Author Topic: mSRx Blade  (Read 14835 times)

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
mSRx Blade
« on: June 09, 2013, 08:44:20 PM »
Evo vec nekoliko dana pokusavam da vozim ovog malisu, prilicno neuspesno. Prvo moram da kazem da nikada nisam video ovako izdrzljiv mali helikopter. Koliko je zakucavanja izdrzao, cak i na betonu, nisam uspeo da izbrojim...
Nisam siguran da sam kompetentan da kazem da je nekako neprirodan za upravljanje, posto nikada nisam leteo fbl heli. Ali je daleko tezi za voznju od helija sa flybarom (i brzi). Pa bih da pitam iskusne ljude par pitanja.

Prvo, dali je normalno da kada mi se heli nagne ka repu, znaci unazad, i ja naglo mu dam da zabije nos na dole i pustim komandu posle jedne sekunde (znaci hocu samo da ga ispravim) on krene nekontrolisano da zabija i dalje nos na dole, pa cak ako ima visinu i okrene se naglavacke. I naravno ljusne ko prolecna kisa. Jel se to flb sistem zbuni ili je to normalno za taj sistem? Ovo se desava ponekad i bez naglog nabijanja nosa, vec ponekad i spontano iz nekog zaokreta...

I drugo, kako je moguce da heli bez flybara dobije tbe? Dobije neki blagi simptom tbe i posle vadjenja baterije i prevrtanja helija po rukama (trazeci sta je zapelo) to nestane. Kako?

I ajde trece. Znam da mikro helikopteri imaju svoje boljke zbog velicine, i da zbog toga i komande nisu bas tako poslusne i precizne, ali ima li neko predlog kako da sto bezbolnije i brze savladam letenje sa ovim fbl helijem? Posle koaksijalaca i FP helija sa flybarom ovo mi dodje mnogo tesko, jednostavno nema auto-stabilizaciju kao prethodni...

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: mSRx Blade
« Reply #1 on: June 12, 2013, 01:18:34 AM »
Ok, nema veze... provalicu vec sam. Dok sam cekao da mi stignu servoi za dlg (evo stigose) nisam imao sta da radim, pa sam napravio super hladnjak za motor za mSRx. Pokriva vecinu motora i tezak je oko 0.7gr, povrsinu oplate motora povecava nekoliko puta. Mislim da je to dobar dodatak. Napravio sam i leziste za 300mah baterije.





Dali ce produziti vek motora necu nikada saznati, jer ne znam koliko inace traje motor na ovom heliju :) Mozda nabudzim i na repni motor... mmmm

Offline gkljajic

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
Re: mSRx Blade
« Reply #2 on: June 12, 2013, 08:36:24 AM »
Ja cu probati da odgovorim na neko od ovih pitanja iako nisam bas "specijalac" :-)
Sto se tice mSRx i zabijanja nosa na dole ... nisam siguran da li uopste ima veye sa fbl sistemom ... ja imam mcpx2 i HBCP3 od kojih je prvi fbl, dok drugi ima flybar i isto se ponašaju. Tj. Ako ga sam ne ispravim posle komande on će nastaviti da ide u tom smeru. Tako da bih rekao da je to sasvim normalno ponašanje CP helikoptera. E sad, postoje neki koji imaju auto stabilizaciju ali to definitivno nije msrx.
Nažalost, ne znam šta je TBE tako da ću taj deo da preskočim ...
Što se tiče samih komandi helikoptera, tu možda mogu da pomognem da se msrx malo "pripitomi" ukoliko imaš neku spektrum stanicu.
Ja sam slično uradio sa svojim mcpx i dx6 gde je isprva bio kao zvrk dok nisam malo "uštimovao" komande na stanici (expo, pitch curve i travel adjust) nakon čega sam dobio helikopter koji može i moja žena da vozi iako nema iskustva. Ukoliko te interesuju podešavanja rado ću ti ih poslati.
Nadam se da sam bar malo pomogao.

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: mSRx Blade
« Reply #3 on: June 12, 2013, 09:23:51 AM »
Ne znam dali sam se dobro izrazio, ali nisam mislio na zadrzavanje kretanja dok rucno ne zaustavim helikopter naginjuci ga u suprotnu stranu. Vec da kada pokusam da ga zaustavim iz odredjenog nagiba unazad, on se toliko nagne unapred da samo sto ne napravi flip. I naravno posto je nisko samo ljusne o zemlju. Ne znam dali je to normalno ponasanje ili ne.

TBE je "toilet bowl effect" kao kada bacis recimo komadic stiropora u wc solju i povuces vodu,voda pocne da se vrti i vidis kako stiropor pravi krugove u wc solji. E isto tako se ponasa i helikopter, sa nekim razlogom, koji nama jeste ili nije poznat, on sam po sebi non stop krece da pravi te krugove u vazduhu, kao u nekom vrtlogu. To uglavnom ubija upravljivost  i zabavu. Uglavnom je tu kriv flybar, ako je kriv, ili ako nema dovoljnu slobodu kretanja, ili ako je previse pritegnut za osovinu pa se ne klacka slobodno, ili ako su oni linkovi koji povezuju flybar sa elisama previse stegnuti... Uglavnom sva ta zategnutost pruza otpor flybaru koji zbog toga kasni sa reakcijom, pa elise imaju neko ugaono kasnjenje koje se pomera u krug. Prakticno flybar juri sam sebe pokusavajuci da se ispravi, ali nikako da se stigne. Kao kuce koje juri svoj rep  :hehe eto to mu dodje TBE ukratko. Problem je sto mSRx nema flybar, pa ne znam odakle TBE, dal postoji jos neki uzrocnik.

A ubacio sam ja u startu i expo i d/r, ali sam odmah na sledecoj bateriji d/r iskljucio, ostao samo expo 50%. Ne ide tamo gde mu kazem kao koaksijalni heli, vec stalno nesto mora da se kompenzuje. Nesto izmedju aviona i koaksijalnog helikoptera, tako se ponasa. Verovatno je to normalno, ali ne znam kako da provalim sta treba da radim.

Offline gkljajic

  • Newbie
  • *
  • Posts: 10
Re: mSRx Blade
« Reply #4 on: June 12, 2013, 10:05:57 AM »
Liči mi da bi možda pomoglo ako umanjiš travel adjust za elevetor servo sa 100% na neki manji procenat. To će da rezultira manjim "hodom" servoa a samim tim i manjim nagibom helikoptera unapred. Što se tiče TBE, možda bi pomoglo da podesiš "proprortional" na žiroskopu (ako je to moguće na FBL). Ako se okreće suprotno od kazaljke na satu onda treba da se uveća, a ako se okreće u smeru kazaljke, onda se umanji. Podešavanja proporcije na žiroskopu se rade u jako maloj meri (milimetarska pomeranja) i podešavanja se rade sa isključenom baterijom.

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: mSRx Blade
« Reply #5 on: June 12, 2013, 10:16:03 AM »
Ja isto imam mcpx tako da mozda nisam relevantan, ali svakako podesi dual rate na 20%-30%Takodje, na swashplate kugle (link ka servou) mozes staviti gumice da ga jos malo umiris.
Fora kod ovih malih je sto onog momenta kada rotor savlada "inerciju" on jako brzo promeni polozaj. Zato iz "idem nazad" imas "kolut napred". Vremenom ces raditi vise manjih korekcija ili kad mora veliki otklon palice, odmah i kontru.
Nista od svega toga ako si na 100% D/R.

Kad ulkjucis bateriju, imas 2s da ga spustis na ravno da se ziro inicijalizuje na ravnom. Trebalo bi ga uvek poleteti bez korekcije desnom palicom na pola metra i tu ga smiriti da ziroskop zavrsi svoje.

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: mSRx Blade
« Reply #6 on: June 12, 2013, 11:25:08 AM »
JLZ ako pogledas swash na gornjoj slici videces silikonske gumice na kuglicama za linkove swasha.  :) Ok videcemo, ispostujem ja i tu kalibraciju ziroskopa prve 2 sekunde. Mozda ja jednostavno ne umem da letim, a nema nikoga da proba i da mi kaze dali je sve u redu. Ne znam ni jednu osobu u blizini sa iskustvom u voznji helija.

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: mSRx Blade
« Reply #7 on: June 12, 2013, 01:42:44 PM »
Aaaaaa, upalis motorku :D Nisam video...
Evo kako su to resili na mcpxu...

[spoiler][/spoiler]

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: mSRx Blade
« Reply #8 on: June 14, 2013, 09:44:48 AM »
Nekako sam iskopao na internetu zasto se javlja TBE kod mSRx. Ne sme da se ubaci ni jedan jedini trim na stanici, posebno rudder trim, inace pocinje da kruzi. Kazu da pise i u uputstvu da se ne koriste trimovi, koje ja naravno nisam ni procitao  :big smile Tako da znate sta je, sada stoji u mestu.

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: mSRx Blade
« Reply #9 on: June 14, 2013, 03:57:11 PM »
:D  znaci bilo: RTFM