rcfly4um

RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: saxpg on November 22, 2009, 10:18:25 AM

Title: Dim na benzinskim motorima
Post by: saxpg on November 22, 2009, 10:18:25 AM
Zamolio bih nekog od kolega ko ima iskustva sa ovim pitanjem da mi da neke smjernice ili link jer sam hteo sa kolegom koji ima DL50 da napravim (ako je to moguce ) sistem za dim u kucnoj izradi. Moja pretpostavka je da se moze iskoristiti pumpa od prskalice brisaca za auto, s tim sto cemo morati da napravimo diznu. Interesuje me da li je neko od vas ovo vec probao?
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: misha on November 22, 2009, 10:55:28 AM
Obrati se mircetu. On je stavio smoke sistem na Zero-a.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: mirce on November 22, 2009, 08:58:33 PM
Saxpg, evo vam link pa, pročitajte moja iskustva...

http://www.nsmodelers.rs/zeroupgrade.htm (http://www.nsmodelers.rs/zeroupgrade.htm)

Ipak, pre početka "smoke avanture", savet, ako vam je model presvučen monokotom bolje nemojte ništa probati jer će se sve tako umastiti da nikad više monokot nećete "napeglati" nazad...

Evo link i ka strani gde su slike koliko su moja krila bila masna od samo par "smoke seansi"...

http://www.nsmodelers.rs/zeroupgradestaklo.htm (http://www.nsmodelers.rs/zeroupgradestaklo.htm)

Ako vam trebaju dodatne informacije, čujemo se...

Pozdrav

Mirče
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: saxpg on November 22, 2009, 09:28:56 PM
Hvala Mirce!
U tvom linku ima korisnih informacija o smesi za dim i o posledicama, medjutim ja pokusavam da saznam da li je neko sam pravio sistem posto cemo to da probamo.
Za sada imamo pumpu, bateriju i creva. Diznu bi trebalo da napravimo , jedino nam jos hvali bespovratni ventil. Koliko znam dizna treba da udje u auspuh sto blize cilindru zbog vece temperature. Javicu ovih dana kakva su iskustva kad probamo.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: mirce on November 23, 2009, 10:44:12 AM
Tako je, dizna treba da je što bliže cilindru, tj. izduvu...
Ja sam uzeo jednu niplicu za tigon crevo, čekićem sa prednje strane nakucao onu veliku rupu (da ne ulazi veliki mlaz u auspuh) a, sa bočnih strana tankom burgijom izbušio nove male rupice. To sam uradio da bi se smoke smesa bolje raspršila u auspuhu...
 
Ono što je važno u sistemu je, da elektro motor smoke sistema NE SME brzo da se okreće. Moj elektro motor se veoma sporo vrti, tek da se okreće. Ako se motor brzo vrti napuniće ti auspuh smoke smesom a, verovatno i cilindar pa, će se motor od modela ugasiti.

Na smoke sistemu, koji ja imam, postoji elektronika koja ide u željeni kanal na stanici i preko nje se, preko stanice, reguliše broj obrtaja elektro motora smoke pumpe.

Krenite sa veoma malo obrtaja smoke pumpe.
Dodajući po malo obrtaje na smoke pumpi, videćete da se dim pojačava.
Doćićete do jedne tačke posle koje dim neće biti gušći nego će niz krilo i trup početi da se sliva ne sagorela smoke smesa. Izgledaće kao kad se leti glow motor, pa se ne sagorelo gorivo sliva niz krilo.
To je to, više od toga motor od modela ne može da sagori...

Javite kako vam je uspeo eksperiment...

Pozdrav

Mirče
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Dejan Dobricki on November 24, 2009, 06:41:37 PM
ajd  i ja malo da se ukljucim , mislim saxpg da pumpa za brisace nije resenje ne kazem da nece raditi ali nije to to evo jednog linka kako bi to trebalo da izgleda
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=455 (http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=455)
mada ti ja preporucujem ovo
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7324&Product_Name=Sullivan_Onboard_Smoke_Pump_6~12v_w/_ESC (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7324&Product_Name=Sullivan_Onboard_Smoke_Pump_6~12v_w/_ESC)
sve u jedno i sigurno radi
kao sto vidi na crtezima da dizna kada koristis auspuh treba  da prska u vrat ili sto blize vratu auspuha gde je najveca temperatura neko jos i radi to da uzme bakarnu cev i obmota oko glave motora kod manjih akod vecih oko auspuha par krugova pa tek onda pusti u diznu razlog da bi se dim smesa zagrejala pre nego udje u izduv i tu bakarnu cev zalije mesingom ili zaletuje
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: saxpg on November 24, 2009, 06:52:12 PM
Hvala Dejane. Znam za onu pumpu na UH ali je vec neko vreme nema na stanju, a druge varijante su uglavnom preko 100e sto i nije mala cifra.
Danas sam u kuci nasao ventil za pumpanje lopti koji ima cevcicu dugacku oko 3cm , precnika oko 1mm, mozda manje i ima rupicu na vrhu i sa strane.
Mislim da ce biti idealan za ovu namjenu. Ventil sa linka koji si dao bice odlicna varijanta za regulaciju protoka i to je to. Ako sve bude radilo kako treba
imacemo sistem koji kosta 5-6 evra.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Dejan Dobricki on November 24, 2009, 07:09:40 PM
ajd javi sta ste uradili
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Dejan Dobricki on November 24, 2009, 07:46:17 PM
jos jedan zanimlj link
http://www.sullivanproducts.com/Skywritersmokefluids.pdf (http://www.sullivanproducts.com/Skywritersmokefluids.pdf)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: saxpg on November 24, 2009, 08:32:16 PM
Hvala! Evo i ja sam nasao nekih zanimljivih stvari. Ovdje je par slika sistema koji lici na ono sto sam ja zamislio:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_9206568/tm.htm (http://www.rcuniverse.com/forum/m_9206568/tm.htm)

(http://images53.fotki.com/v421/photos/8/163128/8102028/pump_system-vi.jpg)

(http://images52.fotki.com/v734/photos/8/163128/8102028/electric-vi.jpg)

(http://images52.fotki.com/v738/photos/8/163128/8102028/inlet-vi.jpg)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: saxpg on November 26, 2009, 01:48:47 PM
Evo rezultata. Dim je gust i ima ga dosta. Smesa je 80% dizel i 20% ulje za automatske mjenjace, uradjena po Mircetovom receptu.
Mircetu i ostalima hvala puno na savjetima i predlozima koje su dali. Ostaje nam da jos malo fino podesimo sve posto se pokazalo da
fino radi i da isprobamo jos neke kombinacije smese posto ova kao sto je Mirce vec rekao dosta prlja avion.
(http://i37.photobucket.com/albums/e51/saxpg/261120099935.jpg)

http://www.youtube.com/watch?v=EapfIhPOEwM (http://www.youtube.com/watch?v=EapfIhPOEwM)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: mirce on November 26, 2009, 02:43:45 PM
Drago mi je da sve radi... Ako nadjete neku bolju recepturu, javite nam...

Komšije mora da su bile "sretne" kad ste ovo probali...

I mali savet, NIKAD ne palite motor modela a, da ne stavite krila...

Puno dima želi vam

Mirče
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on November 26, 2009, 06:18:35 PM
Pitanje za mirceta...citat...I mali savet, NIKAD ne palite motor modela a, da ne stavite krila... ZASTO
I pitanje za onog ko zna...dali ovo sve moze da se ugradi na glow motor...konkretno na os fs70 4t ili na os 46 fxi 2t.

poz..
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: SABURO on November 26, 2009, 06:55:47 PM
http://www.youtube.com/watch?v=mNretINIxx0 (http://www.youtube.com/watch?v=mNretINIxx0)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: fenix on November 26, 2009, 07:16:12 PM
Poslije  (work)     (pijemo) Komsije ce da ga... :jaki: ako ga pronadju u ovom dimu  :hehe
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: marko on November 26, 2009, 07:29:37 PM
Au kakva dimcuga, svaka cast momci. (res)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on November 26, 2009, 08:59:22 PM
Drago mi je da ima ovoliko pozitivnih komentara za instalaciju dima na moga Yaka...
Moram ovom prilikom da spomenem da mi u Podgorici stvaramo veoma jak tim a to su Sasa, Velimir, Veljko, stari modelari Rade i Bato....
Sto se tice strucne podrske i prevodjenja, pretrazivanja stranih sajtova tu nam najvise pomaze Sasa, kontrolor leta koji naravno poznaje engleski.... Dok ja pricam NARAVNO sam SRPSKI.
Prve informacije vezane za dim dobio sam od doktora Laza... medjutim potpuno precizan na ovu temu bio je Mirce koji je na sajtu u detalja opisao sta da se radi.
Poslije moga kratkog tel razgovora sa njim odmah sam krenuo na posao... Znaci sve sam radio po instrukcijama sa sajta... A rezultate znate.
Neko je pomenuo dim vezano za komsije....
Mogu vam reci da se komsijina kuca nije mogla vidjeti svo vrijeme dok sam ispustao dim iz Yaka.
Navedeni Yak je inace poslije promjene stanice na 2,4 poceo da slusa...
Nadam se da cu u ovih par dana probati isto u vazduhu...
Veliki pozdrav za sve od Gorana Scekica iz Podgorice...
P.S. od sad pitajte sve mene pustite malo Mirceta i Laza na miru.... :))
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: mirce on November 26, 2009, 10:19:08 PM
Kad je Jole kupio Somenzinijevog Yak-a, koji je napravljen od drveta kao i vaš model, to je bilo jedno od prvih stvari u uputstvu, da se nikad ne pali motor a, da nisu stavljena krila na trup...

Zašto tačno, ne znam, verovatno da se trup ne rastrese... Predpostavljam da krila poprilično ublažavaju vibracije koje se javljaju kad motor radi...

Sad se iz ovog mogu javiti razno razna filozofiranja ali, ljudi tako rekoše a, ja samo prenosim...

Što se mene tiče, svako može da radi kako hoće, ja krila uvek stavljam...(pogotovo jer su točkovi kod mene na krilima  ::)...

Pozdrav

Mirče
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on November 26, 2009, 10:49:12 PM
U pravu je Mirce vezano za krila.... mi sto znamo da letimo treba uvijek da ih stavimo...
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on November 26, 2009, 10:52:41 PM
A htio sam ovom prilikom opet da razmisljam malo o dimu...
Tacna je ona informacija vezano za prljanje aviona... Vjerujte da mi je Yak donjim dijelom trupa, i rep bio potpuno mastan, tako da sam ga dugo cistio, zena nije scela da mi pomoze...
Reci mi Mirce da li bi bilo interesantno da eksperimentisem i stavim na izduv od auspuha jednu dugacku cijev od aluminijuma ispod trupa da dodje do repa i da mi izlazi dim pozadi....
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: mirce on November 26, 2009, 11:09:50 PM
To još nisam video...
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on November 26, 2009, 11:58:09 PM
Mirce, na koju foru ide dimu boji....
Ima li jos neka inprovizacija....
Citao sam nedje davno da se u rezervoar dodaje neki prah u boji....
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: coka on November 27, 2009, 12:16:45 AM
 Evo jednog jednostavnog, vrlo efikasnog resenja.
 Poenta svakog smoke sistema je sagorevanje neke smese u izduvnom loncu motora.
 Ovo je najlakse izvesti kod dvotaktnih glo motora.
Americka firma DU-BRO izradjuje jednostavan ventil , koji vec godinama imam.
 Ideja ovog proizvodjaca je da iskoristi nadpritisak iz kartera kod DVOTAKTNIH GLO motora, da bi presurizovala rezervoar sa smoke smesom.
 Na zadnji poklopac kartera, ugradjuje se sisica, identicna kao ona na auspuhu, namenjena presurizaciji gorivog rezervoara.
 Na lonac auspuha, ugradjuje se jos jedna sisica, koja je duza od standardne, te zatvorena u dnu, sa nekoliko malih rupica radijalno izbusenih, cime bi se trebala dobiti koliko toliko rasprsena smesa smoke fluida.
  Nadpritisak koji se stvara u karteru motora je veci nego onaj koji postoji u izduvnom sistemu. Ova  razlika pritisaka, dovoljna je da izazove isticanje smoke smese iz rezervoara u auspuh.
 Smesa koju sam probao je bila kombinacija nafte i motornog ulja.
 Moja iskustva su da je bolje izvrsiti predgrevanje smoke smese, tako sto ce se u sistem ugraditi jedna spiralno savijena bakarna cevcica, oko izduva motora.
 Slike ce, nadam se, dovoljno reci.

(http://i707.photobucket.com/albums/ww80/c0ka/1-8.jpg)

(http://i707.photobucket.com/albums/ww80/c0ka/2-6.jpg)

(http://i707.photobucket.com/albums/ww80/c0ka/3-6.jpg)
 

Nesto komplikovanija prica je kod cetvorotaktnih glo motora, jer se kod njih nadpritisak iz kartera ne moze iskoristiti. Kod ovog tipa motora, DU-BRO preporucuje ugradnju male elektricne pumpice, o cemu je Mirce vec podosta pisao. Zamisao je bila da se prilikom paljenja smoke sistema, u isto vreme vrsi i paljenje pumpe i otvaranje ventila, dok bi se kolicina smoke smese definisala otvorom ventila.
 Ako bi se iskoristila elektricna pumpa, turbinskog tipa, nalik vodenoj pumpi automobilskog motora, cak i pri poluzatvorenom ventilu, pritisak bi neznatno porastao i ne bi trebalo da dodje do raspada sistema smoke smese.
Ako bi se koristila, zupcasta pumpa, moglo bi da dodje do velikog belaja.
 Zbog ovoga, jos poodavno sam poceo sa konstruisanjem jednog malog, podesavajuceg redukcionog i ujedno i nepovratnog ventila, koji bi trebao da ceo system drzi pod identicnim pritiskom, sve vreme.
 

 Ventil istovremeno otvara-zatvara dva creva, t.j vod od rezervoara do auspuha, kao i pritisni vod od kartera (pumpe) do rezervoara.
 
 Iako je cela zamisao vrlo egzoticna i jednostavna, cinjenica je da vrlo lepo funkcionise, ako imate zivaca da sve lepo ustelujete.

 Vrlo je interesantno razmatranje, da li bi se i kod benzinskih motora mogao iskoristiti nadpritisak iz kartera.
Moje licno misljenje je da bi.
 Uvek sam kod koriscenja nadpritiska iz kartera, bilo za smoke system ili kao presuriziranje gorivog sistema, u system ubacivao i jedan, rucno izradjen, nepovratni ventil, koji je sprecavao da gorivo iz rezervoara, posle gasenja motora ili nglog smanjenja gasa, pocne da tece u karter, sto bi zasigurno ugasilo motor.

 
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Dejan Dobricki on November 27, 2009, 03:52:51 PM
A htio sam ovom prilikom opet da razmisljam malo o dimu...
Tacna je ona informacija vezano za prljanje aviona... Vjerujte da mi je Yak donjim dijelom trupa, i rep bio potpuno mastan, tako da sam ga dugo cistio, zena nije scela da mi pomoze...
Reci mi Mirce da li bi bilo interesantno da eksperimentisem i stavim na izduv od auspuha jednu dugacku cijev od aluminijuma ispod trupa da dodje do repa i da mi izlazi dim pozadi....
produzivanjem cevi na izduvu bi promenilo karakteristike izduva pa verovatno i motora a ta cev si sigurno bila 1 metar duzine
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on November 29, 2009, 11:49:33 PM
Postovanje, opet ja....
Evo danas smo u Podgorici letjeli i probali Yaka sa dimom u letu....
Iskreno, ocekivao sam malo jaci dim u vazduhu... ali sta je tu je.
Pozdrav od G. Scekica
A sada, uzivajte u snimku koji smo napravili danas.


http://www.youtube.com/watch?v=gksBrIvVKzo (http://www.youtube.com/watch?v=gksBrIvVKzo)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on December 01, 2009, 07:48:12 PM
 (yay) (yay) (yay)Dim je ekstra...svaka ti cast :)aplauz :)aplauz :)aplauz
Nebi bilo lose da malo opises kako si to sve napravio uz malo slika, da i neko od nas napravi slicno :)aplauz

Poz... SASA
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: marko on December 01, 2009, 08:12:46 PM
 :)aplauz  (res)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on December 02, 2009, 12:10:03 AM
Sjutra cu pokusati da slikam neke detalje u avionu...
Dakle  dim na avionu je uradjen potpuno po instrukcijama koje je postavio Mirce....
s tim sto sam ja za pumpu uzeo motor od brisaca za stakla, koji inace radi na 12 volti, ali sam ga ja zakacio na ubec, tako da radi na 5-6 volti...
Cak mu je i to bila velika znaga da sam na crijevo koje vodi ka auspuhu stavio saraf koji ga pritiska da bih nasao pravu mjeru, kolicinu goriva za dim....
Pozdrav...
p.s. ne umijem odje na sajtu da ubacujem slike, ali cu pokusati da snimim sa kamerom i da stavin a Yu tub

Slike:

(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_d3266808.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/d3266808.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_3892c8e2.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/3892c8e2.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_f458c6c4.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/f458c6c4.jpg)

(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_c3703faa.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/c3703faa.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_fac3a16d.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/fac3a16d.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_507064c9.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/507064c9.jpg)

(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_1b30a525.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/1b30a525.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/th_906362dd.jpg) (http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/906362dd.jpg)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: SABURO on December 02, 2009, 01:36:56 AM
Pozdrav Gorane,

pratim ovaj topic i drago mi je da je ugradnja dima uspesno obavljena. Sto se fotografija tice, mozes ih slobodno meni poslati na mail, pa cu ih ja nakaciti u tvom topicu/postu.

rcfly4um@gmail.com


Pozdrav,
Nikola
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on December 02, 2009, 02:34:40 PM
Nikola zahvaljujem se na postavljanju slika...
Nadam se da slike dosta jasnu pokazuju kako je namjesten dim...
Za sada je ovo dosta na brzinu uradjeno.
Ka budem imao vremena sve to cu preciznije da ucvrstim.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: misha on December 05, 2009, 03:49:24 PM
kao sto mirce rece, tako pise u uputstvu koje se dobija uz motor.

"• Beware of running the engine without the wings installed on the fuselage. Without the mass of the wings, vibration will be very pronounced."

sto ce u grubom prevodu znaciti:

"• budite oprezni kod startovanja motora bez montiranih krila, jer bez mase krila, vibracije mogu biti pojacane"

Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: chupko on December 13, 2009, 08:25:06 PM
Gorane evo jedan predlog za smešu.Probaj da pomešaš bebino ulje(kupiš u apoteci neko naj jeftinije na litar)i špiritus(ono što se stavlja u lampe)malo je skuplje od nafte ali će manje prljati avion a i zena će ti pomoci oko brisanja(a mozda ce se i lakše skidati) .Ovo je savet mog prijatelja koji mi je inače kupio sulivan pumpu u Holandiji pa se malo čovek raspitao u radnji sta radi posao.Javi ako budes probao ovu kombinaciju da vidimo kako to radi.Nemogu da se setim koliki odnos špiritusa koliko ulja probaj snaćićeš se ti nesumnjam.Pozdrav!
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on December 14, 2009, 12:05:39 AM
Hvala Chupko, raspitacu se ovih dana da vidim cijenu u apotekama...
I naravno, ako bude povoljno moram isprobati i tu varijantu...
Pozdrav, Goran Scekic, Podgorica
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: gogalet on December 14, 2009, 12:06:53 AM
Nije mi jos niko odgovorio na koju foru se u ulju stavlja farba (kojeg hem sastava) pa izlazi dim u boji?
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: chupko on February 20, 2010, 09:20:15 PM
Gorane nije mi jasno dali si u ovom tvom sistemu stavio i nepovratni ventil?Ako jesi gde si ga nabavio?Nemogu nigde da nadjem moj ventil koji sam dobio uz sulivan pumpu.Ako neko zna gde ima da se kupi,rado bi ga castio jednim ladnim pivom. (:sos:)
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: coka on February 20, 2010, 10:12:31 PM
 Pozdrav

 Nepovratni ventil koji imam na SU 31 sam sam napravio. U principu, kuciste kao za filter goriva, mala oprugica i kuglica, to je sve.
 Za sledeci projekat, kupio sam jedan ekstra mali od central hobby-ja (www.centrall (http://www.centrall) hobby.com). Prodaje se kao standardna oprema za motore Yamada i kostao me je oko 6USD.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: chupko on February 22, 2010, 02:10:05 AM
Hvala Coko druze!Sad mi je jasno kako taj ventil funkcionise.Mislio sam da je unutar ventila neka veca mudrorija kad ono ko obican ventil od ves masine sa kuglom.Na sulivan-ovom sajtu sam nasao i kako se ovo malo s..nje zove(na engleskom) pa cu videti oklen da narucim.U svakom slucaju imas Pivo od mene. ()-()
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: coka on February 22, 2010, 10:05:10 AM
 Jel bese "one way valve"?
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: chupko on February 22, 2010, 01:55:50 PM
Moze i tako a moze i ovako Anti-Siphon Valve
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Dejan Dobricki on February 22, 2010, 11:12:46 PM
ima gde ga zovu i CHECK VALVE
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Goran Scekic on March 09, 2010, 08:07:37 AM
Pozdrav svima, ja evo otvori ovaj sajt poslije duzeg vremena.
Chupko me pita dje sam nabavio nepovratni ventil za smoke, a ja prvi put cuo da to treba da ima.
Pa sad kada znam, moram i ja da ga nabavim. Mislim da mi zbog toga cesto trokira dim.
Coka je iznio interesantan predlog za rucnu izradu ventila.
A moram vam reci ovoga puta jos i to da sam preturajuci po podrumu nasao svjetlece kablove od jelke crvene i zelene, a koji inace rade na 3 volte.
Ja sam taj uredjaj sa kablovima zakacio na prijemnik i dobio fantasticno jaku svjetlost. Planiram da ih postavim i montiram ovih dana.
Slike kablova sam poslao Nikoli u Pancevo, posto ja ne umijem da ih postavim ovdje, zamolio bih njega da ih postavi...
Veliki pozdrav od Gorana Scekica, Podgorica
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: Goran Scekic on March 09, 2010, 09:12:11 AM
Evo uspio sam da snimim svjetlece trake na Yaka i stavim na sajt.
http://www.youtube.com/watch?v=zqx0JUlD4z0 (http://www.youtube.com/watch?v=zqx0JUlD4z0)
Pozdrav od Gorana Scekica, Podgorica
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on March 09, 2010, 05:00:40 PM
Bilo bi lepo da malo opises te svet.trake...gde si ih nabavio,koliko si platio,na koliko volti rade itd...

pozdrav...
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: n3mke on March 09, 2010, 05:23:44 PM
Bilo bi lepo da malo opises te svet.trake...gde si ih nabavio,koliko si platio,na koliko volti rade itd...

pozdrav...
pise u prethodnom postu
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on May 06, 2014, 08:28:27 PM
Da ne otvaram novi topik,mogu i ovde da pitam.
Skoro sam napravio ovakav dim sistem kao gogalet.

citat...gogalet
s tim sto sam ja za pumpu uzeo motor od brisaca za stakla, koji inace radi na 12 volti, ali sam ga ja zakacio na ubec, tako da radi na 5-6 volti...
Cak mu je i to bila velika znaga da sam na crijevo koje vodi ka auspuhu stavio saraf koji ga pritiska da bih nasao pravu mjeru, kolicinu goriva za dim....
zavrsen citat.

E sad,na zemlji sve radi savrseno,mada ga do duse jos nisam isprobao na nebu,ali vec vidm problem.
Evo o cemu se radi...kada motor za dim smesu u nekom trenutku povuce vazduh,vise nece da povuce ponovo tu istu smesu.
Primera radi...kada krenem recimo u obrusavanju a dim je ukljucen ,teg na crevu u rezervoaru za dim ostaje suvo par sekundi i to je dovoljno da motor povuce vazduh,i naravno posle toga nece da ponovo povuce smesu.
Po meni jedino resenje bi bio neki vakum motorčić,ali gde ga naci  mmmm
Šta vi mislite.
Kako to resiti  mmmm  pomagajte...
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on May 11, 2014, 09:48:36 PM
Nije valjda da niko nezna resenje,ja danas probao dim sistem i bio sam u pravu,cim motor povuce vazduh vise ne moze da povuce ponovo smesu za dim.
Posto niko ne zna resenje  za ovo,molio bih ,,gogalet" da se javi i opise kako je to on resio posto i on koristi motorce za pranje vetrobranskog stakla.
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: drjack on May 11, 2014, 10:37:57 PM
http://www.youtube.com/watch?v=vDuHo2nzf1g

 :big smile :big smile
Title: Re: Dim na benzinskim motorima
Post by: sasa on May 11, 2014, 10:52:24 PM


 :big smile :big smile

Pa de je  mmmm