Author Topic: ESC unutar frejma?  (Read 18001 times)

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
ESC unutar frejma?
« on: October 06, 2015, 11:36:23 AM »
Pozdrav,
Gledam slike na netu, svi stavljaju ESC spolja na krakove frejma, da li postoji razlog da ih ne ubacim unutra? Ovako sam mislio:

Unakrsno, naravno imajuci u vidu kasnije raspored na flight controller-u. Ili je EMI bas toliko zeznut tu pa ih drze sto dalje?
« Last Edit: October 06, 2015, 11:50:58 AM by Bifrost »

Offline gerotmf

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
  • Heli:Quad 7:5 :)
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #1 on: October 06, 2015, 12:07:54 PM »
Eh to je teoretsko pitanje, koga god da pitas ima da ti drugacije odgovori.

Prednosti ESC na ploci, kratki DC kablovi (DC je osetljiv na duzinu - kao sto nam je vec Tesla u svadji sa Edisonom dokazao :), ne treba ti ferit na servo signalu posto su kraci, duzi motor kablovi (bolje zbog AC - opet Tesla :) .. e sad ako su duzine ionako male .. onda je svejedno. Slaba strana, smetnje i sumovi, ESC proizvodi dosta toga, pa moze da zasmeta i FC i RX.

ESC na krakovima .. kontar onome gore.

A mozda se i varam.

Uglavnom na tarot 680 hexa imamo ESCe na ploci, lepo slozene u krug, i za sad nema problema (gore je pixhawk fc i taranis rx), na manjim quadovima stavljam esc na krakove, pre svega sto nema mesta na centralnom delu, osim na q200, tamo sam stavio ESCjeve ispod FC i isto tako nemam problema sa njima ali tu si i amperaze manje, duzine kablova mizerne.

Offline Romeo

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 143
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #2 on: October 06, 2015, 12:28:15 PM »
Jedan od prednosti/mana je hladjenje..
Hladjenje kada su svi jedni uz druge je mnogo slabije i ako su ESC na granici potreba za setup moglo bi biti lose, naravno ako su uzeti sa rezervom da se ne greju mnogo onda je ok, mojima bas prija hladjenje od propelera  :big smile

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #3 on: October 06, 2015, 12:34:15 PM »
Eh to je teoretsko pitanje, koga god da pitas ima da ti drugacije odgovori.

Prednosti ESC na ploci, kratki DC kablovi (DC je osetljiv na duzinu - kao sto nam je vec Tesla u svadji sa Edisonom dokazao :), ne treba ti ferit na servo signalu posto su kraci, duzi motor kablovi (bolje zbog AC - opet Tesla :) .. e sad ako su duzine ionako male .. onda je svejedno. Slaba strana, smetnje i sumovi, ESC proizvodi dosta toga, pa moze da zasmeta i FC i RX.

ESC na krakovima .. kontar onome gore.

A mozda se i varam.

Uglavnom na tarot 680 hexa imamo ESCe na ploci, lepo slozene u krug, i za sad nema problema (gore je pixhawk fc i taranis rx), na manjim quadovima stavljam esc na krakove, pre svega sto nema mesta na centralnom delu, osim na q200, tamo sam stavio ESCjeve ispod FC i isto tako nemam problema sa njima ali tu si i amperaze manje, duzine kablova mizerne.

Hvala ti puno, da, i ja kontam da tu ne bi trebalo bude problem. Ja cu probam, pa sad kad razmislim, nije toliki problem ni premestiti posle ako bude problema.... A ono malo i iz estetskih razloga mi se vise svidja da bude unutar :D.

Offline gerotmf

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
  • Heli:Quad 7:5 :)
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #4 on: October 06, 2015, 01:40:59 PM »
Jedan od prednosti/mana je hladjenje..
Hladjenje kada su svi jedni uz druge je mnogo slabije i ako su ESC na granici potreba za setup moglo bi biti lose, naravno ako su uzeti sa rezervom da se ne greju mnogo onda je ok, mojima bas prija hladjenje od propelera  :big smile

E da, taj deo mi nikako nije bio jasan, nesto sto treba da se hladi se onda wrapuje u plastiku, ovi veci esci barem imaju rupu u toj plastici pa nekako i kruzi vazduh preko rebara .. ali da slazem se da se sigurno vise hlade na krakovima  :)

Zanima me dali je neko radio neka merenja temperature esca ako je direktno ispod motora - ono kao mrtva zona i ako je malo udaljen pa se nalazi direkt u potisnoj struji vazduha .. ali to zna biti pitanje za novu temu...

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #5 on: October 06, 2015, 02:52:58 PM »
Ne samo sto je upakovano u buzir nego je na kucistu od mosfeta, nije na metalnom delu predvidjenom za hladjenje.... Nema mi puno smisla takvo hladjenje :|. Ma meni je trebalo samo neko da kaze da je on vec stavljao ESC unutar frejma bez problema :D. Hvala jos jednom.
« Last Edit: October 06, 2015, 02:54:55 PM by Bifrost »

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #6 on: October 06, 2015, 04:52:33 PM »
Mozda se neko seca
http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,10125.60.html

Spakovana po 2 ESC-a jedan do drugog. Meni isto smetalo da bude na krakovima, ruzno brate. Osim toga neki ESC-i imaju problem kada su previse blizu motora, ne rade lepo. Sto se hladjenja tice, multirotori su otvoreni sistemi kada su u domacoj proizvodnji, i hladjenja ima na pretek gde god da turis ESC. Ako rade u zatvorenim stiroporcima avionima, ovo na quadovima im je pesma... Onda, krace su veze signala izmedju kontrolera i ESC-a. U slucaju pada i loma (a toga ima na pretek) manja je steta, jer je ESC na bezbednijem mestu. Ne mogu da se secam svih razloga, ali ja mislim da je ESC u kucistu multirotora bolja stvar nego izbacivati ga napolje.  ()-()

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #7 on: October 07, 2015, 02:15:47 AM »
Da zavrsim temu sa par slika :D.







Bili prekratki kablovi od ESC-a da stane unutra, pa sam ih morao zamenim duzim, imao sam crnog silikonskog kabla taman se uklopilo jos vise uz frejm xD.

Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2406
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #8 on: October 07, 2015, 10:20:51 AM »
Sve je to lepo ali pazi,kod nekih ESC a ako produzavas kabel do motora hoce posle da poludi esc pa motor nece da radi,samo ce zujiti i nezna na koju stranu da vrti.Za napajanje od strane baterije ,produzetak OK ,to ne smeta  mmmm
Nije sramota učiti !!!

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #9 on: October 07, 2015, 12:16:50 PM »
Sve je to lepo ali pazi,kod nekih ESC a ako produzavas kabel do motora hoce posle da poludi esc pa motor nece da radi,samo ce zujiti i nezna na koju stranu da vrti.Za napajanje od strane baterije ,produzetak OK ,to ne smeta  mmmm

Ne znam da li je neko primetio ali ti Motorici bez halovih senzora, ne znaju na koju stranu da idu dok ne krene inace. Pa ako recimo ide u smeru kazalje na satu, pri startu on za momenat krene suprotno, a onda mikroprosesor dobije informaciju bas sa faza Motorca preko tih zica koje sam produzio. Ta EMI u tim zicama od faza je ustvari i seznor za detektovanje smera. Upravu si moze da bude problem ako su predugacke, ali mislim da nije to dovoljno dugacko, videcemo :).

Edit: Malo sam se pogresno izrazio, ali to je to u prinzicu.... Pali te el magnete na statoru, redosledom kako bi se rotor okretao o odredjenom smeru, samo sto ne zna kojim redosledom da pali magnete dok ne krene, jer nema diskretan seznor, pa se desi za veoma kratak momenat da krene u suprotnom smeru.
« Last Edit: October 07, 2015, 12:31:18 PM by Bifrost »

Offline Viper

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 131
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #10 on: November 02, 2015, 09:10:20 PM »
Sto bi onda stavljali senzore ako moze prostim zicama?

Offline gerotmf

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
  • Heli:Quad 7:5 :)
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #11 on: November 03, 2015, 08:03:41 AM »
Zbog kontrolne elektronike. Sa senzorom nije potreban mikrokontroler koji može izlaz da prebaci u ulaz da bi detektovao povratni signal.

Offline Viper

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 131
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #12 on: November 03, 2015, 08:46:21 AM »
Zanimljivo. To nisam znao. Mislio sam da samo iz fetova izlazi odgovarajuci PWM...

Offline gerotmf

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
  • Heli:Quad 7:5 :)
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #13 on: November 03, 2015, 10:42:33 AM »
Sad sam jos i bifrostov post procitao, hallov senzor se koristi za kontrolu brzine okretanja rotora, za direkciju tj smer okretanja bi bila potrebna barem dva malo zamaknuta - iako nisam jos video to.
Smer okretanja se postize sa komutacijom ABC - CBA izlaza, u principu ima 6 faza gde se pale/gase i pwm kontrolisu pfet i nfet tranzistori (u parovima) dok treci samo sluzi kao komparator koji ti pokazuje kad se rotor stvarno okrenuo - to se koristi kao kontrola brzine okretanja rotora, gde je trazena brzina naravno drugacija od stvarne (ipak rotor mora da okrene neku masu i savlada otpor vazduha na propovima/elisama ...).
Posto ne poznajem bas sve oblike RC motorcica mozda gresim, ali do sada sam se susreo sa hallovim senzorima samo na glow motorima (ako sam se pravilno izrazio - nisam nikad koristio neelektricne motorcice :), gde ima na kucistu osovine posebno mesto da se prikaci takav senzor.
Ti senzori se nalazi recimo u ventilatorima na kompjuterima (da skoro svi su brushless :) gde je ugradjen i dosta prost kontroler sa ugradjenim power tranzistorima, izlaz je povezan na treci pin konektora - pulse pin, pa moze komp da proverava i kontrolise brzinu okretanja i time smanjuje buku hladjenja.

A to trzanje motorcica na samom startu je zbog toga sto esc ne zna u kom polozaju (tj kojoj fazi je ostao motorcic - polozaju magneta na rotoru), kad se ugasio, pa moze da se okrene suprotno dok se ne usaglase esc i rotor motorcica.

Offline Bifrost

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 52
Re: ESC unutar frejma?
« Reply #14 on: November 03, 2015, 11:36:39 AM »
A to trzanje motorcica na samom startu je zbog toga sto esc ne zna u kom polozaju (tj kojoj fazi je ostao motorcic - polozaju magneta na rotoru), kad se ugasio, pa moze da se okrene suprotno dok se ne usaglase esc i rotor motorcica.

Hvala na razjasnjenju, ma ja sam samo hteo da kazem da sam zapazio taj "cim", a da ga nema kod ovih sa hall-om.