Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 311817 times)

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #600 on: June 02, 2023, 10:03:00 PM »

Обрадио сам, у грубо, урађено предходног дана.

























Фина обрада следи.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #601 on: June 03, 2023, 10:49:25 PM »

С поправком сам се полако примакао задњој половини трупа.
Уздужнике сам санирао, па је на реду пресвлака.

Када ми је модел пао и када сам видео на шта личи, прва помисао ми је била да је прави тренутак да, приликом поправке, променим комплетну пресвлаку.
Сад, кад се прашина слегла и кад сам доста тога поправио утисци су сасвим другачији. Пресвлака је страдала око 20% и сасвим је поправљива. Пресвлака је од SOLARTEX-а и фарба се, а и ову врсту поправке сам већ радио. Значи идем на поправку (не замену) што је далеко мање посла и значајно јефтиније.

Приликом ранијих радова сам скинуо неупотребљив део пресвлаке.

Сада сам наставио са скидањем налепнице са леве стране трупа.









Фолију сам прво бензином очистио од остатака лепка, ...



... а потом нитро разређивачем од прљавштине и оштећене боје.



Овде ће бити потребно још чишћења пре фарбања.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #602 on: June 10, 2023, 10:32:28 PM »
Данас се опет радило на „BG Košavi“.

Урадио сам патос простора за резервоар горива и сливник ваздуха за хлађење.
































Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #603 on: June 13, 2023, 10:13:40 PM »

Започео сам са епоксирањем предњег дела трупа у циљу његовог ојачања. За почетак, радио сам са стакленим платном 163g/m2. Ово ћу радити у неколико фаза, да би ми било лакше.

Искројио сам комаде платна за прву фазу.









Потом сам припреми смолу и платна залепио на одговарајуће површи.



















Када се смола осуши, настављам са даљим радовима.


Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1469
  • teramo ga jako
Re: Пројекат М 1022
« Reply #604 on: June 13, 2023, 10:16:00 PM »
Bravo Presko  (pijanoo) (res) (res)

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #605 on: June 15, 2023, 10:40:19 PM »

Обрадио сам ивице. Прво скалпером скинуо вишак материјала, а онда их пребрусио брусним папиром.


























Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #606 on: June 17, 2023, 10:52:45 PM »

Даљи радови су се сводили на прилагођавање предњег дела трупа уградњи мотора.



Прво сам обрадио место где, из ауспуха, излази нипла за спој црева за надпритисак који иде у резервоар горива.















Потом сам избушио отвор кроз који пролази полуга покретача гаса и ...



... уградио комад бужира кроз који ће полуга пролазити.







На овај начин сам спречио да, кроз овај отвор, масноћа из мотора натапа дрвени оквир за који се веже моторски носач.

На крају сам морао да прегитујем место које сам „уштинуо“ да би направио простор за ниплу надпритска, пошто је ћошак „прогледао“.










Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #607 on: June 19, 2023, 10:16:44 PM »

Модел је сад припремљен за уградњу мотора „ОS 65 AX“. Међутим, у претходном периоду сам, због проблема са њим морао да, на модел, уградим мотор „SAITO 100“. Због тога сам морао да модификујем модел.

http://rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg124685.html#msg124685

Због ове евентуалности сам одлучио да, за сваки случај, модел одмах припремим и за уградњу овог другог мотора.





















Замена мотора ће се сад, по потреби, моћи урадити само коришћењем одвијача и виљушкастог кључа.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #608 on: June 22, 2023, 10:12:14 PM »

Данас сам завршио са епоксирањем предњег дела трупа.
Рељефасте површи сам покрио платом од 50gr/m2, a равне платом од 163gr/m2.




















Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #609 on: June 26, 2023, 10:24:23 PM »

Данас сам урадио велики посао.
Опет сам из нафталина извадио калуп за поклопац мотора и излио нови.

Стари може да се поправи, али је већ неколико пута поправљан тако да је већ време за замену.
Веровато ћу га једног дана поправити да га имам у резерви.












Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #610 on: June 28, 2023, 10:06:03 PM »

Данас сам извадио поклопац мотора из калупа и то без икаквих проблема.





Мало сам га очистио од процуреле смоле и скинуо вишак материјала са задње ивице и тако припремио за даље радове.




Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #611 on: June 30, 2023, 10:16:39 PM »

Настављају се радови.

На реду су поклопци точкова.
Десни је озбиљније оштећен, док се на левом ради о оправци естетске природе.



Први корак је био брушење оштећеног места, споља и изнутра, до здравог материјала.







Потом чишћење нитро разређивачем.



За поправку десног поклопца потребно је коришћење калупа.
На калупу сам обележио зону поправке и премазао је одвајачем.







Од прављења поклопца мотора остали су ми комади платна од 163gr/m2 које сам сад искористио, а користио сам и платно од 50gr/m2.





Калуп сам прво, у зони поправке, премазао епокси смолом помешаном са аеросилом, а потом поставио комад платна од 50gr/m2.





Потом сам ивице поклопца,  такође, са обе стране, премазао епокси смолом помешаном са аеросилом.





Поклопац сам ставио у калуп и са унутрашње стране поставио два слоја платна од 163gr/m2 на оштећена места.





Потом сам калуп затворио и оставио га да се смола суши.





Са левим поклопцем ситуација је била далеко лакша.
Њега сам урадио на исти начин, само без калупа „из руке“.
Споља сам поставио један слој платна од 50gr/m2, а изнутра два од163gr/m2.











Сад се чека да се смола осуши.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #612 on: July 02, 2023, 10:03:10 PM »

Смола се осушила и поклопци су спремни за даљу обраду.
Та обрада се сводила, прво, на брушење брусним папирима различити градације и различитим "алатима".















На крају брушења чишћење алкохолом.



Прво сам урадио десни поклопац на коме је било више посла, а онда и леви.



Након што сам поравнао површи, на реду је било отварање отвора за монтажу нога стајног трапа.
Овог пута сам прво радио леви поклопац пошто су на њему, практично, већ били обележени ови отвори.







На реду је био десни поклопац.
На калупу постоји ознака за бушење осовине точка, која се пресликава на одливак. Потврдио сам је фломастром да буде видљивија, а онда проверио тачност њене позиције користећи леви поклопац.











Пошто је позиција била тачна избушио сам отворе.





Груба визуелна контрола ми је показала да је тачност задовољена.





Урадио сам још један посао, прегитовао сам поклопце дво компонентним полиестерским гитом и припреми их за даље радове.






Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #613 on: July 03, 2023, 10:05:05 PM »

Данас сам пребрусио, предходног дана, нанешен гит. Прво на суво, па на мокро.









Да бих видео ефекте гитовања, префарбао сам поклопце основном бојом. Кад  је боја уједначена лакше се уочавају грешке.







Када се боја осушила (врло брзо) прегледом сам установио да има ситних неправилности.



Због тога сам поклопце препрскао и течним гитом.





Ово ћу касније обрадити, непосредно пре коначног фарбања.


Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1550
Re: Пројекат М 1022
« Reply #614 on: July 27, 2023, 11:19:03 PM »

Данас се опет, после дужег времена, радило на „BG Košavi“.

Радио сам досед за поклопац мотора.
Делови су били урађени раније, а сад сам их само полепио. Користио сам петоминутни епеокси и супер лепак.









Мало сам их и пребрусио, да их, међусобно, сведем на контуру.





На крају сам, рађени део, префарбао основном бојом, да бих имао бољи увид у даљу обраду.