Sklapanje je završeno, pa da podelim moja iskustva s vama.
Što se tiče samog sklapanja, ono što mogu podeli s vama je kako to izgleda iz ugla nekog ko je to prvi put radio.
Osnovno čega sam se naravno držio kao vodilja je uputstvo koje sam "slepo" pratio. Međutim, nije mi u svakom trenutku bilo dovoljno uputstvo tako da sam morao da koristim i dodatne izvore informacija, kao prvo "pomoć prijatelja" Saše, Vlade, Nikole, Miloša, kad baš zagusti sam postavljao neka za njih verovatno "trivijalna" pitanja. Drugo, postoji poprilično detaljan opis za sklapanje RB ONE R verzije 1 na:
http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/722710-review-rb-one-r-competition-buggy.html. U pitanju je nitro, i to prva verzija, ali veći deo sklapanja je isiti kao i za RB E ONE R. Treće, ali moram priznati da mi je i najmanje koristilo su video snimci sa youtub-a. Ima šest delova za sklapanje, ovo je prvi:
.
Neću ulaziti u detalje sklapanja, već je to opisano na drugim mestima, ono što bih napisao će biti problemi i saveti za druge početnike na šta da obrate pažnju prilikom sklapanja RB E ONE R:
1. Alat! Morate imati dobar alat. Ja sam mislio da imam solidan alat s kojim sam sklapao. U pitanju su imbusi sa T ručkom. Tek kad sam završio sklapanje i kad je Saša pregledao da li je sve ok sam shvatio da većina šrafova je trebalo dodeći. Jednostvano nisam imao osećaj sa T imbusima koliko treba zateći. Tek kad sam uzeo kvalitetan alat, imbuse kao šrafcigeri HSS, se moglo osetiti koliko treba zatezati.
2. Prvi problem s kojim sam se susreo su bili plastični delovi. Odnsno pronalaženje istih u kesama s delovima na osnovu uputstva. Pošto sam potpuni početnik delove nisam mogao da prepoznam na osnovu "iskustva", već sam morao slepo da se držim šta piše na papiru. Na stranicama za sklapanje pored svakog dela piše šifra. Kod plastičnih delova šifra je ista za sve delove koji se nalaze na istoj plastičnoj grani. Npr. kućište za diferencijale koje se sastoji od više delova ima istu šifru kao i svi delovi sa te plastične grane. Međutim, te šifre na plastičnim granama nisu iste, već se tamo nalaze neke druge šifre. Da konfuzija bude još veća uz model dolazi višak plastičnih delova, odnosno tu su svi delovi i od RTR verzije, pošto bi bilo skupo da su proces proizvodnje delova menjali samo za RB E ONE R verziju.
Ali kad se sve te stvari pohvataju pronalaženje delova kasnije postaje lakše. Postupak bi bio sledeći, pogleda se broj plastičnog dela iz uputstva sa strana za sklapanje, potom se na početnim stranama uputstva pronađe plastična grana koja odgovara toj šifri i potom se po kesama sa delovima vizuelno pronađe ta grana i deo koji vam treba.
3. Što se tiče delova koji nisu plastični, oni dolaze u obeleženim kesicama i na svakoj strani uputstva se vidi koje delove iz koje kesice treba uzeti. Tu nisam imao većih problema, delovi su lepo raspoređeni, kao i odgovarajući šrafovi, podloške, ležajevi itd...
4. Karbonske tornjeve sam, kao sam pronašao na netu, ojačao super lepkom. Na osnovu iskustva drugih prilikom udaraca dešava se da se karbonski tornjevi razlistaju. Kako bi se ovo delimično sprečilo potrebno je ivice išmirglati, potom naneti jedan ili više slojeva super lepka i kad se sve osuši ponovo išmirglati.
5. Amortizeri. Odlučio sam se da ipak sam sastavim amortizere, iako je savet da prvo sklapanje uradi neko drugi, a da vi gledate i učite. Ja sam se odlučio na korak da ih sam sklopim, pa šta bude. Ionako će se ulje menjati kad vreme otopli. Najbitnije je da ne bude vazduha u ulju kad se stavljaju membrane i kapice (ne znam da li sam to postigao sasvim, videćemo nakon prve vožnje). Treba sve lepo nauljiti od o ringova do klipa pre samom stavljanja u kućište kako bi sve lako i lepo leglo. Kada se sipa ulje, treba klip pomeriti par puta da se istisne vazduh. Nakon toga napuniti do kraja i ostaviti da odstoje da sav vazduh izađe napolje (kažu da je dosta 15-20 min, ali ja sam ih ostavio par sati). Na kraju staviti kapicu sa membranom da lepo legne i istisne višak ulja. Najviše vremena kod amortizera sam potrošio na stavljanje velikih o-ringova koji idu na zvrtnje koje drže gornji deo opruge. Oni što služe za nameštanje zategnutosti opruge. Obrada ležišta gde stoje o ringovi nije baš najbolja, tako da postoje mesta koja su uska i gde gumica ne mođe slobodno da legne. Zbog toga je dolazilo do uvrtanja gumica i nisu mogle da legnu kako treba. Posle više pokušaja kod svake sam na kraju uspeo. Naravno i ove gumice treba nauljiti pre stavljanja. I bitno je da su dobro legle u ležište da nigne nisu priklještene ili uvrnute, već da pravilno stoje.
6. Basic setup. Na poslednjim strana uputstva se nalazi osnovni setup za buggy koji treba podesiti. Na stranama za sklapanje su nacrtane rupe gde treba provući npr amortizere ili koji položaj treba da ima osovina, ali je uputstvo očigledno rađeno sa nekim prvim osnovnim setupom koji se kasnije izmenio. Tako da ne treba gledati setup sa stranica za sklapanje, već treba gledati da se sve podesi prema setup-u za zadnjih strana. Takođe razmeri kod linkova nisu odgovarajući za basic setup sa poslednje strane. Npr. u uputstvu piše da link za camber na prednjim točkovima treba da ima razmak 20mm. Kad sam tako uradio dobio sam pozitivan camber umesto negativnog od 2 stepena.
Da skratim priču, treba pratiti basic setup sa poslednje strane uputstva, ali sve linkove podesiti na kraju kada sklopite buggy i to uz pomoć uglomera kada postavite točkove.
Eto, ovo je moje iskustvo što se tiče samog sklapanja, možda pomogne još nekom početniku...
I naravno, osećaj je odličan kad na kraju sve završite (i dok sklapate), vredi svakog zategnutog šrafa.
Zakačiću par slika sklapanja i "finalnog proizoda" kasnije... I naravno, pišem o prvim iskustvima vožnje čim bude