servoi u trup,
2 na horizontalcu i jedan koji pokrece vertikalac i tocak. Zatim motor, servo gasa i
prekidac za gasenje motora. Ostalo je da se resi pozicija prekidaca, kablova za punjenje i
postavljanje rezervoara. Na trupu je prethodni vlasnik vec napravio neki otvor u
prednjem delu trupa koji cu iskoristiti da u njega ubacim neku vrstu panela sa prekidacima.
Na trupu je potrebno popraviti ta vratanca panela i pokrpiti rupe u kojima su s nekada nalazili prekidaci.
Zatim prelazim i na krilo.  Slika za sada nema ali cu ih okaciti sutra.

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: PH Thunderbolt P-47
« Reply #14 on: August 28, 2014, 11:36:06 PM »
Evo slika.

Motor je Zenoah 26 magnetno paljenje. Staje bez problema pod kapotaz, cak cu morati da produzim cevke auspuha jer su kratke.
Posto Zenoah ima veliku plocu sa zadnje strane, nije moguce koristiti odstojnike vec je ulogu odstojnika dobilo vise slojeva spera.
Kill switch je mikroprekidac u kombinaciji sa malim servom.



Servo gasa je ispod kapotaza.



Ovo je otyvor koji je prethodni vlasnik napravio (mada mi jos uvek nije jasno cemu je sluzio).
Trup je isecen veoma lose ali imam resenje kako cu popraviti.





Servo vertikalca koji ujedno pokrece i zadnji tocak.





Svaka polovina horizontalca ima svoj servo





Ovo su rupe na trupu koje je potrebno zatvoriti. Ono sto je za mene najveca enigma kod ovog modela je - cemu su sluzila ona vratanca na trupu,
sta je bilo ispod njih, kada su "napolju" vec bila dva prekidaca sa konektorima za punjenje?



Prvobitno, trapovi su trebali biti elektro, sa hobyking-a.  Problem je nastao kada sam ustanovio da za tu vrstu mehanizma
ne mogu naci dovoljno veliki stajni trap. Sava je nosace u trupu prema mom uputstvu,  napravio prema merama tog mehanizma.
Posle malo razmisljanja, resio sam da iskoristim kompletan trap sa Zero-a i robao velicinu. Sve pasuje sem lezista za mehanizam,
koji je trebalo malo prilagoditi.









Ovo su pneumatski retrakti i posto krilo ima poveliki stomak, kompletan sistem moze stati u njega, tako da na terenu nema povezivanja creva za vazdih,
vec se se sve nalaziti montirano na krilo. Pnjenje ce verovatno biti odozdo, ali do tada ima vremena.