Author Topic: Gde se još može leteti RC  (Read 15279 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3344
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #15 on: March 08, 2013, 07:15:31 PM »
E, kad sam ja pisao ovde, pre dve tri godine, da se organizujemo u klubove, naravno ni tada niko nije ništa napisao i nije osnovan ni jedan modelarski klub.
Verovatno neće biti ništa od toga ni sada, jer osnivanje kluba nije tek tako, odeš pa ga osnuješ...
Moja supruga i ja smo kroz to prolazili prošle godine i onda smo videli da je mnogo lakše napraviti udruženje gradjana.

Drugo, oko kluba, i da se osnuje, ima mnogo administrativnog posla koji neko mora da radi, znači neko mora da radi, svaki dan, posao...

Treće. skejteri su dobili park, dobro, kolika površina treba za skejtere?  A koliko treba za modelarski aerodrom?
Nemojte se zanositi...

Ja vam od sveg srca želim da to nešto zaživi, ali nema teorije... Nema više te "o ruk", grebatorske ili kako god hoćete da nazovete varijantu, samo da je džabe... 

Nego ljudi, "use i u svoje kljuse" i skupljajte lovu, pa nešto kupite i počnite da sredjujete.

Kaže neko poprskaće travu totalom... I šta onda? Ko sme sa totalom da poprska travu na tudjem aerodrmu. Šta će time dobiti, blato kad padne kiša...
Svaki teren treba srediti, greder, zemljani radovi, valjak, trava, košenje, održavanje... Alo ljudi, to je posao... Treba zalivati, treba kositi, treba raditi...
Ko će to da radi?

Nemojte misliti da sad ovde pametujem, ali budite realni...

A što se tiče mog iskustva, pričao sam sa vlasnikom zemlje o kojoj sa pisao ranije. Mogu reći da se "kockice polako slažu" i da priča može da ide u dobrom pravcu.
To znači sledeće, za vikend idem da vidim zemlju i salaš.
 


Zemlja mora imati odredjeni pravac (zbog sunca - da se ne gleda u njega kad se leti), ne sme imati drveće okolo (ovde ga nema), ne sme biti bandera (ovde ih praktično nema, tek jedna, tamo na kraju daleko)...

Dalje, mora se lako dolaziti do aerodroma (ovde je to slučaj, sa asfaltnog puta skrećeš direkt na zemlju - modelarski aerodrom), mora biti dovoljno blizu nekog mesta, a opet dovoljno daleko da ne smetaš nikom, a da možeš bezbedno, kod nekog u blizini, da držiš recimo ono malo traktorče za košenje trave i da možeš tog istog da "cimneš" kad god treba da ti kosi pistu (podrazumeva se da mu se to plaća).
Ako košenje ne može da se sredi, cela stvar "pada u vodu"...

Šta je najbolji deo ove moje priče, razgovarao sam, sad već u više navrata sa vlasnikom zemlje i salaša na njoj, čovek živi 3 km odatle, ima traktor sa kosilicom.
Čovek drži stoku, jer se time bavi i voljan je da ostatak zemlje što nam ne treba za modelarsku pistu uzme u arendu i gaji detelinu.
To je dobitna kombinacija, jer bi time jednim udarcem sredili više stvari, imali bi ko da kosi modelarsku pistu, od arende bi delom finansirali tekuće održavanje, nema poljoprivrednih kultura koje bi mogle da se pokradu pošto se gaji detelina, zemlja bi se često obilazila...
Detelina je dobra i za prilaz modelom na sletanju, jer ako nešto "omašiš" slećeš u detelinu, ne u recimo kukuruz...

Znači, ima mnogo stvari o kojima se mora voditi računa.

I na kraju, zemlja i mali salaš su investicija koja može samo da dobija na vrednosti. Cena zemlje je svakim danom sve veća i veća, tako da su pare koje će se sada uložiti praktično nešto što će imati uvek istu ili veću vrednost. Treba imati novaca, to je istina, pa se upustiti u ovakvu priču.
 

U Beogradu ima mnogo modelara i kad bi svi skupili lovu, sigurno bi moglo da se kupi nešto interesantno. Mislim da je najveći problem je dogovoriti se...

U nedelju idem da "gledim" salaš i "zemljicu", pa ako je čemu, postaviću neke slike...
BTW, Beogradjanima je to mesto bliže od Čeneja, ne mnogo, ali se lakše i brze stigne. No, "da ne trčimo pred rudu"...

Jednog dana biće to ovako:







...naravno, bez ograda i klupa, jer će to "braća" da pokradu, dok si reko "keks"...


Pozdrav

Mirče

« Last Edit: March 08, 2013, 07:26:24 PM by mirce »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 936
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #16 on: March 08, 2013, 07:42:34 PM »
 
 Interesantna tema, koju smo ove godine zapoceli, nazalost podstaknuti mukom.
 
 Poznato je da se najintenzivnija rc letacka aktivnost obavlja na 13. Maju i sada se pod strahom potencijalnog gubitka ove lokacije mnoge crne misli roje.
 Medjutim, ne tako davno, pre nekih 5 godina, Lisicji Jarak je bio mesto gde su se modelari okupljali. Za 13. maj mnogi nisu ni znali da postoji.
 Lisicji Jarak smo izgubili kada se u jednom trenutku na njemu poceo pojavljivati veliki broj modelara na betonskoj stajanci i kada smo poceli da predstavljamo pretnju za okolinu a zasigurno i za nas same.
 Sada se sve to polako, ali zasigurno preselilo na 13. Maj.
  Gubitak letelista i problemi na njima su nesto sto prati ovaj hobi i sto je uveliko "vec vidjeno".
 Kada se to desilo, ja sam svoje aktivnosti bazirao na vise aerodroma.
 Lisicji jarak je savrsena varijanta za prepodnevne odlaske jer nema ni "zive duse".
 Kada udjete na kapiju aerodroma, ako nastavite putem koji vas vodi u desno, doci ce te do parkinga i dalje ce te morati da nosite opremu peske.
 Za modelare je odredjena pista koja se prostire paralelno sa Zrenjaninskim putem i to deo koji se nalazi 300-ak metara od hangara, tacnije na polovini te piste.
 Ostale pisrte nije dozvoljeno koristiti, osim ako na aerodromu nema nikoga i ako zelite da koristite prelepo i veoma upotrebljivo betonsko parce i krug, ali bi tada trebalo da se javite Ivanu ili Lekiju, koji i zivi na aerodromu.
 Sve ostalo je u domenu lepog kucnog ponasanja. Ostavite cisto iza sebe, pusaci-ne bacajte opuske, a kada letite ne letite iznad parkiranih aviona.
 Kolima mozete uci tako sto nakon ulaska dignete rampu i nastavite pravo do stajanke. Tada, nastavljajuci pravo, preko piste, stizete na modelarsku pistu. Pri ovome, uvek prvo parkiram auto, javim se pa zatim nastavim na nasu pistu.
 Vikendom je aktivnost znatna ali je i prostor povelik.
 Aerodrom se cesto kosi ali naravno to nije uvek bas odgovarajuce za nase avione. Ipak mog Suhoja bez problema mogu leteti sa pomenutog mesta.
 Prosle godine je jedino bilo problema kada je veci broj aviona poljoprivredne avijacije bio parkiran na pocetku nase piste i kada je u nekoliko navrata bio letacki dan padobranaca, pa je aerodrom izgledao kao da se snima "desant na Drvar".

 U tom slucaju, nekih 2 km blize Beogradu, nalazi se pomenuti aerodrom Kovilovo.
 Mesto je prelepo. U vecernjim satima cujete samo prelepo sistanje vetra kroz obliznje krosnje. Motorciklom sam izmeruio duzinu piste i upotrebljiv deo je preko 1km duzine. Najlepsi i najravniji deo je 200 ak metara posle izgorelog objekta i ulaza na aerodrom.
 Aerodrom se sporadicno kosi i u upotrebi je svega nekoliko puta u godini kada sa njega polece poljoprivredna avijacija. Tom prilikom se poprilicna kolicina malationa prospe pa postoje "celavi parcici" piste, koji su nama veoma odgovarajuci.
 Kada tamo letite, srescete samo pecarose koji tuda prolaze iduci na obliznji kanal, kao i patrolu u plavom Jugu, koja s vremena na vreme obilazi aerodrom.
 Ako imate imalo takta, ti ljudi ce vam predstavčljati veoma prijatno drustvo, kao i poneki radnik obliznjeg kombinata.
 Jednom prilikom su mi dali i ime coveka kojem bi se trebalo obratiti za dobijanje neke stalne dozvole, ali kako vec tri godine apsolutno ne postoje problemi sa ovom lokacijom, to nikada nisam ucinio.

 Preko puta tog letelista, kod nekadasnje benzinske pumpe koja je unistena za vreme bombardiovanja, nekih 2 km od Zrenjaninsko auto puta, imate pomocno leteliste, veoma lepo uredjeno, koje se zavrsava lokalnim putem.
 Taj put se bez problema moze koristiti za poletanje modela jer je ravan i ne pamtim kada sam video da automobil prodje tim putem. Za sletasnje mozete birati ili asfaltni put ili travnatu pistu letelista, koja takodje "pati od alopecije".
 Mesto je ukleto prazno i ljude ce te videti samo oko 15 ili 16 casova, kada se sa obliznjih pkb pogona vracaju kuci. Obicno zure, pa ni ne obracaju paznju na vas.
 Za kraj poslastica. Kovin.

 Jednom recju izmisljeno mesto. Betonska pista usled njive. Zaboravljena i od boga i od ljudi.
 Koristi se kao obilazni put i svakih nekoliko minuta prodje po neki automobil, zato nikada na ovaj aerodrom nemojte ici sami. Potreban vam je neko ko ce osmatrati pistu. Naravno, shvatite, ovo je tekovina vojnog aerodroma i potrebno je lepo se ponasati, jer mislim da je potrebno manje od malo pša da ovaj raj izgubimo time sto ce se sazidati bedemi na porilaznom putu ili postaviti jedan strazar.
 Ne kosi se i ne uredjuje, ali je betonska pista u neverovatno dobrom stanju.

 Kada letim mlazni ili fenski avion, ovo mi je omiljena lokacija.
 Kada zelim da skoknem na sat ili dva letenja, predvece, biram Lisicji Jarak jer uvek imam i pomocne varijante Kovilova i malog letelista.
 Vikendom, ipak volim da odem na 13. Maj jer se uzelim drustva. Odlasci na pre pomenute aerodrome ipak zavise od toga sa kim se i da li se dogovorite da ide sa vama.
 Jednom mesecno, otprilike,zarad druzenja i lepog provoda, odem do Ceneja ili Sremske Mitrovice a ove godine mislim da cesce posecujem i Paracinski aerodrom kao i mali raj kod Preljine.

 Licno sam zainteresovan za svaku akciju uredjenja letelista i to cu uciniti i za letelista koja posecujem svega nekoliko puta godisnje.
 Ocekujem i od drugih da razmisljaju na isti nacin. To sam rekao i Banetu Zaklanu i od njega imam rec da ce i Cenejska ekipa ucestvovati u akcijama sredjivanja nasih letelista.
 Slazem se da je jedini resenje nabavka sopstvenog aerodroma.
 Takodje je tacno i da ce ekipa koja se bude odvazila za takvu akciju biti "najgora na svetu" kada bude odredila odredjenu cenu za koriscenje aerodroma, ali to je nasa stvarnost (tacnije buducnost) i od toga se ne moze pobeci.
 Panicenje nakon jednog dana kada se na 13. Maju desila guzva, je znak da se ipak ne bavite modelarstvom dovoljno dugo i da takve situacije niste doziveli.
 Za kraj, mozda nesto nepopularno, ali zasigurno istinito, a tice se kupovine sopstvenoog aerodroma.
 Da budemo iskreni, a mozemo se pretvarati da nam posao dobro ide i da smo "puni para", kao sto to Zuba govori, ali vreme u kome zivimo je vreme prezivljavanja.
 Kada bi mi sada neko rekao da sa 1000e mogu resiti problem aerodroma, za te pare pre bih uveo grejanje u stan ili odveo porodicu na more.
 Pomenuta svota je u danasnje vreme suvise velika da bi se dala da bi jedan clan porodice sebi kupio malo dusevnog mira.
 Licno mislim da je jedina pametna i realna varijanta narednih nekoliko godina, po cenu letenja manjih i laksih modela, koristiti ono sto imamo, i pokusaj da uz mala ulaganja to odrzimo u upotrebljivom stanju.

 
« Last Edit: March 08, 2013, 07:47:49 PM by coka »

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #17 on: March 08, 2013, 08:19:30 PM »
 :)aplauz Bravo Mirce za prvi deo price  mmmm :)aplauz... Sve si lepo izlozio i obrazlozio...
Za drugi deo price bih te savetovao da bezis sto dalje od te ideje, jer kako sam rece:
"To ne može biti za "siću" i modelari se moraju pomiriti sa sudbinom da sve košta.
Čak i de se sve to napravi, nažalost, otvoriće se nova tema kad se dodje do plaćanja i onaj ili oni koji ulože novce kad budu krenuli da naplaćuju kroz karte ili članarine biće "najgori na svetu"... "

Sportska drustva i klubovi su suvise komplikovati i nepotrebni, osim ako ne mislite da nekog od politicara uvucete u RC, recimo Dacic da leti avion, Vucic u heli sekciju, Gradonacelnik sa Bignedom tera auto, a Toma da snima zemlju srbijucu sa nekim Oktom.. Camac sekciju iovako nemamo... Ja bih Dacicu bio sponzor sa kompletom DX18QQ, dobija i kacket u kutiji... Ali bi to onda bilo ko Zvezda-Partizan imali bi aerodrome u sred grada...Meni je trebalo godinu dana i 500 Eur, da registrujem SD, pa je prosle godine to preuzeo APR, svi smo morali tamo da predjemo i sad je sve to obicna firma... Sem obaveze da ministarstvu sporta, stalno dostavljas neke podatke, nista se ne dobija satim... Namirisali su lovu od prodaje velikih SD, pa sad kao vode evidenciju i racuna... a daju ....nista.... a kakva nam je drzava suludo je i ocekivati ista... Kad nema interesa za pojedince, pisi propalo... U sta god da se organizujete od drzave i grada, smem da tvrdim da necete dobiti nista, ii opet ponavljam obzirom na opstu siromastiju i bedu, cak je amoralno i traziti i ocekivati... Pola Srbijice nema sta da jede, a sad ni mleko ne pije !!!
Tema je dobro pokrenuta, ali bojim se da ce samo ostati na piskaranjima ovde na forumu, kao sto ranije rekoh pitanje je koliko ima letaca kojima treba RC aerodrom, da lupim 20-tak, pa neka bude i duplo 40-tak...(preterah),  mislim na celu Srbijicu, ostalima treba radionica da prave modele, vidis da vecina smislja i izmislja nove tehnologije, upisao se na RC forum, sve zna samo da napravi avion i da ode na pravi RC aerodrom (kao one tvoje slike sa kraja posta)... Nije mi ideja da nikoga vredjam ili omalovazavam, ali jedino je Magic, probao juce valjda, da ovde nekome objasni da se avioni ne prave tek tako i da je potrebno mnogo znanja, iskustva i nadasve letenja, a i para, da bi se otislo u taj korak dalje... Svi znamo da je beda i siromastija naveliko zavladala, a onda dolazi do ocaja i zle naravi i svega ostalog NE...DOBROG...

Umesto da se neka vrsta takmicarskog duha iskaljuje na livadi, stazi ili vec... ovde se sve i svasta pise, a najvise saveta dele oni koji su RC avion, heli ili auto videli na slikama, ovde na forumu ili na YouTube...
Proslogodisnji primer staze je dobro poznat, u nekom nadahnucu napisao sam pomalo komican tekst, ali to je bilo tako... napravi se staza, kakva takva, napokon... odmah se ekipa rasturila...
Velika je to ideja, velike su to pare... a para nigde, a nema ni preterane volje i malo ljudi zeli da pomeri nesto sa mesta, sem da prica o tome...
Ali u svakom slucaju bi bilo lepo da nisam u pravu...
 (pijemo)
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline Ivan

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 65
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #18 on: March 08, 2013, 08:41:43 PM »
Ajde da razjasnimo malo stanje o modelarstvu BG i okolina. Koliko stvarno ima modelara - letaca u BG i okolini (ne vise od 15 aktivnih MOJA slobodna procena)
SRBI - SRPSKI MENTALITET je najveci problem u ovoj prici. Svako udruzenje - tim - klub koji broji vise od 4  - 5 clanova je osudjeno na propast jer naravno svaki Srbin moze da bude NAJBOLJI  predsednik drzave ili selektor fudbalske reprezentacije = DEFINITIVAN USLOV ZA NEUSPEH BILO KAKAVOG KLUBA - UDRUZENJA KOJE BROJI VISE OD 5 CLANOVA.
Budimo realni Srbe (VISE OD 5) je jedino moguce organizovati u vecem broju ako se ide u kafanu a da nije o njihovom trosku.
Jedina varijanta nekog RC kluba aerodroma je da bude privatno vlasnistvo i da postoji JEDAN GAZDA koji ce odlucivati o svemu. Volonterski rad u srbiji ne postoji osim u teoriji
Znaci ozbiljna clanarina pa ko voli nek izvoli. Za tako nesto nije dovoljno 10- 20 ak modelara jer to zahteva ozbiljna finansiska sredstva.
Zakljucak je da cemo se i dalje snalaziti i leteti po kojekavim livadam, oranicama, kejovima  ..................

Mirce je sve to prosao i svi znamo kakav je epilog pokusaja.

Sto se tice registracije kluba to licno mogu da zavrsim za 10 dana (papirologija i sve je spremno samo treba predati na salter) al ne vidim ni jedan valjan razlog da se upustam u takvu avantiuru.

Drago bi mi bilo da neko ovu teoriju argumentovano opovrgne jer u toj varijanti predajem dokumentaciju za registraciju kluba istog dana.

Ivan Jeremic



Offline vihor522

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 147
  • zelja za letenjem starija je od svake letilice
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #19 on: March 08, 2013, 09:10:20 PM »
Prošle godine sam, sticajem okolnosti, leteo modele na Kovilovu i mogu da izreknem samo pohvale za taj aerodrom, ali tek kada proradi "Kinez". A što se udaljenosti tiće;Od Novosadskog lakta   podjednaka je udaljenost  do 13-g i Kovilova, a na Kovilovu nigde nikoga-MILINA BOŽJA I RAJ ZA MODELARE.

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1186
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #20 on: March 08, 2013, 09:49:49 PM »
Lazo ti si ko Kleopatra.  Sinoc smo Tosa i ja uz kaficu dogovorili subotnji  obilazak  Kovilova sa modelima.  Upravo potaknuti pricom od proslog vikenda kada smo na 13 maju napravili uglavnom po jedan let "veselo" gledajuci velike ptice kako lete. Sada su nabavili i zirokopter a tom ne smeta ni termika ni vetar i ja mislim da se necemo naleteti tamo ove godine.

Malo smo razgovarali  o eventualnom sredjivanju letista ali i o vlasništvu letista Kovilovo. Koliko znamo ili mislimo da znamo ono pripada PKB-u a koristi se samo par puta godidnje ili se uopste i ne koristi.  Bez obzira na to sto nema guzve pitanje je da li ce se naci neki pametnjakovic da nam odma kontrira ili pravi probleme u buducnosti. I mi cemo se zaleteti sutra jer je prognoza bolja nego u nedelju  pa cemo malo obici pistu  i probati po koji model...Ne bi bilo lose da se jos zainteresovanih pojavi.....
« Last Edit: March 08, 2013, 09:51:52 PM by drjack »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3344
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #21 on: March 08, 2013, 11:34:18 PM »
Mirče je svašta prošao u modelarstvu, ali i dalje ima "vatre u starom čoveku", pa budala nikad da se opameti i kaže "sad je dosta"...

Kao što sam napisao, ja na salaš i zemlju gledam kao na investiciju.
Znači nikad se ne bih upuštao u ovakvu priču na tudjoj zemlji, u smislu zakupa.
Kad je zemlja tvoja ili zajednička (u ovoj priči ne bih bio sam, interesuje i Joleta, a ako ima još zainteresovanih tim bolje) sve što se radi i investira na neki način diže vrednost imanju.
Na kraju krajeva, to nije plan za narednu sezonu ili godinu dve, to je nešto što bi trebalo prvo da zaživi a tek onda da traje.

Teoretski sve ovo može da uspe, samo zavisi koliko je čovek voljan da se svemu posveti.
Danas skoro svi poslovi idu "kilavo", to je činjenica, ali šta sad? Jel' da odemo na most pa da skočimo u Dunav?

Modelarstvo će tek tavoriti ako se izgube i ono malo prostora za letenje koje se do sada koristilo.

Zajko je pionir na ovim prostorima, njegova priča ima mnogo toga dobrog, ali ima i mana. Najveće su što je daleko, što se gleda u sunce kad se leti model i što ne mogu da lete veliki modeli.
Pohvalno je što je sve dobro sredjeno, što ima "gomila" propratnih sadržaja i što, kako god prosečnom Srbinu to zvučalo, članarina nije velika.
 
Sve ostalo, sem 13 Maja koji se održava i Čenejskog aerodroma koji se takodje održavao, je teška improvizacija.
Pod ovim ne mislim na aerodrome dole u Srbiji, jer tamo nikad nisam bio, Miša koji ih posećuje ih sve hvali...

Žao mi je, što kad čitam ove topike, vidim da ljudi nisu spremni ništa da rade i da se trude. Razumem da za sve treba para, ali treba i volje i želje.

Kad gledam sliku onog salaša, zamišljam roštilj, zamišljam ligeštule, ladovinu pored kućice, celodnevni odmor, izlet za porodice, raj za modelare na sredjenoj pisti.

Kad radiš na svome naravno da moraš imati neke "vajde". Ko to ne razume i misli da je sve džabe taj stvarno nije kako treba...

Kao što se radujem svakom dolasku mojih prijatelja u Kombinat, tako se unapred radujem druženjima za modelarskom aerodromu.
Kad je sve bude sredjeno "pod konac", kad je sve čisto, uredno, podšišano, ofarbano, onda je to milina i za ljude koji bi tu dolazili, pogotovo za one koji žive u stanovima.
Kuća ima 4 prostorije, ko zna vremenom se može napraviti da se može tamo i prespavati, provesti ceo vikend na letenju, sedeti u suton dana ili rano jutro...

Mogućnosti su velike, samo treba imati viziju i mora se raditi...

Takmičenja, skupovi, takodje imaju drugu priču na ovakvom mestu. Vikendom mogu dolaziti deca, leteti modele na duple komande videti kako izgleda modelarstvo.

Ono što je činjenica je da mora da se radi. Ko to neće, može samo da kuka, da filozofira i da priča kako je sve truba i bez veze.

Kupovina salaša i sredjivanje piste je mala investicija za bilo kakav "bizmis", pogotovo ako se nadju dvoje troje ljudi da udruže sredstva.
Verujem da bi članarine i deo, koji bi se dobio od arende, pokrio sve tekuće troškove.
Sponzorstva i donacije za manifestacije, neka sitna lova koja bi se naplaćivala za spavanje, klopu i cugu, možda kotizacije za takmičenja, bila bi sredstva koja bi bila neka sitna zarada.
Naravno da to nije ništa veliko, ali ni posao nije neki. Cela ova priča nije ni namenjena "uzimanju love" nego druženju i prijatnom vremenu koje bi se provodilo na salašu.
Mislim da ovo sve može da uspe samo u varijanti da nisu "avioni - kamioni", nego da priča bude mala, skromna, smerna i realna.

Na kraju, ponavljam, na sve to treba di dalje više gledati kao na investiciju u zemlju...
Ako ne ide, pa pista se preore pa se posadi "kuruz" ili salaš prodaš...

Nikad se neće moći svima udovoljiti, ali vremenom će se "iskristalisati" ekipa ili društvo kome će biti lepo da dolaze i da provode vreme na salašu.

Pozdrav

Mirče



« Last Edit: March 08, 2013, 11:49:08 PM by mirce »

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #22 on: March 09, 2013, 02:07:23 AM »
Jeste... isti su bili i moji snovi...
Sto sam zaradio, zaradio sam u prethodnoj delatnosti, i kako ti kazes investirao sam u ovo, ali pre svega u neku svoju, ne bas do kraja ostvarenu ideju, iz radoznalosti i iz zezanja sa RC-om, doslo se do nekakvog posla, posla puno a para nigde, ne bi taj RC Klub opstao ni sa trostruko vecim clanarinama i brojem clanova, da nema onog kluba gore sa restoranom i bazenima i da nema HH Nemacka i RC Shopa...
Razmisaljo sam bas tako, investicija i to ce biti moj PIO fond... a posto mi se to sve manje vise smucilo i dosadilo, resih da prodam, ako se pojavi neko ko zeli i moze, pa da odem van Srbijice.... samo da ne budem poslednji i da gasim svetla...
Bude tu i dobrih momenata, nije sve crno, ali to na prvom mestu zavisi od ekipe...
Kad sve to prebacis u glavi da si to radio iz svoje neke ljubavi, i pre svega zarad sebe, onda ti bude mnogo lakse & lepse, partnerstvo u Srbijici tesko ide...
Gledajuci odavde i sa ovim iskustvom, danas bih sve to drugacije radio, normalno... ali ne bih menjao polozaj aerodroma, sunce te tuce i pre i popodne u potiljak, namestis se tako..nisi nikad leteo ovde pa nisi obracao paznju, polecu i slecu bez problema ptice do 2m a vecih i nema... Na pomocnoj travnatoj koja je sredjena i bice doradjena sada mogu i veci i brzi, ako ih ima...
Tako da kad krene sezona, pozvan si da oprobas ako zelis, a uz  ()-() moze i prica ... da ti prenesem moja iskustva, ako ti trebaju... ako ne onda samo  ()-()
Zelim Ti sav uspeh u ostvarenju snova !!!  (:beer:)
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #23 on: March 09, 2013, 09:04:32 AM »
mirce ,tvoja zamisao je veoma dobra ideja a i moguca investicija, ali po meni ovo sve vredi jedino ako je jedan vlasnik!!znas poslovicu puno babica......, u okolini subotice hektar zemlje kosta oko 4000eu, nije malo puno 15000eu za tu pricu? kucica se moze napraviti isto od nekih 3000-4000eu i to novo, ne verujem da oko novog sada ne moze da se kupi isto neka njiva za 4000-5000eu sigurno bi prosao jeftinije a i ne bi morao adaptirati nobjekat jer to ponekad kosta vise nego da se sagradi novo novcato....

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3344
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #24 on: March 09, 2013, 10:15:18 AM »
Hvala Zajko na pozivu, hvala svima na savetima, odoh ja ipak sutra da to vidim...
Nisam rekao da će se kupiti, ali ajd' bar da bacimo pogled, da nam savest bude mirna...

I ovako je novih tema na Forumu malo, pa eto, bar se malo "dopisujemo"...
Da sam stavljao slike šta sam radio na Zero-u ili P-38, ne bi se javio niko.

Pozdrav

Mirče 

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #25 on: March 09, 2013, 11:03:20 AM »
Mirce,

ako mislis da to iole bude zanimljivo I ljudima iz Beograda mora biti blize. Ja odavno pricam da samo neki klub na pola puta zmedju BG I NS ima smisla, znaci tu negde oko Beske.

Ne bih da elaboriram dalje.

poz
Veljko

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #26 on: March 09, 2013, 11:30:08 AM »
Mirce,

ako mislis da to iole bude zanimljivo I ljudima iz Beograda mora biti blize. Ja odavno pricam da samo neki klub na pola puta zmedju BG I NS ima smisla, znaci tu negde oko Beske.

Ne bih da elaboriram dalje.

poz

 :sljus :)aplauz Slazem se jedino da ufatimo Mrkonju, dok je jos u stolici da nam napravi IGRALISCE, a njega cu da sponzorisem sa ARROW, lepo bi mu islo, a za uvce mi smo imali i Bekutu uz pivce da nam poje !! Al samo da ne otvara Igralisce u narednih 5 god, svaki mesec !! I dovede svoju ekipu, Daleta, Tomu, Acu... onda ce opet nas da sutnu !! :hehe
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline grebic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 573
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #27 on: March 09, 2013, 11:56:34 AM »
Neverovatno je to koliko imate problema sa mestom za letenje... Kad pogledam onaj nas aerodrom u Preljini dodje mi da zaplacem. Kod nas je trava uvek pokosena, asfaltna pista uvek cista...aerodrom na raspolaganju 24h.... Ljudi na aerodromu ljubazni, normalni... Jos im je drago kada se neko pojavi... Pogotovo mi mladji...  Ko god da dodje je dobrodosao. Jos da ima ko... to bi bila pesma. Ovako stoji i koliko ja vidim ceka dan kada ce da propadne. Pitanje je dana kada ce entuzijazam poceti da popousta i one najupornije sto se redovno sude sa seljacima sto gaze pistu traktorima i posipaju djubre po pisti od kog ne moze da se dise. Obratite paznju i na to pri odabiru livade. U ovoj zemlji sta god nije vezano za *jagnjecu brigadu* bode oci i smeta svima!
Pozdrav (<--)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3344
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #28 on: March 09, 2013, 04:10:53 PM »


Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1144
Re: Gde se još može leteti RC
« Reply #29 on: March 09, 2013, 04:55:45 PM »
Sto se Beograda tice

Malopre sam pricao sa covekom koji je predsednik vazduhoplovnog saveza Beograda i predsednik paraglajding kluba Kosava (iz Surcina). Znaci, kao pojedinac (pojedinci) nemoguce je bilo sta izgurati. Mora se ici preko klubova. On nije siguran ko je zaduzen za modelarstvo pri Vazduhoplovnom savezu Srbije (VSS), raspitace se pa ce mi reci i moze da organizuje sastanak sa tom osobom (ako uopste postoji). VSS-a cuje samo glas iz klubova i iz lokalnih vazduhoplovnih saveza. Gluv je za pojedince.
Paraglajding klub Kosava NEMA modelarsku sekciju, i dobro bi im dosla. Nemojte misliti da sad forsiram PK Kosava, ali mislim da bi to bio dosta brz put do dobijanja neke lokacije jer bi smo preskocili gomilu nekih drugih prepreka - mislim : predsednik VS Beograda bi mogao da pokrene pricu kod VSS-a. Uostalom, mislim da clanarina u nekom klubu nije neka prepreka niti obaveza za nas modelare.
Nadam se da sam dobro interpretirao njegove reci (inace mi je to prvi komsija preko puta tako da mogu da se vidim sa njim lako i brzo). On se prvenstveno bavi paraglajdingom ali ne odbija da pokrene pricu i o modelarima. Naravno i takmicenja bi dobila drugu dimenziju i brojnost.
Licno smatram da ovde na ovom forumu ima vrhinskih modelara i majstora i zanata i RC letenja koji zasluzuju da ih VSS konacno pogleda i u krajnjem slucaju da sebi stavlja lente on uspeha RC sporta. Znam za one momke koji deru na svetkim takmicenjima slobodnoletecih modela, ali nemam pojma ko njih forsira (ako ih uopste neko forsira osim sopstvenih dzepova).