Danas je bio dvadeset i deveti dan rada na avionu i, mnogo smo radili. Što je još lepše, radovi su bil raznoliki i zbog toga, krajnje zanimljivi.
Pre presvlačenja leve strane trupa bilo je neophodno da izbušimo otvor za žičicu koja će aktivirati prekidač. Za tu smo priliku ubacili prekidač na mesto gde treba da se monitra i obeležili mesto gde će biti otvor, a zatim probušil trup.
Evo kako izgleda prekidač kada je montiran u trupu. Prekidač smo morali malo da suzimo turpijicom u zoni gde na njega dolazi viljuškica - vidi se na slikama ispod. Na mestu prodora šipkice kroz trup obavezno uvek stavljamo biksnu sa papuče servoa. Ova je biksna idealna jer čuva trup da ga šipkica vremenom ne razloka. Nju ćemo zalepiti tek nakon presvlačenja trupa, koristeći PASCO FIX, naravno. Šipkica za uključivanje i isključivanje prekidača savijenog je vrška pod uglom od 90 stepeni i ima radlovan završetak pa će lepo pristajati prstima prilikom uključivanja i isključivanja prekidača, a, ujedno, može da glumi pitocev. Evo kako sve to zajedno izgleda:
Pošto je došlo vreme da se uskoro ugrađuju servoi u krila, prihvatili smo se ugradnje dugačkih kablova. Za tu priliku smo otvorili servo i odlemili njegov fabrički kabl, a na njegovo mesto zalemili upredeni i za nijansu deblji kabl. Evo kako izgleda otvoren Spektrumov servo. Ovaj servo je i u broju nuteva i po rasporedu kablova napravljen prema JR strandardu, zato i volimo Spektrum, jer smo Bole i ja stari JR-ovci. S leva na desno su sledeći kablovi: minus (braon), plus (crvena), signal (narabdžasta). Na slici se vidi slovce "s" na desnoj strani štampane pločice što sugeriše gde se nalazi signalni vod, kako majstor koji lemi kablove u fabrici ne bi pogrešio. Mi ćemo ove kablove zameniti Hitec kablovima koji imaju isti raspored, ali druge boje i oni će s leva na desno stajati u sledećem nizu: minus (crna), plus (crvena) i signal (bela). Kada se ovaj raspored poštuje, lemljenje kablova u servo je vrlo jednostavan postupak... Jedina malo veća nevolja bio je beli silikon koji su u fabrici zalepili preko lemova kako bi kontakte zaštitili od kondenza i vlage. Naime, ovi servoi imaju oznaku S6170, što znači da su SURFACE aplikacija, ali to suštinski ne menja njihovu svrhu... Jedino što su zadihtovani O-ringovima i silikonom. Kada je premaz bio skinut, lemljenje je bilo lagan zadatak.
Evo kako su servoi izgledali pre intervencije - njihove fabričke kablove iskoristićemo za produžne kablove koji će biti postavljeni u prijemnik i viriti iz trupa:
A, evo kako izgleda komplet produženih kablova i produžnih kablova napravljenih od starih kablova servoa.
Da bismo napravili sve ove kablove koristili smo konektore kupljene u Hobby Kingu i krimpericu koja je zlata vredna:
Kada smo se dovoljno izigrali elektronikom, trebalo je otpočeti presvlačenje leve strane trupa. Namera nam je bila da na hrbatu spoj bude sučeljni, što smo i uspeli da izvedemo:
Ostatak dana smo peglali levu stranu trupa i opsecali viškove. Posle nekih tri sata, trup je bio sasvim opeglan u beli monokot. Ostaje da se postave elementi šare. Prvi element koji ćemo postaviti biće siva folija na hrbatu... Tome se mnogo radujemo jer će avion početi da liči na onaj famozni Kwik Fly iz Graupnerovog kataloga.
Probali smo kako krilo pristaje na trup i bili smo veoma zadovoljni. Zatim smo trup ostavili na stranu i uzeli krilo u ruke - trebalo je otvoriti na lepo presvučenom krilu otvore za ugradnju servoa - drugim rečima, trebalo je probušiti sasvim ispravnu oplatu na krilu
Na mesto ovih otvora dolaze poklopčići sa montiranim servo motorima.
Kada smo pogledali na časovnik, bilo je oko ponoći i obustavili smo radove do daljnjeg. Danas smo se sastali oko 15h i radili do ponoći, uz jednosatnu pauzu za ručak. Dakle, imali smo veoma kreatovan i zanimljiv modelarski dan. Jedva čekamo nastavak radova.