Prije par dana u moj hangar sam uvrstio i ovu mocnu pticu pod nazivom
ALIGN T-REX 600 CFE.Prica oko nabavke ovoga helikoptera je krenula jos pred kraj marta mjeseca.Naravno razmisljanje o kupovini neke vece ptice je krenulo odmah nakon uspjesnog sklapanja i polijetanja HK-450.Posto me barem za sada ne interesuje 3D letenje sa helikopterima iz mnogo razloga za odabir mog sledeceg helikoptera bilo je bitno to da se on moze koristiti za nosenje AP platforme.Naravno u pricu o helikopterima vjerovatno ne bih ni usao da nije bilo ove vodilje u vezi Ap ali sam sam zahvalan svemu tom e jer tek sad vidim koja je ljepota ovladati sa ovim mocnim pticam pruzaju nevjerovatnu slobodu u kretanju a tek zvuk.U pocetku traganja za tim modelom akcenat sam stavio na Raptor helikoptere tipa E 550 koji se poslije moze nadograditi sa jacim motorom i vecom elisom.Naravno razmisljao sam i o T-REX 600 ali sama cijena u poredjenju sa Raptorom je ogromna.Naravno o nitro varijanti nije bilo govora jer sam iz nitro price odavno izasao tako da su elektro varijante jedino dolazile u obzir.
Raptor E 550 ima raspon od 1250mm sto je poslije HK-450 opet velika razlika.Naravno sve te dimenzije rotora su zastrtasujuce pa se sve covjek koleba onako poslije pocetne varijante da nije malo previse tih milimetar.Naravno citajuci po forumima moze se primjetiti da Raptora kao i T-rexa koriste podjednako za AP platforme.
Skoro da je odluka donesena u korist Raptor E-550 kad mi Nebojsa -JRlotpi u jednom E-mailu salje slike T-REX-a 600 CFE sa sve stanicom Spektrum DX7 i Hyperion EOS0606i punjacem od tipa koji ga prodaje u kompletu,sa sve cijenom od 750 evra
Nakon malo razmisljanja naravno donesena je odluka da ce ovaj heli biti u mom hangaru.Jos se jednom zahvaljujem Nebojsi koji je uletio kao kec na desetku u ovom mom projektu.Inace ovaj helikopter je doletio pravo iz Canade iz ovog hobby shopa
http://www.advance-rc.com/hmain.html gdje je i sklopljen,utrimovan i gdje je napravljen probni let.Znaci uz sve to utrimovan, sklopljen sto mi je takodje dobro doslo s obzirom da sam u zadnje vrijeme izgubio dosta vremena sa isporukama za ovaj manji heli,tako da je sada vrijeme trosim na letenje.Naravno uzivancija mi je sklapati heli i od toga ne bjezim al' kad je vec sklopljen zasto ne.
Sto se tice rezervnih dijelova za ovaj heli veoma su pristupacni sto se tice cijene tako da nema problema za odrzavanje.Kinezi su ga uboli u cecntar tako da i oni imaju tih dijelova ko hoce iz tih izvora ali i ALIGN su veoma pristupacne cijene.Opet kazem za ovakav heli ipak samo vrh i eto uzivancije.
Znaci projekat kupovine je realizovan sredinom aprila mjeseca,al se zato cekalo na transport,jer je ipak 1300mm duzine i osjetljivost posiljke problematika za sebe a carinu postarinu da ne spominjem da ne bi bila skuplja pita od tepsije.Tako upakovan je cekao prvu povolju priliku da ga transportujem vozom naravno kondukter je zasluzan za bezbjedan transport.Taj dan D je bio 26.05.
E kad sam ga preuzeo tek tada je uvrsten u moj hangar.
Naravno prije nego sto je stigao heli narucio sam i baterije 6S 5000mAh i 2S od 800mAh jer one nisu dosle sa helijem.
E sad na red dolaze na red emocije,adrenalin...Onako iz prve ruke kad se pojavilo to cudoviste od helikoptera iz sve zastitnih kesa prva pomisao je bila ko ce ovo da leti
1350mm krakova sa 1300mmduzine trupa 1620KV motorom sa 25V i 5000mAhi nekih tricavih 3kg.
E tek tada sam vidio zasto su mu dali naziv T-REX.
Prije nego sto mi je stigao heli tj 20 dana prije dana D Sasa je isao u BG pa mi je u povratku donio stanicu i punjac,tako da sam se u toj pauzi upoznavao se sa stanicom i punjacem.O stanici i punjacu necu puno da pisem jer o njima se dovoljno zna mogu samo reci za ovakav heli samo vrh oprema.
Sto se tice baterija izabrao sam Zippy Fligtht max 30c 5000 mAh jer se o njima citao da su se pokazale dobre za T-rex 600 a cijena trebam li reci da je mala.Za napajanje UBEC-a sam narucio 2S 800 mAh jer tada nisu imali od 1900 mAh sto je ideala za ovaj heli.
Sa 6S baterijom dodju bulet konektori 5.5mm koji su voma dobri zaovu amperazu tako da cu njih ubuduce da koristim ali posto mi jos nisu stigli za prve letove sam stavio XT 60 konektore.
Posto je sve utimovano podeseno na normal flight ipak sam prije probnog leta sve detaljno pregledao sto se tice zica servoa ,UBEC-a,speeda.Nakon provjere naravno uslijedilo je spontano testiranje helija ali sa sve skinutim rotorima kod mene u stanu.Taj dan je Sasa dosao do men da vidi heli.Naravno nakon neizbjeznog divljenja full carbonu i svemu ostalom skidaju se rotori, prikljucuju se konektori stanica se pali pale se svetla zuji elektrika
Negdje od 1/2 gasa u stanu zujanje postaje nesnosljivo,isli smo i do kraja gasa ali samo na kratko
Sta reci nego strasno.E sad je T-REX poceo i da rezi i pokazuje zube.E sad onome od maloprije ko ce ovo da leti dodaje se i ovaj zvuk.Nekoliko dana proslo je dok se ipak nije priblizio i drugi dan D tj.probni let.
Prije probnog leta dva puta sam ovako postepeno praznio baterije i uzivao u simfoniji ovog motora i pokusavao da zamislim jos zvuk paranja 1350mm rotora kroz vazduh,ali ga nisam mogao docarati sve do toga dana.E sad prije nego predjemo na taj dan D da navedem sta pokrece ovoga T-REX-a.
Kao sto sam rekao sve je ALIGN tj.sa pedigreom je ova zvjerka pa krenimo redom
motor: ALIGN RCM-BL 600L outrunner 1620 kv sa 11T
speed controller: ALIGN 100A RCE-BL100G
ALIGN UBEC external RCE-B3X Repni servovo Futaba sa ziroskopom GY 401,ostala tri servoa su Spektrum DS 821 digitalni.e o ovim servoima sam citao da se ne preporucuju za vece helije sa nitro ili benyinskim motorima jer se od velikih vibracija mogu ostetiti zupcanici ali da za ovu velicinu helija i elektro varijantu nema problema ali sam na oprezu zbog ovoga pa cu ih najvjerovatnije ubuduce promijeniti.
Baterije su Zippy Flightmax 6S 5000mAh i 2S 800mAh za UBEC.
Poslije detaljnih provjera uslijedio je dan D.
07.06. vrijeme idealno za probu bez vjetra.Na licu mjesta smo se okupili svi da bi sa T-REX-a skinuli prasinu i vinuli ga gdje mu je i mjesto.Naravno sve se to prelilo jest da nije bio sampanjac neki su predlagali da to bude u stilu porinuca broda.
Naravno ovom prilikom se zahvaljujem Sasi koji je bio u ulozi snimatelja i Duletu takodje u ulozi snimatelja i fotografa koji je zasluzan za ove FENOMENALNE fotke koje cemo podijeliti sa Vama.
Do sada ne pomenuh velicanstvene karbon trener loptice sa kojima je sve lakse bilo.E to odakle sam nabavio loptice bice posebno rijecu u nekom od narednih topika.One su takodje pale ko kec na desetku,jer ipak je ovo prvi let a loptice su tako mocne da drze ova 3 kg bez problema.
Posto sam vec pisao o zvuku motora koji se ne moze ni opisati ovdje cu samo da dodam i onaj zvuk rotora koji je nedostajao do sada.Kratko jasno
Sta reci treme je bilo sto ce se vidjeti i na snimku kako sa polako dodavao gas ali vec kad je poletjeo i kad sam osjetio kako reaguje na komande,kako je utrimovan ukuca se u mjestu i lebdi.Sta reci nego fenomenalno.Sasa je stajao pored mene i snimao i govorio da adrenalin radi svoje i da je vrijeme da sletim ali ovo se samo moze letjetil jepota.Nakon prvog leta koji je trajao 4min.ipak slijecem da provjerim temperaturu baterija,spida i motora.Baterije tople normalno kao i spid motor malo vruc ali ne pretjerano nisam imao uredjaj za mjerenje temp.tako da ne znam tacnu temp.Naravno posto ovaj heli nije letio odavno provjeravam sve veze kablove i krecem sa drugim letom koji traje 3min i 40 sec.nakon cega slijedi slijetanje jer ipak je ovo prvi let i treba voditi racuna o baterijama.
Odusevljenju nikad kraja e da ima jos baterija sto bi se letjelo,ali u pravu je Sasa adrenalin cuda radi tako da je za taj dan D bilo dosta.Eto tako dodasmo onome zvuku i ovaj drugi zvuk sve osjecaje spojismo i sta reci na kraju nego FENOMENALNO
Heli leti tako stabilno da je za ne povjerovati.Sa ovom vrh opremom slusa svaku naredbu, rotori od 1350mm daju tako stabilan let a ZVUK
Znaci nepunih 8 min. leta u normal flight-u je sasvim o.k.moze let i vise da traje ali ovo je prvi let.Kad sam napunio bateriju u nju je stalo 2974 mAh tako da ima tu jos mjesta za jedno 2 min. leta ali vidjecemo jos sve se pazljivo mjeri zapisuje pa ce krajnji rezultat biti poznat.
Jos dvije baterije mi uskoro stizu tako kad se izadje na letenje prvo ide HK-450 sa 3 baterije kao uvertira a onda T-REX 600 kao slag na tortu,mada kad se ima ovakav heli jeo bi se samo slag
jer se tek sad vidi OGROMNA razlika.
Do sada sam imao 4 leta i sve je o.k. naravno loptice ostaju jos jer nigdje mi se ne zuri za sada sam zadovoljan sto se tice mog lebdenja-letenja i uzivam u simfoniji.E jesam se raspisao a slike govore vise od rijeci a tek video zato sada idu slike i na kraju video.Mozda sam nesto zaboravio navesti ali nije ni cudo kad adrenalin jos radi.
Za sada toliko od mene i T-REX-a 600 naravno bice toga jos ubuduce.Pozdrav svima
A sada video naravno u pozadini je muzika a ona prava muzika u sledecem videu.