Author Topic: H9 Piper Pawnee  (Read 23326 times)

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #45 on: January 05, 2012, 03:55:16 PM »
Evo slika ojacanja stajnog trapa. O tome smo pricali ranije i uradjeno je slicno kao kod Bate NS.







Odlucio sam da nakon ugradnje DUBRO tockova i problemima sa ventilom na istim, probam da letim sa skinutim ventilom na drugom
tocku tako da oba tocka budu potpuno ispustena, deluju jako tvdo i pri jakom pritisku ne sabijaju se mnogo... videcemo....


Posto sam u medjuvremenu promenio firmver na stanici , sada je ER9X, morao sam da isprogramiram stanicu za Pawnee-a.
IVANMAGD i ja smo to radili sinoc.Podesili cmo elerone vertikalac i horizontalac po uputstvu i sa malo expo-a . Na eleronima
smo postavili aildiff (kada eleron ide dole ide na otprilike dve trecine u odnosu na gore).

I najseksiju stvar koju ER9X pruza je usporenje servoa i to izgleda ovako na flapsevima :

http://www.youtube.com/watch?v=7iJ7czY_3VU&feature=youtu.be

Inace flapseve smo stavili na prekidac 0,1,2.Postavili smo na 2s,moze i mnogo sporije.

I jos jedna novogodisnja fotka  (pijemo)


« Last Edit: January 05, 2012, 04:00:56 PM by Schwab »
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #46 on: January 05, 2012, 04:10:05 PM »
super izgleda. Flapsove moras jos podosta usporiti. I na gore i na dole. Ako mnogo brzo padnu, model moze poskociti mnogo u vis. a ako se brzo podignu,
a brzina jos nije postignuta, moze mnogo izgubiti na visini. Brzina koja meni odgovara, jer u trenutku spustanja flapsova u isto vreme polako oduzimam i gas,
je otprilike 4 sec za ceo hod u jednom pravcu. Ovako to izgleda na Zero-u.



 Ako sam dobro video, na stanici koristis prekidac sa tri polozaja. Mozda je bolje da podesis da budu na nekom potenciometru tako da mozes dozirati potreban otklon.
Za poletanje ti je dovoljno 20 otklona a za sletanje mozes i pun otklon, ali sve zavisi od vremenskih uslova.
Ako duva vetar a ti spustis flapsove skroz, moze biti zeznuto.

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 816
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #47 on: January 05, 2012, 04:46:06 PM »
Cista egzotika!!!

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #48 on: January 05, 2012, 07:23:26 PM »

Dobra ideja Miso .
Jel ima nacin da se izvadi ?

 lol al to boli  :_D
Šalu na stranu, nisam to nikad probao, ali mislim da nema šanse da izvadiš a da ne rasturiš točak, a kako bi ga ponovo spakovao  4e

Što se tiče miksa za flaps, pri toj brzini bi morao da pariraš visincem, ali ti ne savetujem. Poslušaj Mišu i Mišu i stavi na pet sec, a možeš da u položaju 0-1-2 dodaš da ti prekidač za trapove (gore-desno do tebe) aktivira potenciometar i ručno kontrolišeš trapove tj kada je isključen, kontrolu vršiš dvopoložajnim preklopnikom, a kada ga uključiš, kontrolu preuzima potenciometar i nastavlja kontinualno od pozicije u kojoj su trenutno flapsovi, bez obzira na njegovu trenutnu poziciju u momentu uključenja ! mmmm ...

#FFCC00

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #49 on: January 06, 2012, 10:09:50 AM »
Miso 2002 ,
Nema potrebe za mixom za horizontalac jer se Piper uopste ne propinje pri spustanju flapsa , samo uspori.

Ranije je flaps bio na potenciometru i nekako mi to nije odgovaralo ,sad probam ovako pa cu videti sta mi vise odgovara.
Malo cu ga usporiti i to je to. Nadam se da cu uskoro probati ovu postavku

Miso i Miso hvala na savetima  ()-()
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #50 on: January 06, 2012, 11:55:44 AM »
Možda bi mogao da pitaš Batu kako je on namestio flapsove, on je dosta leteo ovakav model i koristio ih je

Na mojim modelima flapsovi idu sporo na obe strane (i gore i dole).
Šta se dešava, kod poletanja, flapsove oboriš malo, više da zakriviš profil i povećeš uzgon, tu ti brzina obaranja nije bitna jer već polećeš sa spuštenim flapsovima, Kad model poleti i dobije visinu (brzinu već ima) vraćanje flapsova nije "frka"...

"Interesantnije" je korištenje flapsova za sletanje. E tu moraš da imaš spori hod jer će inače, ako se flapsovi naglo spuste, model "poskočiti" tj. propeti se.
Čak i ako flapsovi idu sporo, a brzina leta modela je nešto veća i tada će model da se penje, ali pri usporenom hodu ber neće to uraditi naglo.
Sve u svemu, pri kojoj brzinu modela je pravo vreme da počneš da koristiš flapsove na sletanju ipak moraš sam da probaš.

I još nešto, po meni je bolje da flapsove staviš na neki klizni trimer jer ih tako možeš dozirati po potrebi. Ne idu isto za sletanje po mirnom vremenu ili po vetrovitom, a sa fiksnim položajima flapsa o-1-2 to ne možeš da kontrolišeš.

I na kraju, Piper Pawnee je model koji toliko lepo i sporo sleće da ti flapsovi skoro i ne trebaju, više mogu da posluže da ih u letu spustiš i sa baš malom brzinom sporo prolećeš ispred publike.
Ja ih koristim tako kad pravim let minimalnom brzinom, flapsovi dole, gas par zuba iznad lera i model leti mnogo sporije nego inače, a stabilno. Jedino ne smeš preterati sa usporavanjem, da ti avion ne bi pao u stoling...

Pozdrav

Mirče

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: H9 Piper Pawnee
« Reply #51 on: March 07, 2012, 03:43:20 PM »
Prosli vikend sam probao Pipera i flaps radi savrseno , trenutno je podesen na 5s.
Isprobao sam prvi polozaj posto je bilo vetrovito na nasipu.
Tockovi bez ventila su dovoljno mekani i vise nemam problem sa savijanjem stajnog trapa  (thumb) .

To je bio i prvi let Pipera ove godine .


 (:beer:)
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'