Author Topic: Dim na benzinskim motorima  (Read 19386 times)

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #15 on: November 26, 2009, 07:29:37 PM »
Au kakva dimcuga, svaka cast momci. (res)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #16 on: November 26, 2009, 08:59:22 PM »
Drago mi je da ima ovoliko pozitivnih komentara za instalaciju dima na moga Yaka...
Moram ovom prilikom da spomenem da mi u Podgorici stvaramo veoma jak tim a to su Sasa, Velimir, Veljko, stari modelari Rade i Bato....
Sto se tice strucne podrske i prevodjenja, pretrazivanja stranih sajtova tu nam najvise pomaze Sasa, kontrolor leta koji naravno poznaje engleski.... Dok ja pricam NARAVNO sam SRPSKI.
Prve informacije vezane za dim dobio sam od doktora Laza... medjutim potpuno precizan na ovu temu bio je Mirce koji je na sajtu u detalja opisao sta da se radi.
Poslije moga kratkog tel razgovora sa njim odmah sam krenuo na posao... Znaci sve sam radio po instrukcijama sa sajta... A rezultate znate.
Neko je pomenuo dim vezano za komsije....
Mogu vam reci da se komsijina kuca nije mogla vidjeti svo vrijeme dok sam ispustao dim iz Yaka.
Navedeni Yak je inace poslije promjene stanice na 2,4 poceo da slusa...
Nadam se da cu u ovih par dana probati isto u vazduhu...
Veliki pozdrav za sve od Gorana Scekica iz Podgorice...
P.S. od sad pitajte sve mene pustite malo Mirceta i Laza na miru.... :))

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #17 on: November 26, 2009, 10:19:08 PM »
Kad je Jole kupio Somenzinijevog Yak-a, koji je napravljen od drveta kao i vaš model, to je bilo jedno od prvih stvari u uputstvu, da se nikad ne pali motor a, da nisu stavljena krila na trup...

Zašto tačno, ne znam, verovatno da se trup ne rastrese... Predpostavljam da krila poprilično ublažavaju vibracije koje se javljaju kad motor radi...

Sad se iz ovog mogu javiti razno razna filozofiranja ali, ljudi tako rekoše a, ja samo prenosim...

Što se mene tiče, svako može da radi kako hoće, ja krila uvek stavljam...(pogotovo jer su točkovi kod mene na krilima  ::)...

Pozdrav

Mirče

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #18 on: November 26, 2009, 10:49:12 PM »
U pravu je Mirce vezano za krila.... mi sto znamo da letimo treba uvijek da ih stavimo...

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #19 on: November 26, 2009, 10:52:41 PM »
A htio sam ovom prilikom opet da razmisljam malo o dimu...
Tacna je ona informacija vezano za prljanje aviona... Vjerujte da mi je Yak donjim dijelom trupa, i rep bio potpuno mastan, tako da sam ga dugo cistio, zena nije scela da mi pomoze...
Reci mi Mirce da li bi bilo interesantno da eksperimentisem i stavim na izduv od auspuha jednu dugacku cijev od aluminijuma ispod trupa da dodje do repa i da mi izlazi dim pozadi....

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #20 on: November 26, 2009, 11:09:50 PM »
To još nisam video...

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #21 on: November 26, 2009, 11:58:09 PM »
Mirce, na koju foru ide dimu boji....
Ima li jos neka inprovizacija....
Citao sam nedje davno da se u rezervoar dodaje neki prah u boji....

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 940
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #22 on: November 27, 2009, 12:16:45 AM »
 Evo jednog jednostavnog, vrlo efikasnog resenja.
 Poenta svakog smoke sistema je sagorevanje neke smese u izduvnom loncu motora.
 Ovo je najlakse izvesti kod dvotaktnih glo motora.
Americka firma DU-BRO izradjuje jednostavan ventil , koji vec godinama imam.
 Ideja ovog proizvodjaca je da iskoristi nadpritisak iz kartera kod DVOTAKTNIH GLO motora, da bi presurizovala rezervoar sa smoke smesom.
 Na zadnji poklopac kartera, ugradjuje se sisica, identicna kao ona na auspuhu, namenjena presurizaciji gorivog rezervoara.
 Na lonac auspuha, ugradjuje se jos jedna sisica, koja je duza od standardne, te zatvorena u dnu, sa nekoliko malih rupica radijalno izbusenih, cime bi se trebala dobiti koliko toliko rasprsena smesa smoke fluida.
  Nadpritisak koji se stvara u karteru motora je veci nego onaj koji postoji u izduvnom sistemu. Ova  razlika pritisaka, dovoljna je da izazove isticanje smoke smese iz rezervoara u auspuh.
 Smesa koju sam probao je bila kombinacija nafte i motornog ulja.
 Moja iskustva su da je bolje izvrsiti predgrevanje smoke smese, tako sto ce se u sistem ugraditi jedna spiralno savijena bakarna cevcica, oko izduva motora.
 Slike ce, nadam se, dovoljno reci.






 

Nesto komplikovanija prica je kod cetvorotaktnih glo motora, jer se kod njih nadpritisak iz kartera ne moze iskoristiti. Kod ovog tipa motora, DU-BRO preporucuje ugradnju male elektricne pumpice, o cemu je Mirce vec podosta pisao. Zamisao je bila da se prilikom paljenja smoke sistema, u isto vreme vrsi i paljenje pumpe i otvaranje ventila, dok bi se kolicina smoke smese definisala otvorom ventila.
 Ako bi se iskoristila elektricna pumpa, turbinskog tipa, nalik vodenoj pumpi automobilskog motora, cak i pri poluzatvorenom ventilu, pritisak bi neznatno porastao i ne bi trebalo da dodje do raspada sistema smoke smese.
Ako bi se koristila, zupcasta pumpa, moglo bi da dodje do velikog belaja.
 Zbog ovoga, jos poodavno sam poceo sa konstruisanjem jednog malog, podesavajuceg redukcionog i ujedno i nepovratnog ventila, koji bi trebao da ceo system drzi pod identicnim pritiskom, sve vreme.
 

 Ventil istovremeno otvara-zatvara dva creva, t.j vod od rezervoara do auspuha, kao i pritisni vod od kartera (pumpe) do rezervoara.
 
 Iako je cela zamisao vrlo egzoticna i jednostavna, cinjenica je da vrlo lepo funkcionise, ako imate zivaca da sve lepo ustelujete.

 Vrlo je interesantno razmatranje, da li bi se i kod benzinskih motora mogao iskoristiti nadpritisak iz kartera.
Moje licno misljenje je da bi.
 Uvek sam kod koriscenja nadpritiska iz kartera, bilo za smoke system ili kao presuriziranje gorivog sistema, u system ubacivao i jedan, rucno izradjen, nepovratni ventil, koji je sprecavao da gorivo iz rezervoara, posle gasenja motora ili nglog smanjenja gasa, pocne da tece u karter, sto bi zasigurno ugasilo motor.

 

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #23 on: November 27, 2009, 03:52:51 PM »
A htio sam ovom prilikom opet da razmisljam malo o dimu...
Tacna je ona informacija vezano za prljanje aviona... Vjerujte da mi je Yak donjim dijelom trupa, i rep bio potpuno mastan, tako da sam ga dugo cistio, zena nije scela da mi pomoze...
Reci mi Mirce da li bi bilo interesantno da eksperimentisem i stavim na izduv od auspuha jednu dugacku cijev od aluminijuma ispod trupa da dodje do repa i da mi izlazi dim pozadi....
produzivanjem cevi na izduvu bi promenilo karakteristike izduva pa verovatno i motora a ta cev si sigurno bila 1 metar duzine

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #24 on: November 29, 2009, 11:49:33 PM »
Postovanje, opet ja....
Evo danas smo u Podgorici letjeli i probali Yaka sa dimom u letu....
Iskreno, ocekivao sam malo jaci dim u vazduhu... ali sta je tu je.
Pozdrav od G. Scekica
A sada, uzivajte u snimku koji smo napravili danas.




Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1696
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #25 on: December 01, 2009, 07:48:12 PM »
 (yay) (yay) (yay)Dim je ekstra...svaka ti cast :)aplauz :)aplauz :)aplauz
Nebi bilo lose da malo opises kako si to sve napravio uz malo slika, da i neko od nas napravi slicno :)aplauz

Poz... SASA
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #26 on: December 01, 2009, 08:12:46 PM »
 :)aplauz  (res)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #27 on: December 02, 2009, 12:10:03 AM »
Sjutra cu pokusati da slikam neke detalje u avionu...
Dakle  dim na avionu je uradjen potpuno po instrukcijama koje je postavio Mirce....
s tim sto sam ja za pumpu uzeo motor od brisaca za stakla, koji inace radi na 12 volti, ali sam ga ja zakacio na ubec, tako da radi na 5-6 volti...
Cak mu je i to bila velika znaga da sam na crijevo koje vodi ka auspuhu stavio saraf koji ga pritiska da bih nasao pravu mjeru, kolicinu goriva za dim....
Pozdrav...
p.s. ne umijem odje na sajtu da ubacujem slike, ali cu pokusati da snimim sa kamerom i da stavin a Yu tub

Slike:






« Last Edit: December 02, 2009, 12:26:14 PM by SABURO »

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2174
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #28 on: December 02, 2009, 01:36:56 AM »
Pozdrav Gorane,

pratim ovaj topic i drago mi je da je ugradnja dima uspesno obavljena. Sto se fotografija tice, mozes ih slobodno meni poslati na mail, pa cu ih ja nakaciti u tvom topicu/postu.

rcfly4um@gmail.com


Pozdrav,
Nikola
« Last Edit: December 02, 2009, 01:39:05 AM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline gogalet

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Dim na benzinskim motorima
« Reply #29 on: December 02, 2009, 02:34:40 PM »
Nikola zahvaljujem se na postavljanju slika...
Nadam se da slike dosta jasnu pokazuju kako je namjesten dim...
Za sada je ovo dosta na brzinu uradjeno.
Ka budem imao vremena sve to cu preciznije da ucvrstim.