Author Topic: Extreme Flight 78" Extra 300  (Read 20307 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Extreme Flight 78" Extra 300
« on: December 22, 2012, 07:36:48 PM »
Juce mi je Deda Mraz doneo moj poklon za NG, tj. sam sam otisao po njega  :)aplauz! Posle 2 godine razmisljanja i citanja raznih foruma pre jedno 6 meseci sam doneo cvrstu odluku oko nabavke ovog modela. Usledilo je porucivanje preko DMT-a koje je bilo uskladjeno sa sluzbenim odlaskom u Austriju. Model je nabavljen kako bi sa njim mogao da vezbam i da se takmicim, kako kod nas tako i u okruzenju, u F3M i IMAC kategorijama.

Po dimenzijama, sa iskustvom koje sada imam, spada u neku idealnu kategoriju jer je dovoljno velik za kvalitetno letenje a opet ne i prevelik za transport. Ja sam izabrao naravno verziju za elektro pogon i crveno/crnu kolor shemu



raspon: 198cm
duzina: 193cm
povrsina krila: 79dm2
letna tezina: oko 5,5kg

Setup je isti onaj koji mi je vec bio u Extri 260 od H9, ali ce performanse biti znacajno bolje jer ce model biti laksi za skoro 1 kilogram! A to ce biti:

motor: AXI 5330 F3A 235kV
ESC: Jeti Spin 99
baterija: Nanotech 10S 4.500mAh 35C-70C
eleroni i horizontalci: Futaba BLS 451
vertikalac: Futaba BLS 352
elisa: 20x12 za IMAC i 22x8 za Free style
prijemnik: Spektrum AR 9100 DSM2 9-kanalni sa duplim ulazom i 3 satelita
prijemnicka baterija: 2 x 2S LiFe 1.100mah
UBEC: nece ga biti posto sam provalio da servoi koje imam mogu zvanicno da idu i na LiFe i na LiPo i da vec na 6,6V imaju stvarno ludacke karakteristike!
bice tu naravno i pilojac iz stare Extre

Da, da dobro ste procitali i ono Free style, ali ne odmah (barem ne ja) jer imam jos dosta do toga. Za takvu vrstu letenja se preporucuje montiranje SFG (vertikalni stabilizatori na krajevima krila) koji su na sraf i koji se mogu lako montirati ili demontirati. Ovaj model je svakako sposoban za full 3d akrobacije kao sto se moze videti na ovom snimku (na snimku je elektro verzija, da vas ne zbuni zvuk od gasera u pozadini)



Za sada je model samo otpakovan i prvi utisci su jako dobri. Kvalitet izrade je stvarno vrhunski i vidi se da se vodilo racuna o svemu. Ono sto je me je po otvaranju kutije oborilo snogu je sto model dolazi sa navlakama za krila, horizontalce i kabinu (sto nisam znao) a samo to vredi nekih 50Eur! Jedina stvar koja ce (verovatno) biti promenjena je trap koji je u originalu aluminijumski jer ovaj model zasluzuje samo carbon kojeg vec ima podosta u samom modelu.

Zasto sam se opredelio bas za ovaj model? Pa vodjem sopstvenim iskustvom da nije sve jedno ko sta pise po netu (jer svako polazi od nekih svojih iskustava i jer je sve ustvari jako relativno) kada sam procitao gomilu pohvala od ljudi koji lete i mnogo vece i ozbiljnije modele, nije bilo tesko doneti konacnu odluku. Ono sto me je prakticno prelomilo je sledeci tekst sa RCG-a, napisan od strane jednog vrlo iskusnog pilota nakon njegovog prvog leta sa ovim modelom:

I always read maiden flight reports with a skeptics eye. The enthusiasm of a new plane seems to get the best of people. They all say that the plane is the best at everything. They all "fly like a 40%". You guys know what I'm talking about. I want to do an honest report so the readers of this thread can get a fair idea if this plane might be of interest to them. In this regard we are very lucky to have multiple planes, with different power packages to evaluate. We are also lucky to have some very experienced pilots, who compete in IMAC at a high level, with really good custom built competition planes. They have a great baseline from which to compare. Without exception, we are all very impressed with the flight characteristics of this airframe. Chris has done an exceptional job with the tweaks. Because of the long tail moment, it tracks extremely well, the geometry of the sequences just naturally look right. The fuse shape really helps with rolls, and knife edge flight. I also fly state of the art pattern planes, and this one compares very favorably to those, rare in scale planes. Snaps are one of my pet peeves (and biggest challenges) in planes. Yes, they will all do them, few do them well. This one does, it breaks crisply, and stops when you want it to, I like that. In short, this plane will be a strong competitor in the EMAC series. It is a very good precision airplane.

OK, OK, I know you are all wanting to hear about the 3-D stuff. First, if you have been following this thread, you know I spent some effort to keep the plane light. I have flown mine with my light battery setup at 11.5 LBS, and with my heavy batteries at just over 12 LBS. The plane doesn't care much in that weight range. It flies very light either way. It is also one of those rare planes that will do 3-D very well with a neutral, precision CG. For those of you who like to fly both, you know that this is definitely not the norm, especially in small, and mid-sized planes. Flat spins, are flat, Harriers are solid, and again because of the long tail moment, hovering is incredibly stable. The plane just likes to fly on it's side. Get the mixes dialed in, and it's hands off. It does some of the prettiest knife edge spins I have seen, without depending on huge amounts of throttle to get it flat, and the rotation going. Hopefully, Pedro will takes some good video over the weekend, and you will see what I am talking about. The plane just rocks!

I fly IMAC, and love my big gas planes. Big planes just fly better, and we all know it. I started flying with electrics, and have a special passion for them. There are lots of fun, small electrics on the market. But small planes just don't fly that great if you are used to flying big ones. You can convert (I have), the mid sized gas planes to electric, but it is expensive, they usually come out heavier than the gas version, and flight times are too short. I have not been completely satisfied with any of the converted planes. The EF 78" Extra has filled a very special place in electric flight. This plane flies big, light, and with precision. A 10 cell 5000 MaH battery setup is affordable at only around $130.00 for a pair of 5 cells. Flight time with my Neu motor is 9 minutes, which is plenty of time for two of even the Unlimited IMAC sequences. If you wanted to enter an AMA pattern contest you could fly in any of the classes at regional events. If you want to fly 3-D, this plane does it without compromise.

Below is a picture of my new EF 78" Extra in my hanger with my other plane. They are, Dalton Extra 300, built by Kenny Lauter, ZN-Line Extra 330S originally built by A.J. Lee, re-painted by Kenny, Aero Works 35% Extra 260, CA models Passport F3A plane. Pretty good company, and the first electric that I think belongs on the same flight line as these planes. Yes, it is that good!




To je ona "mala" prva na podu sa bajonetom u trupu!!! E pa ako tako pozitivno prica covek koji u svom hangaru ima sve ove ptice mogu samo da  :big smile. Inace na polici na kojoj je crvena Extra 260 su i krila od EF Extre sa zakacenim Side Force Generators.

Ja u svakom slucaju ocekujem puno, i od modela i od sebe. Model i oprema su vrhunski, sto bi rekli englezi ... it doesn't get much better than this ... Samom sebi sam podigao lestvicu na jako visok nivo. Vise nece biti opravdanja zbog modela, ova Extra i Sickle mogu sve, da vidimo koliko mogu ja ...

Link ka sajtu proizvodjaca i uputstvo.

Model je vec usao u laboratoriju, sledi slikanje i napredak radova.

poz
« Last Edit: December 22, 2012, 10:41:24 PM by magic »
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #1 on: December 22, 2012, 10:16:15 PM »
Čestitke na novom modelu... Lep, velik, lak šta više poželeti...

Biće spreman za proleće?

Pozdrav

Mirče

Pošalji mi na PM adresu tog Deda Mraza imam i ja par želja, a bio sam dobar... ;namig 

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #2 on: December 23, 2012, 08:52:10 PM »
Cestito Veljko prav izbor, vec sam ljubomoran.
Pogledaj ovo  (:sok:)

Ovaj Grk leti ga sa OS GT33 kaze da ja vrh

Cestito  (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #3 on: December 23, 2012, 09:19:06 PM »
@ Mirce da model ce biti spreman na prolece jer kao sto sam vec rekao svu opremu imam, ista ona koja je bila u Extri 260 koja je sada kod Gabora. Sto se Deda mraza tice, mislim da nece moci, cuvam ga ljubomorno za sebe  :big smile

@ Zajo ovo sto leti Donatas je totalno ludilo i moram da ti kazem da smo te Nikola i ja dosta pominjali tokom puta i sta bi ti sve mogao da uradis sa ovim modelom  (res). Nadam se da ce biti prilike da ga i ti probas.
Ja sam ga prevashodno kupio za precizno akrobatsko letenje i zato i ide na 10S, ono sto leti Donatas je na 6S jer i za tu vrstu takmicenja model mora da je ispod 5kg, ali je zato vreme leta 4:30min ...

Model je stvarno jako dobar, koga ne mrzi moze da cita na RCU i na FG, ogromni threadovi.

poz

Veljko

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #4 on: December 24, 2012, 04:37:23 AM »
E baš mi se sviđa!!!!
Podseća me na vreme kad sam leteo moju katanu i uzivao.....

 :)aplauz :)aplauz :)aplauz
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #5 on: December 24, 2012, 08:32:23 PM »
E baš mi se sviđa!!!!
Podseća me na vreme kad sam leteo moju katanu i uzivao.....

 :)aplauz :)aplauz :)aplauz

E pa i sada bi uzivao da ti nije palo na pamet da predjes na vrtaljote  :sljus ...

poz
Veljko

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #6 on: December 24, 2012, 08:56:40 PM »
veljko, čestitam na prinovi, i da sa njim radiš sve ono što nećeš sa sickle-om  ()-()

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #7 on: December 24, 2012, 09:49:13 PM »
E baš mi se sviđa!!!!
Podseća me na vreme kad sam leteo moju katanu i uzivao.....

 :)aplauz :)aplauz :)aplauz

E pa i sada bi uzivao da ti nije palo na pamet da predjes na vrtaljote  :sljus ...

poz

STA vrtaljoti su zakon JEA!!!
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #8 on: December 25, 2012, 01:12:28 AM »
Opa... svaka čast... :)
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #9 on: December 25, 2012, 10:39:18 AM »
I ja se pridruzujem cestitkama.  :)aplauz
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #10 on: December 28, 2012, 12:13:01 AM »
Otisao sam veceras do Nikole da napokon malo detaljnije pogledam model i utisci su cak i bolji nego na prvi pogled. Model je stvarno jako kvalitetno uradjen, sve se perfektno uklapa, folija zategnuta kao pracka, hardware vrhunski, ma milina ...

Odneo sam i opremu koja ce se ugradjivati u model i bilo je par iznenadjenja. Servoi koji pokrecu horizontalce se nalaze u repu i otvori u koje idu nisu smaknuti jedan u odnosu na drugi kao kod drugih modela. To smo prvo primetili i kada smo ubacili oba servoa nazalost nisu mogli da stanu, u pitanju je bilo par milimetara ali nazalost ne mogu da stanu jer su Futabe koje imam ocigledno nesto vislje od standarnih servoa. Naravno prvo je nastupilo razocaranje jer em mi trebaju plitki servoi em moraju da budu HV kao sto sam bio planirao. I kada sam se vec bio oprostio od jos jedno 200Eur, koliko bi mi inace trebalo za takve servoe, setim se da u krilima na Sicklu imam upravo takve kakvi mi trebaju, Futaba BLS 551, za nijansu su slabiji na 6,6V od BLS 451 (10kg umesto 11,5kg) i skoro su identicne brzine (0.075s), sve je to vise nego dovoljno. I tako ce doci do rokade, BLS 451 idu u elerone na Sickla a BLS 551 idu u rep od Extre i problem resen  (yay).

Drugo iznenadjenje je bio pilot iz H9 Extre koji je lepo isao uz taj model. Gabor se bas bio potrudio da mi ga otme kada sam mu prodavao model ali nisam hteo da ga dam ni slucajno jer sam ga cuvao za ovaj model. Kada ono medjutim! Trup od EF Extre je toliko veci od trupa H9 Extre da ovaj pilot u EF Extri izgleda smesno mali, treba mi ustvari za broj veci  :sljus. Cisto da vidite o cemu pricam nasao sam sliku na netu gde je covek imao isti "problem" kao i ja i slikao je oba pilota u kokpitu



Nazalost nemam predstavu gde bih mogao da nabavim ovog veceg posto ih vise na HK nema.

Kada smo vec kod velicine trupa, danas je Extra na stolu stajala pored Pilatusa i trup je stvarno ogroman za ovu klasu modela. Cak je bumbarastiji i od trupa od Sickla koji je vec ogroman. Setio sam se da sam procitao da je trup velicine kao da je model raspona oko 2,3m jer je veci i od trupova koji uobicajeno udu uz modele od 2,2m, sto se opet lepo vidi na slici u poredjenju sa Air Wild Extrom od 2,2m koja sama po sebi nije mali model vec pravi 50ccm model. Kada se sve uzme u obzir onda je letna tezina od oko 5,5kg za elektro varijatu za svaki  (res)



Kako god, ja sam u svakom slucaju prezadovoljan i jedva cekam novu letnu sezonu!

poz.
« Last Edit: December 28, 2012, 12:22:48 AM by magic »
Veljko

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #11 on: December 28, 2012, 09:00:39 AM »
Kada na kraju dodje vreme za finalni "glanc" znam jednog koji ti može napraviti nalepnice... ;namig

Pozdrav

Mirče

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2377
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #12 on: December 28, 2012, 04:20:55 PM »
Tek sad vidim temu...  :sljus  Veljko, čestitam ti za nov model i želim da ti donosi puno puno pehara!!!

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #13 on: December 28, 2012, 04:47:54 PM »
Kada na kraju dodje vreme za finalni "glanc" znam jednog koji ti može napraviti nalepnice... ;namig

Pozdrav

Mirče

E super, to mora da je neki mnogo dobar covek kada hoce da pomogne  ;namig.

Gabore hvala na lepim zeljama, nego, sto imam jednog lepog pilota ...

poz
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extreme Flight 78" Extra 300
« Reply #14 on: February 24, 2013, 08:00:38 PM »
Da ne pomislite da se nista ne dogadja, model se uveliko sklapa i sve ide po planu, cak je i problem sa servoima u repu elegantno prevazidjen. No da krenemo redom.

Hteo bih jos jednom da ponovim da sam prosto odusevljen kvalitetom modela a narocito hardverom koji stize uz model. Sve je vrhunsko i nema potrebe da se kupi bilo sta drugo. Ovde su mnogi drugi proizvodjaci pali, tako da EF ovde ima jedan ogroman plus od mene!

Krenulo se od pripreme horizontalnih stabilizatora, a sta da vam kazem, polugice za servoe su titanijumske!




Pre ubacivanja u model sarke su prvo nauljene da bi se obezbedio dugotrajan fin rad






Obelezeno mesto gde horna treba da se ulepi i naravno odstranjena folija




Pre lepljena sve povrsine koje se lepe treba osmirglati i odmastiti. Koristi se 30 min. epoxy






Ulepljenja horna




I provera otklona koji su ogromni!






Horizontalni stabilizatori spremni za ugradnju




Isti proces je odradjen i na eleronima








Kao i na vertikalcu








Vertikalac ugradjen na model




Za sada toliko, uskoro nastavak.

poz
« Last Edit: February 24, 2013, 08:26:49 PM by magic »
Veljko