Author Topic: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga  (Read 5994 times)

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« on: July 21, 2009, 12:07:30 AM »
Пре неког времена саставио сам овај авион.
Добио сам га из Хоби Кинга - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7214&Product_Name=EPS_F6F_Hellcat_warbird

Деловао ми је занимљиво и повољно јер се добија све осим пријемника и станице. Дакле, четри већ уграђена сервоа, уграђен мотор и ЕСЦ, а добије се и батерија 3S 1300 mAh, 15C, чак и пуњач за батерију!

У то време (пре неколико месеци) требало је 13 дана да стигне пакет од тренутка поручивања.

Када се отвори пакет изгледа овако:



Наравно, у пакету нису били онај пуњач горе лево на слици, секач за стиродур и Logitech Revolution, али нисам могао баш тотално да очистим сто пре сликања... (nene)

Делови авиона су од EPS-a, врло су чврсти, лепе површине и за ту класу авиона изгледају веома лепо.

Пре склапања пожелео сам да видим какав је сетап уграђен. Да бих дошао до мотора морао сам да одлепим предњи део који га покрива и који је од танке и жилаве пластике (касније се потврдило и да је прилично отпорна на гужвање! :_D).



Срећом пластика није била залепљена целим обимом већ само на појединим тачкама па је скидање ишло лако.

Пошто сам видео шта је испод одмах је све отишло напоље, мотор, ЕСЦ и некаква трокрака елиса која ми је била јако сумњива (језиво мекана):



Као што се види комплетан сетап је нонејм. Нисам имао жељу да га тестирам (ипак, касније се показало да је ЕСЦ прилично издржљив јер сам га користио на мом тест бенчу и вадио му душу (краткотрајно) са прилично великим струјама и још ради...мотор је остао потпуно нов и никада није ни укључен).

Уместо горе поменутог уградиће се следеће:




Мотор: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690&Product_Name=Turnigy_2217_16turn_1050kv_23A_Outrunner

Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner

Spec.
Kv: 1050rpm/v
Operating Current: 6A ~ 18A
Peak Current: 18A
Suggested prop: 10x6.0 E-prop
Suggested Battery: 1700~2200mAh 3S1P
Weight: 71g
Dimensions: 27.6 x 36mm
Shaft Size: 3.175mm

ЕСЦ: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163&Product_Name=TURNIGY__Plush_25amp_Speed_Controller

TURNIGY Plush 25amp Speed Controller

Cont Current: 25A
Burst Current: 35A
BEC Mode: Linear
BEC : 5v / 2A
Lipo Cells: 2-4
NiMH : 5-12
Weight: 22g
Size: 24x45x11mm
Supported motor speed for all TURNIGY ESCs is;
(Maximum): 210000 RPM (2 poles), 70000 RPM (6 poles), 35000 RPM (12 poles).

Елиса: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8094&Product_Name=Master_Airscrew_propeller_9x7

Master Airscrew propeller 9x7, трокрака.

Батерија која је стигла уз АРФ је била практично неупотребљива - исправна је али не верујем да има више од 5Ц, дакле, све преко 7-8 ампера је за њу превише тако да је и она остала нова и неупотребљена. Уместо ње иду моје већ чувене Rhino 3S 1050 mAh, 30C http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7449&Product_Name=Rhino_1050mAh_3S1P_30C_Lipoly_Pack, које су постале познате на овом форуму по томе што их пуним са струјом од...(___) ампера, биће томе скоро годину дана и даље су живе и здраве а и ја са њима...

Дакле ево новог сетапа на бенчу:



Потисак и електрични параметри при "пуном гасу"...



и број обртаја



Дакле израчуната брзина је око 79 кm/h...

Сетап је предимензиониран за авион распона крила 1 метар и AUW од око 650-700 грама.
Али шта ћу, волим тако. Овај сетап је бзначајно тежи од фабричког, а мнооого је моћнији...

Пошто је све припремљено, можемо да кренемо са састављањем...








Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #1 on: July 23, 2009, 03:31:29 PM »
Труп авиона долази већ састављен са уграђеним сервоима и везама до хоризонталца и вертикалца...



Хоризонталац и вертикалац се монтирају на труп помоћу само два шрафа - врло једноставно.

Фабрички је предвиђено да задњи точак буде непокретан и да се монтира у рупу која се види на следећој слици на задњем делу трупа, а са једним од два шрафа којим се причвршћују хоризонталац и ветикалац. Ипак, ја сам пожелео да задњи точак буде управљив. Позиција точка је померена мало уназад како би оса ротације била у линији са осом ротације вертикалца. На том месту је епоксијем улепљена плочица од авио шпера од 2мм кроз коју је пробушена рупа за пролазак носача точка...



Са горње стране такође долази плочица од шпера...



...и кад се све повеже са вертикалцем изгледа овако:



Следи монтажа крила.

Она имају пластичан бајонет систем, а и тако су изливена да када се углаве у труп стоје прилично чврсто већ и пре лепљења. Предвиђено је да се обе половине крила трајно залепе за труп.

Иако је авион релативно мали ипак ми је деловало згодно да се крила скидају јер је лакше спаковати расклопљен авион.
И ово сам решио уз помоћ плочица од шпера и специјалних матица које се фиксирају за дрво, а ја сам их још и додатно залепио суперлепком за шпер.



Онда се плочица са матицама залепи у прецизно издубљену рупу на трупу и крилима.



Дакле, свака половина крила се шрафи за труп у две тачке. Ево како изгледа једна спојна тачка:



Горе на слици је крило подигнуто на горе, а доле се види плочица на трупу.

На овај начин се крило држи за труп само на двема малим површинама величине уграђених шпер плочица уместо целом додирном површином са трупом. Постојала је дилема да ли ће ови спојеви бити довољно снажни. У пракси се показало да су и за веома агресивно летење спојеви довољно јаки.





Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #2 on: July 28, 2009, 01:17:30 AM »
Ево како је текла замена сетапа. Када се пажљиво одлепи и скине поклопац мотора укажу се мотор и носач мотора...







Види се како су Кинези подметањем две платнице решили нагиб мотора.

Даље, са мотором скинуо сам и ЕСЦ јер на себи није имао никаквих података:



Следи монтажа новог мотора. ЕСЦ је добио и другу позицију - уместо у труп авиона сместио сам га као на слици због хлађења:



Мотор тачно леже како треба, једино је било неопходно на поклопцу повећати рупу да буде нешто већа од пречника мотора:



Такођe, на поклопцу су начињени додатни отвори због хлађења, ево како изгледају ЕСЦ и мотор посматрани однапред...



...дакле хлађење је знатно побољшано.

Монтажа пријемника и повезивање...



..стављен је Spektrum AR6200. Виде се и конектори од оба серва елерона који се налазе на крилима.


И тако се састављање овог једноставног модела приближило крају.
Тежина на узлетању је око 650 грама, батерија је горе већ поменута и тешка је тачно 100 грама. Дакле без ње је тежина око 550 грама.
Ево неколико слика како то све изгледа када је готово, а на крају је и видео снимак лета авиона који траје мало више од 2 минута.











Ево и видеа. Неочекивано лепо лети овај мали F6F (<--)

http://www.youtube.com/v/RM0lEwdAB4s&hl=en&fs=1&



Offline leonardofibonacci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 536
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #3 on: July 28, 2009, 02:16:06 AM »
Cestitam! Model jako lepo izgleda i leti.
За живот ми мало треба: клавир, хлеб и парче неба!

Offline bane

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 85
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #4 on: July 28, 2009, 07:35:02 AM »

cestitam na uspesnoj nadogradnji jako lep model

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #5 on: July 29, 2009, 12:34:30 AM »
Хвала, хвала, подршка увек добро дође.

Није овај приказ, наравно, баш врхунац моделарства али предпостављам да може бити интересантно моделарима или онима који то планирају да постану а који желе брзо и без много труда и улагања да добију модел који изгледа релативно озбиљно и лепо лети.

Иначе ко не жели не мора да мења сетап, видим на нету да га људи возе и са оригиналним мотором прилично лепо. Једино треба рачунати да батерија која иде у пакету стварно није употребљива или је макар мој примерак такав...

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #6 on: July 29, 2009, 01:09:45 AM »
Čestitam na novom modelu  (yay)
Samo mala primedba. Na videu se vidi kako leti. Bez obzira što je lak park flajer model, meni se čini da je težište malo nazad.
Brzo se odlepio, vuče rep u letu, leti sporo, osetljiv je na visinu i sleteo je vrlo kratko. Po mojoj diagnozi, ovo su simptome kada je težak na rep. Terapija: Akumulator gurni napred što više možeš. Model će leteti brže i stabilnije, baš kako mali lovci treba da lete.
Profil krila je poluprofil, kao kod jedrilica. I to utiče na to da se različito podiže sa raznim režimima gasa.
Servoi su malo spori  mmmm
Elisa jeste lepa, skejl, ali je manje efikasna i gubi se više snage na njoj. Kada ne vidi niko, isprobaj model da letiš sa dvokrakom APC sport klase. Možeš da isprobaš i na vagi razliku u potisnoj sili. Pazi na smer okretanja elisa i na koju stranu vuče motor. Sada je u redu.
Sve je to deo modelarstva i sakupljanja iskustva.
 ;namig

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #7 on: July 29, 2009, 10:05:02 AM »
Kada ne vidi niko, isprobaj model da letiš sa dvokrakom APC sport klase.

Ha ha,TE nevjrovatan si  :hehe

Mephisto, sto se modela tice meni je prvo u oci upala pedantnost kojom sve uradjeno, kao i svaki put do sada sto se tvog rada tice.
Sve pohvale, i takodje mislim da je model malo "repat". Cesto se desava da je na modelima, fabricki pogresno oznaceno teziste, pogotovo kod Kineza.

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #8 on: July 30, 2009, 08:00:13 PM »
TE је, треба ли уопште и рећи, потпуно у праву!

Јесте мало репат. С друге стране променом гаса мења висину - значи профил крила?
Нисам се детаљно бавио тримовањем овог авиона јер ме није превише привлачило да га летим.
Ипак, посветићу му мало додатне пажње да извучем максимум. Што се тежишта тиче место за батерију му је мали кавез са вратанцима па ту нема много могућности за шетњу батерије.
Остаје још да проверим углове мотора с обзиром да је модел доживљавао модификацију истих током слободних приземљења на осовину мотора са последичним кривљењем носача. Не може се више само постављањем платница постићи прави угао веће мора више на осећај и одокативно пошто је носач постао неправилна геометријска фигура (дискретно, наравно, али пошто причамо 1-2 степена, то има утицаја).

Што се елисе тиче, ТЕ, опет си у праву. Само, има он и овако и превише снаге, а ћеф ми је да буде трокрака макар га само гледао како виси са зида, жртвујемо функционалност из емотивних разлога (илити бирам лепу а не паметну - наравно може и богата, то увек добро дође...).

Сакс, хвала на запажањима у вези израде...шта ћу, волим кад је лепо и сређено.
Модел који сам последњи правио (а који још нисам представио) је, наравно израђен по истом принципу...е а онда креће експлоатација, модификације, олупавања итд. То онда резултира изгледом који ми помало иде на живце јер је првобитно осмишљен ред и изглед уступио место естетској и функционалној импровизацији. Али шта да се ради, такав је хоби (pijemo)

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2018
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #9 on: July 30, 2009, 08:55:36 PM »
Sve u svemu prelepo predstavljeno i jako pedantno. Nakon T.E. nema sta vise da se kaze ili dopuni, samo pohvale...
 (res)

Nikola | rcfly.in.rs


Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F6F Hellcat warbird iz Hobby Kinga
« Reply #10 on: August 01, 2009, 12:05:41 AM »
Хвала Сабуро!