Nešo, moram malo da te ispravim, jer ovako kako bi ti autorotacijom spuštao helikopter, postigao bi samo to da ga, što kaže gosn Laza, uspešno olivadiš. Naime ostao si nedorečen, a to je da spuštanjem helija
samo sa negativnim napadnim uglom elisa, ne bi dobio meko prizemljenje već bi nesrećnika razbio ko zvečku.
Objašnjenje principa rada AUTOROTACIJE je vrlo jednostavno. Potrebno je pri prestanku rada motora zadržati pravolinisko kretanje sa postavljenim negativnim uglom (pitch) elisa rotora, ali ne prevelikim, čime će se gubiti visina i što je vrlo važno zadržati
rotaciona brzina elisa rotora, a samim tim i potrebna
kinetička energija (do ovog momenta nam se teorije poklapaju). E sad dolazi onaj trenutak istine kada se pokazuje majstorstvo, a to je da pilot u
pravom momentu, elise rotora iz negativnog ugla brzo prevede u pozitivan ugao čime postiže da snaga rotacije elisa i pozitivni napadni ugao stvaraju tendenciju uzdizanja čime se ustvari postiže usporenje propadanja helija i meko prizemljenje.
Zašto je bitno odabrati
pravi trenutak za promenu negativnog u pozitivnan napadni ugao elisa? Pa iz prostog razloga, ako prerano uključimo pozitivni ugao elisa, rotor će istrošiti kinetičku energiju pre vremena, a onda će preostali deo ‚‚sletanja‚‚ obaviti gravitaciona sila
. Ako pak zakasnimo sa pozitivnim uglom bi će prekasno, pa će mo opet imati tvrdo prizemljenje.
Znaći teoretski gledano AUTOROTACIJA je ‚‚prosta‚‚ stvar ali je djavolski teška da se uspešno izvede, (svaka čast virtouzima, ima i takvih)
Pozdrav, Misha radar