Svetla za bicikle opet treba prilagoditi naponu napajanja u modelu. Zadnji navedeni radi na 3V a na 5V pregoreva. Naravno nije to ništa ozbiljno i rešava se sa jednim otpornikom u serijkoj vezi, ali onda opet treba znati vrednost, pa lemilica, pa žice, budženje kućišta,... a na kraju opet nije onog intenziteta danju kao one u SMD izvedni na pločici, a one su jake od 25-50mA umesto 10mA.
Kada sam napisao ovo gore mislio sam na detaljan plan Telemastera 400.
Drago mi je da si ozbiljno shvatio oko detalja. Ako nema detalja za neke delove, slobodno se mogu pogledati rešenja sličnih modela, a ima dosta visokokrilaca od balze prikazano u samogradni na drugim forumima. Ovo je i prilika da se upotrebi svoja kreativnost, a za što je i samogradnja interesantna. Nije uvek dobro ako je sve sažvakako do detalja.
Što se tiše relativnih uglova između ose motora, napadnog ugla krila i ugla horizontalca, mogu da se pogledaju na sličnim modelima. Najviše detaljnih planova ima na na netu od Piper Cub, koji je veoma sličan visokokrilac.
Mali, a možda i veliki problem može da zadaje horizintalac koji je napravljen sa nesimetričnim profilom. To se u 99% tipova aviona ne koristi a nikako kod motornih. Naime na njima se javlja sila uzgona, a sa porastom brzine se ona povećava. To može jako loše da utiče na visinsku stabilnost. Konkretno, sa brzinom se diže rep, a nos se brzo može naći zabijen u livadu, ako se za to ne zna unapred.
Sila uzgona se ne može eliminisati, ali sa određenim uglom postavljanja se njegov efekat može smanjiti.
Ja bih uradio pljosnato i konstruktivno kao vertikalac i onda nema problema ni sa uglavljivanjem u trup i venčanjem sa vertikalcem. Evo primera kod jednog istog modela:
http://www.gnjpc.com/mark/flying/rc/planes/telemaster/Treba uzeti olovku, lenjir i veći papir pa nacrtati horizontalac u razmeri 1:1 sa važnim kosim elemetima koje služe za ukrućuvanje na uvijanje. Na takav crtež se postavi tanka providna folija i od letvica balze uz pomoć običnog skalpera se sve sastavi i slepi za čas.
Ovako nekako: