Iako su temperature u zadnjih par dana bile nesnosno visoke u Kombinatu se nije znalo za predah, šta više... Najviše se radilo na krilu od Zeroa, ali malo smo radili i na kapotažu. Krenimo redom...
Krilo od Zeroa je skroz isplankirano sa gornje strane...
Ali da bi se stiglo dotle morao sam da odradim "gomilu" stvari. Prva je bila da ugradim štiftove kojim će se krilo, od napred, pričvršćivati za trup.
Kao i Meisterov P-47 i Zero ima isti sistem sa šperovima, koji su jednim delom ulepljeni za rebro br. 1, a drugim delom prolazi kroz napadnu ivicu...
Da bi sve bilo poravnato "u brucu" dodao sam jedan mali drveni štift. Zbog njega sam prvo dodao dva ojačanja od špera, a potom sam stegao oba štifta, čime sam dobio da stoje idealno paralelno...
Kroz šperove, onako u sklopu, izbušen je otvor od 8 mm i ubačen je drveni štift...
I na zadnjem delu profila krila nalazi se jedan drveni štift. Ovi štiftovi služe samo za vodjenje prilikom sastavljanja dve polovine krila.
Sada, kad se dve polovine krila sastave, stoje idealno jedna u odnosu na drugu...
Krilo je ogromno i već sada je veće od Thunderboltovog...
Sa donje strane krila ulepljene su pločice od čamovine u koje će se fiksirati poklopci i ujedno nosači servoa.
Ovo su sve već proverene varijante koroštene na svim modelima koje sam do sada pravio...
Pola pločice ide pod plank, a u drugu polovinu se zavrće pločica sa servoom...
Ovo su neophodne operacije da bih mogao da počnem sa plankiranjem donje strane krila. Dok ne izplankiram donju stranu, tj. bar sam kraj krila, neću moći da radim na polukružnim završetcima krila...
Počeo sam da sredjujem i kapotaž...
Prvo sam napravio otvore sa prednje strane...
Potom sam izšmirglao ceo kapotaž. Za razliku od onog za P-47, ovaj je pravljen iz 3 dela i spojevi baš nisu najidealniji. No, nije ništa što se ne može popraviti...
Na samom kapotažu odliveni su neki detalji, tako da su postojale linije po kojima treba da se naprave otvori za mitraljeze...
Kad sam krenuo da ih pravim ustanovio sam da ne stoje idealno jedan spram druog, pa sam morao to malo da doteram... Ništa strašno....
Više sam se "napatio" sa pločom od špera koja treba da dodje u sam kapotaž. Ploča je otprilike pola santimetra bila veća sa svih strana...
Da bih je doterao isekao sam kna kateru kružni šablon od tapete i zalepio ga na ploču. Nažalost ovo sam zaboravio da slikam...
No, najvažnije je da je poslužio svrsi i da sad ploča "upada" tamo gde treba...
Već je obeleženo gde treba da se seče kapotaž, radi pravljenja novih, više otvorenih, klapni za hladjenje...
Kad odsečem postojeće klapne, na ivicu reza ulepiće se ploča od špera. Naravno, u medjuvremenu, ploča će biti "transformisana" u prsten preko kojeg ća se stezati kapotaž za trup. Ovo je sve isto kao i na Meisterovom P-47, a pokazalo se dobro. Na taj prsten će ujedno biti pričvršćene i nove klapne napravljene od tankog aluminijumskog lima...
I za sam kraj ovog pisanja, "bacio" sam na kantar krila sa bajonetom...
Težina za sada 2650 gr...
Pozdrav
Mirče