Author Topic: Piper super cub  (Read 16992 times)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Piper super cub
« on: December 04, 2011, 11:24:03 PM »
Da se pohvalim jos jednim projektom i jos jednom pticom u jatu, naime nakon nekoliko kombinacija ovaj sjajan model je zavrsio u mojim rukama u ne bas dobrom stanju ali prezivece. Imao je susret sa majcicom zemljicom i prilicno je razvaljen ali nista nepopravljivo. Kaze nas drugar Pedja '' Ma nije nista strasno malo se odvalila uska i nosac motora da se vrati na mesto'' haaaaaaaaa, trebace naravno malo vise od dva super lepka sto se i vidi sa slika, Ovo je avion koji je POSEIDON prodao pre godinu ili dve i sa kojim se lepo naleteo a bogami i naplivao....  :sljus svi se secate akcije spasavanja aviona iz Save, sreca imali su camac u blizini  (res) . Dragance druze nista ne brini avion je ponovo u Beogradskom ataru i uveliko se sprema za veliki 'comeback'. Zahvaljujuci mom drugaru Marku radovi na ovom feniksu su zapoceli maltene istog dana kad je avion i stigao do mene, da pokusamo da ga vinemo u nebo jos ove godine a videcemo hoce li nam to poci za rukom. Sve kriticne tacke na avionu su polomljene sto znaci odvaljen kompletan nosac motora sa pozarnim zidom, sperka koja drzi krilo iznad kabine je potpuno odvaljena, delovi krila kroz koje prolaze srafovi koji ga fiksiraju za trup su takodje polomljeni tako da je najbitnije trenutno da se sve vrati geometrijski ispravno i na svoje mesto. Srecom kapotaz nema nikakvo ostecenje jdeino cu soferku morati ponovo da pravim. Sve ce se ojacati epoksi smolom i staklenom tkaninom i presvuci dobar deo trupa novim monkotom. Motor koji pokrece ovu grdosiju je Turnigy TR 5055 600 sa 14x7 elisom i letece sa 5s 4000 i 5000 baterijama.
Imam jako malo vremena da se osim porodici posvetim bilo cemu ali se nadam da cemo uspeti u kratkom roku da nesto uradimo od ovog aviona, za sada je i projekat preuredjivanja velike cesne ostavljen po strani ali za nju i ne zurim bice do proleca sigurno.

Pozdrav svima


Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Piper super cub
« Reply #1 on: December 05, 2011, 12:48:05 AM »
uh, imaces dosta posla. ovde imas slike kako je taj avion nekada izgledao.
sam model prelepo leti. kada se spuste flapsovi mozes brze ici nego sto on leti.

po meni najslabija tacka na modelu je onaj vertikalni sper (koji fali na slikama) u
koji se napred kaci krilo. taj sper je neki truli dvoslojni i trebalo bi staviti neki malo jaci.
Pored toga, valjalo bi staviti i nesto da ga "podupire" pod nekim uglom (fabricki toga nema)
a najbolje je da vidis kako taj "kosnik" izgleda mozes videti kod Mise 2002 u postu o njegovom Cub-u

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Piper super cub
« Reply #2 on: December 05, 2011, 01:18:34 PM »
O imenjače neka je srećan rad. Sećam se tog cubu. Ne sumnjam da ćeš ga zajedno sa Marko lepo srediti a ako treba pomoć u presvlačenju monokotom, tu sam. Samo mi pravite zazubice, sada se i meni pravi neki model. Ajde sredi ga, pa da se dogovaramo o ceni :)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: Piper super cub
« Reply #3 on: December 05, 2011, 07:38:12 PM »
uh, imaces dosta posla. ovde imas slike kako je taj avion nekada izgledao.
sam model prelepo leti. kada se spuste flapsovi mozes brze ici nego sto on leti.

po meni najslabija tacka na modelu je onaj vertikalni sper (koji fali na slikama) u
koji se napred kaci krilo. taj sper je neki truli dvoslojni i trebalo bi staviti neki malo jaci.
Pored toga, valjalo bi staviti i nesto da ga "podupire" pod nekim uglom (fabricki toga nema)
a najbolje je da vidis kako taj "kosnik" izgleda mozes videti kod Mise 2002 u postu o njegovom Cub-u



Da svestan sam da na taj deo treba obratiti posebnu paznju , po meni je to i njegov najvazniji deo jer nosi jako veliki teret prilikom letenja i celo krilo samo od njega zavisi, imali smo u planu da napravimo jos jedan takav koji bi isao sa unutrasnje strane ka nosu a izmedju dva spera epoksid i tkanina kao u sendvicu, stavicemo i bukovu letvicu kao kosnik ka nosu modela. Verovatno ce sve ove prepravke i nadogradnje otezati model i ne bih da preteram da jos moram da dodajem teret na rep.
Pozdrav Ivan
« Last Edit: December 05, 2011, 07:43:07 PM by ivanmagd »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: Piper super cub
« Reply #4 on: December 05, 2011, 10:18:47 PM »
Da pređem odma na stvar tj savet uz dobronamernu kritiku!
Malo si požurio sa "zatvaranjem", zapravo, krenuo si od kraja, da ne kažem, naopačke. Ako ga sad zatvoriš, teško da ćeš uspeti da postaviš upornike u osu tj na pravo mesto, a da ne pričam o centriranju krila...
Ako hoćeš mene da poslušaš, kreni od kraja zadnjeg prozora, ka vatrenom zidu. Za reper uzmi centralnu liniju kroz vertikalac tj ruder i "sa kanapče" pozicioniraj levi i desni položaj bočnih strana na prelazu kokpita i "krova". Te dve tačke treba da rastereti kosnik o kome ti je Miša pričao. Kako vidim, kod ovog modela je to najkritičnija tačka, jer nemaš zadnji rasteretnik u konstrukciji, a kako vidim nije ga ni bilo. Dodavanje tog "sendviča" od špera i epoksija između, samo bi napravilo još gore - ne samo da ne bi rasteretio te tačke, već bi povećao uticaj vibracije motora na njih, da ne pominjem "drhteća krila"! Srećom kod elektro, vibracije se mogu svesti na zanemarljivo!...
Kratko, taj kosnik ne služi da "podboči" krila da ne padnu, već da ih "zakači" da ne odlete i bokovi da se ne uvrnu i ...
Ja toliko, a ti radi kako hoćeš. U svakom slučaju, želim ti što skoriji let.
#FFCC00

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: Piper super cub
« Reply #5 on: December 06, 2011, 09:38:11 AM »
Evo i ja malo da se ukljucim.

Krenuli smo od kraja zato sto smo na tom mestu imali za sta da se 'uhvatimo' jer je ostatak konstrukcije prema kabini smrskan,
neki delovi na mestima gde je pukotina su nedostajali i nikako nismo mogli da pronadjemo pravac i visinu. Sada kada je prednji deo vracen
nos je dobio oblik i centriran je bas kako treba (u odnosu na vertikalu i horizontalu repa i trupa) i ostatak prema kabini sad 'nalazi' svoje mesto.

Nosac krila jos nismo definitivno odlucili kako cemo fiksirati. Ideja je bila da iskopiramo ceo ram i tu kopiju pricvrstimo na deo prema
vetrobranskom staklu i na to  pruzimo dve letvice od nosaca do vatrenog zida preko rama vetrobrana i dve letvice koje ce da podupru sa
donje strane nazad do rama koji nosi nosac krila(trougao). Drugu stranu nosaca cemo ojacati platnom i uzduznim i poprecnim letvicama ispod
tako da ne ulaze u liniju donjake krila.Ovo je samo ideja jos nismo razradili celu stvar i svaka pomoc je dobrodosla.

pozdrav
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline POSEIDON

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 395
Re: Piper super cub
« Reply #6 on: December 06, 2011, 11:07:51 AM »
Pa ja vidim poznat mi ovaj aviomehanicar:))) posle mojih dogodovstina,mogu da kazem da je ova piper neunistiv


Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Piper super cub
« Reply #7 on: December 06, 2011, 11:19:32 AM »
Pa ja vidim poznat mi ovaj aviomehanicar:))) posle mojih dogodovstina,mogu da kazem da je ova piper neunistiv

Kamerman ti je apsolutna legenda! Jedini put kada mu je avion pobegao iz kadra je pred pad. (photograf)
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: Piper super cub
« Reply #8 on: December 06, 2011, 11:22:42 AM »
E ovo se zove multi hobi (kao multitasking u Windowsu). Em leti, em pliva pa još i roni  :big smile a bilo je tu i veslanja.
Mala šala, bez ljutnje.

Offline POSEIDON

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 395
Re: Piper super cub
« Reply #9 on: December 06, 2011, 06:52:11 PM »
HEHEHEE....kamerman je bila moja lepša polovina (<--)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: Piper super cub
« Reply #10 on: December 06, 2011, 08:03:08 PM »
Dragance aviomehanicar je zajebaT lik skroz, znas ga!  0e
Miso nema ljutnje naravno i trebaju mi kritike i komentari onoga sto pousavamo, ceo nosac motora je imao svoje leziste u balzi na trupu pa nismo morali da odredjujemo bilo koji parametar samo da se postaramo da sve vratimo gde je nekad bilo. Sad kad je sve na svom mestu moramo samo da ojacamo sve preko toga. Ako pronadjem vremena radicu veceras malo na njemu pa slikam napredak.
« Last Edit: December 06, 2011, 08:05:54 PM by ivanmagd »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: Piper super cub
« Reply #11 on: December 06, 2011, 09:11:46 PM »
Pa da, sad je jasna "eksplozija" prednjeg dela - raskvasio se lepak! :sljus
Šalu na stranu, ali ima tu i istine. Da nije tako, smrskao bi se mnogo više. Šteta, lep aviončić bio, a verujem da će i biti ponovo. Kažu da obično bude još bolji!

Bukove letvice jesu jake, ali su i teške i po meni nepotrebne za rešavanje ovog problema. Dve lajsne od običnog špera debljine 3-4 mmm užljebljene i ulepljene pod uglom od 900 u odnosu jedna na drugu i po celoj dužini, daju neverovatnu čvrstinu i daleko su lakše od bukovih letvica... Izmeri rastojanje bočnih strana i dužinu po kosini kokpita, od poda do spoja sa "krovom" kabine, može se desiti da mi je ostala neka strana viška od ovih modela, pa još ako se poklopi merka...  Ovako gledano, ima šanse za to.
#FFCC00

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Piper super cub
« Reply #12 on: December 06, 2011, 10:24:04 PM »
uh, imaces dosta posla. ovde imas slike kako je taj avion nekada izgledao.
sam model prelepo leti. kada se spuste flapsovi mozes brze ici nego sto on leti.


tek sada sam video da ti nisam stavio link. evo kako je taj model izgledao kada je bio mlad i beo.
http://rcfly4um.org/index.php?topic=4117.0

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: Piper super cub
« Reply #13 on: December 07, 2011, 12:27:24 AM »
uh, imaces dosta posla. ovde imas slike kako je taj avion nekada izgledao.
sam model prelepo leti. kada se spuste flapsovi mozes brze ici nego sto on leti.


tek sada sam video da ti nisam stavio link. evo kako je taj model izgledao kada je bio mlad i beo.
http://rcfly4um.org/index.php?topic=4117.0

Pregledao sam sve topike u kojima se spominje ovaj Cub i jako mi se svidja uredjena unutrasnjost, mozda cu i ja uraditi nesto slicno a mozda cu je samo ofarbati.

Evo sta sam uradio veceras i nadam se da ce sve ispasti kako treba, ipak sam pravio sendvic sa tkaninom izmedju zaliven epoksodim,  usput sam zalio skoro sve spojeve unutar trupa. Jos uvek izgleda neuredno nadam se ne jos dugo.

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 817
Re: Piper super cub
« Reply #14 on: December 11, 2011, 01:26:36 AM »
Evo sta se dogadjalo zadnjih nekoliko dana, odlucili smo da ceo trup presvucemo novim monokotom i to belim naravno ali posto smo imali samo teget model ce biti teget  :sljus . Hteli smo samo da probamo kako ide to sa monokotom kad se radi ceo model pa smo odlucili da uradimo do kraja jer je bas krenulo lepo...
imamo dva problema vezano za monokot, prvi je ako markova zena vidi ove slike morace da pegla i kod kuce a drugi je ako moja zena vidi moracu da objasnjavam kako monokot nikako ne moze da osteti novu peglu...( a i ja cu verovatno morati da peglam). Salu na stranu stvarno smo se iznenadili kako se sa monokotom (ovo sto smo mi koristili je Oracover) lako radi kad pogodis odgovarajucu temperaturu, sto se drvenarije trupa  tice sve je zavrseno ostaju jos krila. Posto nam se monokot zalepio na dva prozora verovatno cemo morati da pravimo nove pa me interesuje zna li neko gde mogu da kupim providnu plastiku, neko je spominjao da je to kupovao u ravnim tablama za neke kapotaze koje je pravio ali ne mogu da pronadjem topik o tome. Ta plastika ce mi trebati i za Cesnu pa ako neko zna bio bi zahvalan za neku informaciju.

Jos jedan problem koji  se javio je izgled kapotaza, posto sam avion dobio u delovim nisam ni obratio paznju na oblik i dimenzije kapotaza. Sad nesto kad vratim film taj kapotaz je bio za dva broja veci i dok je bio kod Draganceta ali mi to tada nije toliko smetalo kao sad.

Pitanje za Misu: Dali je i na tvom Super Cub-u ovakav kapotaz ili je ovaj od nekog drugog aviona? Mada iz tvojih slika bi rekao da su slicni ali ne mogu bas da tvrdim jer se ne vidi lepo. Ovaj kapotaz je interesantan jer ima otvor sa donje strane za lako menjanje baterije, ali bas izgleda ruzno. Sta mislis dali uopste da se upustam u nabavku ili pravljenje novog, lepseg i boljeg? Mada bi pre kupio nov.

Pozdrav svima.