Author Topic: Viklovanje outrunner motora bez četkica  (Read 14488 times)

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1486
  • teramo ga jako
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #15 on: July 26, 2022, 03:48:59 PM »
Ja sam morao stator da rasturim u sitne listove ,nisam obratio paznju prilikom skidanja gvozdja da sam sve to izvitoperio kako netreba pa sam sad sve to rastavio pa da napravim alatic kako bih scaki limcic ispravio i posle sve to sastavio


Dobro je to sto na limcicimanima nutovi gde nailazi naredni limcic i uklapa se jedno u drugo u cistoj nuli

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #16 on: July 26, 2022, 08:24:18 PM »
Auu.. ti ga baš rastavi Dejane ....Sad bar znaš kako izgledaju limčići od trafo gvožđa ...

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #17 on: July 27, 2022, 06:02:07 PM »
Stator outrunner motora sastoji se od aluminijuskog tela sa izduženim centralnim vratom i paketa gvozdenih trafo limova sa zubima koji nose namotaje od jedne ili više bakarnih lakiranih žica. Paket gvožđa je precizno nasađen na aluminijumski vrat i da se na njemu ne bi okretao napravljen je polukružni žljeb u Al telu i u gvožđu, u koji je stavljena čelična žica. Postoji i drugi mehanički osigurač koji sprečava aksijalno pomeranje gvožđa na Al vratu. Oba osigurača su zalivena epoxy lepkom, pa se ponekad teško primete. Usto su i bakarni namotaji natopljeni epoxy lepkom da pojedine žice ne bi vibrirale pod impulsnom strujom, usled čega se lak na žicama tare i i oštećuje naročito kada se motor u radu jako zagreje. Poneki motori, naročito oni jeftiniji, nemaju jedan ili čak ni drugi mehanički osigurač nego sve drži lepak. Prisutnost lepka jako otežava rastavljanje statora motora i uklanjanje namotaja Cu lak žice. Međutim poznato je da većina epoxy lepkova omekšavaju zagrejani na iznad 130-150 stepeni Celzijusa. Ako se zagreju na 200C oni više nemaju snagu da drže spojeve. Sem toga ako grejete gvožđe ono se širi sa porastom temperature i pošto je toplije od Al tela povećava se zazor između gvožđa i Al tela i zbog ta dva efekta Al telo se lako izvlači  iz gvožđa. Ako pak grejete Al telo vi zapravo povećavate prečnik vrata Al tela  i smanjujete zazor te otežavate rastavljanje. Dakle grejte gvožđe, a ne Al telo, i za to vam je dovoljna pegla za veš, a ako ne ide povećajte tempraturu pegle.

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1486
  • teramo ga jako
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #18 on: July 29, 2022, 12:54:00 AM »
E ovako

Vinklovanje moze svako ali samo onaj ko ima dosta zivaca i strpljenja i malo nadarenog talenta za motanje zice

Da je zajebano jeste zajebano ,pod broj 1 obaveznobstavite duze parce zice nego sto ste isplanirali bar za jedno 30cm vise ,j**** zicu sacuvaj motanje

2 namotavanje,dobro otvorite oci odakke krecete ,koja je orednja strana a koja zadnja

3 voditi racuna o samom motanju kalemu u suorotnom bice ne srazmeran negde vise negde manje namotaja ,estetski nije lepo

4 strogo obratiti paznju na motaje krugova ocas se zabrojis i prebrojis

Iskustvo moje


Autra jovo nanovo u nabavku lak zice 0.3 jer sam se u startu prekratio za 40cm 


Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #19 on: July 29, 2022, 01:18:35 PM »
Pa dobro, poznato je: prvi mačići se u vodu bacaju. Tako se stiče iskustvo! Na kraju ćeš ti drugima motati motore...

Offline Marcell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 122
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #20 on: July 30, 2022, 10:08:56 PM »
Ja ne razdvajam jezgro od nosaca,samo brusilicom odsecem venac tako da imam dovoljno
mesta za viklovanje.

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #21 on: July 31, 2022, 09:45:03 AM »
Merenje otpornosti namotaja motora Rm
----------------------------------------------

Otpornost namotaja Brushless (bez četkica) Outrunner (spolja trčeći) Motora (skraćeno: BO Motori) iznosi od nekoliko mili Ohma, do nekoliko stotina mili Ohma. To današnji moderni univerzalni digitalni AVO metri (AVO: Amper, Volt, Ohm) ne mogu da izmere, jer na opsegu merenja najmanjih otpornosti do 200 Ohma rezolucija pokazivanja vrednosti iznosi 0.1 Ohm. Zato morate imati dodatni mali uređaj koji se zove Mili_Ohm_metar, pomoću kojeg možete meriti vrednosti otpora od 1 mili Ohm (0.001 Ohma) do 2000 mili Ohma (2 Ohma).

Merenje malih otpornosti vrši se tehnikom "4 žice" koja je prikazana na slici 1. Na otpornik, kojem treba izmeriti otpornost, priključuje se preko Ampermetra generator konstantne struje, I, a bliže otporniku i Voltmetar kojim se meri napon U na otporniku. Nepoznata otpornost dobija se delenjem napona i struje: Rm=U/I.

Za izradu generatora konstantne struje upotrebljeno je integrisano kolo LM-317 koje na izlazu (nožica 2) proizvodi napon (prema nožici 1) od tačno 1.25V i kada se taj čip poveže na način prikazan na slici 2, onda iz baterije 4.5V (tri redno vezane alkalne AA baterije od 1.5V ili LiPo baterija 1S ili 2S), teče struja od 100mA kada se strujno kolo zatvori bilo direktno ili preko otpornika koji se meri u širokom opsegu temperatura. Ako se pad napona na otporniku meri digitalnim AVO metrom na opsegu 200mV onda taj napon iznosi 100mA x Rm = Vm, odakle sledi Rm[miliOm]=10xVm[miliV].

Tako na primer, ako je AVO metar na opsegu 200mV i stoji vrednost Vm=6.8mV to znači da se radi o otporu od Rm=10x6.8=68 miliOma.

Za podešavanje struje generatora izabran je otpornik od 12 oma (zalemljen između nožica 2 (out) i 1 (adj)) pa je struja generatora konstantne struje zapravo 1.25 V/12 ohm=0.104 A=104 mA. Dakle nije tačno 100mA pa rezultat treba korigovati, ali u većini slučajeva tačna vrednost nije nam ni potrebna.

Ako se umesto jednog otpornika od 12 ohma upotrebi paralelna veza jednog otpornika od 15 ohma i jednog trim potenciometra od 100 ohma može se struja podestiti na tačno 100.0 mA, pa onda dalja korekcija po osnovu struje nije potrebna. 

Sem toga bakarna žica povećava otpor sa temperaturom i da bi se dobila vrednost otpora na 20C mora se očitana vrednost korigovati delenjem sa faktorom [1+0.0037x(t-20)], gde je t temperatura u stepenima Celzijusa. U letnjem periodu pri t=30C taj faktor iznosi 1.037 1li kao množitelj to je 0.96. Dakle leti na 30C očitanu vrednost treba pomnožiti sa 1/1.04x1/1.037=0.93 i to je onda otpor Rm na 20C. Znači Rm je tada očitana vrednost umanjena za 7% korigovano po osnovu i struje i temperature.   

Offline Marcell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 122
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #22 on: July 31, 2022, 07:21:45 PM »
Motor je nov 4248 nisam ga ni isprobao.Viklujem ga na 6s sa 10x 0,25 zicom.

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #23 on: August 01, 2022, 07:11:33 AM »
E ovo baš izgleda sjajno. Vidi se kako radi majstor za viklovanje, gledamo i učimo...Hvala ...

Offline trivajuve

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 286
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #24 on: August 01, 2022, 08:05:59 AM »
Nema šta,Karolj je trenutno jedan od najposvećenijih modelara na našoj pisti.Greota je kako iz sezone u sezonu sve manje i manje letimo zbog raznoraznih uzroka...no valjda nam sad od avgusta slede povoljniji vremenski uslovi za vikende pa da se okupimo kako to dolikuje.Dragim kolegama želim potpun uspeh u radu...Neša... ()-()

Offline Marcell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 122
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #25 on: August 02, 2022, 07:01:16 PM »
Gospodin Midic je strucno objasnio nacin viklovanja brushless motora.Ja se samo nadovezujem
sa nekim finesama.

Offline mikula

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #26 on: August 02, 2022, 09:51:54 PM »
Verovatno se ponavljam, ali ne može da škodi...
Pre lemljenja potrebno je dobro očistiti lak sa žice.
Mehaničkim sredstvima skidamo i bakar.
Sa druge strane lak je prilično imun na hemiju.
Metod koji meni najbolje radi:
oprljiti lak šibicom (upaljačem), zatim finom šmirglom očisititi garež do bakra.
Vodim računa da ne skinem puno bakra, naročito kod manjih preseka.
Pri lemljenju koristiti aspirin tablete ( bilo koje, obične, ne šumeće ) i to će ukloniti ostatke laka.
Dim koji se stvara pri lemljenju u prisustvu aspirina je prilično oštrog mirisa i preporučljivo je ovaj deo posla obaviti negde na otvorenom.

Offline Marcell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 122
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #27 on: August 02, 2022, 10:27:44 PM »
Ja krajeve spalim sa brenerom istavim u sonu kiselinu(vidi se na slici).Posle par minuta obrisem sa obicnom krpom zice budu savrseno ciste,spremne za lemjenje.

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 408
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #28 on: August 03, 2022, 09:20:52 AM »
Ovi prilozi su jako vredni, otkrivaju nam se male tajne velikih kuvara. Hvala svima, sada ću i ja lakše i bolje da viklujem motore...

Offline Marcell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 122
Re: Viklovanje outrunner motora bez četkica
« Reply #29 on: August 22, 2022, 06:24:40 PM »
Motor je sastavljen i isproban sa 16x6 elisom na 6s. Potisak je 3.3 kg vuce oko 32 ampera.