rcfly4um

RAZNO => PREDSTAVITE SEBE I VAŠ  HANGAR => Topic started by: shelle on January 06, 2009, 05:30:57 PM

Title: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 06, 2009, 05:30:57 PM
Postovani prijatelji, (mladji i stariji)

posle dugo vremena provedenog na netu, trazeci mesto gde ima svega i svacega vezanog za RC modele raznih letelica (a da da bude na nivou - sto bi rekao Gidra), odlucio sam se da Vam se pridruzim. Saljem pozdrav svim clanovima iz svih gradova.
Vremenom sam dosao do zakljucka da svaki covek mora da ima hobi da bi ostao uravnotezen. Sa svojih 35 godina resio sam malo ozbiljnije da udjem u ovu pricu oko RC letelica i spremam se za kupovinu prvog ozbiljnog vazdusnog plovila. Inace MORAM da vam se pohvalim da sam ja jedan od onih za koje ste MOZDA culi: "EJ ENO GA ONAJ TIP STO MU JE POBEGAO AVION NA DALJINSKI..."
Da...ja sam taj "profesor"  :-(. To mi se dogodilo pre nekih dve godine kada sam pustio avioncic od 60-tak Eura da leti po vetru. Pao je u krug fabrike koja ima povrsinu od oko 2 km kvadratnih... Ostala mi samo komanda...
Pa tako odlucih da u novoj 2009-oj krenem ozbiljnije.
Svoj hagar (nazalost) nemam, ali imam dobar osecaj da cu poceti da ga stvaram...
Za pocetak mi se jako dopada jedrilica OMEI 2000 i mislim da je ona ozbiljan kandidat za mog prvenca. Vase (eventualno) misljenje o ovoj jedrilici je dobro doslo...

Za pocetak toliko.
Veliki pozdrav

Shelle
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: SABURO on January 06, 2009, 09:22:22 PM
Pozdrav Shelle i dobro došao na forum.

Jedrilica izgleda jako lepo, ali mislim da nije za start up varijantu. Gledaj da pazariš neki model koji je visokokrilac i da ima sve tri ose, tj. vertikalac, horizontalac i eleron. Ova jedrilica nema vertikalac i mislim da je to u startu nedostatak, tj. ne čini je da bude početnički model. Druga stvar je što je od fiberglasa i ne daj bože neki ekscces da se dogodi, imaćš¡ problema sa krpljenjem tog materijala.

Imaš raznih topica pokrenutih na temu šta za početak, vidi prvo njih da izčitaš, pa da krenemo u potragu za modelom koji bi ti pružio školske startove. Pa onda kasnije omei 2000...
 (thumb)

pozdrav, Nikola.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 06, 2009, 09:27:34 PM
Ovo izgleda kao dobra pocetnicka jedrilica, pri tom jeftina.:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8359 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8359)
Ne znam da li je neko imao iskustva s nj, ali uliva poverenje.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 06, 2009, 09:31:23 PM
http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg (http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg)
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 06, 2009, 10:01:51 PM
Ljudi hvala vam puno,
ja sam pomislio ako jedrilica nije od onog jakog stiropora, da je to prednost. A u stvari...stvari su drugacije.
Meni je za cilj da se kupi nesto za pocetak jednostavno, ali bih voleo samo jednu stvar da bude po mome: pretpostavljam da na duzina leta utice vrsta baterije i motora. Ali za nijansu mislim da je vaznija baterija, pa bih zato cak i dao malo vise para za tu neku bateriju koja moze da izdrzi duze. Helikoptercici su sjajna stvar, ali nijma baterija drzi manje-vise oko 6 minuta. Krila ipak produzuju let, pa sam se zato i opredelio za jedrilice jer one imaju dobru finesu..
uh , moracu ja dobro da precesljam vaj sajt pre kupovine..
:-)
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Yu-men on January 06, 2009, 10:40:05 PM
Pozdrav shelle i dobro nam dosao   ()-()  (poz)

Takodje i ja sam od skoro clan ovog predivnog foruma, i moram ti reci da nisi pogresio sto si postao clan.
Clan sam na vise stranih foruma (ali u zadnje vreme ne silazim sa ovoga  :big smile) i svi su mi uglavnom za dobar pocetak preporucivali EasyStar-a (ES).
Avion je tako reci univerzalan, prasta dosta padova, moze kasnije da se doradjuje, prepravlja, lako se krpi, nije nesto skup, leti odlicno itd. itd.
Sve u svemu nema mane i niko nemoze da kaze da Avion nije dobar pocetak.
slike mog ES mozes videti na http://rcfly4um.org/index.php?topic=1063.15 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=1063.15)
Sto se tice duzine leta, u njega staje Lipo-baterija 3S 4000mAh, pre ces ti da odustanes zbog bolova u vratu nego ES.  oo))

 
Uzivaj  (thumb)
   
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 06, 2009, 11:01:36 PM
Neces se pokajati, ako kupis bateriju veceg kapaciteta (kapacitet se obelezava jedinicom Ah - amper/cas), jer ces, kasnije, moci da je koristis na vecim modelima. E sad, veci kapacitet povlaci vece dimenzije i masu, pa se mora modifikovati model, ali nemoj da se brines, jako je jednostavno. Vazno je dobro podesiti centar gravitacije (CG), da bi model lepo leteo. S obzirom da si se odlucio za jedrilicu s motorom, let ce ti trajati duze, jer su oba modela sposobna za dobro jedrenje (bez motora), pogotovo kada naucis da nalazis stubove toplog vazduha (termicko jedrenje).
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 06, 2009, 11:05:04 PM
Jos nesto, mislim da je prvi model bolji od ES-a, jer koristi elerone, za skretanje, dok ES koristi kormilo. Na onom video snimku imas poredjenje ova dva modela, pa pogledaj. Izmedju ostalog, meni je onaj prvi lepsi. To je samo moje misljenje i ne zelim da ti se mesam u izbor.

Pozdrav.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: srpska posla on January 06, 2009, 11:30:54 PM
Pozdrav!

Imao sam priliku da sklapam i letim  između ostalih modela i OMEI. Postoje mnogo jednostavniji, mnogo okretniji , fleksibilniji jednostavniji i zahvalniji modeli za početnika.
Npr. kod omei fabrički je predviđeno da se krilo ulepi kao jedna celina(kod ove to nije slučaj) sa oko190cm raspona nije baš zgodno za transport i skladištenje, inače ova jedrilica je više hotlajner nego jedrilica.

Taj izi glajder najviše obećava, i možda je najbolji model za sticanje samopuzdanja i najbrži put ka samostalnom letenju.
Ako preferiraš klasične modele od balze kjošo spree se pokazao kao izuzetan početniki model koji ima njviše potencijala da omogući početnicima malo naprednije letenje dok easy ima vrlo ograničenu envelopu (što je prednost u startu)
Moja preporuka je  izi glajder, ili još  bolje easy cub, pa ako ti modeli prežive mogu da se unaprede u 4 kanalne.

Srećan Božić!
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Yu-men on January 06, 2009, 11:32:15 PM
Jos nesto, mislim da je prvi model bolji od ES-a, jer koristi elerone, za skretanje, dok ES koristi kormilo. Na onom video snimku imas poredjenje ova dva modela, pa pogledaj. Izmedju ostalog, meni je onaj prvi lepsi. To je samo moje misljenje i ne zelim da ti se mesam u izbor.

Pozdrav.

Izvini leonardofibonacci (:sok:) sad tek vidim na snimku da su skoro isti.
Kako stoji AXN Floater-Jet sa rezervnim delovima, mislim dali za njega (kao za ES) moze kasnije (zlu ne trebalo pu, pu, pu,) da se poruce posebno krila, trup itd.   mmmm
Sto se tice elerona, mogu na ES-ru kasnije da se dorade bez problema, a sto se tice lepote u pravu si, i po meni je lepsi AXN. :mhm sto jes, jes.

Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 07, 2009, 12:46:49 AM
Ne znam, skoro sam saznao za ovaj model. Zato sam i pitao da li je neko imao iskustva s njim. Raspitaj se po internetu, sigurno ima ljudi, koji imaju iskustva s nj.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: MEPHISTO on January 07, 2009, 02:40:26 AM
Ljudi hvala vam puno,
ja sam pomislio ako jedrilica nije od onog jakog stiropora, da je to prednost. A u stvari...stvari su drugacije.
Meni je za cilj da se kupi nesto za pocetak jednostavno, ali bih voleo samo jednu stvar da bude po mome: pretpostavljam da na duzina leta utice vrsta baterije i motora. Ali za nijansu mislim da je vaznija baterija, pa bih zato cak i dao malo vise para za tu neku bateriju koja moze da izdrzi duze. Helikoptercici su sjajna stvar, ali nijma baterija drzi manje-vise oko 6 minuta. ...

Добро дошао на наш (сада и твој) форум!

Дужина летења је само један, релативно мање значајан фактор при доношењу одлуке о одговарајућој летилици и сет-апу. Не можеш да одлучујеш између авиона и хеликоптера само на основу дужине лета. Такође дужина лета не зависи само од пара којима би платио батерију већ и од много других ствари. Авион у који ставиш прескупу батерију може уопште да не полети због превелике тежине те скупе батерије....

Много је још фактора који утичу на одлуку, ја имам утисак да ово није лош избор за почетак http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7371&Product_Name=GeeBee_EPP_3D_Air_Plane_Model_(Unbreakable) . Авион је јефтин, веома издржљив, лак за склапање и пружа лепу могућност за овладавање RC командама јер при малим брзинама пружа осећај како овладати RC управљањем (наравно, под условом да једрилице нису ултимативна одлука...). У случају грешке оштећења су много мања него на неким другим моделима...ускоро следи детаљнији опис градње овог авиона коју управо завршавам... :superman:
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: marko on January 07, 2009, 09:40:31 AM
Cao Miodraze i dobrodosao.
Kao malo stariji (da ne kazem iskusniji) modelar imam drugaciji predlog za prvi avion.
Trebao bi da bude visokokrilac, raspona oko 1.5 m i upravljiv po svim osama (gas, visina, pravac i nagib).
To je otprilike avion koji bi trebao da bude sa GLO motorom od 6,5 ccm.
Moze da bude i elektro varijanta, ali ces u staru morati da das vise para, zbog najmanje dva seta baterija i punjaca.
Pogledaj nahttp://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEXK2**&P=0
to je avion Hobbico NEXTSTAR , sa O.S.max motor i Futabinom elektronikom.Cak dobijes i simulator i kablove da stanicu koju dobijes u kompletu prikljucis na komp.
Kazu po forumima da je to do sada najbolja pocetnicka varijanta ikada napravljena.
Cena je mozda malo visoka, ali dobijas najbolje komponente (o.s. max  i futaba) koje mozes koristiti i kasnije.

Jeftinije slicne varijente su:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKF3 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKF3)**&P=0
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKF4 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEKF4)**&P=0
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCXF4 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCXF4)**&P=0

Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: n3mke on January 07, 2009, 02:11:14 PM
Dobrodosao na forum.

Ono sto ti nikako ne predlazem je avion bez elerona. Znaci kada kupujes gledaj koliko kanala ima.
Easy Star je super model, bez elerona ali se oni veoma lako mogu ugraditi i proverenog je proizvodjaca. Sto se tice ovih malih, kao sto je Mephisto predlozio, to su cistokrvni indoor 3d modeli, i zahtevaju bar neko prethodno iskustvo.
Takodje, nikako nemoj sam bez vezbe u simulatoru, jer tako nista neces uraditi. Ja sam, kao i leonardo za prvi model izabrao kyosho spree, i pored mnogo saveta da ne kupim njega. Ispalo je da je on super pocetnicka varijanta i odlican model. Onaj model sa uh je isto dobar, a i cena je stvarno smesna.
Gledaj da prvi model bude jeftiniji, jer lomices ga u svakom slucaju. Rece neko od starijih modelara da mora prvi model da se izlomi, i bio je u pravu, bez obzira da li je to prvi, peti, pedeseti let. Ovi stiroporci su i lako popravljivi pa im je to plus.
Dalje mislim da je sve na tebi, odluci sta ti vise odgovara i sta ti se uklapa u budzet.

pozdrav
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 07, 2009, 02:50:04 PM
Prijatelji,
ne mogu da vam opisem koliko sam srecan sto ima ovoliko odgovora na moj post! U ovih 10-ak postova sam vec poceo malo drugacije da razmisljam o pristupu kupovine prvog modela. Da sam sam otisao u prodavnicu verovatno bih kupio nesto sto nije odgovarajuce za pocetak i slupao ga dok si rek'o keks!
Kad smo vec kod kupovine: imao sam cast da razgovaram sa gospodinom Mircetom iz NS (ako se ne varam) koji mi je inace i preporucio ovaj forum - alal mu vera! Mene sto je najvise interesovalo je GDE mogu da se kupe modeli uopste. Objasnio mi je da se takve stvari (uglavnom) nabavljaju iz Madjarske. Negde u malom mozgu imam osecaj da mozda vec u nasoj zemlji postoji neko ko hoce da proda svoj pocetnicki model. Ja cu sada malo da procesljam oglase na forumu, a vas ako ne mrzi, mozete da me obavestite o nekome koga poznajete a koji bi prodao svoj model. Svako od vas mi je davao relativno isti savet: da ne bude veliki model, da ima kvalitetnu komandu (koja moze da se koristi kasnije za neke ozbiljnije modele) i da bude malo jaca baterija nego standardna ali opet ne prevelika zbog disbalansa samog modela. Uh vec sam poceo da se izrazavam polu-profesionalno - ala prija :-) :-).
Kao i ranije, ako Vam vreme dozvoli, ja sam tu

Srecan Bozic

Shelle
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: saxpg on January 07, 2009, 11:04:05 PM
Vec si dobio dosta dobrih savjeta, pa da ja nesto posebno ne filozofiram.
Nadji na netu, neki dobar simulator i vjezbaj prije nego sto pokusas da
poletis sa svojim prvijencem (ha ha, zvuci kao rakija) koji god da to bude.
Nemoj da zalis pare za dobru stanicu i dobar punjac, ostalo se sve menja
i lomi a ovo dvoje mozes uvjek dobro da prodas.

Dobro dosao!
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Yu-men on January 07, 2009, 11:47:00 PM

Posle preturanja po Netu u vezi AXN Floater-Jeta.
Ipak ostajem pri tome da je EasyStar bolji izbor od AXN Floater-Jeta.

iz vise razloga

1.) nabavka delova (krila, trup itd.)
ES=da / AXN= ?

2.) kvalitet
ES= provereno / AXN= ?

3.) prostor za opremu i bateriju
ES=provereno staje sve plus bat. 3S 4000mAh /  AXN= deluje malo tesno ?

4.) Kako se ponasa na nebu (ali najverovatnije slicno ES-ru)
ES=odlicno /  AXN= ?

jedini plus je mozda cena od $67.79 (ako zivis u Hong-Kongu),
ali kad se uracuna Air Parcel (Serbia/Montenegro) 3000g - 3499g $44.06
ili cak EMS Express (Serbia/Montenegro) 3000g - 3999g $142.73
nije bas nesto ni povoljan  (nono)

5.) Multiplex je Multiplex  :mhm
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: MEPHISTO on January 09, 2009, 02:45:50 AM
Dobrodosao na forum.

...Sto se tice ovih malih, kao sto je Mephisto predlozio, to su cistokrvni indoor 3d modeli, i zahtevaju bar neko prethodno iskustvo. ...


Знам да се по дифолту почетницима саветују висококрилци са карактеристикама каве је Марко навео пар постова уназад, а не 3Д модели. То дефинитивно стоји. Ипак, мислим да је то пракса која је била потпуно оправдана, али у време када није било симулатора и јефтиних АРФ-ова од савремених материјала и са електропогоном.

Износим своје мишљење за које одмах могу да прихватим сваку критику и немам намеру да на било који начин опонирам искуснијим моделарима.

Разлози за предлог који сам дао, да почетнички модел буде један 3Д ЕПП модел су следећи:

-лако доступна могућност увежбавања на симулатору пре полетања

-јефтина и лака градња

-подноси падове и лоша слетања јер се тешко оштећује

-зима је, ипак овакав модел може да се лети у било ком балону за фудбал или фискултурној сали

-ако није зима може да се лети и у парку или на било каквој пољани, писта или нешто налик на њу није потребна

-и најважније, а што се наслања на моју уводну тезу: 10 мин. лета 3Д модела развија рефлексе и шему покрета, дакле способност управљања моделом као, рецимо сат времена лаганог лета неког висококрилца.

Дакле, ако може да се лети 3Д за мале паре и без нарочитог ризика - зашто да не!? Зашто то онда не би био добар избор за почетника?!

И још једном ћу поновити, ово је мој начин размишљања и не могу га поткрепити нечим конкретним (велико искуство, знање итд...). Молио бих искусне моделаре да ово схвате на конструктиван начин и да дају своја мишљења, искуства и објашњења за и против оваквих мојих опсервација.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: leonardofibonacci on January 09, 2009, 01:05:25 PM
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7372&Product_Name=Extra-300S__EPP_3D_Air_Plane_Model_(Unbreakable (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7372&Product_Name=Extra-300S__EPP_3D_Air_Plane_Model_(Unbreakable))

Slazem se sa Mephistom. Ako je model nelomljiv, kako tvrde, kontrole se mogu podesiti da budu malo suptilnije, pa se s njim moze uciti i, kasnije, leteti 3D. Ja sam ovu cessnu u g4.5, besomucno pokusavao da razbijem i nisam uspeo, ako je tako i u stvarnosti . . .

https://shop.textalk.se/se/article.php?id=8130&art=1331304 (https://shop.textalk.se/se/article.php?id=8130&art=1331304)

Bilo ih je, do skoro, i u UH, ali sada nema, ne znam zasto.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 09, 2009, 06:06:20 PM
pa da... u sustini je definitivno najbolje krenuti sa nekim najprostijim modelima - zbog, kako rece covek, razvijanja refleksa. Medjutim iznenadjen sam jednom drugom cinjenicom: nisam imao pojma da RC SIMULATORI imaju veom vaznu ulogu pre zapustanja pravog modela negde napolju. U nocnim smenama gledajuci da ispunim vreme, downloadovao sam neke rc simulacije sa neta i malo se zabavljao. Ali ovde sam saznao i za to da neke bolje komande mogu da se prikace na PC i da se vezba. To je strava, s obzirom da su simulacije veoma verodostojne (mada sam ja sa upravljao preko tastature - sto pretpostavljam nije isto kao i sa komandom - logicno. Mozda treba ipak krenuti tako sto ces kupiti neku dobru komandu (sa simulacijom)
??

Pozdrav

Shelle
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: saxpg on January 09, 2009, 06:20:11 PM
Sto se simulacije tice u pravu si.
Naravno uvjek je osjecaj sa pravim modelom drugaciji, ali simulator definitivno
razvija neke reflekse do kojih se moze doci samo praksom. Pa bolje u tom slucaju
polomiti virtuelni model zar ne...
Za vjezbanje ti tastatura , joystick ili nesto slicno apsolutno nista ne znaci.
Kada uzmes stanicu u ruke to je potpuno druga prica. Uzmi za primjer to da
stanice imaju mode 1 (palica gasa na desnoj strani) i mode 2 (palica gasa
na levoj strani). Ovdje kod nas 99% se koristi mode 2, i velika vecina nas
koja tako leti, kada bi uzela da leti stanicom mode 1 slomila bi odmah model.
Zato sve mora biti kao na pravom modelu.

I jos jednom... kad budes kupovao stanicu ne zali pare!
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: n3mke on January 09, 2009, 06:25:22 PM
Najvaznije je prvo dosta vezbati u simulatoru. Nikako ne poleci sam bez vezbe u simulatoru, jer nema sanse da nesto uradish :)
Dobra stanica je isto vazna, i najbolje je odma izdvojiti malo vise nego posle menjati. Imas i besplatne simulatore a i oni bolji su crackovani.. koliko mi je poznato samo phoenix rc nije.

U pravu ste za ove 3d modele, ali na njima se ne moze vezbati osnovno, jer nisu za to napravljeni.. Ne postoje dzabe onoliki traineri, pa svi bi leteli 3d :) Pogledajte snimke tih nesalomivih 3d avioncica, imate linkove u komentarima na hc, bice vam jasno  :big smile
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 09, 2009, 07:27:51 PM
Ludi UBEDISTE ME !!!!!!
Jel ima neka dobar stanica na prodaju???      ;namig

Salu na stranu, dajte neki savet za marku i neke okvirne cene. Spreman sam da uzmem nesto sto cu godinama koristiti.

P.S. izvinjavam se za gomilu progutanih slova u prethodnim postovima  :sljus
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: n3mke on January 09, 2009, 07:56:00 PM
Ako ti treba nesto pouzdano sto ces dugo koristiti treba izdvojiti oko 250-350 eura. Na 2.4g to su Spektrum dx7, futaba c7, futaba 6ex. Na nizim frekvencijama: JR xp7202, JR xp6102, graupner mx16, mx12...
Eto par dobrih..
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 09, 2009, 08:06:00 PM
ODLICNO! Evo vec sam zapisao sa strane sve sto si naveo n3mke , taman kad se vratim sa odmora da se bacim u potraznju i da se valjano naoruzam "van sezone". Eh sad...ako nije previse, kome bi trebao da se obratim za nabavljanje istih, odnosno, da li je najbolje dati oglas na ovom forumu pa da se ceka..

Pozzz
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Dejan Dobricki on January 09, 2009, 09:02:22 PM
ne bih da zalazim duboko u raspravu ono 3d model ali je neki depronac pa moze ga voziti pocetnik jer je nesalomljiv treba gledati na to da kakav god da je model ako lupi o zemlju taman njemu nista ne falilo to je jedna greska kojih treba da ima sto manje, jednom mi je jedan covek rekao bio je vozac "Dejane svako zna voziti a jako malo njih zaustaviti se kada treba" e pa neki 3d modeli imaju vecu brzinu sletanja nego treneri pri punom gasu tako da ako je lako uzlateti isto tako i leteti mmmm veruj mi najteze je sleteti gde 3d modeli ne prastaju malo jace trzaje palica jer su jako osetljivi a to je odgovor ne tvoje ono 10 minuta 3d modela pa se izvezbas sto bi sad leteo nekog trenera , odes u teretanu dignes dva puta teg od sto kila da ne dizes 10 puta teg od 20 kg  :jaki: (nono) polako, meni su moji pajtosi citavu jednu sezonu samo sletali dok nisam bio spreman da to uradim sam i koliko god vezbao na simulatoru i bio dobar na njemu ni slucajno svoje prve letove nemoj da uradis sam bez pomoci iskusnog, zapamti na livadi nema reset dugmeta nisu isti vetrovi na simulatoru i livadi itd

poz i dobro dosao
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: magic on January 09, 2009, 10:09:49 PM
Easy Star i tacka,  :mhm!

Pozdrav
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Yu-men on January 10, 2009, 02:19:23 AM
Easy Star i tacka,  :mhm!

Pozdrav

 (:good)

Takodje i moj glas ide EasyStar-u i tacka.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 10, 2009, 02:51:10 AM
Korak po korak, dan po dan, pa onda noc... i eto, sad je vec lakse za odabir modela, bar meni

Toliko sam skupio informacija, a sto je jos lepse stupio sam u kontakt sa nekim ljudima koji su zaista bili od velike pomoci.

Fantasticno

Shelle
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: saxpg on January 11, 2009, 12:21:48 PM

Posle preturanja po Netu u vezi AXN Floater-Jeta.
Ipak ostajem pri tome da je EasyStar bolji izbor od AXN Floater-Jeta.


http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg&feature=PlayList&p=0F3C389C251F14CE&index=30 (http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg&feature=PlayList&p=0F3C389C251F14CE&index=30)
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Matić Dragan on January 11, 2009, 01:29:21 PM
shelle, apsolutno podrzavam svaku sugestiju vezanu za upotrebu simulatora, naravno izbegavaj lose koji se daju sa ARF modelima jer ce ti samo uliti laznu sigurnost, njima je to i svrha jer nije prodavcu u interesu da naucis da letis sa prvim modelom vec da te uvuku u pricu pa onda.....

ali nisam za kupovinu trenaznih modela, smatram da su vecini nepotrebni posle vezbe na simulatoru. kod zajka u maloj ivanci je bio da se kupi RTF komplet mustanga sa nekim dodatcima za trener varijantu.
to toliko polako i stabilno leti da je prosto dosadan, medjutim kada se ti dodatci skinu dobijas odlican polu skala model divnih letnih karkteristika, koji moze da izvede skoro sve akrobacije bez problema.
ne reklamiram ti zajkovu radnju nego ti samo dajem jos jednu smernicu o kojoj ces razmisljati. moj drugar je uzeo taj komplet i veoma je zadovoljan.

protivnik sam trener modela jer na njima mozes steci ista iskustva kao na simulatoru i brzo ces ih prevazici. a to su onda bacene pare. i jos jedna stvar, treneri zbog svoje konstrukcije prastaju greske i njihova duza upotreba samo kasnije stvara problem pri prelasku na akrobate i 3D.

dakle ako mislis da letis iskljucivo visokokrilce kupi trenera ili nesto od igracaka tipa Easy Star i uzivaj u laganici, ako ne onda simulator i do besvesti, pa kad izadjes na livadu da imas sta da pokazes.
ja sam koristio AFPD mada kazu da je i G4 odlican.

naravno da je ovo moje misljenje koje sam stekao licnim iskustvom. mozda nisam u pravu ali kod mene je upalilo.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: petar on January 11, 2009, 10:51:06 PM
Dragane,
hvala Bogu da ima neko ko misli kao i ja.

Evo moj primer.

Ja sam bio zaludjenik za avione od malih nogu. Sa RC modelima sam se susreo pre dve decenije. Zao mi je sto onda nije bilo simulatora.
Prvi put sam "leteo" ko zna koliko puta bacenu RC jedrilicu iz ruke (dosta je isla bar 100 m kad se dobro baci) imala je raspon 3.05m i bila je teska oko 3 kg.
Sve je islo glatko dok je jedrilica isla od mene.
Pokusao sam sa jednim drugarom iz Beceja Lazarom Sekulicem (mozda ga Mirce zna) da je vinem u nebo kao A2 (na konopac), ali nista od toga mi nismo mogli da trcimo ni trecinu toga kolika je njena minimalna brzina.
Tako smo odlucili da ugradimo motor i ugradismo OSMAX 10.
Bilo je lose vreme, vetar duvao u Mostaru, ali Laza zapeo, oce da startujemo jedrilicu, sad il' nikad i ako ja necu ide sam.
Odosmo na obliznji heliodrom i jednu veliku livadu koja je bila pored. Upali Laza motor, ja za komandama i baci Laza nju.
Prvo je bila igra sa divljim konjem dok je nisam malo ustabilio, kako je motor bio na gondoli kako dam jaci gas tako obara nos, trebalo mi je par sekudni da se priviknem.
Isao sam tako jedno dvesta metara od sebe, ali opasno sam se priblizio gomili MI8 helihoptera (bilo ih je jedno 6 - 7 komada) i rekoh, moram sad da skrenem inace udari u neki od helikoptera, a onda mogu da me izmedjuostalog izbace iz gimnazije, ma skreci, a za jedrilicu sta bude bude.

Ajd napravio ja jedan zaokret za 180 stepeni ni sam ne znam kako, ali mi se onda napravi zbrka u glavi i poceo je rodeo, ipak nekako sam uspeo da prizemljim jedrilicu a da se ne raspadne (malo sam je ugruvao..., kasnije je popravljena), pride sto je to bilo sletanje niz jak vetar...

Elem nisam znao za foru, a to je da podmetnem palicu ispod krila koje hocu da odignem kad model ide prema meni.

Proslo od tada dosta godina, zavrsio ja i gimnaziju i akademiju i napravio jednu elektro jedrilicu...

E ovog puta sam duze leteo (jedno 1 pun krug i 3/4), ali sam je tako otresao o zemlju jer vise nisam imao snage nekako mi je bilo uvrnuto u glavi kad krene prema meni i jednom sam izdrzao pritisak, kad je drugi put krenula prema meni odustao sam da se borim.

E to je, kad ne znas fore...

Jedan nastavnik (koji mi je pride spasio zivot jednom na startnoj, rekavsi mi da dodam koji procenat gasa...) kad je objasnjavao grupno letenje na ledjima je naglasio da ima ljudi koji se tad izgube i da ima fora da ako ti nije jasno "podmetnes" palicu pod krilo koje hoces da "dignes".

Proslo opet mnogo godina, napustio ja vojsku, opet stekao neku lovu i ajd Jovo nanovo.

Znaci do tada ja prakticno nisam imao iskustva sto se tice letenja modela jer iskustvo lomljenja modela nije isto kao i letenja, mora se priznati.

Ali sad (pre jedno 3 godine u mom slucaju) imaju simulatori i uvhatim ja da se igram na racunaru, setio se reci tog nastavnika i vidi za jedno dva leta, letim ja ko veliki... Onda sam vezbao do besvesti zaokret na jednu pa na drugu stranu (jer nekako u glavi treba da odlucis kad da predjes sa jednog nacina upravljanja na drugi - kad je model pod 90 stepeni.

Posle nekog vremena kupio ja od Mirceta SU31. To ti je 3D model, ali vrlo spor i poslusan.
Prvo sam nasao u G3.5 simulatoru slican model i vezbao do debilizma.

Elem prvi put sam leteo na jednom skolskom igralistu, samo da kazem da igraliste ima: dva kosa za basket, dva gola za fudbal, jedno 8 bandera i ogradu, a oko toga svega su ulice i kuce i ljudi....

E vidis ja sam po prvi put leteo 3D model prakticno sa iskustvom sa simulatora i sve te prepreke izbegao i sletao i poletao jedno 6 puta.
Elem nisam vodio racuna o baterijama i na kraju sam model ostetio (ne polomio), jer sam morao da sletim iz nezgodne situacije (nestalo corbe).

E sad, ne bi moglo da se kaze da sam ja isto sto i neko ko recimo (nemojte molim vas da se javljate na ovo ne mislim na vas... nikog) nije ucio aerodinamiku ko zna koliko i samo leteo na gomili aviona i tako dalje.

Znaci evo recimo neko ce reci da na simulatoru nemas dobar vidik ovoga ili onoga, jeste ali upotrebi mozak.

Ako avion ide prema tebi i ti sleces i ne vidis mu brzinu pa onda bar znas da mora da ide na dole jer je nemoguce kad mu oduzmes gas da recimo ides na gore... Kad nisi siguran kolika brzina treba da se nebi svalio na sletanju, a ti idi slobodno sa vecom brzinom, a onda na maloj visini recomo 1 m polako mu oduzimaj gas i on ce malte ne sam sleteti (nemoj samo da se trudis da ga do sloma uzgona drzis na 1m ....).

Eto to je moje iskustvo, znaci nisam mirisao izgoreli metanol i ricinus (jesam i to dosta ali na vezanim modelima, ali u RC_u nisam), a ipak sam malte ne bez iskustva leteo 3D model.

E sad, ima onih koji to osporavaju...

Pa ti vidi sam ko ti sta misli.

Pozzz, svima

PS. zaboravih da kazem da sam za prvi let SU31 smanjio otklone na pola (na stanici) plus stavio 60% exponential, znaci vredi imati dobru stanicu.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: Matić Dragan on January 12, 2009, 03:25:30 AM
da petre, odprilike ista prica, no da ne ponavljamo, reci cu samo da je za start na simulatoru potrebno vezbati : 1. poletanje, 2. sletanje sa svim modelima na isti nacin i isto mesto, 3. kontrolu dolazeceg modela, 4. zaokrete bez gubljenja visine, 5. ledjni let. nakon toga moze se izaci na livadu sa nekim iskusnijim pilotom i napraviti let ali obavezno da taj pilot prvih par puta polece i slece dok se ne uhvate komande u ruke. naravno da moze i samostalno ali ne treba cackati mecku bez potrebe.
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: srpska posla on January 12, 2009, 12:51:02 PM
Pozdrav Šele.

 Moj predlog je da obavezno u početku koristiš simulator tu nema dileme. ...
Za totalnog početnika najbitnije je da savlada logiku upravljanja modelom koja je malo drugačija nego iz pilotske kabine. Znači tačke 3 i 5 (upravljanje dolazećim modelom pa zatim leđni let) dok ostalo se mnogo brže uči.
Naravno da će proći izvesno vreme dok to ne uđe u prste i glavu i postane rutina, o kojoj ne razmišljaš -kao o disanje vožnja bicikla, hodanje.
 ...U čemu se moj predlog razlikuje je: da ne provedeš svo vreme na simulatoru nego da osetiš malo ukus stvarnosti i da poletiš sa easy starom ili sličnim početničkim trener modelom.

Moja iskustva su potpuno drugačija od Matićevog i Petrovog, ja sam imao samo FMS kojim sam upravljao preko tastature. Meni je zadatak bio samo da savladam taj rc prostor: šta je levo a šta desno ili gore dole u letu modela prema sebi i leđnom letu. I već skoro 2 god ne koristim nikakv simulator, jer je odradio svoje. (Ne kažem da neću ako budem kupio heli ili mi za 3d letenje treba više sati nego što mogu da priuštim na livadi)
U međuvremenu sam pokušavao da letim model čija je brzina 60km/h u mnogo manjem prostoru no Petar , dvorištu! poletanje i sletanje je bilo sa ravnog krova-terase, rekord tog mesta mi je 2 uspešna vezana poletanja i sletanja nije bilo praštanje greškama.  Kasnije taj isti model  je doživeo mnoge uspešne letove i obuku novih početnika.
 
A ta priča da će ti početnički model dosaditi je moguća al to nije argument, ja ne pozanajem modelara koji ima isti i samo jedan model od početka svoje karijere. Ja imam i čuvam sve svoje modele od početka a pritom  proširujem flotu kad mi modelarska mušica zazuji u uhu.
Nabrojću koje su sve prednosti posedovanja pitomog modela u floti.
Kako bi ti uveo svoje prijatele, devojku, decu u tu priču (ukoliko pokažu interesovanje)? Kažeš im sedi i guli G4 par meseci pa mi se onda javi? Ili 30s brifinga i stanica u ruke.
Kada letim na keju ljudi prilaze i pitaju svašta, neki bi i da probaju, koliko puta sam totalno nepoznatim ljudima dao stanicu u ruke (na bezbednoj visini naravno, i uz osnovna objašnjenja i demonstraciju) koji se ranije nikad nisu ni sreli sa tako nečim. I oni su uspešno izvodili tačku 4 (po Matu) i osnovne akrobacije-luping i valjak.  Još više njih sam odbio, a nekima sam dao samo da ih zaplašim.

 To su moja iskustva, i verujem da svako ima najbolje namere i daje najbolje savete ali svako sa svog stanovišta, to što su svi ljudi različiti (hvala Bogu) i što imamo različita iskustva i pristupe ne znači i da smo neprijatelji i da radimo jedni protiv drugih nikako.
Ti ćeš pronaći svoj put, mnoge staze su već prokrčene samo u mnoštvu treba odabrati i ne zalutati.
Patetiku na stranu, red simulatora, red livade pa filuj!
 
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 13, 2009, 01:54:13 AM
Postovani prijatelji

Zelim da iskoristim priliku da Vam se zahvalim na svim postovima koje ste poslali kao i za sve savete, predloge, misljenja... Ono sto sada znam o RC svetu je malo, ali je PUNO u odnosu na pre 10-ak dana kada sam postao clan ovog foruma. Pocetna ruta mog bavljenja ovim hobijem je oformljena. Kao sto ranije rekoh, stupio sam u kontakt sa nekim clanovima (sto putem E-mail-a, sto telefonom). Vrlo sam zahvalan i ljudima koji su citali ove postove a nisu se pridruzili diskusiji, ali su tamo negde verovatno imali i sta da procitaju, ako nista, onda da vide kako drugi ljudi razmisljaju. Minus je odavno u nasim krajevima tako da je idealno vreme da se pocne sa planovima za sezonu. Tako cu i ja, koliko mi vreme bude dozvoljavalo, da se pozabavim pocetnickim delatnostima, pa da se na prolece vidimo na nekoj poljani...

Zelim Vam udoban i siguran let

Shelle
Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: grunff on January 15, 2009, 10:12:52 PM
Postovani prijatelji, (mladji i stariji)

 "EJ ENO GA ONAJ TIP STO MU JE POBEGAO AVION NA DALJINSKI..."

Nije za pohvalu ali nisi jedini, i meni je "pobegao" Astir na Čeneju pre par godina.....

Pozdrav
sarić Darko

Title: Re: miodrag Sehovic - Beograd
Post by: shelle on January 16, 2009, 02:16:29 PM
Postovani prijatelji, (mladji i stariji)

 "EJ ENO GA ONAJ TIP STO MU JE POBEGAO AVION NA DALJINSKI..."

Nije za pohvalu ali nisi jedini, i meni je "pobegao" Astir na Čeneju pre par godina.....

Ma covece ne postoji tuzniji trenutak u mom zivotu (pijanoo), ne zbog para nego sto ode tamo negde...nekome...
Ali druga stvar je apsurdna: sto sam ja kao klinac kada je kod nas RC svet bio totalno nedostupan, da ja nadjem negde avion kome je nekom pobegao - pa sam sa drugarima isao Zvezdarom i trazio... A vidis, posle 25-30 godina dogodilo se suprotno. Nema veze, nekog sam tamo usrecio - znam kako bi se ja osecao kao klinac :-)