Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 74924 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #105 on: March 22, 2018, 03:11:45 AM »
Hvala Joja za podršku, znači nam mnogo! Pravo je uživanje kada se čovek svojim odlukama i postupcima uspešno vrati u događaje i aktivnosti koje je nekada radio i zbog kojih je bio srećan. Mi ova druženja i sklapanje modela vidimo kao blagoslov - pored sve trke za novcem, posla i drugih svakodnevnih gluposti, ipak smo našli vremena za ovaj prelepi hobi...

Što se kauča tiče, čitav smo život tako presvlačili modele. Dva su razloga: prvi jer je mnogo udobnije, a drugi jer je jedino kauč dovoljno mekan da nam se balza ne ošteti na nekakav ćošak od stola ili nekakav špon kakav se obavezno nađe na radnom stolu. Opet, ovaj je posao mnogo lakše raditi u paru.

Setih se da sam ostao juče dužan nekoliko slika... Bilo je kasno kada sam pisao članak, kao što je i sada kasno, pa sam morao da odem na spavanje, ali evo nadoknade:

Terminezone smo navlačili "preko polovine". Dvoumili smo se da li da ih presvlačimo zasebno - iz jednog komada monokota, pre presvlačenja krila, ali smo odustali od toga jer bi se spoj folije video na gornjaci i donjaci. Ovako je estetski mnogo lepši avion, jer se spoj nalazi u horizontalnoj ravni simetrije krila. Evo nekoliko slika napravljenih prilikom presvlačenja terminezona:




A, evo i kako je ispao spoj svih preklopa u uglu otvora za elerone na krilu. Ispod je malena zakrpa koju smo prvo prepeglali, pa se preko ukršta folija sa gornjake i donjake:


« Last Edit: April 17, 2018, 05:04:14 PM by SABURO »

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1497
  • teramo ga jako
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #106 on: March 24, 2018, 12:30:15 AM »
fino odradjeno presvlacenje zadnjeg dela krila (terminezon),verujem da ste se malo namucili oko razvlacenja i grejanja folije sa tom malom peglicom ,to sto kazete da je zakrpa koliko ja znam to se tako radi stim sto nije to zakrpa vec umetak al nema veze
savet za drugi put oko terminezona i slicnim oblicima
koristite industruski fen ,jedan greje drugi razvlaci ,i brze i lepse se zatdgne folija

samo napred i bice to divna ptica na nebu kada poleti

vedro

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #107 on: March 24, 2018, 04:39:00 AM »
Danas, dvadeset osmog radnog dana, uradili smo kompletne repove. Bilo je pravo uživanje raditi sa našom omiljenom peglom, bez koje je nemoguće uraditi ovaj posao kako valja - ona prosto sama radi. Prelepa i moćna mala zverka. Našu peglu imamo već dvadeset pet godina i ni za šta na svetu je ne bismo menjali (čak za nju kupujemo i nova grejna tela jer nam se teflon nekoliko puta izlizao od upotrebe). Probao sam do sada stotinu pegli, ali samo je jedna Top Flite peglica. Imam čak i jednu Turnigy peglu - novu u kutiji, poverovao sam da Kineska roba možda valja... Ali, avaj! Rado ću je prodati, ako neko hoće da je kupi...

Ispod pegle kojom radimo sve moguće gužvice nestaju kao rukom odnesene. Evo je na delu:



Presvlačenje repova bilo je pesma. Peglicom smo uspeli da napravimo savršene uglove sa pridignutim radijusima tako da će zaptivanje spoja biti potpuno. Folija trupa biće samo prosečena za debljinu stabilizatora i navučena kao čarapa, a potom prepeglana. Evo jedne slike dok Bole presvlači horizontalac:


A, evo i slike presvučenih repova. Na njima nema nijedne gužvice, kao da su umočeni u plastiku. Istina, Monokote folija je malko debela u odnosu na EconoKote ili UltraCoat. Otprilike je u rangu Oracover folije. Stoga treba raditi na malo većim temperaturama kada se prepeglavaju spojevi i preklopi, ali ne suviše velikim jer peglica časkom progori foliju:


Obratiti pažnju na prepuste koji sa horizontalnog i vertikalnog stabilizatora prelaze na trup. Kada se bude prepeglala bočna strana trupa, svi ti preklopi obezbediće besprekorno zaptivanje na koje smo ponosni.

Sledi presvlačćenje trupa belom bojom, a potom i svih komandi, da bismo, najzad, pristupili finalnom postupku - presvlačenju šare. Tome se mnogo radujemo.

« Last Edit: April 17, 2018, 05:03:59 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #108 on: March 25, 2018, 03:27:45 AM »
Danas smo radili od 19 do 00h i za sve to vreme uradili smo samo jednu polovinu trupa. Ovo je stoga što je ovaj komad prilično zahtevan za presvlačenje...

Prvo smo napravili šablon od papira na osnovu koga smo isekli foliju pogodnu za peglanje. Folija je na sebi morala da ima prosek za horizontalni stabilizator, pri čemu je taj prorez trebalo iseći uže od debljine horizontalca, kako bi se ostvario preklop. Imali smo samo jedan pokušaj da nam ova akcija uspe (jer smo kupili taman onoliko folije koliko nam je dovoljno)... I, uspela je besprekorno!

 :jaki:

Evo kako izgleda preklop folije između horizontalca i trupa aviona:


Kada smo uspešno postavili stranicu, nastavili smo sa peglanjem trupa. Bole na slici ispod trlja uporno trup peglom, a sati prolaze kao minuti. Na gramofonu se slušaju ploče (Azra, uglavnom) i akcija se nastavlja:


Potom smo precizno isekli višak folije kako bismo dobili preklop između vertikalca i trupa i kako bismo dovršili peglanje hrbata i karmana oko oba stabilizatora.

Najviše muke bilo je prilikom upeglavanja ruba kabine. Ovo je bio mukotrpan posao jer smo se pomerali centimetar u minutu. Ipak, kabina je, na kraju, odlično uokvirena folijom. Namera nam je da dva boka trupa spojimo na hrbatu po uzdužnoj osi aviona, kako bismo izbegli preklop koji bi se video ispod sive boje. Zato ćemo sutra prepeglati i drugu stranu trupa, a dve folije sučeljno spojiti - ili barem tako želimo da izvedemo, što je veoma zahtevan i težak zadatak, naročito kada dođe red na opsecanje. Evo kako izgleda trup sa "obrubljenom" kabinom:


Evo i detalja na kome se vidi na koji smo način spojili monokot na završetku trupa. Pre svega, na mestu preseka horizontalnog i vertikalnog stabilizatora, bili smo upeglali jedan umetak, da bismo preko njega upeglali i preklopili foliju na gornjaku i donjaku horizontalca i na levu i desnu stranu vertikalca:


A, evo i detalja na kome se vidi spoj i preklop na foliji između repova i trupa. Spoj koji se na kraju dobija prilikom ovakvog načina presvlačenja aviona ima nekoliko prednosti u odnosu na spoj koji se dobija prilikom naknadnog lepljenja već presvučenih repova. Ova metoda jeste mukotrpna, ali za rezultat ima trup aviona koji je potpuno vakuumiran u monokot. Da smo se odlučili da prvo presvučemo repove, pa da ih naknadno ulepimo u trup, na spoju između repova i trupa videla bi se linija lepljenja i nešto epoxy smole bi sigurno iscurelo. Ovo što smo ovde uradili, za nas izgleda savršeno. Ujedno, mnogo je bolje zaštićeno od ricinusovog ulja i potencijalnog truljenja.


Polovina trupa je sada presvučena u belu boju, a sutra ćemo, nadamo se, presvući i drugu polovinu. Đavo nam nije dao mira pa smo, po hiljaditi put, na model stavili motor i spiner, ne bismo li videli kako avion izgleda. Samo mogu konstatovati da izgleda prelepo. Jedva čekam  (<--)



Na mestu gde se prekida bela boja (na slikama iznad), biće napravljen sutra sučeljni spoj i time je trup spreman za presvlačenje šare, isto kao što je krilo već spremno...
« Last Edit: April 17, 2018, 05:01:04 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #109 on: March 26, 2018, 01:38:21 AM »
Danas je bio dvadeset i deveti dan rada na avionu i, mnogo smo radili. Što je još lepše, radovi su bil raznoliki i zbog toga, krajnje zanimljivi.

Pre presvlačenja leve strane trupa bilo je neophodno da izbušimo otvor za žičicu koja će aktivirati prekidač. Za tu smo priliku ubacili prekidač na mesto gde treba da se monitra i obeležili mesto gde će biti otvor, a zatim probušil trup.

Evo kako izgleda prekidač kada je montiran u trupu. Prekidač smo morali malo da suzimo turpijicom u zoni gde na njega dolazi viljuškica - vidi se na slikama ispod. Na mestu prodora šipkice kroz trup obavezno uvek stavljamo biksnu sa papuče servoa. Ova je biksna idealna jer čuva trup da ga šipkica vremenom ne razloka. Nju ćemo zalepiti tek nakon presvlačenja trupa, koristeći PASCO FIX, naravno. Šipkica za uključivanje i isključivanje prekidača savijenog je vrška pod uglom od 90 stepeni i ima radlovan završetak pa će lepo pristajati prstima prilikom uključivanja i isključivanja prekidača, a, ujedno, može da glumi pitocev. Evo kako sve to zajedno izgleda:





Pošto je došlo vreme da se uskoro ugrađuju servoi u krila, prihvatili smo se ugradnje dugačkih kablova. Za tu priliku smo otvorili servo i odlemili njegov fabrički kabl, a na njegovo mesto zalemili upredeni i za nijansu deblji kabl. Evo kako izgleda otvoren Spektrumov servo. Ovaj servo je i u broju nuteva i po rasporedu kablova napravljen prema JR strandardu, zato i volimo Spektrum, jer smo Bole i ja stari JR-ovci. S leva na desno su sledeći kablovi: minus (braon), plus (crvena), signal (narabdžasta). Na slici se vidi slovce "s" na desnoj strani štampane pločice što sugeriše gde se nalazi signalni vod, kako majstor koji lemi kablove u fabrici ne bi pogrešio. Mi ćemo ove kablove zameniti Hitec kablovima koji imaju isti raspored, ali druge boje i oni će s leva na desno stajati u sledećem nizu: minus (crna), plus (crvena) i signal (bela). Kada se ovaj raspored poštuje, lemljenje kablova u servo je vrlo jednostavan postupak... Jedina malo veća nevolja bio je beli silikon koji su u fabrici zalepili preko lemova kako bi kontakte zaštitili od kondenza i vlage. Naime, ovi servoi imaju oznaku S6170, što znači da su SURFACE aplikacija, ali to suštinski ne menja njihovu svrhu... Jedino što su zadihtovani O-ringovima i silikonom. Kada je premaz bio skinut, lemljenje je bilo lagan zadatak.


Evo kako su servoi izgledali pre intervencije - njihove fabričke kablove iskoristićemo za produžne kablove koji će biti postavljeni u prijemnik i viriti iz trupa:


A, evo kako izgleda komplet produženih kablova i produžnih kablova napravljenih od starih kablova servoa.


Da bismo napravili sve ove kablove koristili smo konektore kupljene u Hobby Kingu i krimpericu koja je zlata vredna:



Kada smo se dovoljno izigrali elektronikom, trebalo je otpočeti presvlačenje leve strane trupa. Namera nam je bila da na hrbatu spoj bude sučeljni, što smo i uspeli da izvedemo:



Ostatak dana smo peglali levu stranu trupa i opsecali viškove. Posle nekih tri sata, trup je bio sasvim opeglan u beli monokot. Ostaje da se postave elementi šare. Prvi element koji ćemo postaviti biće siva folija na hrbatu... Tome se mnogo radujemo jer će avion početi da liči na onaj famozni Kwik Fly iz Graupnerovog kataloga.


Probali smo kako krilo pristaje na trup i bili smo veoma zadovoljni. Zatim smo trup ostavili na stranu i uzeli krilo u ruke - trebalo je otvoriti na lepo presvučenom krilu otvore za ugradnju servoa - drugim rečima, trebalo je probušiti sasvim ispravnu oplatu na krilu  :_D



Na mesto ovih otvora dolaze poklopčići sa montiranim servo motorima.

Kada smo pogledali na časovnik, bilo je oko ponoći i obustavili smo radove do daljnjeg. Danas smo se sastali oko 15h i radili do ponoći, uz jednosatnu pauzu za ručak. Dakle, imali smo veoma kreatovan i zanimljiv modelarski dan. Jedva čekamo nastavak radova.
« Last Edit: April 16, 2018, 10:25:59 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #110 on: March 29, 2018, 02:31:18 AM »
Večeras, tridesetog radnog dana, Bole i ja smo sa uživanjem opeglali elerone. Sasvim lep zadatak za jedno večernje druženje.

Ali, pre toga!

Bio sam na sajmu automobila i video štand na kome se prodaje PASCO FIX i, naravno, kupio jedan lep komplet. Usput, novitet je što su dobili veoma tanak pisak za lepak, promera 0.5mm. Ovo je značajan dodatak za ovaj lepak koji ima izuzetno mali površinski napon i kvasi kao lud. Evo kako izgleda komplet PASCA... (U kesici se vide i dva piska.)


Presvlačenje elerona bilo je rutinska radnja i zbog toga smo se sasvim prepustili i uživali bez preterane tenzije. Amerikanci ovaj tip elerona zovu BARN DOOR AILERONS... Prvo smo isekli komade folije koji na sebi imaju pravougaoni otvor kroz koji smo proturili horn:


Peglanje površina završava se podvijanjem na rubovima - trudili smo se da svi rubovi budu izvedeni sa lepim preklopom, kako se folija ne bi odlepila i kako ricinusovo ulje iz goriva ne bi uspelo da prodre do drveta i na taj način uništi konstrukciju. Istina, eleroni su daleko od auspuha, ali se trudimo da budemo dosledni u svom radu pa su i oni dobili isti tretman. Evo slika preklopa:


Kompletna izlazna ivica krila završena je preklopom koji se previja sa donjake u dužini od 10mm, a potom je gornjaka presvučena preko tog preklopa, a do izlazne ivice. Ovo je sprovedeno i na krilu i na eleronu.


Horn koji nam je bio obezbeđen u kompletu laserom isečenih delova, apsolutno nije odgovarao funkciji, pa smo kompletnu geometriju horna morali da promenimo. Na jednom od prethodnih postova na slici se može videti sasvim drugačiji horn. Bio je udaljen 19mm od ose rotacije, što je bilo nedopustivo. Isekli smo ga pod uglom, dodali mu produžetak i sve spakovali u sendvič od aviošpera debljine 1mm sa svake strane. Koristili smo epoxy za lepljenje i potom sve premazali epoxy smolom. Malo smo preterali, ali ovo je sada moćan komad, te se ne plašimo da će nas izdati.

Eto, u kompletu koji smo kupili ima nekoliko grešaka koje smo morali da ispravljamo. Ipak je kit mnogo sigurnije kupiti... Istina, u današnje vreme vintage kit za KWIK FLY pojavi se ponekad na E-bay-u, ali ne može se naći za cenu manju od 500 evra.


Kada smo shvatili da postoji problem, prihvatil smo se opsežnog istraživanja u vezi sa ovom problematikom. Ispostavilo se da je KWIK FLY, kako na originalnom, tako i u Graupnerovom planu imao osu horna izmeštenu za 8mm unazad u odnosu na osu rotacije elerona. Ovo je stoga što je Phil Kraft želeo da postigne diferencijalni otklon elerona (razlika u hodu je oko 10%, to jest originalni KWIK imao je 11 stepeni otklona na gore i 10 stepeni otklona na dole). Kako bismo ovu geometriju sproveli, napravili smo sasvim novi horn i ugradili ga u elerone. Drugi razlog zbog kog smo morali da menjamo geometriju horna, jeste čenjenica da smo se odlučili za drugačiji poprečni presek elerona (podsećam da je originalni KWIK imao klinasti presek, a mi smo uveli presek koji je simetričan klin, kako bismo izbegli loše produvavanje i mogući flutter). Evo kako to sada izgleda:


Kada smo sve završili, pristavili smo elerone, odmakli se i uživali u lepoti:


« Last Edit: April 16, 2018, 10:25:03 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #111 on: April 02, 2018, 12:53:22 AM »
Trideset i prvog dana smo uspeli da prepeglamo najteže detalje na avionu. U pitanju je siva aplikacija na hrbatu i crna traka ispred i iza kabine. Iako je bilo veoma naporno (pogotovo opeglati sivu foliju u zoni motora, tj. kapotaža), trud se isplatio.

Prvo smo iskrojili šablon od papira uz pomoć kog smo isekli sivu foliju:



Pošto je ovaj avion fabrički bio presvučen tekstilom, a zatim ofarban, sve su se šare mogle lako izvesti zaštićivanjem i uprskavanjem određenih boja, određenim redom. Kada se radi folijom, zahvat je gotovo hirurški i, što je najgore, nema mesta za grešku jer ako neki ugao nije dobar, mora se čitav komad folije uništiti i baciti, a mi taj luksuz nemamo.

Iako uvek imamo samo jedan pokušaj, gotovo da se svaki put snađemo pred novim izazovima:


Siva folija na hrbatu je iz jednog dela i ukrojena tako da se penje 2 do 3mm na kabinu i obrubljuje je.

Kada smo završili sa hrbatom, opeglali smo poklopac rezervoara i dve strane kapotaža, a onda smo ukrojili crnu foliju i aplicirali je preko hrbata. Sada je naš prethodni trud došao do izražaja. Pošto smo još na beloj boji bili napravili sučeljni sloj, a kako su i siva i crna folija iz komada i bez preklopa, dobili smo model koji izgleda kao da je ofarban. Evo, koliko lepo avion izgleda nakon što smo završili peglanje hrbata u sivo i aplicirali crnu šaru:


Sada, kada je kapotaž presvučen u zoni oko motora, sve krajeve folije premazaćemo PASCO FIX-om, malko ošmirglati finom šmirglom granulacije 320-400 i motorni prostor još jednom premazati, ali ovog puta toniranom epoxy smolom, kako bismo sprečili prodor ricinusovog ulja u drvo trupa...

Sledečeg puta ćemo se time baviti.
« Last Edit: April 16, 2018, 10:24:21 PM by SABURO »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #112 on: April 02, 2018, 10:16:54 AM »
Hm, videh ovaj deo sto ste lemili nove, duze kablove za servo. Ja upravo to radim za novo krilo koje radim za jedrilicu (ASW28 novo krilo topic), gde mi mi trebaju zice duzine oko 1m. Ono sto sam ja uradio je sledece: uzeo sam dva produzna kabla jedan od 50cm i jos jedan od 30cm, skino sam plasticni nosac sa konekktora. Onda sam odsekao parce spenadle i sa tim parcetom spojio metalne kontakte kablica. Cvrsto je to poprilicno tako da skoro da ne moram dodatno da ojacavam spoj. Ipak cu dodatno naneti sloj kalaja (zalemiti) i onda obloziti termiskupljajucim buzirom. Na kablu od 30cm sam ostavio konektor na koji cu da nakacim servo.
Slabo se vidi na ovoj slici ali mislim da mozete da shvatite sta sam uradio



Moje pitanje je: da li je ovo korektno resenje ili je bolje da odradim ovako kao sto ste vi uradili. Moji servoi su 9g, pa je verovatno malo pipavije lemljenje zica u samom servou.

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #113 on: April 03, 2018, 12:18:49 AM »
Svako rešenje podjednako je dobro, sve dok je ostvaren dobar kontakt i dok je trajno. Jedino mi se ne sviđa u Vašem slučaju što je kontakt ostvaren uz pomoć lemljenih špenadli - uvek sam za lep konektor, ili kabl iz komada.

Ja bih, pošto u Vašem krilu ima mesta, spojio kablove konektorom (ako nemate kabl dužine 1m). Na mestu spoja stavio bih, u tom slučaju, osigurač za konektor (connector cap), a na sredini dužine kabla, u bilo kojoj izvedbi, stavio bih, obavezno, feritni prsten.

Evo kako pomenuti elementi izgledaju:

http://www.rcsrbija.rs/servo-motori/dodatna-oprema-razno/feritni-prstenovi-za-uklanjanje-smetnji-2-kom-1

http://www.rcsrbija.rs/servo-motori/dodatna-oprema-razno/futabajr-connector-caps-5-pcs

P. S.

Bole i ja smo se odlučili da lemimo kabl u servo jer smo na taj način umanjili broj spojeva. Spojevi mogu imati prelazni otpor ako su loše izvedeni i unose šumove u signal, a u gorim slučajevima unose poveremene prekide i, najzad, mogu prouzrokovati neočekivani prekid veze. Takođe, neprijatno je kada se konektor koji je ugrađen u krilo pokvari, a do njega se može doći samo otvaranjem oplate. Mislim da je najelegantnije rešenje da je kabl iz jednog komada, ako je to moguće.
« Last Edit: April 03, 2018, 01:52:51 AM by Stanko BG »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #114 on: April 03, 2018, 08:50:15 AM »
Svako rešenje podjednako je dobro, sve dok je ostvaren dobar kontakt i dok je trajno. Jedino mi se ne sviđa u Vašem slučaju što je kontakt ostvaren uz pomoć lemljenih špenadli - uvek sam za lep konektor, ili kabl iz komada.

Ja bih, pošto u Vašem krilu ima mesta, spojio kablove konektorom (ako nemate kabl dužine 1m). Na mestu spoja stavio bih, u tom slučaju, osigurač za konektor (connector cap), a na sredini dužine kabla, u bilo kojoj izvedbi, stavio bih, obavezno, feritni prsten.

Evo kako pomenuti elementi izgledaju:

http://www.rcsrbija.rs/servo-motori/dodatna-oprema-razno/feritni-prstenovi-za-uklanjanje-smetnji-2-kom-1

http://www.rcsrbija.rs/servo-motori/dodatna-oprema-razno/futabajr-connector-caps-5-pcs
...

OK, razmislicu da prepravim da bude jedan kabl.
Inace ova ideja sa spenadlama (pa posle lemljenje) je zato sto mi se suceljavaju istorodni konektori (musko-muski) i onda bih morao ponovo da trkeljisem sa nastavcima zenskim.

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #115 on: April 05, 2018, 02:21:38 AM »
Večeras, trideset i trećeg dana sklapanja Kwika, malo smo se igrali našom vernom stanicom JR PCM 10 SXII. Dobila je nove baterije, provereni su sistemi na njoj, razna miksovanja i podešavanja, memorija i pamćenje. Naime, u vreme kada je ova stanica pravljena, nije postojala flash memorija i ona ima lithium bateriju od 3.7V koja je zalemljena na štampanu pločicu i obezbeđuje čuvanje memorije u slučaju kada je stanica ostavljena dugo da stoji... Zamena ove baterije je veoma pipav posao jer mora da se radi pod naponom glavnog procesora. Traži veliku pažnju i strpljenje. Ako se, kojim slučajem, izgubi tokom procesa lemljenja baterije napajanje glavnog procesora, stanica će zaboraviti da je stanica i izgubiće kompletnu sistemski memoriju. Isti je slučaj i sa našom drugom JR stanicom X347, kojoj smo pre dve godine uspešno zamenili integralnu bateriju.

Ova je stanica u osnovi helikopterska i jedna je od prvih stanica na svetu koja je imala mogućnost 120 stepeni swash plate mixovanja sa tri servoa. Takođe, ima touch screen, što je u vremenu kada se pojavila bilo čudo tehnike. Mnogo nam je draga, naročito jer je proizvedena ranih devedesetih godina, što znači da će uskoro napuniti trideset godina... Iako imamo nove stanice, poput Spektrum DX8, ili Dx10t, ovaj avion zaslužuje pravu stanicu:


Kwičeta napreduje polako... Gotovo da smo završili presvlačenje i sada već ulazimo u završnu fazu sklapanja, a to podrazumeva podešavanje komandi, montažu servoa, baterije i prijemnika, stajnog trapa, rezervoara, itd. Evo nekoliko slika - tek da se dokumentuje napredak:





« Last Edit: April 16, 2018, 10:23:35 PM by SABURO »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 809
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #116 on: April 05, 2018, 09:36:48 AM »
U bas je lep sad je ono najsladje ukrasavanje modela brzo ce on da poleti (<--)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #117 on: April 06, 2018, 03:48:03 AM »
Sad sve radimo polako i sa uživanjem. Izašli smo iz grubih radova i sada ga meračimo...

Dragi Bjanko, mnogo me raduje što na ovom forumu još uvek ima ljudi poput tebe koji se iskreno raduju modelarstvu i umeju da uživaju u ovom našem hobiju. Evo, zato se i trudim da pišem i da time obradujem prave ljubitelje modelarstva.

Večeras, trideset i četvrtog radnog dana, pre bih rekao radne večeri, odmerili smo pozicije hornova na repnim komandnim površinama i burgijicom 2.5mm izbušili otvore:


Kada su komande bile spremljene za presvlačenje, otpočeli smo prvo peglanjem umetaka (engl. patch - zakrpica). Na radijusu koji se nalazi na ruderu prvo smo opeglali jedan maleni umetak.


Opeglali smo ruder toliko uspešno, da nam se čini da je veština peglanja sasvim ušla u naše ruke. Sada, izgleda, radimo podjednako dobro kao što smo poslednji put radili pre nepunih dvadeset godina na Eagl-u i, pre toga, na Chipmunk-u, koji se našem drugaru Savi toliko sviđa.  :big smile Evo nekoliko slika.






Preklope koji su izloženi masnoći iz izduvnih gasova prelepili smo PASCO FIX-om i ta je površina sada trajno zadihtovana. PASCO je izuzetan lepak! Evo, kako na ruderu izgleda kada se preklopi zaliju PASCO lepkom.


Pored rudera, večeras smo stigli da uradimo i elevator...


Sutra se radovi nastavljaju jer je praznik i ne idemo na posao pa možemo čitav dan modelariti. Šta će čoveku bolji praznik!



« Last Edit: April 15, 2018, 10:48:00 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #118 on: April 07, 2018, 03:46:38 AM »
Danas je bio trideset i peti radni dan. Dok smo peglali Kwika, farbali smo uskršnja jaja. Potom smo ih aranžirali u modelarskom stilu: postavili smo ih u šuške od balze, dodali malo monokota. Neka i Kwik dobije jaja:


Sećam se kad smo bili klinci da smo pričali o veštini peglanja i navlačenja folije i da je najveći izazov za modelara bio da uspešno peglom presvuče pola jajeta...

Na stranu sa Uskršnjim čarolijama... Danas smo veći deo vremena presvlačili ukrasne trake na krilu - presvukli smo i poklopce servoa... Krilo je sasvim gotovo! Evo nekoliko slika.



Poklopčići su samo prihvaćeni sa dva vijka. Još uvek nismo prorezali otvore za servo horn. Eleroni još uvek nisu zalepljeni pa im zazor nije sasvim podešen. Sada se može videti kako krilo izgleda odozdo - isto je kao i sa gornje strane.

« Last Edit: April 15, 2018, 10:47:34 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #119 on: April 14, 2018, 09:45:13 AM »
Moram se svima koji žele da prate ovaj moj post izviniti jer je POSTIMAGE propao i obrisao sve slike koje sam postavljao.

S obzirom na to da svi ovi provajderi nisu pouzdani, nalazim da je sasvim nemoguće biti aktivan na forumu... veliki trud je  upropašten. Opet, ne želim da ulažem u neki od image host sajtova i plaćam godišnju rentu. Stoga, nemam više volje da pišem...

Veliko izvinjenje svima i hvala za razumevanje.
« Last Edit: April 14, 2018, 09:48:19 AM by Stanko BG »