ELEKTRONIKA > BATERIJE i PUNJAČI

Vodic za pocetnike na struju

<< < (2/7) > >>

magic:
Hvala svima na komentarima. Nadam se da ce ih biti jos vise i od drugih ljudi. Ono sto sam napisao je moje vidjenje problema da sam pocetnik, a sa iskustvom koje sada imam, kako bih sada zapoceo vodeci jako racuna o utrosenom novcu. To ne znaci da bih na tome i trajno ostao, mislim posle jedno 2 godine. Ukusi su razliciti pa svako posle odredjenog vremena shvati sta je to sto se njemu najvise svidja.

Ono sto sam napisao je skoro iskljucivo imalo u vidu da pocetak iole ozbiljnog letenja na struju (pod tim podrazumevam pocetno akrobatsko letenje) kosta po mogucstvu priblizno koliko i slicno nitro letenje posle 2 sezone. Imao sam u vidu 2 modela koji se kod nas mogu nabaviti a koji su se izuzetno pokazali i kao treneri (uz odredjenu pomoc na pocetku) i kao jako dobri avioni za pocetno akro letenje. Mislim na Calmata sa motorom od 6,5ccm koji kosta oko 330E komplet + glow 25E + 7l goriva 70E + svecice ukupno oko 450E i Calmato Sport za 140 Eur sa motorom od 350W kome fale servoi 30E, kontroler 30E, dobar punjac 50E, 4 baterije 3S od 2000mAh 120E, i stanica 100E (doduse mnogo bolja od one iz prvog seta) ukupno za 470E (ili manje ako neko ume sam da se snadje). Dobre baterije imaju barem 500 ciklusa, sto znaci ako se leti 50 dana godisnje i pune se na livadi to je 5 godina!

Jos jedna OGROMNA prednost elektro modela je oprema. Ako model i prezivi 2 godine (bez krpljenja redak slucaj  :-\), motor, kontroler i baterije se mogu lepo koristiti i u necemu sasvim drugacijem (3d, jedrilica, hotliner), dak nitro od 6,5ccm ima prakticno samo jednu namenu.

Mogu da zakljucim da danas struja ili nitro su cista stvar ukusa. Struja ima puno prednosti ALI nema ton, a to je ono ALI koje mnogima, jos uvek, srecu kvari  :D!


--- Quote from: Ziv on August 27, 2008, 05:38:11 PM ---Ne razumem zasto puniti LiPo baterije na polju za letenje a ne kod kuce.

--- End quote ---
Modifikovao sam moj prvi post tako da bude jasnije!

Pozdrav

Ziv:
Magic,

ne razumem zasto zalis za zvukom koje proizvode nitro avioni. Verovatno nisi imao priliku da izgubis polje za letenje jer su se ljudi bunili zbog galame koju modeli prave. U Severnoj Americi je to najveci problem. Ne verujem da postoji klub u bilo kom gradu koji nije bar jednom izgubio polje za letenje. Uvedena su i pravila koja ogranicavaju zbuk na 92 decibela na rastojanju od tri metra. Ja sam cuo samo da je jedan klub sa iskljucivo elektricnim avionima izgubio polje ali to je zbog toga sto je zemlja prodata za gradjenje novih kuca a ne zbog galame. Zahvaljujuci razvoju elektronike, siroko su prihvaceni mali elektricni avioni u svakom parku, ili skolskom dvorustu. To je ranije bilo nezamislivo. Vec sada je moguce leteti i u dvoristu iza kuce ako vetar ne duva, tako da mogu da sedim u omiljenoj stolici sa papucama na nogama i jedina je opasnost da ne opalim u neko drvo ili kucu. Ako vetar pocne da duva, predjem u dnevnu sobu i nastavim letenje.

Pozdrav Zivko.

n3mke:
Zivko ti bas imas nesto protiv nitro modela. :) Mislim da nije ok raspravljati o tim stvarima, ko voli nitro letece nitro, ko voli elektro letece elektro. Mislim da u tome nema puno rasprave, to je stvar ukusa. Evo ako bas hoces da se resis tvojih nitro modela ja cu da otkupim po nekoj maloj ceni  ::)

SABURO:
Kao sto rece @n3mke, ko` voli nitro, letece nitro, a ko` voli elektro, letece elektro. Elem, nemojmo` od ovog lepog Vodica za pocetnike da pravimo raspravu ko sta vise voli, ljudi, sve je stvar ukusa.
;)

,btw magic svaka cast za ovako lepo ispisan i koristan vodic, za koji vec imas par pohavala od strane novih pocetnika! Cim nadjem vremena probacu da napravim vodic za pocetnike, al` za nitro modele.
;)

poz, Nikola.


Ziv:
Mora da sam negde preterao u diskusiji tako da je stecen utisak da ne volim nitro-modele. Izvinjavam se zbog toga. To nije tacno. Jos uvek imam vise nitro-modela ali na zalost nemam gde da ih letim. Klub je polje za letenje odavno izgubio zbog prosirenja grada a novo koje je dobio je veoma nepovoljno zbog blizine elektricnog dalekovoda i ogranicenja oko rasporeda letenja. Od preko 250 clanova spao je samo na nekoliko desetina. Tako moja gasna flotila stoji u podrumu, skuplja prasinu i ceka bolje dane. Na Floridi gde uglavnom letim, imam stan a ne kucu i tu mogu da drzim samo manje elektricne avione (imam ih vec 11). Da ne volim nitro-modele odavno bih se resio prodajom. Jos jednom se izvinjavam.

Pozdrav Zivko.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version