Author Topic: MIG-3  (Read 33386 times)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
MIG-3
« on: September 02, 2014, 11:41:21 AM »
Sovjetski lovački avion iz perioda Drugog svetskog rata. Konstruisan u projektnom birou Artjoma Mikojana i Mihaila Gurjeviča. Učestvovao u borbama Operacije Barbarosa. Avioni su korišćeni i za izviđanje, gde je njihova velika brzina bila vrlo korisna.
Rađen je u više kolor šema, a ja sam odabrao tzv. "odbrana Moskve". I ostale su prelepe, ali meni je ova bila najlepša.
Postaviću par slika gotovog trupa, a ako bude zainteresovanih mogu postaviti i slike koje su snimljene tokom izrade.

Inače model je rađen od Deprona i Izoflora debljine 6mm.

Model spreman za ugradnju opreme.


Trbuh aviona gde se vidi usisnik za vazduh koji ovde ima fukciju kod hlađenja ESC i baterije.



Rep sa komandom dubine i pravca



Poklopci skrivaju prostor, napred za ESC, a nazad za prijemnik.
Inače kanal kroz trup je povezan preko usisnika na kljunu aviona sa onim dole ispod krila. Preko ESC i  batrije vazduh ulazi u trup, hladi elemente i izlazi na donji već pomenuti otvor.


 Sa ove druge strane ( u težištu) poklopac i prostor za bateriju.



Neznam koliko "gutaju " slike pa za sada neka ovo bude prva informacija.

ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: MIG-3
« Reply #1 on: September 02, 2014, 01:04:17 PM »
Sto se tice izrade to ne sumnjam da mozes napraviti, ali si ovaj put otisao i u majstorske vode farbanja. Super izgleda. Je li model leteo? Koja je velicina?

Offline mikula

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: MIG-3
« Reply #2 on: September 02, 2014, 02:30:58 PM »
Jedan od mojih WWII favorita. Prelep "sportski" dizajn.
Finiš na modelu je zaista za desetku.
Da li je stirodur prvo obučen u nešto ili samo farban?
Koji detalji su od deprona i gde se isti kod nas može nabaviti?

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #3 on: September 02, 2014, 07:35:19 PM »
Trup je rađen iz sedam slojeva, pet od Izoflora i dva spoljašnja završna od deprona. Krilo je rađeno iz dva sloja Deprona. Model je bojen akrilnim lakom, bezbojnim toniran u odgovarajućoj nijansi. Inače nikakav drugi premaz nije korišten.



Depron kao i glatki Izoflor, koliko znam nemoguće je kod nas nabaviti, jer se jednostavno ne uvozi. Uvoze nekakav hrapavi Izoflor koji ne odgovara nameni modelara. Postoji opcija da se iz debljeg stirodura seče debljina od 6mm. Kažu da je najbolji neki u boji kajsije.
ex pseudonijum: licider

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #4 on: September 03, 2014, 05:26:30 PM »
A počelo je od crteža koji baš i nije bio upotrebljiv pa je drugar Misha iz KG napravio crtež po kome sam ja isekao šablone, naravno predhodno crtež nalepivši na malo deblji karton.Hvala Mishi  :big smile



Oštar i tanak skalpel kao i zumbe napravljene o karbonske cevi poslužili su da se precizno iseku elementi trupa. Ima ih ukupno sedam komada.



One male rupe po sredini trupa imaju prečnik 5mm. Toliko je debela slamčica pomoću koje pijemo sok. A služe za centriranje svih sedam ploča koje se osipaju kao rakova deca. Na slamčicu jednostavno slašem ploče i nema kud da beže. Na kraju ih povadim a samo dve rupe koje ostanu na spoljnim pločama zatvorim jednim od onih čepića što su ispali prilikom bušanja.



Jedna od isečenih ploča izgleda ovako. Radi uštede u Depronu, rađena je od Izoflora. Pet unutrašnjih ploča je od Izoflora, a dve spoljašnje od Deprona koji se lepše farba.

Na sledećoj slici trup je sklopljen za prvu probu, bez lepila, lepo se vide one slamčice koje drže sve na okupu.

Isto samo pogled sa desne strane trupa.



Nastavak sledi.....


ex pseudonijum: licider

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #5 on: September 05, 2014, 08:50:14 PM »
Nastavak radova na trupu, na slici je srednji segment trupa sa svim otvorima.



Kod sastavljanja trupa prvo ulepiti po dve bočne strane, levu i desnu. Srednje tri za sada netreba lepiti. Bočne strane treba prvo ulepiti radi šmirglanja oblina na kraju trupa jer ako se zalepi ceo trup prilikom obrade oštetiće se untrašnji delovi koji netreba da se šmirglaju. Na slici se vide bočne strane dve i dve zalepljene.



Nešto o lepilu, koristio sam tri vrste lepila u zavisnosti od pozicije koja se lepi. Uglavnom je to bio Saratoga beli lepak 4 minute. Druga vrsta je kontaktni lepak koga sam kupio kod HK i zove se Mucilage, veoma kvalitetan i čvrst spoj. Nema pomeranja kada se dva dela dotaknu. Treća vrsta je epoksi lepak 15 minuta, zatim 5 minuta i epoksi smola "L". Sam trup sam sastavljao belim lepkom trudeći se da lepak ne procuri iz spojeva jer će to posle napraviti grdnih problema kod šmirglanja.
Nešto o šmirglanju. Šmirgl sam zalepio za ravnu ploču lesonita jer šmirglanje onako iz ruke samo kopa rupe. Koristio sam za početak šmirgl br.180 Posle grube obrade prešao sam na  br.280, a na kraju br.1000. Mora se biti veoma pažljiv jer jako lako se prešmirgla. Materijal je veoma mek i najmanja nepažnja ostavlja nežaljene otiske, a ovde nema gitovanja.

Posle lepljenja svih ploča uz pomoć onih slamčica koje služe kao vođice, ošmirglao sam ceo trup



Prilikom satavljanja svih ploča treba ubaciti kanap u kanale kroz koje će se po završetku provuću kablovi. Uglavnom oni idu kroz srednji segment i posćuju potrebne otvore. Za svaki slučaj dobro proveriti putanje kablova, jer posle je jako teško popraviti grešku.

Nastavak sledi...
ex pseudonijum: licider

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #6 on: September 07, 2014, 12:08:09 PM »
Aj˙d da bar pisanje o trupu privedem kraju.
Prednji deo ima ubačen brezov šper od 3mm koji je nosač motora, pojačanja sa gornje i donje strane su od balze 2mm. Na slici se lepo vidi prostor u koji je smešten ESC.





Na prednjem delu je i usmerivač vazduha preko koga se hladi ESC, a dalje kroz otvor u trupu i baterija. Usmerivač je napravljen od malo debljeg papira, onog na kome se štampaju kalendari. Imitacija izduvnih cevi je od deprona i tek kada se ofarba ličiće na izduvne cevi.



Ceo model sa neobrađenim krilima.



Rep je od deprona 6mm i nije nešto posebno, osim što ima na izlazu ojačanje od balze 2mm kroz koju dolaze šarke. Ojačanje ja samo na fiksnom delu horizontalca i vertikalca.
Krilo je priča za sebe, malo drugačije od standardne izrade....

ex pseudonijum: licider

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Re: MIG-3
« Reply #7 on: September 08, 2014, 09:47:20 PM »
      E, ovo isto imam i ja. Dobio od Save. Otisli smo nesto da ga vidimo i malo se druzimo, on izvadi set vec izrezanih delova i dade mi na poklon. Sjajan model, sve lepo uradjeno ali me spopale kojekave obaveze i taj model kod mene ceka svoje dane. Malo me je bilo sramota sto ga vec ne radim a sada kada vidim ovaj filigran, bogami treba zasuci rukave pa se pribliziti ovome sto vidimo da izlazi iz Savine radionice. A model, prelep. Savo majstore.


                                                                                                                Bata.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #8 on: September 16, 2014, 08:10:38 PM »
Već sam napomenuo da je krilo malo neobične izrade. Rađen je sendvič iz dva dela, odnosno dve ploče deprona. U čemu je neobičnost? Pošto krilo ima simetrični profil ja sam šmirglom obrađivao obe strane krila, ali sa unutrašnje strane tako da kada se krilo sastavi lepilom, spolja bude glatka strana deprona bez bilo kakvih riseva. Iscrtana unutrašnja strana obe polovine krila, kako bih mogao da je ošmirglam.



Krilo ima u liniji težišta karbonsku šipku debljine 4mm sa urađenim delom na spoju dve šipke kako bih ostvario dihedral od 5 stepeni. Šipka je urezana u krilo, pola u jedno, poloa u drugo. Pošto je šipka debljine 4mm u jednu polovinu urezao sam kanal dubine 2mm, kao i širine 4mm, isto tako i u drugu polovinu. Kada se polovine satave dobije se kružni kanal prečnika 4mm. Ceo posao obavio sam transformatorskom lemilicom kojoj sam preformirao grejač za dobijanje kanala po meri. Na slici nije prikazan metalni lenjir po kojoj je klizio nos grejača kako bi kanal bio precizno urađen.




Na polovinama isečeni kanal izgleda kao na slici


Posle isecanja kanala sledilo je šmirglanjeeeeee.
Neke od slika (govore više od reči), morao sam da izostavim, jer nemogu da pošaljem.
Nastavak sledi, ali sa manje slika

« Last Edit: September 16, 2014, 08:19:35 PM by Sava »
ex pseudonijum: licider

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #9 on: September 17, 2014, 02:36:10 PM »
Krenem ja danas nastavak radova, kad ono cvrc, gevezi, zajt, nemože da se pošalje. Izgubio sam skoro sat vremena. Nekakav problem postoji. Nema više pisanja , dok se ne reši problem ili nam možda to pisanje uopšte i netreba. :sljus
ex pseudonijum: licider

Offline r-xx

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 745
Re: MIG-3
« Reply #10 on: September 24, 2014, 06:58:19 PM »

   Svaka cast!!                   (pijemo) (pijemo)

Offline LazarStan

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 412
    • Dreamer Beats
Re: MIG-3
« Reply #11 on: September 24, 2014, 07:00:46 PM »
Svaka cast cika Savo,ovo je fenomenalno,nisam mogao da verujem da je avion pravljen,majstorsko delo  :)aplauz
« Last Edit: September 24, 2014, 07:02:17 PM by LazarStan »
They got money for wars but can't feed the poor

-2Pac

http://www.dreamerbeats.com/

Offline banbo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 612
Re: MIG-3
« Reply #12 on: September 24, 2014, 09:03:57 PM »
Sta reci, jedan je cika Sava  (res)
Make things as simple as possible, but not simpler.

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: MIG-3
« Reply #13 on: September 24, 2014, 09:09:13 PM »
Urezivanje polovine debljine karbonske šipke, druga polovina je na drugoj polovini krila.
Krilo obrađeno šmirglanjem sa unutrašnje strane kako bi se dobio simetričan profil.
 Na jednu polovinu krila sam ulepio ramenjaču epoksidnim lepilom, a druga će se zalepiti prilikom satavljanja krila.

Pošto su obe plovine krila namazane epoksi lepilom, satavljene su i pritegnute štipaljkama. Ispod štipaljki je postavljena letvica kako se nebi ostavio otisak štipaljki.


Posle stajanja preko noći,sledi dalje....
ex pseudonijum: licider

Offline banbo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 612
Re: MIG-3
« Reply #14 on: September 24, 2014, 09:12:07 PM »
I kao sto rekoh... Male tajnr velikih majstora  (res)
Make things as simple as possible, but not simpler.