Author Topic: ZIROLI HELLCAT  (Read 176052 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #195 on: August 15, 2010, 10:14:56 PM »
Steta!
Veljko

Offline jake87

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #196 on: August 17, 2010, 02:49:04 AM »
I ja sam se razocarao, jer stalno obilazim ovu temu i nadao sam se snimcima sa novim motorom.
I ja cekam da stigne motor pa da vidimo paklenu macku na nebu.
Pozdrav
Ko visoko leti izgubi domet.

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #197 on: August 17, 2010, 08:34:39 AM »
Nemoguce :sljus
A bre da nije neka vjestica bacila kletvu ne tebe bre! Ovo je problem mislim za "isceljitelje" ili kako vi zovete te ljude koje se bave sa te stveri,da ti skloni bre tai baksuz.
Nego Mirce:nemas li neki drugi model za letenje?Stvarno je lakse cekati i sve dok imamo drugi model za na livadi.
Wow,MVVS ??? Bice sve u redu,ne brini.Vidimo se.
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #198 on: August 17, 2010, 09:43:59 AM »
Zajo, naravno da imam, letim Thunderbolta i Zeroa...
Još par letova i sa Zerom ću imati 200-ti let, mali jubilej... Sa Thunderboltom trenutno imam preko 90 startova...
O oba ova modela imaš tekstove i na mom sajtu i u rubrici Scala modeli na ovom forumu.

Danas je ovde predivan dan, tako da popodne, pravac Čenej na letenje.

Pozdrav

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #199 on: August 17, 2010, 01:02:58 PM »
И ја чу поподне на Стенковац како је температура данас колко толко подносљива.Веч 4 дана је преко 40степена (:sok:)
Читао сам Мирче све твоје постове само нисам знао дали су у погон.Ондак немаш проблема.
 (pijemo) (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #200 on: August 17, 2010, 01:05:22 PM »
 А кои је тај твои сајт?
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #201 on: August 17, 2010, 01:58:45 PM »

Offline flugzeug

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 653
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #202 on: August 17, 2010, 03:29:38 PM »
;( baš se neda ***em mu :(
S vremenom i strpljenjem i dudov list postaje svila!

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #203 on: August 17, 2010, 03:42:22 PM »
"Verovatnoća da kriška padne namazanom stranom - upravo je proporcionalna ceni tepiha." Marfi.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #204 on: August 19, 2010, 12:02:29 PM »
Kad je već spomenut Marfi, šta mi se juče desilo...

Došao Golub modelar kod mene i tako sedimo, pijuckamo kafu, te' stigosmo i do "pogona" od Kombinata.
Gledali smo malo kako napreduju "poslovi" oko Panthera i pita Goša da li sam poslao MVVS motor nazad u fabriku. Rekoh da nisam i onako usput, izvadim motor iz kutije u koju sam ga vratio pre desetak dana. Motor nisam ni pogledao u mejuvremenu, jer, ko velim, šta da ga "njakam" kad struže nešto uz njega...

Dok smo ga gledali (sa spoljne strane se baš ništa ne vidi, kao ni kroz izduv) probam ja da ga okrenem i gle čuda, nešto preskoči (kao kad motor dodje u gornju mrtvu tačku) i odjednom se sve okreće besprekorno!!!
Ja šokiran, da se nije sam izlečio, pazi, vrti se kao da ništa nije bilo... Kaže Goša, ajde skini svećicu jer će se vrteti lakše, te to i uradismo... Sve radi "ko' sat"...

Odmah sam se čuo sa "mentorima", Joletom , čika Duletom, Batom i za 18 časova je bilo "zakazano" ponovno paljenje motor, jer kako rekoh sve radi šavršeno.
Tokom popdneva sam namontitao MVVS na Hellcat, izbušio svih šest rupa na elisi, da je stegnem kako fabrika kaže, i u šest sati smo se skupili i "kresnuli" mašinu.
Upalila je kao i uvek, na drugi treći "flip" po propeleru...
Motor radi savršeno, paljen je i gašen sigurno desetak puta i radio je jedno petnaestak minuta... Šta da vam kažem...

U svoj toj euforiji, kako je sve OK, pao je predlog da se ipak motor ne šalje u Češku nego da uz pomoć radapcigera, skinemo onaj plavi deo na koji se naslanja elisa i da vidimo u kakvom je stanju seger osigurač koji je tik iza. Sumnjali smo sve vreme da je baš tu bio problem... Naravno, svesni smo svi da se MVVS nije "zalečio" sam od sebe...
Pošto taj alat nismo imali, rešeno je da se to odradi ovih dana a, da ja u medjuvremenu, palim motor, kako posle, na livadi, ne bi bilo nekih neprijatnih iznenadjenja.

Oko pola osam, posle par piva, društvo se razišlo i ja rekoh ajd da upalim motor neka još malo radi. Rečeno učinjeno, ali...

Kako sam okrenuo elisu, MVVS je, ta' nije se ni upalio, odmah je stao. Ja za propeler, kad ono opet ide teško... Znači, ipak nije happy end ali, nadam se da je neka "glupost" od kvara i nadam se da ćemo naći šta je kad se "svuče" onak plavi deo na početku osovine.

Eto, ko' u Španskoj seriji, svakodnevo neki obrti i uzbudjenja...

Čujemo se za koji dan da vam kažem šta smo "otkrili"...

Pozdrav

Mirče

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #205 on: August 22, 2010, 12:25:28 AM »
Misterija je razrešena... Danas smo uspeli da skinemo prednji, aluminijumski deo od MVVS motora i da konačno utvrdimo šta se dešava... Ali krenimo redom...


MVVS-ov prednji deo motora. Česi su lepo "smislili" da se elisa sa šest šrafova steže a, da centralni zavrtanj samo bude "kontra" da se osovinica ne odvrne. Stoga su napravili sitan navoj, koji se u principu ne steže jako.
E, ja sam, pametni, tim centralnim šrafom stezao elisu i...


Juče sam od strugara pokupio jednu čeličnu platnu na kojoj je danas čika Dule izbušio šest rupa. Platna služi kao radapciger, pomoću kojeg bi trebalo da skinemo aluminijumski deo motora u koji se uvrće propeler.



Pošto nisam imao foto aparat pri ruci dok smo radili slike sam napravio naknadno. Lakše je kad se vidi nego da sad tu puno objašnjavam...

Znači, pre izvesnog vremena dok sam menjao propeler, izmedju dva merenja performansi, u trenutku dok je motor bio vruć, preterao sam sa stezanjem centralnog šrafa na osovimo radilice.
Na MVVS-u su u tom delu tolerancije veoma male, verovatno u desetim delovima milimetra, možda i manje i ovim preteranim stezanjima došlo je do naleganja aluminijumskog dela na kućište (blok) motora.

Pošto se aluminijum (deo koji nosi propeler) na toploti tri puta više širi od čelika (radilica), dok sam stezao propeler, koji je usput bio od karbona, znači veoma trvd, potisnuo sam aluminijumski deo prema kućištu... Pazite, radi se o petim ili destim delovima milimetra...

Usled rada motora sa propelerom koji je gornja granica preporučenih elisa, posle minut - minut i po, verovatno se motor još više zagrejao i došlo je do naleganja. Zato kasnije nisam mogao da okrenem motor...

Kad smo pre desetak dana, čika Dule i ja, probali da skinemo taj plavi aluminijumski deo, prvo smo odšrafili osovinicu koja izlazi iz radilice i kuckajući po njoj mislili smo da ćemo "svući" alu deo sa motora. Nije nam to pošlo za rukom ali, smo ga mrdnuli prema napred, dovoljno malo da se on u jednom momentu oslobodio i motor je počeo ponovo slobodno da se vrti.

Osovinica, koja usput drži i plavi deo da se ne odvrne i ne spadne sa radilice, kad je bila vraćena nazad nije jako dotegnuta... Posle petnaestak minuta rada, plavi deo, opet ponavljam tolerancije su neverovatno male, "priljubio" se opet uz blok i stvar je opet "zaribala"...


E sad, danas smo prvo odvrnuli osovinicu koja su ušrafljuje u radilicu. Ona na sebi ima jedno proširenje preko koga aluminijumski nosač elise ne može da spadne.


U nedostatku druge matice M-10 sa sitnim navojem, iskoristili smo otvor za stezanje spinera i u njega uvrnuli vijak M-5 sa dve platne






Kad je osovinica bila skinuta u radilicu je zvrnut čelični vijak M-8, koji je oslonac za ploču radapcigera.




U aluminijumski deo smo kroz čeličnu ploču uvrnuli šest šrafova i njihovim dotezanjem po malo, u krug, mislili smo da ćemo lako svući aluminijumski deo. Ali, to baš nije bilo tako...



Pošto je ovoj operaciji prisustvovao i Bata, predložio je da nam pozajmi fen za skidanje farbe, sa kojim bi ugrejali alu deo da se malo raširi i kako bi se lakše svukao...
Rečeno - učinjeno...

Ni kad smo ugrejali deo nije baš lako sišao sa konusa radilice. Kolika sila je bila potrebna videli smo tek kad smo M-8 šraf odvrnuli iz radilice...



Da aluminijumski deo nismo grejali, verovatno ga ne bi ni svukli...
Ali, pošto nam je to ipak pošlo za rukom, kako smo i predpostavili, struganje je bilo ovde...





Čika Dule je potom malo obradio ivice bloka motora a, strugar će u ponedeljak da za "brucenzi" skine malo sa alu dela kako se on ne bi više naslanjao na kućište motora... Treba skinuti oko tri stote do pola milimetra...





Naravno i kasnije prilikom vraćanja svega nazad moramo voditi računa da se opet sve ne pretegne jako...

Eto toliko... Nadam se da ću od nedelje, recimo u utorak, ponovo paliti motor, malo provere i pravac Čenej. Sad je već dosta bilo, mora da se leti...

Pozdrav

Mirče









Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #206 on: August 22, 2010, 02:18:47 AM »
uh. valjda je to to. vidis da si ranije trebao da odes kod baka melanije.
ali dobro. bitno je da ce sada sve to biti u redu.

nego, trebalo bi mi malo stafova bas kao sa one slike br 8 pa
ako nije problem da mi iskrivis nekoliko komada. (yay)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #207 on: August 22, 2010, 11:27:11 AM »
Naručio bih ja kod Čeha nov taj plavi deo.Pretrpeo je sigurno neke sitne deformacije na onom konusu. Kolika sila je potrebna da se šraf M8 iskrivi kao kifla? Nemoj me pogrešno razumeti, taj deo nosi elisu pri 7000 obrtaja, ko ti garantuje da se u unutrašnjosti nije pojavila sitna pukotina, u početku mikroskopska, a kasnije.....očigledno da je konus odradio svoje tj. proširio rupu.
Nije mi namera da mudrujem, samo razmišljam , ako je u pogrešnom pravcu, ja se Mirčetu izvinjavam. ()-()
ex pseudonijum: licider

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #208 on: August 26, 2010, 01:34:06 PM »
Evo nastavak...

Strugar je obradio ivice koje su češale. Skinuo je po 0,4 mm i napravio novi konus.
Čika Dule je obradio deo na bloku motora, tako da sada, kad se plavi aluminijumski deo "navuče" na radilicu ima veću toleranciju i ne može da dodje do trenja koliko god da se zavrne.



Kad je sve bilo montirano, motor je upaljen, radi savršeno, isto kao i pre...

Sve ovo je napravljeno pre tri dana i juče sam vratio kapotaž, "kresnuo" motor sa njim i nema razlike u radu.

Juče sam proverio težište i na moju veliku radost, prepravke koje sam radio urodile su plodom i nisam morao da dodam nikakav teret. Težište je trenutno na istom mestu kao što je bilo na zadnjem letu.
Coka kaže da je možda još malo napred, ali za prve letove neka ostane tako...


Pošto je model "kabast" pripomagala mi je Maja...


Ukupna težina modela je 20,7 kila... Uz potisak koji je trenutno malo preko 16 kilograma mislim da će model mnogo bolje da leti nego u prvom letu gde je težina bila oko 21,5 kilu i potisak 12...

Sad kad postavim slike i "pripušim" Enter, odoh da Hellcat-a stavim u prikolicu i predveče letenje...

Nadam se da će sve biti OK...

Pozdrav

MIrče

 

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #209 on: August 26, 2010, 01:43:47 PM »
 :)aplauz nadamo se uspešnom startu  (pijanoo)
ex pseudonijum: licider