Author Topic: F-22 Raptor, nov model.  (Read 11258 times)

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
F-22 Raptor, nov model.
« on: July 23, 2011, 03:20:40 PM »
Evo malo drugačijeg modela F-22, u odnosu na @tibeteagle model. Plan sam skinuo sa rc.tomhe.net, a na ovom sajtu nalaze se još neki planovi, među kojima i plan za SU-37, koji sam već pravio.
Pošto sam imao prinudno sletanje sa SU-37 u kome sam mu polomio desno krilo, krpio ga i samim tim otežao, rešio sam da ga zamenim novim modelom i odlučio sam se za F-22.
Reč je o modelu koji sam napravio od 6mm izoflora, mada se može napraviti i od stirodura.

Raspon krila - 72cm
Dužina - 100cm
Masa sa elektronikom bez baterije - 360gr (mereno kuhinjskom vagicom od 3kg, verovatno ima odstupanja)
Masa sa 2200mhA - 530gr
Masa sa 1050 mha - 480 gr (uključujući 30gr olova koje sam morao da stavim na vrh nosa model)
Masa sa 1300 mha - 5000 gr (uključujući 10gr olova koje sam morao da stavim na vrh nosa model)
Masa sa 2*1050 mha - 540 gr
Masa sa 2*1300 mha - 570 gr

Setup:
servoi - 2*HXT900
ESC - Turnigy 30A
Narandžasti prijemnik
motor - KDA 20-22L
Elisa: Na modelu je predviđen otvor za najviše 6* elisu, međutim može da se malo proširi tako da staje i 7*. Sa motorom KDA 20-22L probaću 7*5 i 7*6 elise. Ukoliko ne budem bio zadovoljan staviću motor Turnigy C2826, sa 7*5 ili 7*6 elisom, koji se pokazao kao dobar motorčić, mada bi stavio i nešto jači.
 ??? Uzgred i pitanje da ne otvaram novu temu, koji bi nešto jači motor mogao da koristim uz ovaj model???

Detalje izrade neću postaviti jer se gradi na isti način kao i SU-37. Razlika je jedino u izgledu modela. Postaviću samo par fotografija, na kojima će se videti kako sam uradio oplemenjivanje modela. Razmišljao sam da ga malo izgitujem, pa da ga onda ofarbam bojom za beton na bazi vode, međutim time bi otežao model i sigurno bi zahtevalo više vremena. Mada mislim da bi git naprsao prilikom grubljeg sletanja, obzirom da je izoflor elastičan.
Ceo model sam presvukao sa samolepljivom trakom u boji, širine 5cm.
Sa gornje strane sam nalepio trake crvene, plave i bele boje, a sa donje žute, zelene i jedna traka plave boje. na pokretne delove sam stavio samo žutu traku.
Razliku između donje i gornje strane sam napravio da bi lakše uočio kako je model okrenut.
Evo i fotografija:


Ovde ćete videti i čičak traku, obostranu, koja će služiti za vezivanje baterija.





















Na nosu model možete videti i olovo, koje moram da stavim kada se koristi jedna baterija od 1050mha ili 1300mha u ostalim slučajevima olovo se skida.
« Last Edit: July 23, 2011, 03:23:51 PM by IvanGrozni »

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #1 on: July 23, 2011, 04:12:18 PM »
Bravo za rad i trud   :)aplauz

Ova donja strana me malo podseća na onu žuto-zelenu izolir traku  :big smile

Znaš da jet modeli više vole velike br. obrtaja a manje elise.Možeš da probaš ovaj

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13873

jeste za heli ali bez problema ide i na ovakve avione,i elisu recimo 5x5 ili 6x4 na 3s bat.Bitno je da ima potisak bar 25% veći nego masa modela spremna za let,tako ćeš sigurno naterati adrenalin kroz vene kad ga ošineš po gasu,a ne da se vuče ko baba.Na ovu veličinu modela najčešće se stavljaju i dva motora.

Ovaj edf sistem je savršen za takav model.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11166

Ako gledaš 2826 motor onda uzmi ovaj 2200kv,nemoj onaj od 1900

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12919
« Last Edit: July 23, 2011, 04:18:08 PM by firebird »

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #2 on: July 23, 2011, 05:17:12 PM »
Svaka cast Ivane, samo sam cekao kad ces da postavis slike, vidim da si stavljao olovo napred na nos da bi dobio teziste na svom mestu , mislim da je mnogo bolje pomerati bateriju unapred koliko god to  situacija zahtevala cak i da napravis sitnu ispravku u izgledu i konstrukciji modela nego da ti model nepotrebno vuce 50 ili vise grama olova, koliko je su 37 bio tezak komplet za let? mislim da je taj motor koji je bio na njemu tebao i za njega da bude malo jaci a ako je f22 tezi tim gore jer si su37 leteo non stop na punom gasu a mnogo bi mu vise prijalo da je imao jos vise brzine. Pozdrav

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #3 on: July 23, 2011, 07:16:14 PM »
Svaka cast Ivane, samo sam cekao kad ces da postavis slike, vidim da si stavljao olovo napred na nos da bi dobio teziste na svom mestu , mislim da je mnogo bolje pomerati bateriju unapred koliko god to  situacija zahtevala cak i da napravis sitnu ispravku u izgledu i konstrukciji modela nego da ti model nepotrebno vuce 50 ili vise grama olova, koliko je su 37 bio tezak komplet za let? mislim da je taj motor koji je bio na njemu tebao i za njega da bude malo jaci a ako je f22 tezi tim gore jer si su37 leteo non stop na punom gasu a mnogo bi mu vise prijalo da je imao jos vise brzine. Pozdrav

Zdravo imenjače.
Olovo koje sam stavio služiće samo za bateriju od 1300mha (dodaje se 10gr olova) i za bateriju od 1050mhA (dodaje se 20gr olova). Kad se koriste 2 baterije od po 1300 ili 1050mhA, olovo se skida, nema potrebe za njim. Ako ne bi koristio olovo, bateriju bi morao pomeriti skoro ispod kabine, što ću i uraditi ako budem imao problema sa letom.
Prvo ću probati motor KDA20-22L, da vidim kako će se pokazati, a u suprotnom ću staviti motor C2826, mada nameravam da naručim neki jači motor.

Što se mase tiče, kod SU-37 sa popravkom posle pada masa je povećana, tako da sa baterijom od 2200mha ide preko 630grama. Kod F-22 sa dv po 1300gr, masa će ići do 570gr. U svakom slučaju, jači motor bi dobro došao.
« Last Edit: July 23, 2011, 07:23:24 PM by IvanGrozni »

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #4 on: July 23, 2011, 07:24:49 PM »
Kako da izračunam koliko snage daje motor KDA20-22L????

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #5 on: July 23, 2011, 07:48:03 PM »
Evo jedna prosta i brza petoda,izmeriš koliko struje vuče pod opterećenjem(za ovo moraš da upotrebiš neki multimetar koji može da meri struje jače od 20A,npr.amperklešta koja mere do 200A i ima da se kupe kod kineza) i izmeriš napon na bateriji pa to lepo pomnožiš i dobiješ neku okvirnu predstavu kolika mu je snaga.

Naravno,najbolje je koristiti Watmetar,vidi jel imaš nekog u blizini da ti pozajmi ili izmeri.

Ako te interesuje koliki potisak daje tvoj setup onda nasloniš nos modela na vagicu i staviš ga uspravno da motor duva u plafon i daš gas do kraja,tom prilikom pridržavaj model da se ne otme.Ako vagica nema autokalibraciju onda od pročitane vrednosti oduzmi težinu modela i to ti je odprilike vrednost potiska.

Ima i jednostavna mašinerija u vidu klackalice gde je jedan kraj naslonjen na vagicu a na drugi se montira motor sa propelerom.

 ()-()

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #6 on: July 23, 2011, 07:52:45 PM »
Evo i jedne sjajne tabele koju je uradio nas kolega Goran

http://rcfly4um.org/index.php?topic=939.0

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #7 on: July 23, 2011, 08:41:29 PM »
Na modelu će biti definitivno motor Turnigy C2826-1900KV sa elisom 7*5, a možda i 7*6.
Sad sam izmerio potisak uz pomoć kuhinjske vage. Sa motorom KDA20-22L i 7*5 elisom daje oko 620-650gr potiska. Sa motorom C2826 daje 750-800 gr potiska.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #8 on: July 23, 2011, 08:47:54 PM »
Bravo za rad i trud   :)aplauz

Ova donja strana me malo podseća na onu žuto-zelenu izolir traku  :big smile

Znaš da jet modeli više vole velike br. obrtaja a manje elise.Možeš da probaš ovaj

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13873

jeste za heli ali bez problema ide i na ovakve avione,i elisu recimo 5x5 ili 6x4 na 3s bat.Bitno je da ima potisak bar 25% veći nego masa modela spremna za let,tako ćeš sigurno naterati adrenalin kroz vene kad ga ošineš po gasu,a ne da se vuče ko baba.Na ovu veličinu modela najčešće se stavljaju i dva motora.

Ovaj edf sistem je savršen za takav model.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11166

Ako gledaš 2826 motor onda uzmi ovaj 2200kv,nemoj onaj od 1900

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12919

Naručio bi ovaj Turnigy ili ovaj za helikoptere, ali bi morao i nov ESC, pošto ovaj koji imam je od 30A
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11617

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #9 on: July 27, 2011, 03:01:22 PM »
Danas je F22 imao prve uspešne letove. Lepo je leteo i sa 1300mAh baterijom (za koju nije bilo potrebno da se dodaje olovo), kao i sa 2200mAh. Jedini problem koji sam uočio je da vuče u desnu stranu i pored trimovanja,  a zbog čega pojma nemam  ??? , te sam stalno morao da ga ispravljam u letu i to oduzima dosta pažnje i koncentracije.  Možda je zbog baterije koja je postavljena na desnu stranu, ali bliže uzdužnoj osi modela?  Samo letenje odlično, mnooogoooo okreta po uzdužnoj osi, na koje sam se primio ko lud na brašno  oo)) LM, dogodio se i jedn peh, dok sam nosio model, ispao mi je iz ruke, nosom okrenutim prema zemlji, a bila je stavljena i baterija. Epilog, polomljen nos modela, ništa strašno, to ću već danas ispraviti i srediti. Doduše, dva puta sam ga skidao sa krošnje drveta, koje se nalazilo iza mene i skroz sam zaboravio na isto. Mada je interesantno da tom prilikom uopšte nije bilo štete. Motor C2826-1900kv, još jednom se pokazao dovoljnim za F22, ima prilično snage.
Posle njega sam leteo i EasyStara i trebalo mi je malo vremena da se priviknem na njega. Razlika jeste velika i odnosi se na brzinu.
Još nešto, dok sam leteo EasyStara, oko njega je kružila neka ptica sa ne baš zanemarljivim rasponom krila, skoro kao i sam ES ako ne i veći raspon.


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #10 on: July 28, 2011, 12:03:36 AM »
Bravo za modelčić!  :)aplauz Koloristički je veoma dobar, jer ćeš ga dobro videti i raspoznati položaj u letu  (thumb) Kolor selotejp je čudo  :big smile
Quote
Jedini problem koji sam uočio je da vuče u desnu stranu i pored trimovanja,  a zbog čega pojma nemam  Huh? , te sam stalno morao da ga ispravljam u letu i to oduzima dosta pažnje i koncentracije.  Možda je zbog baterije koja je postavljena na desnu stranu, ali bliže uzdužnoj osi modela?
Verovatno da i motor okreće model u desno zbog kontra momenta od elise. Stavi LiPo na levu stranu i trebalo bi da je tako dobro. Primeti ćeš kada naglo dodaš gas u letu da će se baciti u desno. Zato polako dodaj gas i navi ći ćeš se na ta bacanja.
Drugo što još može da bude problem je profil krila koji je veoma tanak u odnosu na ovu povećanu veličinu modela i možda ima malo vitoperenja u ploči-krilu. Proveri. Kada izneseš na livadu, sunce ga zapače od gore i opet može malo da se deformiše model od promene temperature. Sa gornje površine ga greje sunce a sa donje je hladan, pa se malo savije, bez obzira što ima poprečno ojačanje... mmmm
Uživaj u letenju  (<--)

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #11 on: July 31, 2011, 06:23:48 PM »
TE, hvala na savetu.Bateriju sam premestio na levu stranu i sada je OK.
Danas sam ponovo leteo. F22 leti odlično. Brz je , pokretljiv i uživanje je leteti sa njime. Jedini problem koji nisam rešio jeste da je model nosat. CG sam odredio kako je po planu i po tome balansirao model sa baterijama. Ne da mu nije potrebno olovo na nosu, nego ga treba postaviti na repu ???? Čak i pored trimovanja nisam uspeo da dobijem ravan let. Mada nije strašno.
Inače sa 2200mAh baterijom, ima se preko 10 minuta letenja i to ne sa malim gasom. Pravo uživanje. Posle njega sam leteo EasyStara i truba. Uopšte mi se nije letelo sa njim. Šteta što letim sam, pa nemam nekoga da snimi ili fotografiše. Što se tiče kolor selotejpa, mnogo pomaže prilikom orijentacije modela. Lako se uočava gornja i donja strana.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #12 on: March 07, 2012, 04:11:27 PM »
Treba mi jedno objašnjenje ili pomoć, kako god hoćete.
Na ovom modelu koristio sam sledeću elektroniku
motor Turnigy C2826 1900
ESC 30A Turnigy
Baterija Turnigy 3S 2200mhA, 20C,  kao i Zippy 3s 2200mhA 25 C
Elisa 7*5 i to ova  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9875
Sa ovime sam dobio oko 750-800grama potiska, sasvim OK let, dovoljno snage, koja možda bi trebalo da se poveća. Sa ovom postavkom sam imao oko 10tak minuta leta i to ne sa malim gasom.

Danas sam leteo F-22 sa drugačijim setupom, a u pitanju je
motor Turnigy D2826/6 2200Kv -promenjeno
ESC 30A Turnigy (za gore pomenuti motor treba 40A, to moram da ispravim)
Baterija Turnigy 3S 2200mhA, 20C
elisa 7*4 -promenjeno i to ova http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7939
Uz ovaj setup imao sam približno 1000 grama potiska. Razlika jeste, što se oseti u letu. Model se ponašao odlično, ne muči se, leteo sam ga čak sa min 60% gasa i nije mu falilo snage. Nisam ga baš terao na 100% gasa zbog slabog kontrolera, ali sam i to uradio u par slučajeva. U svako slučaju zadovoljan sam ovim novim setupom i rad sam da ga ostavim.  Međutim ono čime nisam zadovoljan je let u trajanju od svega 5min, nisam tačno merio. Ono što me buni zašto je došlo do ovolike razlike??? Jeste nešto jači motor, ali zašto baš toliki pad u trajanju leta. Naravno i elisa je drugačija možda je i to razlog.

Ono što ću uraditi je da probam motor c2826 sa elisom 7*4 pa da vidim kako će se ponašati.

Inače, baterije sam danas napunio uz pomoć Parallel board-a, tako da sam obe Turnigy baterije punio u isto vreme. Kada se završilo punjenje obe baterije su pokazivale 4,20V po svakoj ćeliji.

Ako može neki komentar i objašnjenje.
« Last Edit: March 07, 2012, 04:35:07 PM by IvanGrozni »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #13 on: March 07, 2012, 07:01:25 PM »
Razlika izmedju 2 motora je minimalna u kV-u cirka 10% tako da razlika u vremenu leta nije dosla odatle nego od elise. Vec vise puta sam napomenuo da su TGS elise odlicne po performansama ali te performanse ne dolaze gratis nego tako sto one vuku i vise struje. JXF koje si ranije koristio nisam nikad probao ali ono sto sam citao je da su generalno lose pa verovatno zato i vuku manje struje. Ako si bio zadovoljan brzinom modela sa TGS 7x4 onda slobodno predji na  TGS 6x4 i stvar ce se popraviti. A mozes da 7x4 probas i sa starim motorom pa uporedis, mozda si dobio i pogresan motor ili sa visim kV od deklarisanog.

I jos 2 komentara, posto nisi nigde objavio koliko tacno koji setup vuce predpostavljam da nemas neki merac Ampera, nabavi ga jer bez toga je sve lutanje po mraku.

Rekao si i da je za novi motor potreban veci kontroler, sto samo po sebi kao tvrdnja ne mora da bude ispravno jer kontroler koji ti zapravo treba zavisi iskljucivo od tvog konkretnog komboa motor/baterija/elisa, a to mozes proveriti samo ako si prethodno izmerio tacnu snagu koju motor vuce, sto ti nisi. Isto tako ono sto trebamo znati je da mi merimo samo staticku potrosnju koja moze da bude znacajno razlicita od one koju imamo dok model leti, a sto je brzina modela veca to se elisa vise rasterecuje (kretanje modela joj pomaze da se lakse "usrafi" u vazduh) i samim tim vuce manje struje. Ovo je samo sturo objanjenje da sad ne bih mnogo komplikovao.

Znaci mora se malo i ekperimentisati a bogami i meriti, u suprotnom nemas predstavu sta se dogadja i lako se oprema osteti.

poz
Veljko

Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: F-22 Raptor, nov model.
« Reply #14 on: March 07, 2012, 07:29:18 PM »
Upravu je Magic, moj setap na SU-37 kad sam odbio 416w je; d2826/6, bat 2200mah 25c, regler TURNIGY TRUST 45A i prop master airscrew 7x4. Sto je po meni prejako za ovaj tip aviona, ja planiram da montiram 6x4 ili 6x3. Nemoj zaboraviti da se ovaj motor sa 2200 baterijom vrti na 44000 o/min, i vuk'o je 32A.