Author Topic: CANADAIR CL-415  (Read 53829 times)

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #15 on: October 18, 2016, 11:44:31 PM »
Staje oko pola litra vode. Cevka neće moći  da se rotira, jer se gornjim krajem veže za servo kroz burence sa crvićem, a  rupice za omču na cevki sam izbušio pod 45 stepeni u odnosu na pravac kretanja  tako da žice koje vire van cevke  upadaju tačno u ćoškove kanala i nemaju kud. Žica je ona za tačkasto varenje i vrlo je kruta pa  nema ni uvijanja. Tu još ide i poklopac preko svega pa će biti sve knap.. Mislio sam da možda ubacim dodatnu vodjicu ,radi lakšeg pomeranja gore dole  ali sve dobro radi i nema porebe. Hod će biti oko 1 cm.
« Last Edit: October 18, 2016, 11:49:21 PM by drjack »

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2377
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #16 on: October 28, 2016, 02:27:43 PM »
 :)aplauz lepo, lepo. Pratim tok izrade modela.

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #17 on: February 08, 2017, 11:33:53 AM »
Evo i ja da se pohvalim da je isti model stigao i do mene. Sa iste adrese :)
Za sada je u stanju koje je na slikama. Polako nabavljam opremu, lepak i ideje kako i sta da radim. Jos samo da nadjem vremena da krenem u sastavljanje.
Od opreme ce biti: motori CF2822 (isti oni koje koristi sam kreator modela), ESC-ovim 30 ili 40A (zavisi sta nadjem best deal). Zatim planiram i da ugradim stajne trapove, nekako da mogu da ih skidam ili uvlacim u trup - tu imam ambicionznu ideju da iskopiram sa originala, pa videcemo. Takodje razmisljam kako da rezervoar za vodu obezbedim da ne curi, takodje i otvor za ispust vode.
Naravno da se ugledam na vec odradjena resenja i na ovo sto DRJACK radi - nemam nameru da izmisljam toplu vodu. Razmisljao sam i o drugim motorima ali juce mi iskrsno deal sa eBay-a pa pazarih gore pomenute motore (mozda nekom bude zanimljivo): http://www.ebay.com/itm/121997984901?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Propelere cu da uzmem (za probu) 3-krake sa HK-a 9x4.7, mada je preporuka da budu 10x5. Pazaricu i jednu CCW 10x5 jer jednu imam (CW).

Za razliku od DRJACK-ovog kit-a, ja sam dobio isecena krila sa vec zakosenim krajevima za wingtipove (vidi se na slici). Inace sam bio krenuo da precrtavam delove na A0 papir, kako bih mogao da napravim kopiju ili za nedaj Boze da se mora napraviti novi deo, medjutim brzo sam digo ruke od toga kad sam video koliko delova ima :). No, kako krenem sa sklapanjem nastavicu i to.

Za sada evo slika:


Ovako je stiglo


Shema sklapanja.


Spakovana krila (dva dela po 75cm, pa je raspon 150cm) - stirodur. Otvori za ramenjace su fi 6mm. Za sada planiram da stavim Al cev (mada ce to otezati za nekih 130 gr). Ako bih isao na karbonske cevi, trebalo bi mi 4 komada od 6x1 mm i jedna od 4x1 mm, sto mi u ovom momentu dosta skupo. Znam da cete me kritikovati zbog cicijasenja :)


Koliko se vidi, zakosenje krajeva za wingtipove


Kesa sa delovima koji mi se (za sada) cine rezervni delovi, da ne kazem visak. Videcemo kada krenem da li je to visak ili ja nisam ukapirao nesto. Mada mi je Zeljko (kreator modela) rekao da ima viska delova. Inace i meni je kao i DRJACK-u rekao da "nece vise da radi ovaj model, nakon 14 koliko ih je izradio". Mada moguce je da "pogazi rec"


Slika je mutna ali osnovni deo trupa je duzine 100 cm a krila (kao sto rekoh) 75.

Kolor sema ce biti ona standardna zuto (oker) crvena

Toliko za sada
« Last Edit: February 08, 2017, 11:36:50 AM by pnedic »

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #18 on: February 09, 2017, 12:21:28 AM »
Bravo Pero,  konačno si i ti došao do svog primerka. Čuvaj sve viškove, od njih glava ne boli. A ako bas hoćeš kopiju delova, dovoljno je za početak da skeniras sve u 1:1,
 
Curenje vode kroz škržne poklopce verovatno nećeš zaustaviti ali je ono minimalno i tu neće biti problema. G-din Željko je jako dobro odradio poklopce'pogledaj ih detaljnije. Ja sam našao malo prokromske žice 0,8 i nju ću korisiti za otvaranje i zatvaranje škrga.
Moja remenjača će ipak biti od karbona.
Razmisljam da stavim flapsove više zbog izgleda samog modela a manje zbog letnih karakteristika. Motore imam spremne i to stare towerpro 2409-12 koje sam svojevremeno nakupovao. Kontrolere imam sa HK od 25A i mislim da će biti sasvim dovoljni. Servoi čuveni plavi HTX 900 za početak.
Elise još nemam...




 

Što se farbanja tiče kupio sam neki dan osnovnu boju za stiropor u sreju:





i ove pigmente koje ću mešati sa bezbojnim akrilnim lakom za parket ili nečim sličnim.

.
Na korito modela ću najverovatnije naneti jedan sloj dvokomponentnog epoksija sa  18 g. platnom, radi ojačanja. Ima tu još sitnica  koje fale ali nema žurbe.
PU MAX poručen i za tebe i očekujem ga u lokalnoj farbari već sutra, pa ćeš moći polako da kreneš sa izradom.   
 
 
   
« Last Edit: February 09, 2017, 01:29:06 AM by drjack »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #19 on: February 09, 2017, 09:57:51 AM »
Trazio sam i ovu osnovnu boju za stiropor, ali ne nadjoh - ta neka farbara koju ti posecujes izgleda mnogo dobra. No, ja jos nisam odlucio da li cu to da kupujem, tj razmisljam jos o nacinu farbanja.
Ovo za ojacanje sa platnom cemo jos da se cujemo.
Ja sam nesto razmisljao da citavom duzinom trupa (sa obe strane) nalepim (po) jednu balzinu letvicu (recimo 3x20 mm), jedino sto cu onda morati nekako da "preskocim"  rezevoar. To radi ojacanja. No pogledacu koliko mi je to komplikovano.
I ja razmisljam o flapsovima.

Hahaha, Canadair ima da bude pun servoa: 1 elevator, 1 rudder, 2 eleroni, 2 flapsovi. 2 rezervoar - 8 komada bez st. trapa. Jos ako ubacim servo za stajni trap, iha.

Da nabrojim kanale na prijemniku: 1 elevator, 1 rudder, 2 eleroni, 1 flaps, 2 motori, 2 rezervoar - 9 komada. Mozda cu morati dva prijemnika da upotrebim. Bice veselo.

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #20 on: February 09, 2017, 09:10:14 PM »
Ne treba ti ojačanje, ali ako ga već stavljaš  neka bude nešto jače od balze. Mozes ojacati iznutra sa dodatnim pregradama. Ja to upravo radim zbog stajnog trapa. Ako ga zakucaš direktno u zemlju , neće mu pomoći nikakva ojačanja.
Farbara sa ovim sprejom za stiropor se nalazi u Višnjickoj kad se krene od Pančevačkog mosta prema Višnjici  pre onog skretanja desno za Karabumu. Tu imaš u stvari dve farbare, u prvoj na koju naidjes sam slučajno naleteo na taj sprej. (duga je isto dobra Bojadex)
PU MAX sam uzeo u farbari kod mene na Brdu , poručio kod komšije, kako reče  ostala su još  samo još 2 kom kod uvoznika... Cena 820 din. za ono pakovanje sa slike. Nisam ga još probao  ali verujem da je odličan. Javiću rezultate.
 
« Last Edit: February 09, 2017, 09:12:00 PM by drjack »

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #21 on: February 21, 2017, 07:44:25 PM »
I ovde se pomalo radilo:Ovo je opruga od prohromske žice, koja otvara i zatvara poklopce za ispuštanje vode.



I poklopci koji još nisu fiksirani za korito:


Držači su lepljeni PU MAX-om.

« Last Edit: February 21, 2017, 07:48:42 PM by drjack »

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #22 on: June 28, 2017, 11:44:39 PM »
Stiglo leto pa se ovih se dana, nakon duže pauze, užurbano radi
na modelu. Danas sam petljao oko zadnjeg dela trupa i uklapanja vertikalca. Trup još ne zatvaram , dok ne ubacim dodatna ojačanja,
za demontažne točkove. Pripremljeni su i  bovdeni  prema repu. Vertkalac se mora iseći i odvojiti pokretni deo ,  + mesto  gde će
proći horizontalac. Magneti kabine ubačeni, kabina ojačana. Krilo čeka karbonske cevke ali stići će ovh dana.

PU MAX lepi za sve pare iako mu je rok istekao još za N. godinu....
« Last Edit: June 29, 2017, 12:10:36 AM by drjack »

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #23 on: August 29, 2017, 01:21:32 PM »
Pošto su slike opet oživele uz Preskovu sugetiju evo da dosolim malo ovu temu sa svežim fotkama ,  pravih Canadera koje sam lovio ovih dana po nebu i moru ..











« Last Edit: August 29, 2017, 01:30:39 PM by drjack »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #24 on: August 29, 2017, 01:56:14 PM »
Ih, kakve fotke !!!

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #25 on: August 29, 2017, 09:52:03 PM »
Pero evo jos malo popodnevnih slika, čisto radi inspiracije, moramo da ih završimo ove zime:









Luda sprava.
Na nemirnom moru mu treba oko 1 min. da napuni tankove,
Vodu uzima tako što leti po vrhovima talasa i  skakuće preko nih,  dok na mirnoj površini  to obavi za 15-20 sec.
Danas su bili nešto veći talasi i jak maestral ali nije bilo problema. Požar je bio na vrhu planine  na  1400m visine,
U povratku se samo obruše  za nepun minut do 100m visine. Takodje  penje jako dobro. 1 Ciklus punjenja i pražnjenja
na toj visini traje možda 10-12 min.



Danas su bila i 2 Air trakotora, ali su oni  neuporedivo  sporiji i lošije penju. Njima ciklus traje duplo duže u istim okolnostima.

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #26 on: August 30, 2017, 09:13:06 AM »
Mi se ovde zabavljamo sa slikama, ali njima (pilotima) tamo nije ni malo naivno :). Verovatno im dosadi i to letenje - mada ja to gledam kao treniranje preciznog pogadjanja :)

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #27 on: September 21, 2017, 11:18:36 AM »
Nije se mnogo odmaklo sa gradnjom. Ima mnoooogo pitanja bez promptnog odgovora, vec se mora debelo i dugotrajno razmisljati, sta, kako, sta prvo, sta posle da se nesto ne bi zalepilo pa posle odlepljivalo/seklo/kidalo. Do sad bar nisam imao puno ovakvih naknadnih aktivnosti. Medjutim rezultat je sporo napredovanje.
Naravno kljucni problem je nedostatak vremena za rad na modelu.
Evo slika.

Zadnji deo trupa. Malo sam se igrao sa lepljenjem crvene trake i frabanjem modela


Prednji deo trupa (nije mi jasno kako nisam napravio fotku kompletnog trupa (bocno)  mmmm Kabina jos nije isecena



Prenji deo trupa - konstrukcija od dole



Nosac prednjeg tocka (izbliza)


Rezervoar sa cevkom za usis vode i konstrukcijom koja je kao ojacanje i spoj sa prednjim i zadnjim delom trupa

Poklopac rezervoara na koji ce da se postave servoi za usis i praznjenje


Cevka za usis vode i plocice od spera na koje ce se napraviti nosaci za zadnje tockove - po istom principu kao za prednji tocak. Sve bi trebalo da bude zasticeno od prodora vode kada se model bude koristio kao hidroavion (i kada ce se tockovi skinuti)


Plovci koji ce se kaciti na krajeve krila

I jedan juce ofarban (samo sam testirao farbanje)


I na kraju materijal koji koristim (prvo lepila a onda farbe i lak)



Evo kako izgleda farbanje sa mesavinom akrilnog laka i dipo tonera

A ovo oker zuto je sa akrilnom (nerazredjenom farbom - tuba od 60gr = 160din)


Za sada toliko. trenutno sam u fazi ugradnje servoa za repne povrsine i montiranje repa. Posle idem lepljenje plocica za zadnji stajni trap, pa zavrsavanje tanka za vodu, pa zatvaranje trupa od dole. Tu ide i izrada otvora za ispust vode (opet vezano za tank - sve je povezano sitnim crevcima :)). Posle toga, otvaram kabinu i ide filozofija za deo za montiranje krila na trup (planiram kirlo iz dva dela).

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #28 on: September 21, 2017, 04:37:10 PM »
O pa Pero ti si dobro odmakao, Sve je ovo super. Zasto krilo iz dva dela, raspon je 1,5m?

Offline uros2002

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 469
    • https://www.facebook.com/RC-modeli-1688376258042085/timeline/
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #29 on: September 21, 2017, 05:51:29 PM »
Pozdrav,

Evo i ja da pohvalim radove . Svaka cast preepo izgleda. (yay) (:sok:)

Imam i jedno dodatno pitanje. Ovaj lepak koji si naveo moze da se  koristi za lepljenje stirodura i stiropora( izoflora)?
Ima li manje pakovanje da se uzme?

Treba da zalepim krilo na F22 Raptoru.

Hvala