rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: Torik on September 26, 2009, 06:16:33 PM
-
Sta mi mozete reci o ovom motoru, dobio ga od nekog lika star je 20 godina :)
Na internetu nisam uspio nista naci, od cega se mjesa gorivo za ovo, i kako se pali ??? jer svjećica nema, grijaca nema ???
(http://i18.ebayimg.com/07/i/000/f9/28/185d_1.JPG)
-
marz ruski motor dizel gorivo trosi zato i nema svecicu
2.5 ccm mesavina etera petroleja i ricinusovog ulja
pozz
-
To sam i uspio smiksati, samo sto sam umjesto etera koristio startnu tecnost za motore, nasao sam negdje da je to kao zamjena. Bez obzira na mix nece da upali :( Znaci napravljen mix spojeno, dotok goriva ima, zavrtim elisu al jock nece da cuje. jel negdje grijesim?
-
Ti motori, sa pravim gorivom, prorade kad ih mrko pogledas, ako si dobro podesio kompresioni klip.
Gorivo ti je:
etar/petrolej/ricinus/Amil nitrat u razmeri
Kerozin/Petrolej - 42%
Ether - 30% (Aether)
Ricinus- 24%
Amyl Nitrate - 3%
Ovo poslednje mozes da izostavis i dodas vise kerozina,ne menja na stvari ako nisi Team racing takmicar
2 1/2 kruga otvorena igla karburatora
Rezervoar u nivou karburatora, ni gore ni dole
Kompresioni klip polako dotezes ka dole, ne smes preterati, jer zbog preterane kompresije i viska goriva moze doci do hidro udara i pucanja klipnjace.
Ides polako, po 1/4 kruga, pa dok ne upali, onda ga dotegnes kontra navrtkom i podesis iglom karburatora max obrtaje.
Mozes eksperimentisati jos malo sa kompresijom i iglom, da dobijes idealnu smesu i kompresiju, i najvece obrtaje.
http://www.youtube.com/watch?v=14twyJPWrCk (http://www.youtube.com/watch?v=14twyJPWrCk)
Detaljna recenzija motora sa savetima, elisama i procedurama je ovde:
http://www.modelenginenews.org/ad/marz.html (http://www.modelenginenews.org/ad/marz.html)
Srecno, dizelasi su prava modelarska sprava, Marz je OK mashina, moze da posluzi.
-
Odlicna informacija. Meni ovaj motor stoji na polici godinama kao ukras. Serijski broj mu je 51127.
Nisam imao pojma na kakvu smesu radi, samo sam znao da je dizel. Bilo bi ga interesantno probati.
-
Ma nisam siguran dali mi je kompletan motor, jer iza odakle vuce zrak imam osjecaj da mi tu nesto fali, jer mi se cini da na ovom snimku tu mu steluje dotok zraka, a kod mene tu nema nikakvog vjka ili poluge ili nesto tako, al mi i dalje nije jasan princip kako dodje do sagorijevanja, sta napravi prvo zapaljenje, jasno mi je da ovi motori sami sebe odrzavaju....???
A sta je taj ETHER, negdje sam procito da je zmjena za to startni sprey, pa sam njega i koristio kao zamjenu. U apoteci me krivo gledaju kad sam pitao za ether :)
eh ovako to kod mene izgleda, dali ovdje nesto fali?
(http://www.modelenginenews.org/ad/images/marz3.jpg)
-
To je to, kompletno, igla i dizna karburatora. Onaj na Youtube snimku ima namontiran RC karburator.
-
...al mi i dalje nije jasan princip kako dodje do sagorijevanja, sta napravi prvo zapaljenje, jasno mi je da ovi motori sami sebe odrzavaju....???
imal komentar na ovo :)
-
Sta da ti kazem, dizel je dizel, palenje se vrsi kompresijom, ne iskrom.
Etar je tu glavni, temperatura samopalenja pod velikim pritiskom mu je 188 stepeni i on pali smesu vazduha i kerozina.
Ricinus je mazivo, to se podrazumeva.
ETAR (CH3-CH2-O-CH2-CH3) se tesko nabavlja , jer je anestetik i trebace ti dobra veza ili sreca da ga kupis u slobodnoj prodaji.
Potrazi po veleprodajama laboratorijske opreme i hemikalija, objasni za sta ti treba, uzmi onaj na kojem pise "pro analysi" jer je cist i najbolji za motore.
Imas nesto informacija o gorivu i ovde:
http://www3.telus.net/dieselcombat/diesel_fuel.htm (http://www3.telus.net/dieselcombat/diesel_fuel.htm)
Toliko od mene jer izgleda da previse pametujem, bune se ljudi.
Za ostale sitnice, morace neko drugi da doda jos koju rec.
Pozzz.
-
Ma ti si meni kralj samo ti meni pametuj :D avion koji bude nosio ovaj motor ce se po tebi zvati :D hvala znaci da ganjam cisti eter, nista ovaj start sprej i to. :)
Malo sale, jel moze apaurin umjesto etera ;)
-
Torik , moj motor izgleda isto tako, tako da je kompletan.
Samo jos jedno pitanje za tebe Nenade, da li to sto nema RC karburator, znaci da je gas fiksan, t.j. ne moze
se dodavati i oduzimati preko serva, vec samo radi na jednom broju obrtaja koji se da iglom?
-
Torik , moj motor izgleda isto tako, tako da je kompletan.
Samo jos jedno pitanje za tebe Nenade, da li to sto nema RC karburator, znaci da je gas fiksan, t.j. ne moze
se dodavati i oduzimati preko serva, vec samo radi na jednom broju obrtaja koji se da iglom?
Evo da se i ja malo prikljucim ovoj prici. Da, to znaci da motor ima fiksan gas ( pretpostavljam da su se oni uglavnom koristili za kruzno komandovane modele pa je to zbog toga, mozda i gresim ). Imam dva slicna Ruska motora ( MK-nesto ) s kojima sam se zezao kao klinac. Smesa je apsolutno ona koju je Nenad gore naveo.
poz
-
:mhm Tenk ju!
-
A jel ovaj na YT pravio ovaj RC karburator ili se to moze negdje kupiti?
izvinjavam se ako su pitanja naivna :) jbg neznam :D (<--) (<--)
-
Siguran sam da moze da se napravi samo je potrebno vremena i strpljenja....
-
A kako bih pomogao dragim kolegama u vezi ovog motora postavicu original karakteristike vezane za ovaj model motora,inace motor je Ruske proizvodnje...(http://img340.imageshack.us/img340/9168/dsc00100j.jpg)
A sto se tice tekhnickih karakteristika,sve je original stranice su pozutele od starosti ali pomocice mnocima...(http://img202.imageshack.us/img202/6848/dsc00102p.jpg)
I jos da napomenem da ovaj motor nema regulariju gasa ali pokusacu nekako da napravim i to,ako neko ima ideju moze biti od velike pomoci.
-
to je kompletan motor i on je napravljen da ima fixni gas za kruznjake koji treba da bude na maximumu kada se ti modeli lete sto se dobija kombinacijom goriva ( igla na karburatoru ) i kompresionog prostora (zavrtanj na glavi motora ) , a kako radi pa samo mu ime kaze dizel -samozapaljenje usled kompresije ,kod njega treba paziti i pored toga kao sto nenad kaze na hidro udar i na to da se sraf na glavi motora ne zavrne previse jer ce klip udariti u pregradu kompresionog prostora.
dakle kao sto je nenad rekao namesti iglu i pali namucices se i pazi na prste jer su prgavi a elisa mala i ostra, kada upali zavrtanjem zvrtnja na glavi povecavas gas ali se tom prilikom mora smanjivati gorivo , uzmi spric u apoteci od 20 kubika i posle par paljenja ili ti pokusaja malo spricnes goriva direktno u cilindar sa strane zbog toga sto taj motor nema snage da povuce gorivo iz rezervoara pri brzini kojom ga ti okreces dok ga palis nego mu moras ovako dati malo goriva da on krene ,posle pri vecim obrtajima on sam vuce gorivo.
etar pa ako si gledao filmove kada nekoga kidnapuju i stave mu maramicu na usta da ga uspavaju upravo je ta maramica natopljena eterom i da start sprejevi imaju etera u sebi ali ne verujem da ga imaju u toj meri da je on cist nego ima i nekih primesa
jedan proizvodjac ovih motora je i MVVS
http://www.mvvs.cz/dieselove%20motory.html (http://www.mvvs.cz/dieselove%20motory.html)
toliko od mene pozdrav
-
eeeeeee koliko sam ja puta muckao gorivo palio zezao se sa ovim i ovakvim motorima kad se samo setim!!!!
Pa preteras sa kompresiom pa u radu rikne radilica eeeeej!!!!
Uspomene!!!
-
Problem je samo sto se Etar malo teze nabavlja ali ako budem nesto saznao javljam obavezno....