Author Topic: Ballistic Parachute Emergency Recovery System  (Read 18872 times)

Offline fenix

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
  • JUST FLY
    • www.rc-helivideo.com
Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« on: August 20, 2012, 12:35:54 PM »
  Lijepa stvarčica.Kad je u vazduhu par hiljadarki sa ovim sistemom se lakše dishe  (fiu) Jest da oteža platformu ali je bitno da ne olakša budžet :)


                http://photohigher.co.nz/products/flight-and-gimbal-control-systems/ballistic-parachute-emergency-recovery-system/


                 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1657382

Ovdje na 0:56 ga aktiviraju

                 

Vrijedi razmisliti o ovom sistemu negdje sam čitao i o sistemu Airbag sa CO2 kapsulama koji biplutao va vodi :) a i dosta je lakshi.

Sa ovim padobran sistemom je sve o.k. ako  se kvar desi iznad zemlje  tako da iznad vodenih povrshina ne pije vode.
                 
The sky is the limit.

www.rc-helivideo.com

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #1 on: August 20, 2012, 01:35:08 PM »
The expected retail cost would be around $3000.00  mmmm
To je cena na PH sajtu, a kod "izumitelja" je $ 1900 http://ecilop.tv/shop/parachutes.phtml

Od kako pratim multirotore bilo je vise pokusaja da se naprave sistemi sa padobranima, ali uglavnom se zavrsavalo neslavno.
I kod ovog Ecilip sistema glavni problem je ovo "Parachute ejection only becomes possible after the engines are shut down. To eject the parachutes, you need to switch the trigger on the remote control twice"
Sta u slucaju gubitka signala izmedju stanice i letelice? Sta u slucaju da je otkazao neki motor ili puklo par elisa i letelica nekontrolisano pada, ali motori i dalje rade?
« Last Edit: August 20, 2012, 01:37:10 PM by gizmo »

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #2 on: August 20, 2012, 05:26:36 PM »
Sto se gubitka signala tice jedna opcija je da se koriste LRS sistemi koji imaju daleko veci domet i pouzdanost od standardnih stanica i tako smanji na minimum mogucnost gubitka signala u regularnim uslovima. Takvi sistemi se koriste kod FPV letenja i mislim da imaju i veliko opravdanje za koristenje kod skupih letelica za profi snimanje za povecanje pouzdanosti i pri LOS letenju.
Tada bi se sa velikom verovatnocom moglo pretpostaviti da bi u slucaju mehanickog kvara link i dalje radio. Uvek je moguce i podesiti failsafe da se padobran aktivira pri gubitku linka ali je to mac sa dve ostrice, mislim da bi bilo daleko vise nezeljenih aktiviranja padobrana nego onih drugih.
Naime sam gubitak signala za ispravnu letelicu u zadnje vreme nije veliki problem jer sve vise modernih kontrolera za multikopetere i stabilizatora sa auto pilotom za ostale letelice imaju mogucnost da vrate letelicu na pocetnu poziciju pri nestanku radio veze.
 
Sta u slucaju gubitka signala izmedju stanice i letelice? Sta u slucaju da je otkazao neki motor ili puklo par elisa i letelica nekontrolisano pada, ali motori i dalje rade?


Ovde je jedan primer spustanja malo vece FPV platforme pomocu padobrana (od 1:53):




Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #3 on: August 20, 2012, 06:59:42 PM »
Padobran je dobro rešenje kao prvo zato što je jednostavno, pouzdano i jeftino a nema veliku masu, s par zna crnog baruta ima da odradi samo tako, jedini problem kod mulikoptera je što se obično lete na malim visinama, pa je mala verovatnoća da će uspeti da potpuno otvori kupolu pre pada na zemlju, što znači da neće uspeti dovoljno da uspori letelicu pre pada na zemlju.

U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #4 on: August 20, 2012, 07:28:35 PM »
U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.
To bi bilo jako lepo od tebe  ()-()

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #5 on: August 20, 2012, 08:14:54 PM »
U koliko ste zaiteresovani mogu neka iskustva sa padobranskim sistemima za prinudno prizemljenje da iznesem na par jednostavnih i efikasnih primera primenljivih na mulitkopterima.

Evo i  ja da stanem u red, interesuje me ako imas nacrt kupole koja bi mogla da spusti letelicu mase 2.5-5kg npr. bas sam pre par dana razmisljao o tome. Padobransko platno nije problem da se nadje ako jos nekome zatreba ima ga na vojnom otpadu u Resniku (Kijevu).   
« Last Edit: August 20, 2012, 08:17:40 PM by nebeski »

Offline danko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 437
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #6 on: August 20, 2012, 09:08:26 PM »
Sigurno postoji neki razlog zašto photohigher još uvek nije izbacio njihov balistički padobran u prodaju...

Taj padobran bi sigurno radio u nekoj idealnoj situaciji tipa hooverovanje u mestu, leveled flight, i onda se aktivira padobran. Međutim, šta je sa situacijama gde se kopter tumba na sve strane, pri čemu je vrlo izgledno da će se propeleri zaplesti u kanape i onemogućiti otvaranje padobrana... Po meni, za ovaj tip letelice kao što su multikopteri, mislim da je jednako važno imati nešto što vuče kopter na suprotnu stranu od padobrana u trenutku dok se ovaj otvara kako bi ga stabilisao i dozvolio da se otvori bez upetljavanja.. Cenim da je to tehnički izvodljivo, ali dok se ceo taj sistem montira na kopter, teško da bi on mogao da podigne bilo šta drugo pored toga..

Možda je praktičnije razmišljati o nekoj airbag varijanti koja je dosta jednostavnija i pouzdanija od padobrana, a za tako lagane letelice može poprilično da umanji štetu..

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #7 on: August 20, 2012, 10:46:17 PM »
Nije poenta samo zastiti letelicu, vec i neciju glavu  ;namig

Offline r-xx

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 744
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #8 on: August 21, 2012, 07:43:16 AM »
pratio sam u svoje vreme na discovery science emisiju  rc-world, jedna lepa emisija je bila o pdobranima
i upotrebi kod jet modela... prica se svodi na to da su padobrani pravljeni od specijalnog memoriskog platna
i sami se otvaraju, kako god da se otkaci ili izbaci padobran, on u u pola sekunde zauzima otvoreni oblik

trebalo bi da ima neshto na tubetu, al koliko vidim nisu zazhiveli inache bi ih bilo u komercijalnoj ponudi vishe, 
napravili bi to bratja kinezi za neke fer pare odavno..


Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #9 on: August 21, 2012, 09:03:58 AM »
@nebeski Pošto se u mom primarnom hobiju obilno koriste padobrani a kako ne bi izmišljao toplu vodu i dok ne nađem gde mi se na kompu zaturio softver za proračun kupole padobrana evo linka sa formulama kao i praktičnim primerom za šivenje padobrana.
http://www.nakka-rocketry.net/paracon.html

Još malo jednačina
http://old.rocketsnw.com/whip/algorithm.htm

Excell dokument za iscrtavanje šnitova segmenata kupole.
http://www.nakka-rocketry.net/soft/parapat.xls

I jedan online kalkulator brzine propadanja padobrana
http://www.rocketreviews.com/descent-rate-calculator.html

@danko Ne bi smelo d ima nikavih problema sa petljanjem sistema veza padobrana  ukoliko se namesti na isti kanal aktiviranje padobrana i  thortle cut ili se odmah po aktiviranju padobrana isključe motori.

@gizmo Što se tiče zaštite nečije glave kao jedino rešenje zaštite od propelera vidim grilove oko motora tj, propelera.




P.S. Pošto sam ovih dana u gužvi za vikend ću videti da napravim mali sistem sa padobranom za multikopter  da njegovu izradu ću korak po korak odslikam i prezentujem ovde, naravno biće i video aktiviranja sistema  ;namig .
« Last Edit: August 21, 2012, 09:21:05 AM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #10 on: August 21, 2012, 11:43:16 AM »
@gizmo Što se tiče zaštite nečije glave kao jedino rešenje zaštite od propelera vidim grilove oko motora tj, propelera.
U slucaju pada letelice od 3-4-5kg sa visine od 40-50m na neciju glavu mislim da su sami propeleri najmanji problem  ;namig
Neka zastita oko propelera ima smisla ako se leti blizu ljudi i objekata, a u tim situacijama padobran nema funkciju.

Offline fenix

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
  • JUST FLY
    • www.rc-helivideo.com
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #11 on: August 21, 2012, 12:38:56 PM »
 Gdje ima dima ima i vatre ;namig bas mi je drago sto se pokrenula ova diskusija i nadam se da će na kraju uroditi plodom  pa zato postoje forumi da svako iznese neko svoje misljenje josh ako je na strucnoj osnovi   oo)) kao sto je gizmo naveo ima dosta tu problema koje bi trebalo odkloniti,rad propelera da se padobran ne zapetlja... Čim se pokrenula priča oko ovih sistema pozitivnog sam misljenja da će u narednom periodu biti neko adekvatno rjesenje.
 
   U kompletnoj ovoj priči izgleda da će airbag sistem sa CO2 kapsulama biti pobjednik.Iznosim ovu ideju koju je Sale elektronicar iz Ulcinja pokrenuo od momenta kad je upoznao moga okta.Tada se pokrenula kompletna priča oko padobrana počela je priča oko airbag sistema sa CO2 kapsulama koje bi se aktivirale sa druge stanice ili bi se priimjenilo neko drugo rjesenje aktiviranja neovisno od upravljacke stanice tako da ako bi se izgubio signal kapsula se aktivira neovisno.Prilikom aktiviranja kapisle ona bi izvukla glavno napajanje  tj konektor baterije tako da kompletna elektronika prestaje da radi (motori,Fc...) pa elise nebi ostetile airbag.E sad Sale je dosao na ideju da bi se taj airbag napravio iz dva smijera ( u obliku dvije kobasice) tako da bi obrazovao krug i  multirotor bi bio kompletno zasticen i od udara a kad bi pao na vodu plutao bi a sobzirom da je elektronika već ugasena za nju nema problema.
Ovu su  samo neke kratke crte iz kompletne ove price Sale se bash ukljucio aktivno u ovu problematiku i nadam se da ce se i on ukljuciti u ovu diskusiju.
 Pozdrav svima i nadam se da će ova diskusija uroditi plodom  (pijemo)
The sky is the limit.

www.rc-helivideo.com

Offline r-xx

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 744
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #12 on: August 21, 2012, 10:02:44 PM »
ovu emisiju sto sam gledao, beshe najjaca serija emisija o rc-u,
cela jedna epizoda o padobranima, glavna tema im je bila sto Djurini i Zhikini
padobrani radjeni po anshtajnovim proracunima netje uvek da se otvore, ostanu zguzhvonjci
a mashina zvekne o ledinu..

da ne'tupim, napravili su rc-padobran koji se sigurno otvara, ima neku foru, vrsta platna, treba malo potrazhiti po netu..

ceo serial emisija je bio al samo na discovery science..     (pijemo) (pijemo)

                                                                                                           

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #13 on: August 23, 2012, 12:19:57 AM »
Nakon sto teret padne na zemlju pri vetrovim uslovima, padobran vrlo lako promeni funkciju i postane jedro koje moze da vuce teret po zemlji.
Zato je ponekad potrebno imati i mehanizam za otkacinjanje padobrana. Ovo je mehanizam koji se koristi u SKYDIVING-u: http://en.wikipedia.org/wiki/3-ring_release_system kada treba brzo upotrebom male sile otkaciti glavnu kupolu.

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #14 on: August 23, 2012, 09:09:12 AM »
Male su to kupole i male šanse da se desi. Nekada je bolje staviti manju kupolu i da se letelica malo grublje prizemlji, nego da letelicu uhvati termal pa da je tražiš kilometrima daleko.

Ja sam imao situaciju gde je glavna kupla bila proračunata da nežno spusti letelicu, naravno uvek ima ali... Na nekih 1300metara od zemlje se otvorio drag chute (pilot padobran), koji služi da uspori letelicu tek toliko da letelica ne bude u slobodnom padu a na 300 metara od zemlje se automatski otvara glavna kupola. Letelica se prilikom otvaranja pilot padobrana odvaja na tri segmenta međusobno povezana užetom kako bi prvo pao na zemlju najmanje osetljiv a na kraju nežno pao kontejner sa elektronikom. Narano čitave ove priče ne bi bilo da se prilokm otvaranja glavne kupole nije jedan od sgmenata težine 3 kg odvojio od ostatka tereta i pao na zemlju sa pilot padobranom a na glavnoj kupoli je ostao kontejner sa elektronikom koji ima jedva 1 kg. tako da je taj deo letelice bukvalno ostao "okačen" u vazduhu i gotovo da nije propadao, ni to ne bi bilo strašno da u jednom trenutku termal nije uhvatio kupolu i podigao je pa smo imali srću i našli je samo 1700 metara dalje.

ovako je trebalo da izgleda let ali nije:
« Last Edit: August 23, 2012, 09:36:56 AM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."