rcfly4um

RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: grebic on September 24, 2010, 08:45:20 PM

Title: rcg 52cc
Post by: grebic on September 24, 2010, 08:45:20 PM
Da li je neko imao iskustva sa ovim motorom? I u opste narucivanjem ovako velikih motora iz HK? Motor je jako jeftin pa sam sumnjicav po pitanju kvaliteta. Naravno da bih ga pre prvog paljenja i razradjivanja rasklopio i pregledao, ponesto zamenio... Zanima me da li to u opste vredi uzimati posto ja oko SUS motora ne znam ali apsolutno nista, a struja mi se popela na  (___)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9616&Product_Name=RCG_50cc_Gas_Engine_5.2HP/7500RPM (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9616&Product_Name=RCG_50cc_Gas_Engine_5.2HP/7500RPM)

hvala

Title: Re: rcg 52cc
Post by: magic on September 24, 2010, 08:54:12 PM
Predji na vece modele na struju :).

Svi SUS motori imaju nezgodnu tenedenciju da se ponekad ugase, sto moze biti jako lose ako si nisko. Sa motorima iz kine ima pomesanih iskustava, neko je prezadovoljan a neko besan. Ovde puno i sreca igra, narocoto kada je ovako niska cena u pitanju ...

poz
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 24, 2010, 09:14:04 PM
Umeju i baterije da crknu u letu tako da je to tu negde po pouzdanosti. Velika prednost benzinaca je duzina leta. sa elektro i pored tajmera na stanici sam non stop pod pritiskom. I taman kada mi je najgotivnije da letim zapisti tajmer pa na sletanje. I za neko ozbiljnije letenje struja je preskupa. Kao sto rekoh zamenio bih lezajeve, kariku...i tako jos po nesto, pa me zanima da li bi se tako sta dobilo ili je kupovina potpuno neopravdana
Title: Re: rcg 52cc
Post by: coka on September 24, 2010, 09:33:43 PM
 Pozdrav
Ohrabrujem te svim srcem da zakoracis u sus motore.
 Iskustva sa Kinezima su svakakva. Neko je prezadovoljan a neko...
 Licno imam nekoliko kineza i zenoaha, i sa malo rada, kinezi mi rade savrseno. Sa Su 31 imam oko 70-ak letova bez i jednog gasenja. Zenoahe vozim na helikopterima, ali nije tu bas bilo sve bez problema...
 Tako da nije ti ni zenoah garancija da ce sve raditi kako treba.
 Ipoak je zvuk i dim koji vidis iza aviona sa sus motorom, prava stvar.
 Pusti Nikolu Teslu i ostale elektrase.
 Ogradjujem se, ipak, da je ovo moje misljenje.
 Posto je motor jeftin, da ne kazem dzabe, mislim da je upustanje u ovu pricu vrlo pameyno. To sto ne znas nista o tome, samo ce ti uciniti sve vrlo interesantnim, dok budes ucio.
 Kakao bi inace i naucio nesto novo ako ne probas.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 24, 2010, 09:57:51 PM
To stoji. Ko ne proba, ne zna. Hvala Coko. Naravno da je prava stvar, jos pogotovo sto letim malo agresivnije i zaista nisam zadovoljan strujom. Promenio sam samo ove sezone 5 osovina, a elise su mi bile savrseno izbalansirane. Do duse, jeste da je u pitanju TGY ali ni sa Hackerom nije nista bolja prica jer kosta ko Sv Petra kajgana. Benzinci su opet prica za sebe. Sve ono sto sam citao na netu me navodi ka ovako nekom motoru. Jer, kao sto rekoste, ni sa mnogo skupljim motorima, niste 100% sigurni. Ima slucajeva gde otkaze i MVVS i zenoah i DA...koji su visetstruko skuplji od ovog Kineza. Mene samo brine kvalitet tog motora. Kvalitet klipa, radilice...da to nije neka mekana legura da mu nema pomoci
Title: Re: rcg 52cc
Post by: misha on September 24, 2010, 10:26:25 PM
he, he. mi o vuku a on slusa. bas sam mu malopre napisao da su tvoja iskustva pozitivna sa kinezima. bese na zero-u je bas taj samo 26cm
Title: Re: rcg 52cc
Post by: Sava on September 24, 2010, 10:29:45 PM
Imam dosta iskustva sa motorima na tečno gorivo, mogu Ti reći da su kinezi veoma podigli kvalitet motora, ovaj je sigurno dobar i najsnažniji u svojoj klasi. Obzirom da smešu puni direktno u karter to je velika prednost u pogledu snage i sigurnosti u radu.Neznam zašto se bojiš da će se motor ugasiti - hoće ako ostane bez goriva. Strogo se pridržavaj uputstva koje dobiješ sa motorom i NEMOJ nepotrebno dirati igle na karburatoru. Inače jednom naštelovan benzinac netreba dirati nego sipaj gorivo i leti.Tehnologija izrade savremenih motora je takva da oni ne zahtevaju ni neko dugo razrađivanje, naravno da ga nećeš odmah makimalno teretiti i vitlati previsokim brojem obrtaja. Cilindar, klip, radilica su od standardnog trimera za košenje trave, a blok urađen od bloka aluminijuma na CNC mašini.
Imam od iste firme motor od 26ccm .
Kako ćeš proći sa carinom, to je drugi par pantalona.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: mirce on September 24, 2010, 10:42:48 PM
Probaj na RC Univers-u (www.rcuniverse.com (http://www.rcuniverse.com)), ima deo samo za motore i možda je neko izneo svoja iskustva o motoru koji te zanima. Ipak, ni to nemoj uzimati mnogo "zdravo za gotovo"...
Google takodje nije loša opcija u "pretrazi"...

Na kakav model misliš da staviš taj motor?

Kineski motori koji se recimo kupe u Lindingeru ili Schweighoferu su motori "prve klase" i obično rade savršeno. To znam pouzdano, jer su mom prijatelju to rekli prodavci iz Schweighoferu. Motori su posebno birani. On je tamo kupio par kineskih motora (DLE-a) i svaki je radio dobro...
Kad kupuješ "direktaša" iz Kine može svašta da ti stigne...

Mislim da su i Kinezi "navežbali" izradu motora i da motori više nisu kao oni od pre par godina, gde se skoro svaki novi motor morao prvo rastaviti i "doraditi" da bi radio kako valja.
Ipak, i dalje ostaje pitanje kvaliteta materijala od kojih su motori napravljeni...

Moje mišljenje je da dobro i jeftino nikada nije išlo zajedno...

Pozdrav

Mirče
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 24, 2010, 10:51:13 PM
Sto se tice modela bice Katana od 2m raspona. Dosta sam citao na netu o tim motorima pre nego sto sam pitao ovde. I bas zbog osobina koje je naveo Sava sam i odabrao ovaj model motora. To me i brine, sto svasta moze da stigne. A u to *svasta* se plasim da se ne sakrije nesto tako sitno da necu moci da koristim motorce. Zbog toga i pitah ovde, posto znam da kod nas ima sve vise i vise benzinaca. A u Cacku bas i nemam koga da pitam nesto vezano za tako nesto. Svo znanje koje imam je teoretsko, i uglavnom sa neta
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 24, 2010, 10:54:01 PM
O carini ne bih razmisljao do dana kada stigne kod nas. Do sada sam prolazio kao bos po trnju. Ali i da bude kao cena motora isplati se, jer iz Madjarske DL55 ne moze da se dobijue ispod 350e
Title: Re: rcg 52cc
Post by: misha on September 24, 2010, 11:12:42 PM
e ovo je strasno. svi koje sam coveku naveo u pm se javljaju jedan za drugim. ispede kao da su pm javne a ne provatne.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: coka on September 25, 2010, 09:58:06 AM
 Zaboravio sam da ti kazem jos nesto.
Osim Giletovog primera ciji je dl 5o, sa onakvim cilindrom, bio skart i Mircetovog motora koji je imao jednu malu naprslinu na bloku (a cini nam se da jke bila fabricka), mahom su problemi na Kinezima tipa: lose urezan navoj, spon na cosku odlivka, ...i slicne gluposti.
 Najbitnije je ne staviti ga odmah na model i poci na letenje.
Za toliko manje para koliko dajes, vredi se malo i pomuciti.
Ovakvih propusta kod renomiranih firmi, ipak, nema.
Takodje je tacno da kinezi trenutno "siju" sve druge proizvodjace po piotanju mase i snage motora.
 Ako zelis jak i lagan motor, a Katani treba bas nesto tako, onda samo napred.
Ako je model scala ili radna masina  onda je ipak potrebno resenje potraziti na zapadnoj strani.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: mirce on September 25, 2010, 07:17:55 PM
Moram samo malo ispraviti Coku, naprslina nije bila fabrička jer je model sa tim motorom radio u dvorištu i leteo tridesetak puta.
Pukotina je nastala posle totalnog rastavljanja i sastavljanja motora u pokušaju da se motor predihtuje. Više nije bilo ideja šta je uzrok lošem radu pa, je probano i to...

Motor sam skinuo i dao jednom iskusnom modelaru da ga rastavi i da mi zameni sve dihtunge. Kad sam došao po motor, na kućištu je bila pukotina...
Namerno ne spominjem ko je to radio, pošto ni tada, kao ni sada, nisam pravio pitanje otkud se to desilo iz, prostog razloga jer sam već imao Zenoaha 45, pa je "kinez" završio kod mog prijatelja za delove... 
Ali samo da se zna da pukotina nije nastala od rada, pada ili letenja...

Inače na tom kineskom motoru (SPE 40) nema šta nije probano, menjana su paljenja, svećice, dva-tri karburatora,  dihtunzi...
Probali smo ga sa Venturijevom trubom, bez Venturijeve trube...
Vrhunac je bio kad mi je u letu otpao šraf što drži leptir saugha. Naravno da je šraf upao direktno u cilindar i motor je odmah stao. Srećom nije zaribao, a ja sam imao prinudno sletanje...

Detalje o mojim iskustvima sa tim motorom imate u tekstu o Zerou, pisanom u to doba na ovom Forumu (http://rcfly4um.org/index.php?topic=543.0 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=543.0))

Pošto sam jedan od retkih na ovim prostorima da je u zadnje dve - tri godine imao čak sedam različitih benzinaca, slobodno mogu reći, iz sopstvenog iskustva, da sa firmiranim motorima nije bilo problema.

Ovo što mi se dešavalo sa MVVS-om je moja greška (montirao sam propeler suprotno od uputstva proizvodjača i pretegao sam ga) ali, taj motor, pre toga i pošto je "popravljen", savršeno radi...

O pet Zenoah-a ne bi trošio reči...
Ko ne veruje neka pogleda "vidoje" iz marta ove godine kad smo prvi put upalili G-62
(http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.15 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.15))
Izvadjen je iz kutije i upaljen, Do sada imam 32 leta sa njim, igle nisu pipnute NIJEDNOM...

Svaki G-45 je radio super (imao sam ih tri), kao i GT-80...

I naravno, nemojmo zaboraviti da su svi moji motori, izuzev GT-80, bili ganc novi.

No, da se vratimo topiku...

Naš prijatelj Grebić će svakako uraditi kako smatra da je najbolje za njega.
Da nije Katana, tj. akrobatski model u pitanju, ja bih mu preporučio Zenoah-a.
Pošto su to ipak malo teži i slabiji motori, verovatno će morati da kupi nešto drugo...

Sigurno ima neka varijanta da mu se motor donese iz Lindingera ili Švaje bez štojera. Malo, malo neko ide tamo.
Kad se skine štojer i kad se ne plati poštarina (neko ti ga lično donese) cena je vrlo bliska onoj u Kini.
U Austriji imaš i garanciju na kupljen proizvod, a kad kupiš "firmirani" motor imaš i originalne delove u ovlaštenim servisima ili fabrici.

Modelari često ne razmišljaju o tome ali, i to je bitno, a "češeš" se tek kad treba da se nabavi neki deo...
Onda kako da se kinezu plati, pa, nije poslat dobar deo (ovaj što si dobio ne možeš da vratiš), pa, nije poslato na dobru adresu...
Prolazi vreme i samo imaš sekiracije...

Sve ovo što pišem, su modelari koje znam, doživljavali ove sezone, znači nisu priče ili nešto hipotetički...
Razmislite i o tome...

Pozdrav

Mirče







Title: Re: rcg 52cc
Post by: coka on September 25, 2010, 10:55:55 PM
  Posle svega sto smo ti ovde napisali, imas sasvim dovoljno informacija da sam zakljucis sta da uradis. Kao sto sam ti i na pocetku rekao, izneo sam ti samo svoje misljenje.
 Na forumu ces procitati i o mukama jednog Zaje, kao i ljudi koji su zagovornici renomiranih motora, a sa druge strane i misljenja ljudi koji su voljni da se malo pomuce da motor doteraju, a da pri tom ne daju mnogo para.
  Naravno, sa punim pravom, neki smatraju i da se treba drzati sigurnijih elektro varijanti.
 Ja sam masinac i volim da se isprljam, a kada mi nesto ne radi, zadovoljstvo mi je utoliko vece da to popravim.
 To sam radio i onima koji to ne umeju sami i mahom su mi svi bili zahvalni.
To nudim i tebi, ako ti pomoc bude trebala i ako se ne plasis da ce moja intervencija dovesti do toga da i na tvom motoru pukne blok.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 26, 2010, 12:45:05 PM
       Ja samo mogu reci da elektro varijante nisu sigurnije kada se radi o 3d letenju. Pogotovo kada su u pitanju veliki modeli. Zasto, ne bih da ulazim u problematiku, neka bude da je to moje licno misljenje zasnovano na mojim skromnim iskustvima i tekstovima koje sam nasao na netu. O ceni da ne govorimo. Jer kad je neko ozbiljnije letenje u pitanju tu Kini nema mesta. Tako da su benzinci visestruko isplativiji. F3A je sasvim druga prica, i tu elektro ima svojih prednosti. Meni treba model koji cu moci da letim cesto, ne samo vikendom. I da me to letenje ne kosta puno. Ne smeta mi sto se benzin oseca, imam garazu, i koliko sam primetio ni ne masti se model u tolikoj meri kao kada je u pitanju glow. Jedini problem moze da mi bude velicina modela. Model od 2m nije bas lak za manipulaciju na zemlji. Treba to ubaciti u auto, prikolicu nemam.
       Sto se tice zenoah motora, gosn Mirce, potpuno ste u pravu. To jeste klasa za sebe. Bar po onome sto ja nadjoh o njima. Nisam naisao na neki negativan komentar. Ali cena tih motora je jako visoka. Dosta su tezi i slabiji od ovih koje sam ja gledao. Oni su savrseni upravo za ono za sta ih vi koristite. Kada nije bitna tezina, bar ne u toj meri kao kod 3d modela i kada je u pitanju neko opustenije letenje. Po pitanju delova, meni je lakse da ih narucim iz Kine nego da nekog molim da mi iih donosi iz Nemacke ili Austrije, jer ovde iz Cacka ne znam nikoga ko je cesto tamo.
       Moje pitanje se odnosilo na kvalitet izrade tih delova, bloka, klipa... Svestan sam ja toga da mora u taj motor da se ulozi malo truda, ali nisam ni ja rodjen u apoteci pa da se plasim da se zamastim. Pomoc bi mi itekako
bila potrebna, jer bi mi to bio prvi susret sa motorom takvog tipa. Sto Coka pomenu pucanje bloka, to je ono sto me plasi. Nista mi ne znaci da u startu ustedim neki evro a kasnije kroz delove da dam i vise nego za jos jedan motor. Ali koliko vidim vasa iskustva su ipak pozitivna. Mnogo je mali procenat onih koji su nezadovoljni, ili se bar meni tako cini. Ne zurim nigde, tako da se nadam da cu do sledece sezone odabrati ono pravo, i da ce model do tada biti gotov. Moram da vam se zahvalim, ipak su iskustva iz prve ruke merodavnija i pouzdanija smernica od neta. Hvala
Title: Re: rcg 52cc
Post by: zajo on September 28, 2010, 10:01:17 AM
He he he he :)aplauz толико приче и опет ти нико није ништа конкретно рекао lol
Једноставно на ову тематику се неможе одговорити баш директно. Ето Марков ради савршено мои није.
Него кад смо код струје, Вељко има екстру и 2 батерије по 5-8 минута лет. Да ј молимте мислим шта че ти толики модел за 2 лета?
Мораш сам одлучити, ја би ипак MVVS 58 4e ево види шта раде енглези са њиме (res)
http://www.youtube.com/watch?v=92u1YCpUPBM (http://www.youtube.com/watch?v=92u1YCpUPBM)
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 28, 2010, 01:51:39 PM
@Zajo. O struji i ne razmisljam. Trebalo bi mi citavo malo bogatstvo za baterije. Kao sto rekoh, ne letim samo nedeljom i kada odem na letenje, u vazduhu sam oko sat vremena, bar sam bio dok mi nisu baterije otisle. Sada ih imam samo tri i sa svakom napravim po 2 leta. To je nekih 40-ak min letenja. Sto je jako malo, bar za mene. To bih mogao sa jednim rezervoarom benzina, bez da se guram :big smile
Sto se tice tog MVVS-a, mislim da je prevelik za ono za sta meni treba. Ne verujem da ce mi model biti tezi od 5kg na poletanju. Ako uopste i budem mogao da spakujem trup od 2m u auto. Gledao sam i one od 26cc isto Kineze, pa ako ne bude moglo da stane, moracu taj manji da uzmem. Za model od 1.7-1.8m raspona. Ima do proleca jos dosta. Polako cu da prikupljam sta treba i Boga mi koliko ja sracunah cifra nece biti ni malo naivna...Pozdrav
Title: Re: rcg 52cc
Post by: Dejan Dobricki on September 28, 2010, 07:44:05 PM
oko 1.8 metara raspona DLE-30 od 2 do 2.2 metra dle-55 a ima i dle 20 za manje modele (3D)
sto se tice rcg motora uopste nije los ,paljenje ti je isto kao i na dle ,dla itd ja ga drzao u ruci obrada nije losa medjutim karburator nije walbro nego neki ne znam ni ja ali je precrtani walbro, za te pare je dobar motor

poz
Title: Re: rcg 52cc
Post by: Sava on September 28, 2010, 09:16:00 PM
Evo opet mene, rekao sam da imam kosookog od 26ccm. koga sam dobio sa fabričkim radom u trajanju 11 minuta i podešenim karburatorom i garancijom od 2 godine.Neznam šta više može da se dobije za te pare. Motor radi normalno, odnosno onako kako se od njega i očekuje, nemam laboratoriju za ispitivanje materijala pa da ustanovim šta je falš. Karburator je Walbro WT793, paljenje kao i kod ostalih benzinaca
CDI sa HAL sezorom potrošnja kao Zippo upaljača.Možda sam ja imao sreće pa dobio takav motor,ali neznam ni jednu industriju koja radi dopodne dobre motore, a popodne loše motore. U svakom slučaju po ovoj našoj pisaniji jedno ti kajanje ne gine. Naravno da je krajnja odluka na tebi, a bar ja sam sa javio samo da iznesem neko svoje skromno mišljenje izvučeno iz opet nekog svog znanja o motorima.
Pozdrav i mnogo ugodnih letova sa nekim budućim motorom, ma koje on marke bio.
Sava
Title: Re: rcg 52cc
Post by: grebic on September 28, 2010, 10:58:29 PM
Necu se kajati ma sta odlucio. Svestan sam rizika. Moze super, ne moze... idemo dalje. Bice motora. Ali mislim da vredi rizikovati.Da su dobre sanse da se dobije solidan motor.  Jos pogotovo posle vasih iskustava na kojima vam zahvaljujem jos jednom sto ste ih izneli ovde na forumu. Sad, videcemo kako ce to sve ispasti na kraju. Definitivno cu uzeti nekog Kineza pa sta bude. Pozdrav
Title: Re: rcg 52cc
Post by: zajo on September 29, 2010, 06:44:02 PM
@Zajo. O struji i ne razmisljam. Trebalo bi mi citavo malo bogatstvo za baterije. Kao sto rekoh, ne letim samo nedeljom i kada odem na letenje, u vazduhu sam oko sat vremena, bar sam bio dok mi nisu baterije otisle. Sada ih imam samo tri i sa svakom napravim po 2 leta. To je nekih 40-ak min letenja. Sto je jako malo, bar za mene. To bih mogao sa jednim rezervoarom benzina, bez da se guram :big smile
Sto se tice tog MVVS-a, mislim da je prevelik za ono za sta meni treba. Ne verujem da ce mi model biti tezi od 5kg na poletanju. Ako uopste i budem mogao da spakujem trup od 2m u auto. Gledao sam i one od 26cc isto Kineze, pa ako ne bude moglo da stane, moracu taj manji da uzmem. Za model od 1.7-1.8m raspona. Ima do proleca jos dosta. Polako cu da prikupljam sta treba i Boga mi koliko ja sracunah cifra nece biti ni malo naivna...Pozdrav
Iskreno ti NE preporucuem 30cc (nene)
Mozda za iskusni pilot koi bi hteo model za zezanje preko nedelje. Ako ne ides glow model postaje poprilicno tezak i zeznut za uprevljanje plus underpower. Serva kostaju maltene isto a takudje i motor. 2.2metra i 50cc je nacin da se ide :mhm
Ako neide u auto ondak stavis ga vrz auto i gotovo. http://forum.modelarji.com/datoteke/p9120001_118.jpg
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saborp on December 16, 2010, 05:57:13 PM
http://www.56.com/u80/v_NDU2ODIxMDE.html (http://www.56.com/u80/v_NDU2ODIxMDE.html)
Title: Re: rcg 52cc
Post by: scirocco on December 28, 2010, 09:16:39 PM
Druze ja sam relativno kratko na forumu i vecina me nepoznaje,moje misljenje ne treba da ima tezinu jer sam ceo zivot proveo sa motociklima a vec 10 godina drzim ovlasceni servis par renomiranih marki motocikala.Vec desetak godina povremeno letim i pomalo modelarim sa nekad kracim nekad duzim prekidima.Zbog posla kojim se bavim motori za avione mi nikad nisu bili problematicni,davao sam im ono sto su trazili i radili su uvek dobro.
Mozda neki vise vole cist elektro pogon,nemas cimanja oko podesavanja,izbora svecice,kupovine pravog goriva itd.Ali sa druge strane sus motori daju mnogo lepsi ugodjaj pri letenju od elektro tako da se ponekad stvarno vredi malo potruditi i oko jeftinijeg motora.Bez obzira i ako je kineski motor ipak su to konstruisali citavi timovi inzinjera i napravili su ga da radi e sad koliko ce da traje to je druga tema.Pitanje je dali su kineski motori toliko losiji za koliko su jeftiniji.
Moje misljenje je da ne treba biti skeptican oko svega ,probas pa vidis da li vidis sebe u tome.Uvek se moze naci neko ko ce ti dragog srca pomoci oko nekog problemcica na motoru ipak je ovo mnogo lep hobi pa treba uzivati i u popravci sus motora isto kao i u letenju.Nista nemoze da zameni onaj osecaj kad si sam nesto popravio a ono radi milina ga slusati.....
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saxpg on December 28, 2010, 10:32:58 PM
Scirocco, s obzirom na tvoje kvalifikacije imam jedno pitanje.
Pri kraju je izrada Pittsa koga ce pogoniti neki kinez od 50cc, nisam jos odlucio koji.
Moje pitanje vezano je za auspuh...
Gledao sam jedan klip, na kome tip ima benzinac od 50cc, ali je stavio neki rezonantni auspuh pomocu koga motor radi jako lijepo u leru i jako je tih, medjutim u vazduhu ima jako rezak i lijep zvuk. Ja sam mislio da malo experimentisem sa time, pa makar i po cenu nekog procenta snage, jer ce je ionako biti dovoljno.
Imas li mozda neki predlog za izradu ili kupovinu rezonantnog auspuha za motor od 50cc, nesto slicno onima koji se stavljaju na skutere te kubikaze?
Title: Re: rcg 52cc
Post by: scirocco on December 28, 2010, 11:39:49 PM
Naravno druze, za takav motor postoji dosta opcija za auspuh,pogotovu za tu kubikazu.Od skutera su auspusi prilicno teski ali veoma funkcionalni.Ja bih ti preporucio nesto drugo sto sam isprobavao u zadnje na letecim modelima.Naj funkcionalnija varijanta za nas je kombinacija ALUMINIJUM - KARBON,veoma jeftino se moze napraviti rezonator koriscenjem karbonskog platna nesto slicno kao ( mata platno,staklo plastika ) za trupove, slicno se i radi sa tim.Prepises dimenzije rezonatora i odlijes isti u karbonu 500gr laksi.Jedina caka je izduvna cev koja mora biti minimalno 2/3 precnika difuzora u karburatoru.Tako bi motor radio dobro u svim rezimima a izrazeno u visim obrtajima ( imao bi dobru krivu obrtnog momenta i snage, linearno penjanje obrtaja ).Ako vec nisi puno vican sa karbonom mozes i da kupis jeftin rezonator za Tomos APN i samo mu odradis izduvnu cev naspram tvog karburatora.Lepo izgleda,nije puno tezak,napravljen od tankog lima itd.
Opet kazem ima vise opcija za tu kubikazu ali je izvodjivo za malo novca i truda jer 50 kubika ima siroku primenu.

Kad to budes hteo javi mi se na 064 29 62 788 ili na info@motoradic   ILIJA   ,uputicu te sa cim sve mozes isprobavati.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saxpg on December 29, 2010, 12:02:53 AM
Hvala ti na idejama. Ja sam i mislio nesto tipa zujalica od Tomosa. Nekad davno vozio sam, za to vrijeme "brutalni" APN 15 sa 42 klipom i "elco" karikama. To cudo je islo kao vjetar. Tada smo kupovali ili pravili auspuhe za njih. Mislim da mi nece biti problem sa izradom i sa materijalima. A ovo sa 2/3 precnika difuzora je koristan podatak koji nisam znao. Ocekujem nabavku i rad na motoru oko marta mozda, pa cu i tada pisati o rezultatima. Pozz i hvala.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: Dejan Dobricki on December 29, 2010, 09:37:14 AM
Naravno druze, za takav motor postoji dosta opcija za auspuh,pogotovu za tu kubikazu.Od skutera su auspusi prilicno teski ali veoma funkcionalni.Ja bih ti preporucio nesto drugo sto sam isprobavao u zadnje na letecim modelima.Naj funkcionalnija varijanta za nas je kombinacija ALUMINIJUM - KARBON,veoma jeftino se moze napraviti rezonator koriscenjem karbonskog platna nesto slicno kao ( mata platno,staklo plastika ) za trupove, slicno se i radi sa tim.Prepises dimenzije rezonatora i odlijes isti u karbonu 500gr laksi.Jedina caka je izduvna cev koja mora biti minimalno 2/3 precnika difuzora u karburatoru.Tako bi motor radio dobro u svim rezimima a izrazeno u visim obrtajima ( imao bi dobru krivu obrtnog momenta i snage, linearno penjanje obrtaja ).Ako vec nisi puno vican sa karbonom mozes i da kupis jeftin rezonator za Tomos APN i samo mu odradis izduvnu cev naspram tvog karburatora.Lepo izgleda,nije puno tezak,napravljen od tankog lima itd.
Opet kazem ima vise opcija za tu kubikazu ali je izvodjivo za malo novca i truda jer 50 kubika ima siroku primenu.

Kad to budes hteo javi mi se na 064 29 62 788 ili na info@motoradic   ILIJA   ,uputicu te sa cim sve mozes isprobavati.
od karbona bi bila najbolja varijanta medjutim potrebna mu je specijana smola koja se susi na visokim temperaturama jer kako stvari stoje tamo bi bila veoma visoka temperatura

http://www.escomposites.com/petrol.htm (http://www.escomposites.com/petrol.htm)

poredjenje ovakav rezonator za 26 ccm sa krivinom od aluminijuma je 300 grama a od karbona svega bez krivine 80 grama mislim da krivina ima negde 60 grama pa racunajte
poz
Title: Re: rcg 52cc
Post by: adam on December 29, 2010, 09:49:51 AM
e to bi voleo videti model sa 50ccm motorom i rezonatorom od apn-a , bilo bi veoma interesantno.....
Title: Re: rcg 52cc
Post by: scirocco on December 30, 2010, 05:35:58 PM
Ja licno nisam video da je neko stavio rezonator od Apn-a ali sto da ne, moze se probati.Naj gori efekat koji moze dobiti je da mu se ne svidja zvuk i da mu je tezak.O ostalim stvarima ja ne bih brinuo,kako Dejan rece za takav auspuh od karbona je potrbna posebna smola ali nije neizvodljivo napraviti ga jer uz malo truda i novca dobijes ono sto si zeleo,lagan i funkcionalan rezonator....Zasto eksperimentisati sa dimenzijama kad vec mozes prepisati sa gotovog rezonatora za 50 kubika.

Ovo je neko moje misljenje kako bih to ja uradio.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: adam on December 30, 2010, 07:28:35 PM
druze dali znas koliko sme da bude model  od 50ccm na poletanju?? oko 6-7kg !!!e pa sad izmeri auspuh od apn a pa mi javi koliko je tezak pa ce ti biti odma jasno o cemu ti pricam!!!!pozdrav
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saxpg on December 30, 2010, 07:46:39 PM
Adame niko nije pominjao da ce staviti auspuh od APN-a na avion sem tebe. Trazio sam ideju kako i od cega bi mogao da se napravi slican auspuh.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: adam on December 30, 2010, 07:52:55 PM
.Ako vec nisi puno vican sa karbonom mozes i da kupis jeftin rezonator za Tomos APN i samo mu odradis izduvnu cev naspram tvog karburatora.Lepo izgleda,nije puno tezak,napravljen od tankog lima itd. e ovo je pisao scirokoo
Title: Re: rcg 52cc
Post by: mirce on December 30, 2010, 07:58:14 PM
Jole je na svojim modelima dosta eksperimentisao sa motorima i auspusima...

Zaključak je sledeći, dobiješ malo na performansama ali, izgubiš na težini modela i opterećenju, tako da "di si, tu si"...

Ne bih spominjao da su kod njega uvek bili vrhunski auspusi od recimo Hatorija ili nemačkog MTV-a ili Krumscheid-a, sa sve njihovim izduvnim granama i samim rezonama...

Ima tu još par "sitnica", sa rezonom nema idealnog rada u svi režimima, i obično motor "brlja" u srednjem režimu rada. Pri manjem gasu (kod manjih obrtaja) kriva snage je možda i lošija nego sa standardnim izduvom... Zato mnogi, pogotovo kod 3D letenja, koriste "kanister" auspuhe...

Mislim i da sa samim odbirom elise može dosta da se utiče na performance (ne pitajte me kao sam naučio  ;namig), sama rezona ništa ne znači bez dobrod podešavanja i izduvne grane i samog rezonatora, potom set up karburatora...
Mislim da su današnji motori toliko jaki da je pitanje koliko ima potrebe za rezonantnim izduvnim sistemom...

Pozdrav

Mirče
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saxpg on December 30, 2010, 10:49:59 PM
Ja sam ovu pricu pokrenuo iz razloga sto fabricki auspusi na ovim motorima zvuce u najmanju ruku odvratno.
Znaci poenta svega je samo zvuk, posto ce snage sigurno biti dovoljno.
Svaka prica je ovdje suvisna dok se to ne isproba iz prve ruke.
Title: Re: rcg 52cc
Post by: scirocco on December 30, 2010, 11:55:42 PM
Adam je pitao da mu izmerim kolio je tazak rezonator od tomosa ,eto ja ga slucajno imam kod sebe u prodavnici pa vam tacno mogu odgovoriti, naj obicnije djubre od rezonatora za tomos koje podigne i do 2000 obrtaja za tomosa tezi 730gr samo lonac.Ako govorimo o ALU loncu  on je 470gr jer igrom slucaja imam i njega ostao mi je od takmicarskog BT 50 koji je nekada bio sampionski motor na stazi....
Mislim da sam bio veoma jasan kada sam decku odgovorio na post DA SU REZONATORI OD SKUTERA I SLICNE VARIJANTE DOSTA TESKI i da je za nas naj bolja kombinacija ALU-karbon i da se lako mogu prepisati dimenzije nekog takvog rezonatora da se odlije isti u karbonu.Ako nije vican u livenju neka se posluzi tomos varijantom ....
Mirce je u potpunosti u pravu da sam rezonator nece nikada imati jednak rad da sve to mora pratiti i podesavanje i prepravka karburotora.Ja sam bas iz tog razloga decku napisao da izduvna cev bude 2/3 difuzora karburatora,jer se sa takvim odnosom nece mnogo odstupiti izmedju odnosa u kolicini sagorelih gasova i usisane smese vzduh-gorivo.
Ovo vam ne govorim kao modelar vec kao neko ko je se ipak skolovao 6 godina za takve stvari.Sama konstrukcija rezonatora je veoma delikatan posao i ako hoces vrhunski rezonator da u odredjenom rezimu imas rad kakav zelis na ostale rezime rada mozes da zaboravis.Poenta svega ovoga ovde je da covek zeli lep zvuk uz normalne performanse a to se moze izvesti na nacine koje sam naveo.
Jednostavno, ako neces da se pomucis onda bacis lovu na sto i kupis nesto markirano....
Title: Re: rcg 52cc
Post by: saxpg on January 02, 2011, 06:33:35 PM
Kada budem poceo da radim na temu auspuha , otvoricu novu temu o tome.
Sada se postavlja pitanje cime variti lonac koji bi bio od tankog aluminijuma.
Jedna varijanta je termo - otoprni epoxi, druga varijanta je povariti unutrasnje pregrade od nesto debljih alu-cevi a oplatu na kraju zakaciti pop nitnama.
Zna li neko medju vama jos neki nacin lepljenja ili varenja aluminijuma?
Do tada evo nesto malo ideja koje sam progoooglao.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_4685462/anchors_4685462/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#4685462 (http://www.rcuniverse.com/forum/m_4685462/anchors_4685462/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#4685462)

(http://www.bphobbies.com/img/zrcgf/canister45up.jpg)

(http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/121735/Ur52106.jpg)

(http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/30129/Ot47833.jpg)

(http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/133550/Fq90194.jpg)

(http://www.scooterpartsplace.com/images/products/detail/50cc2StrokeMuffler2.jpg)