Author Topic: Ikarus IK 2  (Read 42061 times)

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #30 on: August 10, 2012, 12:05:31 AM »







Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #31 on: August 10, 2012, 12:48:46 AM »
 
 Nakon sto se odvajac osusio,priprema se smola.Da bi se dobio Al metalni izgled diska,
 u nju se sipa zapremonski 6% finog aluminijumskog praha.Dodaje se ocvrscivac i sledi
 pakovanje i lamiranje staklenih platana.Ovo se radi cetkicom,po standardnoj proceduri
 vodeci racuna o zakretanju platana ,o cem je vec bilo reci.Potom se saspe sva kolicina
 smole u kalup,te se alat zatvara muskim delom.Kako smole namerno ima vise nego
 sto je potrebno ,prilikom pritezanja kalupa maticom m6 na centralnom vijku koji sluzi i kao
 vodjica alata,doci ce do istiskivanja viska.Ovaj visak smole ce se naknadno ukloniti masinskom
 obradom, a istovremeno sluzi kao reper o fazi ocvrscavanja.Kad se utvrdi da je smola ocvrsla
 pristupa se termickom tretiranju kalupa u peci na t=80c na 2casa.Time se postize potpuna
 stabilizacija odlivka.

 Usput treba pomenuti, sto se previdelo u uvodu, da je Ik-2 ,prvi srpski aeroplan potpuno
 metalne konstrukcije.Izuzetak na konstrukciji je cinila platnena opsivka zadnjeg dela trupa
 koja je prevucena preko celicnih cevi.Takodje je isti slucaj sa kormilima na repu,kao i krilcima.
 U to vreme to je slucaj sa skoro svim metalnim konstrukcijama.Recimo Vojtov Korser f4u4 je tek
 posle rata dobio krilca sa oplatom od durala,do tad su ona bila sa platnenom opsivkom.
 



               ZIT.
 

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Ikarus IK 2
« Reply #32 on: August 10, 2012, 04:48:09 PM »
 :)aplauz veoma lep gest, danas mi je poštar doneo "rezonu", poklon od Triglava, još jednom veliko hvala. Na zidu već duže vremena visi jedna mala delta i kao da je čekala auspuh. Ovih dana krećem u akciju, motor "ubica" će dobiti svoj model, a onda, drži vraže čivije.







Naravno sve ću propratiti slikama.
ex pseudonijum: licider

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #33 on: August 10, 2012, 11:07:34 PM »






Online presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1628
Re: Ikarus IK 2
« Reply #34 on: August 11, 2012, 12:40:43 AM »
Ikarus IK 2 интересантна тема, само ми се чини да је отишла мало у off topic.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #35 on: August 11, 2012, 01:41:26 AM »

 Na kraju dolazi faza vadjenja iz kalupa gotovog diska
 Kao sto se vidi ,ima metalni izgled.



   Ps. Moli se pojasnjenje termina "of topic"

   
             ZIT.

Online presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1628
Re: Ikarus IK 2
« Reply #36 on: August 11, 2012, 09:28:51 PM »
Можда сам погрешио што сам искористио енглески израз. Али оно што сам хтео да кажем би било, на српском, да мислим да си можда мало скренуо са основне теме.

Већини онога, о чему си до сада писао (израда издува, израда спинера), по мени је место у рубрици МАТЕРИЈАЛИ / ТЕХНИКЕ ОБРАДЕ У МОДЕЛАРСТВУ. После две и по написане стране, још се ниси дотакао главне теме (осим уводне речи), изградње модела. Или си можда обрнуо редослед писања. По мени, прво си требао да даш опис  градње модела па после да пишеш о осталим стварима.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #37 on: August 11, 2012, 10:31:18 PM »
 
 Cenjeni, ako ste pazljivo pratili dosadasnje izlaganje,onda ste mogli primetiti,da se dao opis gradnje
 modela.Posto je izduv namenski radjen za ovaj model, dat je opis(nazalost iz tehnickih razloga izostale
 su slike).Izrada elasticne spojke je data u celosti,ali za drugi izduv, analogija je ocigledna.
 Posto radove uvek treba poceti iz pocetka, onda je prosto nemoguce ne primetiti, da je kapa elise prvi
 deo na avionu.Ona nije univerzalna, vec je radjena u skali, sto je i objasnjeno.
 Razume se da smo svi nestrpljivi,da vidimo nesto opipljivo, ali bar vi znate kojom se brzinom
 radjaju avioni.
 Sto se tice engleskog, zaista se nevlada sa tim jezikom, pa se mole i ostali da imaju to u vidu,ili da
 se neljute ,ako se trazi razjasnjenje


     Pozdrav


                       ZIT.



 

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #38 on: August 11, 2012, 11:09:11 PM »








Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #39 on: August 11, 2012, 11:48:01 PM »

  Livenje kape elise je identicno, stom razlikom, da se radi bez muskog dela i da se pre
 slaganja staklenih platana nanosi prvi sloj tzv. pocaklina ili zelkot.U pocaklinu je stavljena
 dvostruka vrsdnost Al. praha, da bi se postigao sto bolji Al. metalni efekt.
 Postavlja se pitanje ,zasto kapa nije jednostavno bojena bojom, koja ce se koristiti za ceo avion?
 Razlog je prost. Uticaj abrazije startera bi veoma brzo napravio uocljive riseve,plus uticaj metanola.
 Nkon vadjenja kape iz alata sledi,opsecanje viska materijala i njeno upasivanje sa diskom.Ovde je
 neminovna masinska obrada diska na strugu,te fino podbrusivanje kape, sve do prestanka njenog
 "bacanja" prilikom rotacije.Zatim se ukopavaju utori za krakove, i buse radijalne rupe za fiksiranje
 kape za disk ,uz pomoc vijcane veze.





                    ZIT.
 

Online presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1628
Re: Ikarus IK 2
« Reply #40 on: August 11, 2012, 11:55:20 PM »
Извињавам се због поновног уплива у тему.

Видим да је капа елисе скоро готова. Међутим, мораћу да додам још неколико реченица.

Очигледно је да имамо различит приступ градњи модела.

Јесте да је капа елисе врх авиона, јесте да је, у овом случају, тачно дефинисаниг облика и димензија који захтевају израду исте, али, по мени, она није први део део авиона. Хоћу да кажем да јој позиција на моделу не обезбеђује важност.
Улогу првог дела авиона бих ипак препустио неком од важнијих делова, можда трупу или можда крилима. Тако, да бих ја градњу модела започео од ових делова, а капа елисе отом потом.

Што се тиче издувног система, не видим ни једну његову карактеристику која га веже баш за модел ИК 2, осим што је наменски рађен за њега. Овакав какав је може се монтирати на пуно модела сличне величине, па сам само због тога сугерисао да опису израде истог, можда, није место у овој теми.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #41 on: August 12, 2012, 12:33:48 AM »

 G-din Branko Bijelic je jednom rekao genijalnu besedu:"Najveci neprijatelj modelarstva je nestrpljenje".
 Naravno da se moze poceti i od pozicionog svetla, jer najvaznije je zavrsiti, zar ne


           ZIT.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #42 on: August 12, 2012, 02:34:15 PM »






Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #43 on: August 12, 2012, 03:02:25 PM »
 
Sledeci deo koji se radi jesu usisnici karburatora, kojih ima 2 na avionu(identicni su)
 Prvo ce se izraditi drveni model ,da bi se mogao skinuti kalup, koji ce u ovom slucaju
 biti potpuno zatvoren. Posle grube izrade sledi zavrsno "bacanje" spric gita,fino smirglanje
 i nanosenje zavrsnog sloja.
 Kao sto se vidi na slikama, usisnik je relativno slozenog oblika i dosta malih dimenzija.
 Kako nema nosecu funkciju bice odliven od same smole ,metodom gravitacionog livenja.
 
 Izrada kompozitnog kalupa je vec izlagana ,pa se nece prikazivati





                         ZIT.

Offline TRIGLAV

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 77
Re: Ikarus IK 2
« Reply #44 on: August 12, 2012, 11:45:09 PM »