Author Topic: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce  (Read 19949 times)

Offline the doctor

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 90
Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« on: May 25, 2018, 11:54:23 AM »
Cao svima potrebna mi je velika pomoc
Juce smo nabavili staru klasu heli-a za sada mislimo da je   x-cell mode otprilike 90 klasa mozda, na njemu je izuzetno stara elektronika koja je mozda  ispravna ali  bi je zamenio drugom, takodje ima os max sx  61 motor, ram je kompletan od karbona, Elise 70cm, zadnji rep rotor cardan  izuzetno slab morao bi drugi upgrade,gornji  setup isto nije zlatan itd
ako neko moze da mi pomogne oko ove ljute masinu da je sklopim sa kvalitetnijim delovi  I sta uopste od modela pase na njemu I koji je tacno ovo model ()-()
hvala unapred
« Last Edit: May 25, 2018, 12:25:51 PM by the doctor »

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Re: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« Reply #1 on: May 25, 2018, 10:39:05 PM »
             Pa evo tek za ohrabrenje. Prvo sto se moze videti je da nista ne nedostaje i da je sve u dobroj kondiciji. Ono sto bi zvali "elektronikom" bi svakako trebalo ovde zaboraviti. Nekada cuvena i skupa stanica vec davno nije za ovu pricu. Verujem da su servoi dobri i njih bi ja ostavio, ali zato ziroskop, prijemnik i ovo nesto stu su baterije bi svakako trebalo zameniti. Danas se za sitnis moze nabaviti moderan zirokskop, 4 ili 5-to celiska NiMH baterija u RC Srbija, 6-to kanalni prijemnik i stanica koja ima HELI-mod a onda istorija na sto i podesavanje. Pre toga bi trebalo prikupiti nesto informacija kako najbolje vratiti motor i ustimovati ga sa kvacilom, ispitati kako stoji ventilator za hladjenje cilindra, verujem da su lezajevi dobri, nema slike zadnjeg rotora i njegove mehanike. Posebnu paznju treba posvetiti uzubljenju motora i centralnog zupcanika i uzubljenju kardana zadnjeg rotora. Tu je jos i kontrola sistema za gorivo, nadpritisak, filter, stanje karburatora.
             Kada se sve ovo dovede u red dolazi najlepsi deo, obe palice u sredinu, desna se sama postavi a leva onda isto kao i desna. Proveriti REVERS-e, SUBTRIM-om postaviti da poluge servoa ili idu osom servoa ili zaklapaju ugao od 090 stepeni u odnosu na telo servoa, zatim pronaci u HELI modu SWASH i tu obaviti potrebnu postavku .....  i ovako jos poprilicno kucanja i teksta.
             Internet narvno i sve se ovo moze tamo pronaci. Da li ovo moze da se ozivi, duboko sam uveren da moze. Koja je firma i kako se model zove, nemam pojma a i nije vazno. Sa krakom od 70 cm. da li moze da bude opasno u prvim pokusajima i testovima, moze i ti voma mnogo. Da li je izazov, svakako jeste, pokusaj da se dobro informises pre nego sto bilo sta uradis onako "iz glave", jer je to mozda tako.
             Objavi sta god da si uradio na ovom helikopteru, sigurno ce se neko javiti sa savetom a ti ces uzivati u novim iskustvima a kasnije i u prvim poletanjima. 

Offline the doctor

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 90
Re: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« Reply #2 on: May 27, 2018, 12:03:53 AM »
hvala puno bato na strucnom objasnjenju bice ovo prelepa masina ma kraju (yay)
e ovako rotor zadnji ispravan ali izuzetno slab za ovaj model sigurno tada i nije bilo bolje resenje za njega ali nasao sam od gartt 700 t-rex kompletan zadnji rotor pa neznam dali ce odgovarati  velicina I broj zuba odnosno prenos ali videcu Jada stigne rotor,
 Sto se tice motora grejac oblaznuo navoj u glavu neznam dali da napravim biksnu novu sa navojem ili druga glava ,klip stublina kao novi ,carburator stanje extra vizuelno ,
Spone moraju sve nove da se zamene I elise,
« Last Edit: May 27, 2018, 12:35:48 AM by the doctor »

Offline the doctor

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 90
Re: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« Reply #3 on: June 14, 2018, 10:30:57 PM »
I pocelo je polako sklapanje, uz pomoc novog prijatelja I velikog modelara tase iz Kg-a  koji mi je izasao u susret dogogodisnjim iskustvom  resio je glavu motora u fabricko stanje :)aplauz
Sto se tice elektronike ostavljam svi servoi sto su bili na njemu, ziroskom ce biti futaba g401 I s9257 rep  baterije za sada videcu, nove biksne su zamenjene u rotor zadnji jer su Imale malo lufta,
Neznam samo sto se tice stare elektronike sa baterije  gde je to stojalo sve napred iznosi oko 380gr dali moram istu tezinu da napravim ili ne da nebi doslo do debalansa mozda mi moze neko reci iskusniji u ovome it'd za sada trazimo elise jer stare nisu dobre :big smile
« Last Edit: June 14, 2018, 10:56:36 PM by the doctor »

Offline the doctor

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 90
Re: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« Reply #4 on: June 26, 2018, 02:43:43 PM »
I konacno smo pronasli marku helikoptera (:sok:)

 X-Cell 90 Stratus   (yay)






Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Re: Heli stara klasa otprilike 60/90 vaskrsnuce
« Reply #5 on: June 26, 2018, 11:18:03 PM »
Balans, nove baterije (RC Srbija), ne vise od cetiri celije, (FUTABA ziro i servo), velicina 2AA. Glava rotora pod 90 stepeni u odnosu na uzduznu osu helikoptera. Kaziprsti ispod rupa srafova za pricvrsivanje krakova rotora. Podigni sa stola i spusti nazad, skije moraju da dotaknu sto celom svojom duzinom. Kod tebe ce po svemu sudeci biti rep nesto tezi pa ce sto prvo dotaknuti zadnji deo skija. U tom slucaju moraces nesto olova da dodas napred. Podrazumeva se da na tu plaformu napred postavis baterije i prijemnik.