Author Topic: Ikarus IK 2  (Read 37999 times)

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Ikarus IK 2
« on: August 05, 2012, 12:55:03 AM »
Nasa otadzbina danas slavi 100 godina avijacije. U prilog tome se pokrece projekat izrade aviona Ikarus Ik-2 u razmeri 1:10.
Ik-2 je prvi srpski(a i jugoslovenski) lovacki avion domace konstrukcije i izrade.
Kad se pojavio,bio je izuzetnih karakteristika.Narocito se Isticao velikom brzinom penjanja,pokretljivoscu i jakim naoruzanjem ,koje je uz to bilo centralno smesteno,sto je u to vreme predstavljalo novinu.
Ove karakteristike je dokazao u aprilskom ratu kada je uz Hoker Harikena branio rejon Bosanske Krajine, od napada nemackih lovaca tipa Mesersmit bf-109 e4.
Iako zastareliji od Harikena ,bio je daleko zilaviji protivnik Mesersmitu.
U tim borbama sa visestruko brojnijim neprijateljem ,oborena su 2 bf-109.
Sve navedeno obavezuje, da se izrada aviona u skali, uradi u skladu sa njegovom slavnom prosloscu.


                              ZIT.
« Last Edit: August 05, 2012, 01:23:03 AM by TRIGLAV »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ikarus IK 2
« Reply #1 on: August 05, 2012, 02:40:36 AM »
Lepa ideja. Da li će Ik-2 biti leteći model ili maketa?

Pozdrav

Mirče

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #2 on: August 05, 2012, 12:18:33 PM »
  Podrazumeva se, da ce biti verna, umanjena(m1:10) kopija slavnog pretka.
 Nastojanja ce ici u pravcu ostvarenja, pored izgleda, i dobrih letnih karakteristika.
           
         
            Pozdrav

                                           ZIT.

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ikarus IK 2
« Reply #3 on: August 05, 2012, 01:18:02 PM »
Pošto će ovo biti jedan lep projekat, bilo bi lepo da ga detaljno, sa mnogo teksta i slika, predstavite ovde na Forumu.

Moje je mišljenje da je 1:10 skale mala za detaljnu kopiju.
Ne zato što su delovi sitni, nego zato što će, kad se sve napravi od detalja, sam model biti verovatno težak za svoju veličinu.
Ovo kažem iz razloga jer znam modelare koji su pravili mnoge skala detalje na modelima od 1,8 metara raspona, pa su im avioni po 2,5 - 3 kg teži od istih modela koji to sve nisu imali ugradjeno.

Kad se predje neka granica veličine modela, recimo 1:5 skale, u mnogome se povećavaju mogućnosti  i samog detaljisanja, a pogotovo se poboljšavaju letne osobine.

Sem toga, trud i rad koji će se uložiti u ovakav projekat, radjen od nule, je recimo isti, ali vrednost malog (1:10 skale) modela i duplo većeg je ogromna.
Modeli iz Prvog Svetskog rata, veličine 1:3 ili 1:4 skale, prodaju se i za 5000$, čak i skuplje zavisi kako su odradjeni...
 
Treba možda razmisliti i u pravcu, da kad se uloži ogroman rad u ovakav projekat, možda da se model kasnije ponudi kao kit, slično kitovima koje prodaju Ziroli, Meister i ostali.

Zato, ako ozbiljno mislitte da radite Ik-2, otvorite topic na RC Universu, recimo u Warbird and warplane delu, i detaljno prikazujte kako i šta radite, kao i kako će model da leti.
Ima mnogo modelara koji vole takve avione, imaju novaca i kupili bi nešto što niko drugi nema.
Naravno to "ne pije vodu" u razmeri 1:10...

Izvinite na "pametovanju", ovo su samo male sugestije da se proba spojiti lepo sa korisnim...

Usput, ako nije tajna, odakle ste?
Ako mogu ikako da pomognem, slobodno mi se javite...

Pozdrav

Mirče 

P.S. Evo jedan link što sam "nabrzaka" našao:  http://www.rcuniverse.com/market/item.cfm?itemId=858789
« Last Edit: August 05, 2012, 01:25:28 PM by mirce »

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #4 on: August 05, 2012, 04:32:43 PM »
  Dimenzije letelica Ik-2

                                                 M1:1                              M1:10
 
   Razmah                          11400 mm                          1140 mm
   Duzina                            7880 mm                            788 mm
   Povrsina krila                   18,0 m2                              0,18 m2
   Precnik tockova                720 mm                              72 mm
   stajnog trapa
 
   Ovde se odmah uocava veliki precnik tockova, sto ce se veoma povoljno odraziti na
 poletno sletne karakteristike, uzimajuci u obzir travnate PSS.


   Materijali za izradu (opis)

 Model ce se u potpunosti izraditi od kompozita na bazi staklenih vlakana u epoxy matrici
 Takodje, sve pokretne povrsine na krilu i repu ce biti izradjene od pomenutog materijala.
 Izuzetak, ce ciniti, glavna(e) konzola stajnog trapa, koja ce se naciniti od kompozita na
 bazi ugljenicnih vlakana.                                                                                                         
 Razlozi za to su sledeci:
 - visok kvalitet cele konstrukcije, samim tim i veliki resurs
 -ponovljivost izrade cele letelice kao i pojedinih ,u eksploataciji ostecenih delova
 -panelizacija i bojenje ce imati minimalan tezinski doprinos
 -visoka otpornost na ostecenja, prilikom eventualnih "aeroplanski kraksi", tj.padova i "tvrdjih"
 sletanja.

    Analiza tezina

 Trup sa poklopcem pogonske grupe i kabine     0,25 kg
 Stajni trap,i sve upornice                                   0,12kg
 Baterija,prijemnik i servoi                                   0,2 kg
 Krilo                                                                    0,3 kg
 Pogonska grupa                                                   0,33 kg
                                                                     ____________
                                                                        1,2 kg
 To ce rezultovati jedinicnim opterecenjem krila ,od 67 gr/dm2.
 U poredjenju sa slicnim avionom Graupner Trainer 25,  gde je opterecenje 84gr/dm2, Ik-2 bi trebao imati
 solidne perfomanse.


                               ZIT.

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Ikarus IK 2
« Reply #5 on: August 05, 2012, 08:48:32 PM »
interesantan i lep projekat, ali se u potpunosti slazem sa Mircetom. Mislim daje to suvese mala scala.

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: Ikarus IK 2
« Reply #6 on: August 06, 2012, 12:14:13 AM »
Apsolutno se slažem sa Mirčetom i Mišom, ali svako ima pravo na svoje mišljenje.
Po meni, 1:6 bi bilo sasvim OK. Po uloženom trudu i radu, nije mnogo velika razlika, ali je na livadi ogromna  razlika, u svakom pogledu...
E sad, ima i onaj najvažniji detalj, koji je većini problematičan, a to je cena takvog modela, pa ni to nije strašno, ako se uzme u obzir šta sve pruža veći model...
Predlažem ti da još malo "izvagaš" ovo što ti predlažemo ! Tvoja je zadnja!

@Mirče
Čovek kaže da je odavde: "KOSMODROM ELEMIR" !  mmmm
#FFCC00

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #7 on: August 06, 2012, 02:19:23 PM »
 
    [img]Raspolozivi dvigatelj je MWWS-2,5ccm sa tzv. zadnjim izduvom.
 On ce omoguciti da se izduvni sistem "sakrije" u trup ,kako nebi narusavao izgled letelice,sto je cest
 slucaj na manjim modelima sa ovakvim tipom pogona(misli se na Glo)
 U tu svrhu je izradjen izduv od kombinacije sledecih materijala:
  - Al. cevi i limova
  -ugljenicno-stakleno-epoxy oplate
 -elasticne cevi za vezu od silikonskog polimera.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #8 on: August 06, 2012, 02:44:17 PM »




« Last Edit: August 07, 2012, 12:53:25 AM by branek »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ikarus IK 2
« Reply #9 on: August 06, 2012, 02:56:32 PM »
Gledao sam u kalendar da nije prvi april... Triglave ti se to šališ sa nama...

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Ikarus IK 2
« Reply #10 on: August 06, 2012, 06:32:55 PM »
Mislim da se Triglav ne sali...

I da ga pitam, kad ce Orao 2C ?

Pozdrav za 'lemir.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Ikarus IK 2
« Reply #11 on: August 06, 2012, 07:07:47 PM »
Imam takav motor , ali i sa zadnjim usisom, naverovatno koliko je to dobar motor. Ja sam mu stavio karburator od OS motora mada je radio dobro i sa originalnim karburatorom. Nažalost auspuh- rezonator je završio neznam gde, tako da ću morati nešto "budžiti" jer originalni teško da ću nabaviti. Ipak se taj motor proizvodio pre dvadesetak godina.
Po mom skromnom mišljenju  motor će biti pun pogodak za taj model. Kod mene je verno služio na visokokrilcu od 140cm.
Pratićemo daljnji razvoj ovog modela.  :)aplauz
ex pseudonijum: licider

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #12 on: August 06, 2012, 07:29:31 PM »
   Opis  postupka izrade kompozitnog izduva

  Radi se metodom Izgubljenog vostanog jezgra na sledeci nacin:

 -Vosak ili parafin se obrade na potrebni oblik.U ovu svrhu najsvrsishodnije je koristiti svecu
 odgovarajuceg precnika, kojoj se nozem i rendom oblikuju potrebni konusi i sfere.
- Zabodu se cevcice Al. odgovarajuceg precnika i debljine zida, na mesta ulaza i izlaza gasova.(eventualno,ako je
 potrebno i cevcicu za nadpritisak)
- Iskroje se limovi od Al. d=0,2mm, i sa njima se zamota vostano jezgro.Preklope sa malo cianoakrilata
 zalepiti.Preklope izmedju cevcica i limova brizljivo izvesti , obzirom na mogucnost pojave nabiranja lima.
 Al limove pre zamotavanja obrusiti smirglom br.80 sa spoljne strane ,radi boljeg vezivanja za sloj kompozita
 koji je sledeci.
 -Iskroje se platani od staklenih vlakana (167 gr/m2) ,i uz pomoc epoxy matrice, zamota izduv.
 -Iskroje se platani od ugljenicnih vlakana(205 gr/m2) ,i kao u predhodno opisanom, zamota se.
 -Nakon ocvrscavanja,potrebno je temperaturno tretiranje celog izduva, zbog:
       Uklanjanja vostanog jezgra, koje ce se istopiti i iscuriti.
       Povecanja otpornosti epoxy matrice na povisene temperature(vreme i temperaturu odredjuje proizvodjac)
 -Naknadno ili prilikom zamotavanja poslednjeg sloja mogu se ulepiti nosaci.
 Izduv , prikazan na slici ,je tretiran 2 casa na t=130 c , sto garantuje trajnu izdrzljivost, od preko 140 c.
 Prednost ovakvog izduva, pored male mase m=35 gr , je i to sto se on vesa direktno na strukturu trupa,te ne
 osciluje zajedno sa pogonskom grupom.




                           ZIT.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #13 on: August 06, 2012, 11:51:30 PM »



« Last Edit: August 07, 2012, 12:54:22 AM by branek »

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #14 on: August 07, 2012, 12:42:11 AM »
 Pre nekoliko godina ,pomenuti MWWS je bio montiran na jedan deltaplan.
 Da bi se izbeglo zamascivanje nosece povrsine, a i da bi se povecala snaga
 rezonirajucim efektom, izgradjen je ovaj kompozitni izduv.
 za razliku od predhodno prikazanog nisu koristena ugljenicna
 vlakna.Kako bi se potpuno eliminisala(obzirom na nedovoljnu duzinu) mogucnost zamascivanja
 ,dodat je i cevni nastavak sa gumenom zaptivkom.Ovaj nastavak nije imao uticaja na dostignute performanse, vec je dislocirao izduvni otvor iza svih povrsina letelice.

                                duzina         masa
           Rezonator       360mm        56gr
    Cevni nastavak      380mm         22gr
                                --------------------
      Zbirno                710 mm         78gr
   Max.precnik            30mm
 Posle duzeg eksperimentisanja sa duzinom ulaznog dela rezonatora,
 dosegnut je porast snage od 30%.

 Posle ukupno 10 casova rada,nije primecena nikakva distorzija epoxy matrice.
 Takodje je preziveo ozbiljan pad letelice, usled otkaza prijemnika,pri cemu je
 ona nepopravljivo ostecena.
 Sve navedeno govori u prilog uspesnosti sistema kompozitnog izduva.



  Pozdrav g-dinu Miklusevu sa letelista Ramenskoe-Elemir.
 Blagodareci vasem biltenu(pre svega crtezima), ovaj projekat ce biti ostvaren.
 Orao kao francuska ladja...

 G-dine Savo ,vama se salje ovaj rezonator, uz uslov da castite 1. hladnim jelenom, po vidjenju,
 i da naravno dostavite adresu .



                  ZIT.