Author Topic: riva modell tango  (Read 14660 times)

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
riva modell tango
« on: November 19, 2009, 04:09:03 PM »
nova ptica na nebu iznad subotice motorce hacker a30-10xl, controler hacker x-70sb pro akumlator xenon power 3s 2200mah ,elisa aero naut cam carbon 13x8 u nedelju ako da vreme ima da poleti ;D ;D  http://www.rivamodels.sk/tango_en.html

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: riva modell tango
« Reply #1 on: November 19, 2009, 04:14:33 PM »
Lepo. Nema šta. Neka je sa srećom.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: riva modell tango
« Reply #2 on: November 19, 2009, 05:05:37 PM »
Svaka cast, neka je sa srecom i da te dobro sluzi...

Mirce

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: riva modell tango
« Reply #3 on: November 19, 2009, 07:25:56 PM »
Lepo, lepo, pravi takmicarski model. Nego nemas potrebe za kontrolerom od 70A, dovoljno je i Hacker od 40A ili TR od 60A. Sacuvaj tog Hackera za Wind, trebace ti ta finoca regulacije gasa  ;).

poz
Veljko

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: riva modell tango
« Reply #4 on: November 19, 2009, 07:51:25 PM »
znam da je prejak controler ali dobio sam ga sa pticom , nisam imao izbora ,mirce nagodinu ako bog da ima da se takmicimo ponovo kao nekada !!poz

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: riva modell tango
« Reply #5 on: November 19, 2009, 10:02:48 PM »
Jedva cekam... Moram da pocnem da vezbam, prolece ce brzo doci...

Mirce

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: riva modell tango
« Reply #6 on: November 19, 2009, 10:04:10 PM »
 (yay)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: riva modell tango
« Reply #7 on: November 19, 2009, 10:53:03 PM »
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: riva modell tango
« Reply #8 on: November 20, 2009, 02:04:12 PM »
Pa, još će nas i biti petorica... Super...

Mirče

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: riva modell tango
« Reply #9 on: November 20, 2009, 02:33:18 PM »
bice vise!!!! samo u subotici ako se ne varam bice 5 modela a mozda i vise, znaci ukupno dosad oko 10aviocica lepo nema sta bice nesto od nas ;D

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: riva modell tango
« Reply #10 on: November 20, 2009, 06:18:31 PM »
Misliš elektro?

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: riva modell tango
« Reply #11 on: November 20, 2009, 07:31:56 PM »
elektro nego sta!!! a sto se obicnij jedrilica tice toga ce biti duplo vise znaci minimum 8komada!!!!

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: riva modell tango
« Reply #12 on: November 20, 2009, 08:08:15 PM »
A po kom pravilu letimo elektro? Ko sta oce/ima ili nesto ovako sto sam ja pisao pre skoro godinu dana:

Za Aeronaut propelere postoji tabela za svaki njihov propeler koliko trosi vati na odredjenom broju obrtaja:

http://www.aero-naut.net/fileadmin/download/diagrammCAM.jpg

na ovaj nacim mozemo svi da imamo istu snagu bez obzira na citav kombo. A kako upariti totalno razlicite modele? E pa u Engleskoj su se 2 sezone takmicili po pravilu 200w/kg i to dosta uspesno jer je tezina modela najbitniji faktor brzine penjanja.

Da pojasnim malo xW/kg klasu. Vec kad imamo tabelu sa apsorbovanom snagom svake elise na odredjenom broju obrtaja mozemo da kazemo da cemo svi biti do npr. 160W. To znaci da 16x10 ne predje 4100 o/min, da 13x8 ne predje 6200 o/min/ i da 10x7 ne predje 8550 o/min ako bi model bio tezak 1kg. Dalje, 160W nije snaga koju motor vuce, (16A na 10V) nego koliko njemu treba snage da vrti odredjenu elisu na odredjenom broju obrtaja. Na ovaj nacin se eliminisu razlike izmedju vise i manje efikasnih motora, zato sto je kod nekog Kontronik inrunnera sa redukcijom efikasnost i preko 90%, kod outrunner Hackera 70-85% a kod kineza od 60-80% u zavistnosti od modela. Tako ce gore navedini Kontronik za 160W na elisi vuci npr. 20A, Hacker 25A a kinez 30A ali u stvarnosti svi imaju isti energetski potencijal, a to je ono sto je najbitnije!

Kako svi letimo jedrilice sa vrlo slicnim profilima krila tada tezina modela igra najvecu ulogu za brzinu penjanja. E sad, dali uzeti elisu veceg precnika a manjeg koraka ili obrnuto, pod kojim uglom peti model itd. e to se vec zove iskustvo, znanje vestina i trening.

Znaci ako je vreme rada motora ograniceno na 30s, a svi imamo isti energetski potencijal u odnosu na tezinu modela, maltene ce samo znanje i vestina odrediti na koju ce se visinu model popeti.


poz
Veljko

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: riva modell tango
« Reply #13 on: November 20, 2009, 08:18:12 PM »
sto se pravila tice postoji FAI pravilnik pa nema potrebe da izmisljamo toplu vodu, ljudi spremajte ptice jos malo pa tu je leto ;D ;D ;D ;D

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: riva modell tango
« Reply #14 on: November 20, 2009, 08:50:49 PM »
Znaci ovo:

1.4 Kategorije prema pogonu

1.4.1 F5J Nema ograničenja po tipu motora. Pogonske baterije mogu da imaju maksimalni nominalni napon od 12V i bilo koji broj ćelija sve dok baterijsko pakovanje nije teže od 425g. Baterijska plastika sa kablovima i konektorima takođe ulaze u tu težinu.

1.4.2 F5J-400 Jedini dozvoljeni motor je veličine "400" sa tri pola, feritnim magnetima i prostim bronzanim ležajevima. Modifikacije motora nisu dozvoljene. Pogonske baterije mogu da imaju maksimum od 8 NiCd ili NiMh ćelija ili LiPo /Li-Ion/Li-Mn ćelije do napona 8.4V (2s)


Ako je tako meni odgovara!

poz
Veljko