Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 308702 times)

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #585 on: December 18, 2022, 10:11:41 PM »

Данас се мало радило.

Поравнао сам, брушењем, лепљене бокове трупа са унутрашње стране. Били су прилично хаотични.





Такође сам, после мало додатног брушења, пробно на суво упасовао унутрашњу кутију.





Биће овде још посла до крајњег лепљења.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #586 on: December 20, 2022, 10:09:42 PM »

Данас сам одрадио неколико ствари. Све су биле везане за епокси смолу. Кад већ мешам  смолу и прљам четкицу ...

Прво сам почео састављање патоса трупа за који се веже стајни трап. Он се овог пута састоји од два дела, авио шпера дебљине 3mm и тополовог шпера исте дебљине.
У предходној верзији цео патос је био једноделни од тополовог шпера, али се показало да је овај премекан. Завртњи, односно канџасте столарске матице којим је трап везиван за патос су, приликом грубљих слетања, разваљивале отворе у патосу и цео трап се размрдао. Због тога сам на месту ослањања трапа ставио тврђи авио шпер. Нисам хтео да правим цео патос од тврдог шпера због тежине.







Затим сам одрадио две радње које би биле немогуће урадити по састављању трупа и унутрашње кутије, због неприступачности.

Прво сам странице трупа, са унутрашње стране, ојачао епокси смолом и једним слојем стакленог платна 163gr/m2. Предходно сам постојећа оштећења попунио епокси смолом помешаном са микро балоном. Овим ће предњи део трупа добити коначну чврстоћу.





















Потом сам унутрашњу кутију прелакирао епокси смолом разређеном ацетоном. Значи, прво замутим смолу и учвршћивач, а затим ово разредим ацетоном у односу 1:1. Овим је предњи део трупа импрегниран и заштићен од горива и уљних испарења, чиме се продужава употребни век модела.








Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #587 on: December 21, 2022, 10:11:18 PM »

Пошто се смола осушила, у грубо сам обрадио композит.











Потом сам наставио с прављењем патоса трупа за који се везује стајни трап.
















Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #588 on: December 22, 2022, 10:11:32 PM »

У формиран патос сам уградио канџасте столарске матице М3mm.
Додатно сам их улепио петоминутном епокси смолом помешаном са аеросилом да бих повећао чврстоћу и сигурност споја.














Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #589 on: December 26, 2022, 10:10:07 PM »

Наставио сам са припремама за састављање трупа.

Прво сам потребне делове, за наредну фазу, још мало припремио.









Потом сам патос и део доњег уздужника премазао епокси смолом разређеном ацетоном.












Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #590 on: December 27, 2022, 10:08:11 PM »

Још мало сам морао да проширим отворе за вођице бајонета.



После тога сам цев за центрирање вођица (комад старог поломљеног бајонета) намазао одвајачем да се случајно не би залепила у току лепљења.





Лепљење је могло да отпочне. Пре тога сам мало сам анализирао ситуацију и донео одлуку да је боље да спајање радим у две фазе.
Лепљење сам поново, из познатих разлога, радио епокси смолом помешаном са аеросилом.









Нормално, све ово је морало бити добро стегнуто до сушења смоле.








Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #591 on: December 28, 2022, 10:05:30 PM »

Наставио сам са радовима.
Да бих могао да наставим са састављања предњег дела трупа, прво сам морао да средим горњаку истог.

















Када сам завршио ово, још мало сам проанализирао тренутно стање. Дошао сам до закључка да ће ми бити лакше да преостали посао ипак урадим из два пута, значи укупно три фазе.
















Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #592 on: December 30, 2022, 10:06:50 PM »

Данас сам се баш нарадио.









Направио сам руску салату за Нову годину.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #593 on: January 12, 2023, 10:06:44 PM »

Дошло је време да наставим са поправком.

На реду је било лепљење горње оплате и патоса трупа.
Прво што сам урадио је да сам добро очистио оплату и труп у зони лепљења.
Прво сам крпом и алкохолом уклонио масноћу од горива, а онда брусним папиром скинуо вишак фарбе.

Радио сам на већ устаљен и проверен начин, епокси смола и аеросил.





Прво сам залепио горњу оплату и то са разлогом.





Са унутрашње стране сам урадио неколико „закрпа“ стакленом тканином, док је било приступачно.







На крају сам залепио и патос трупа.





Све ово је добро учвршћено стегама и штипаљкама и стајаће овако до коначног сушења смоле.





Овим је најтежи, најкомпликованији (да не кажем неку вулгарну реч) део посла око поправке завршен.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #594 on: January 14, 2023, 10:45:45 PM »

Данас сам, на кратко, истрчао на терасу да мало „опеглам“ труп.
Ипак је било хладније него што сам мислио па сам урадио мање него што сам планирао и побегао назад у собу.













У соби сам наставио са мало „чистијим“ радовима. Почео сам да љуштим стару фарбу са трупа. Сада је идеална прилика да скинем сав вишак фарбе и гита са трупа који су се нагомилали приликом предходних поправки.







Започео сам и са гитовањем.










Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #595 on: January 15, 2023, 11:09:11 PM »

Данашње Сунце ме је измамило на терасу, мада баш и ниј било топло.
Поново сам пребрусио предњи, доњи део трупа.









Пошто сам поправљану зону очистио од прашине ...



... ушао сам у собу и наставио брушење, али са мањим захватом.









Данашње радове сам сам завршио делимичним гитовањем поправљане зоне.






Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #596 on: May 04, 2023, 10:39:25 PM »

Данас сам мало скренуо на споредан колосек.

Узео сам да поправљам „BG Košavu“.
На тапету је био предњи доњи део трупа испред стајног трапа.









Овај део је често страдао, како приликом падова модела тако и при грубљим слетањима, па сам приликом једне од поправки одлучио да направ калуп за њега и да га , уместо од балзе, правим од композита. За ово је потребно мого мање времена.

Да се мало подсетимо.
http://rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg121846.html#msg121846


Пошто сам имао алат, ред је био и да га испробам.

Прво сам га премазао одвајачем на силиконској бази. За наношење одвајача сам користио памучну крпицу. По сушењу одвајача, исполирао сам га истом крпицом. Ово сам урадио два пута.

]



Следећи корак је био да преко одвајача нанесем слој дво компонентне акрилне боје (нисам имао желкот).



Наставио сам са формирањем композитног одливка. Користио сам епокси смолу  и стаклена платна од 50 gr/m2 и 163 gr/m2. Преко оштрих ивица сам прво нанео четири слоја платна од 50 gr/m2, а преко равних и благо закривљених површи сам нанео по два слоја платна од 163 gr/m2.









После једног дана сушења, урађени део сам врло лако извадио из калупа.





Одстранио сам вишак материјала и поравнао  ивице.









Део је спреман за уградњу на модел и сада чека неку нову хаварију или прављење новог модела.

У сваком случају сада ћу имати далеко мање посла него да га правим од балзе.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg55457.html#msg55457

Онда сам направи један одливак и сад се указала прилика да га употребим.
За почетак је било потребно да га прецизно упасујем на своје место.

 







Кад сам ово завршио, на неколико места, по ивици, сам додао танке летвице од балзе да бих повећао контактну површину лепљења.







И на крају сам део залепио за труп епокси смолом згуснутом аеросилом.





На неколико мест, углавном по ћошковима, сам тачкасто супер лепком додатно учврстио део да се не помера док се смола не осуши.






Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #597 on: May 21, 2023, 10:30:58 PM »

Да бих мало разбио монотонију, дана сам поправљао „BG Košavu“.

Пребрусио сам и прегитовао предњи део трупа.
Труп сам пребрусио папиром за брушење, прво градациом 100 па онда градациом 320.
Гитовао сам полиестерским гитом.






















Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #598 on: May 22, 2023, 10:33:40 PM »

Данас сам пребрусио предњи део трупа, на суво па на мокро.
Биће овде још гитовања и брушења.














Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: Пројекат М 1022
« Reply #599 on: June 01, 2023, 10:19:21 PM »

Наставио сам са поправком “BG Košave“.

Данас сам радио са епокси смолом и стакленим платном.
Прво сам ојачао предњи део трупа за који се везује носач мотора, ово је тек први корак.
Угаоно јачање се састоји од два слоја стакленог платна 163gr/m2 и уметка од балзе троугластог профила који трба да обезбеди добро приањање композита за шпер плочу.













Следећа ствар коју сам урадио је било лепљење поломљених и одваљених уздужника иза крила.





И на крају сам спој између трупа и доњег дела трупа покрио стакленим платном од 50gr/m2. Због  вибрација мотора овде може да се јави пукотина, пре свега у фарби, која није опасна по летење, али угрожава изглед модела.