Juče, 13. maja bio je prilično vetrovit dan, sa udarima vetra i do 25km/h. Kobasica je stojički merila smer i brzinu vetra.
Ali, podmladak našeg kluba je sjajno leteo. Boletov sin Jovan je sam poleteo, iako je prvi put u životu držao stanicu u rukama. Ovo potvrđuje da je TIMBER sjajan avion, a AS3X predivan sistem autostabilizacije. Istina, kada sam mu nekoliko puta isključio "autopilota", odmah je avion prevrnuo na leđa. Ali!!! posle četiri prevrtanja, već peti put je ukljuvio čitavo dešavanje i uspešno leteo sasvim sam na sigurnoj visini.
Dakle, ovaj sistem ne služi da bi se ljudi navikli na njega i naučili da lete sa autopilotom sve vreme, već je veoma važan za prvih pet minuta leta u životu... Sećam se da su se meni gaće tresle kada sam bio klinac i pokušavao da model vinem put neba. Bilo je i mnogo lupanja. Danas, klinci sasvim bez straha uzimaju komande u ruke i - uzimaju ih rado.
Miloš je pokušao da leti svoju novu konstrukciju krila i jedrilice, sa novom pogonskom grupom, ali je vetar bio toliko jak da ju je bilo gotovo nemoguće održati u vazduhu. Srećom, nismo forsirali letenje, pa je i njegova jedrilica ostala u jednom komadu.
Na aerodrom su nam došli i prijatelji modelari iz Londona - bili su na turističkom proputovanju i, kada su saznali da je letački dan, rado su došli da nas posete i da malo letimo zajedno.
Prvo što sam primetio u razgovoru sa jednim od njih i, dok sam gledao kako leti, jeste činjenica da se prema ovom sportu odnosi veoma odgovorno i da nijednog trenutka nije preleto sebi preko glave, kamo li iza leđa. Potom, saznali smo da u njihovom klubu postoji polaganje kako bi se stekla dozvola za samostalno upravljanje RC letelicom. Sve dok pilot ne dobije tu dozvolu, ne može ići sam na letenje već mora leteti u pratnji instruktora. Dozvolu izdaje komisija nakon što pilot uspešno napravi let prema unapred dogovorenom planu leta.
Eto, iako je bio vetrovit dan, juče smo se lepo proveli.