Author Topic: CANADAIR CL-415  (Read 53833 times)

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #75 on: June 26, 2020, 11:12:43 AM »
Pero 3S 5000Mah je pretesko za ovaj model (imam 2 takve Za Citabriju i zamenio sam ih sa 2 u seriji od 3700 i izgubio 180 gr na tezini )  Ja bih probao sa tom jednom od 1 3S/2200  baterijom pogotovo ako je nova  Drzace ti ona sigurnih 3 min radi probe. A  ima kod mene   za probu i te   3S /3700 . Ja cu na moj model staviti 1 takvu .  Nalepnice cu ti napraviti ovih dana ...

OK, ove dve baterije sa sve ovim ležištem su mi 400gr (nisam merio samo ležište ali ono je možda 20-30gr). Thanks za nalepnice !

Juče sam imao neočekivani problem sa stanicom: iz neobjašnjivog razloga mi je dugme za selekciju opcija otkazalo. Međutim, (da ne kažem srećom) to je poznat problem kod Jumper T16 stanice, za kojeg sam mislio da me je zaobišao. U pitanju su ribon kablovi u samoj stanici koje je neki kindžos kačio preko one stvari. Otvorih stanicu i rekonektovao sve te kablove i stanica je proradila (poznato rešenje problema :)). Uzgred (iako ovo nije mesto toj temi), Jumper je priznao ovaj problem i svakom ko ih kontaktira i dostavi serijski broj svoje stanice, pošalje nove, poboljšane, ribon kablove (za čitavu stanicu) potpuno BESPLATNO !

Juče sam još podešavao (subtrim) servoe, da mi ne zuje, mada nisam nešto mnogo podešavao (samo sam otpustio konekciju spojnih žica (servo-horna) i ponovo stego. Sredio smer obrtaja motora (prema trupu, na unutra).

Odlučio sam da redizajniram kačenje krila sa trupom jer ovo što sam smislio sa onim metalnim spojnicama je haos - treba mi tri dana da spojim krilo na trup. Sada ću da uzmem onu plastičnu traku koja se koristi za pakovanje paketa i paleta i od nje ću da napravim isti oblik kao ovi metalni nosači. Ali ona će biti mnogo praktičnija za kačenje na nosače u trupu, a opet mislim dovoljno jaka da izdrži opterećenje (ja bar rukom ne mogu da je pokidam). Postovaću slike.

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #76 on: July 04, 2020, 07:09:37 PM »
Danas smo se družili kratko vreme na 13 ici
Razlog: Pera je hteo da poleti svog Canadera pa me je pozvao da prisustvujem.
Poneo sam i svoj model koji još nije gotov, čisto da ih poredjamo zajedno.
Proba nije protekla  baš kako je  planirano. Canader je poleteo i brzo sleteo. (nije snimljeno..)-Prevrtanje na poletanju, šteta minimalna.  Pera će napisati više detalja. Verujem da je već spreman za sledeći start.










Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #77 on: July 06, 2020, 12:51:55 PM »
Da, kao što je DrJack rekao, poleteo i naglo sleteo. Sve se (naravno) dešavalo u delićima sekunde - posle toga dugo analiziranje šta i kako se desilo. Mislim da je bilo u pitanju klasično prevlačenje pri poletanju. No, ipak smatram da je krivac podloga sa koje sam probao da ga poletim. Iako je trava bila idealno pokošena i kratka, ipak nije bila dovoljno kratka za točkove modela (tačnije prednji točak koji je manji od zadnja dva). Zbog toga sam pri davanju punog gasa držao elevator navučen na sebe kako bih sto pre odvojio prednji točak od zemlje. I onda kad se model odvojio od zemlje, nisam na vreme vratio elevator kako bih ga "pridržao" dok ne dobije brzinu.

Ono sto mi se cini da motori nisu dovoljni da povuku ovaj model sa trave i da su relativno slabi u odnosu na modele koje već letim. Znaci mora sa njim po školski da se poleće. U svakom slučaju, sledeći put ću poletati sa betonske podloge, koja nam je ovaj put bila potpuno onesposobljena.

Šteta jeste neznatna i to sam odmah opravio. Međutim odlažem sledeću probu do daljnjeg dok ne napravim novi sistem  kačenja krila na trup, koji se pokazao i nepraktičan i (što je još gore) nesiguran. Mozgam, mozgam ali ono što bi mi bilo najpraktičnije, ne mogu da izvedem: mislio sam sa nekom dovoljno jakim a savitljivim trakama da ga vežem. Za sada imam nosače od aluminijuma koji su samo elastični ali ne savitljivi toliko koliko mi je potrebno. Dakle treba mi nešto kao čičak trake (vezice) za baterije a da mogu izdržati šraf. Bio sam probao sa trakama za vezivanje paketa, ali se cepaju cim probušim rupu za šraf. A prostor je poprilično skučen.

DrJack mi je predložio da probam sa jednom baterijom da poletim, što ću možda i da uradim.

Svakako, nema odustajanja  :)

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #78 on: July 06, 2020, 03:36:54 PM »
Pero mislim da je u tvom sl. najjednostavnije rešenje za fiksiranje dvodelnog krila takvo da imaš po 1 mali bajonet na prednjoj strani svakog krila a pozadi na svakoj polovini po jedan plastični sraf. Obzirom da imas dve spojne karbonske šipke u krilu dovoljno je kruto.
Sličnu  izvedbu imam na Citabriji i prilično je jako.Ovo zahteva ubacivanje dodatnih ojačanja od avio špera na mestima kačenjakrila.

A možeš i da napraviš potpuno isto rešenje kao na mom Canaderu s tim da je tebi krilo iz 2 dela. U tom sl. imas dve karbonske šipkice zaleplepljene sa donje strane krila, koje ulaze napred i pozadi (ubacis krilo prvo pozadi u zadnji nosač na izlaznoj ivici,  pa ga onda gurneš napred kroz prednji nosač krila. Kroz prednji nosač ostavis da vire malo šipkice i na njih natičes i prednji poklopac kabine.  Time si u isto vreme zabravio i kabinu da ti ne odleti.Dakle moraš ubaciti one okvire od avio špera koje si dobio u kitu na njima izbušiti rupe za karbonske šipkice. I jos jedna vazna napomena kod ovog rešenja je da te karbonske šipke moraš vezati za remenjače krila žicom da se ne desi da krilo odleti samo od sebe .Mislim da je to najjednostavnije i najefikasnije rešenje. Na taj način ćes vrlo lako montirati i demontirati krila. Pogledaj malo slike na predhodnim stranama -ima sve slikano.
 
« Last Edit: July 06, 2020, 03:46:14 PM by drjack »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #79 on: July 07, 2020, 12:36:15 PM »
Pero mislim da je u tvom sl. najjednostavnije rešenje za fiksiranje dvodelnog krila takvo da imaš po 1 mali bajonet na prednjoj strani svakog krila a pozadi na svakoj polovini po jedan plastični sraf. Obzirom da imas dve spojne karbonske šipke u krilu dovoljno je kruto.
Sličnu  izvedbu imam na Citabriji i prilično je jako.Ovo zahteva ubacivanje dodatnih ojačanja od avio špera na mestima kačenjakrila.

A možeš i da napraviš potpuno isto rešenje kao na mom Canaderu s tim da je tebi krilo iz 2 dela. U tom sl. imas dve karbonske šipkice zaleplepljene sa donje strane krila, koje ulaze napred i pozadi (ubacis krilo prvo pozadi u zadnji nosač na izlaznoj ivici,  pa ga onda gurneš napred kroz prednji nosač krila. Kroz prednji nosač ostavis da vire malo šipkice i na njih natičes i prednji poklopac kabine.  Time si u isto vreme zabravio i kabinu da ti ne odleti.Dakle moraš ubaciti one okvire od avio špera koje si dobio u kitu na njima izbušiti rupe za karbonske šipkice. I jos jedna vazna napomena kod ovog rešenja je da te karbonske šipke moraš vezati za remenjače krila žicom da se ne desi da krilo odleti samo od sebe .Mislim da je to najjednostavnije i najefikasnije rešenje. Na taj način ćes vrlo lako montirati i demontirati krila. Pogledaj malo slike na predhodnim stranama -ima sve slikano.

I o tome sam razmišljao. Međutim ono čega se ježim to je lepljenje bilo čega na taj stirodur. I sa dvokomponentim epoksi lepkom (Bizon) to je s.... Čas posla se odlepi (odvali se površinski sloj materijala zajedno sa slojem lepka). Mora da se ojačava sa obe strane sa šperom - krilo da bude u sendviču. Osim ovog što si napomenuo da se sve vezuje sa karbonskim ramenjačama koje ulaze u krila, ali i to nije jednostavno. U svakom slučaju, šta god smislim, nije jednostavno, ali pomirio sam se sa tim. Zato i mozgam toliko kako bih napravio sigurno, čvrsto i, za kačenje, relativno jednostavno rešenje.
Danas mi je pala na pamet još jedna ideja :)
« Last Edit: July 07, 2020, 12:38:07 PM by pnedic »

Online dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1458
  • teramo ga jako
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #80 on: July 07, 2020, 06:44:06 PM »
Poznavanje konstrukcije i materijala i kombinovanji sta sa cim moze je jako bitna stvar da se resi odmah unapred pre negonsto pocne modeo da se izradjuje ,dodatna budzenja i nakaradna umetanje drugog materija daleko daleko utice na sve ostalo od prvog napravljenog

Ja sam zimus radio sendvic krila za jedru i bas sam je pre neki dan istestirao na usviravanje nadajuci se da ce nesto da popusti i da se odvali od samog sklopa ,nije doslo do toga a test je bio sledeci ,visina 50m od mene daljina mozda nekih 35. 40m dubina na dole da krene i zadrzao ugao ka meni maltene pod 50°,iznad mene sam je poravnao  na nekih 2m visine i cuo se onaj jako lep zvuk secenja vazduha krila kao kod prave jedrikice ,kolege kije su to gledale samo su mi rekle da ja nisam u vinkli ,rekoh ljudi toje test ako ovo ne izdrzi sta sam onda radio

Kacenje krila je na pljosnati bajonet 2x12 duzine 120mm ,krila kacin na trup sa dva srafa M4 ,nigde nista nije odradilo ,u korenu krila se nalazi blok lipe sveden na klin 230mm u oba krila a u samom bloku iskopan kanal da bih ugradio cauru za taj bajonet mesingani profil 3x13 x 60mm

Da napomenem krila su tost balza stirodur balza

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #81 on: July 08, 2020, 09:50:27 AM »
Poznavanje konstrukcije i materijala i kombinovanji sta sa cim moze je jako bitna stvar da se resi odmah unapred pre negonsto pocne modeo da se izradjuje ,dodatna budzenja i nakaradna umetanje drugog materija daleko daleko utice na sve ostalo od prvog napravljenog

Ja sam zimus radio sendvic krila za jedru i bas sam je pre neki dan istestirao na usviravanje nadajuci se da ce nesto da popusti i da se odvali od samog sklopa ,nije doslo do toga a test je bio sledeci ,visina 50m od mene daljina mozda nekih 35. 40m dubina na dole da krene i zadrzao ugao ka meni maltene pod 50°,iznad mene sam je poravnao  na nekih 2m visine i cuo se onaj jako lep zvuk secenja vazduha krila kao kod prave jedrikice ,kolege kije su to gledale samo su mi rekle da ja nisam u vinkli ,rekoh ljudi toje test ako ovo ne izdrzi sta sam onda radio

Kacenje krila je na pljosnati bajonet 2x12 duzine 120mm ,krila kacin na trup sa dva srafa M4 ,nigde nista nije odradilo ,u korenu krila se nalazi blok lipe sveden na klin 230mm u oba krila a u samom bloku iskopan kanal da bih ugradio cauru za taj bajonet mesingani profil 3x13 x 60mm

Da napomenem krila su tost balza stirodur balza

Naravno da sam razmišljao unapred kako da napravim kačenje krila. I to što sam napravio, radi, ali se pokazalo jako nepraktičnim i nesigurnim. Čak sam razmišljao da ga ništa ne diram. Ali sam ipak odlučio da ga pojednostavim.

Mislim da razumem šta govoriš, ali ipak postavi sliku izvedbe na krilu koje si opisao. :)

Online dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1458
  • teramo ga jako
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #82 on: July 09, 2020, 09:33:44 PM »
ovako nekako

Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #83 on: April 14, 2022, 11:18:51 PM »
Evo konačno i nastavka priče.  Ovo je  Perin Canader koji je već imao vatreno krštenje sa par nezgoda  ali  je to sada prošlost. Uglavnom danas sam video i bio iznenadjen kako to čudo leti. Vreme idealno mirno bez vetra. Pera je prvo leteo sa 3S a onda sa 4S baterijom  zbog dodatka pola litre vode.
Poleće brzo , drži pravac čak i na sletanju kao po šinama, nikakvog trimovanja leti kao pravi. Jedina falinka je bila što pušta vodu tako da  danas nije bilo tuširanja, jer dok Pera poleti sva voda iscuri iz modela još na zemlji. Možda sledeći put probamo sa pivom.  Evo malo slika i jedan kraći video. Na žalost auto fokus na aparatu me je zezao pa sam morao da ga seckam. Pera će napisati više detalja.















« Last Edit: April 14, 2022, 11:21:30 PM by drjack »

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2172
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #84 on: April 14, 2022, 11:25:38 PM »
Jako lepo izgleda u vazduhu! Bravo.  (res)

Za oko mi zapade mesto za letenje, nekada sam isao tamo da letim i bas je tuzno videti toliko otpada okolo!  (:sok:)
Nikola | rcfly.in.rs


Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #85 on: April 14, 2022, 11:43:48 PM »
Jako lepo izgleda u vazduhu! Bravo.  (res)

Za oko mi zapade mesto za letenje, nekada sam isao tamo da letim i bas je tuzno videti toliko otpada okolo!  (:sok:)
Pokušao sam da to ne slikam ali ima ga baš dosta, i niko to godinama ne čisti.... okolo je pšenica taman za vanredne situacije...

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2172
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #86 on: April 14, 2022, 11:50:54 PM »
Sve jasno. Je l ovo iza Pere na fotki trava ili pšenica, ne vidim baš najbolje? Ako je trava, možda bih mogao da svratim da bacim DLG ponekada.
« Last Edit: April 14, 2022, 11:52:51 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline drjack

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1250
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #87 on: April 15, 2022, 12:50:49 AM »
Sve jasno. Je l ovo iza Pere na fotki trava ili pšenica, ne vidim baš najbolje? Ako je trava, možda bih mogao da svratim da bacim DLG ponekada.
Pšenica je, i trenutno visoka oko 30 cm.  Nalazi se sa obe strane asfalta  a u pravcu piste ima i zemljani pud kroz sredinu pšenice pa se može i tamo

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #88 on: April 15, 2022, 11:06:58 AM »
Jako lepo izgleda u vazduhu! Bravo.  (res)

Za oko mi zapade mesto za letenje, nekada sam isao tamo da letim i bas je tuzno videti toliko otpada okolo!  (:sok:)

Što se lokacije tiče, ovo je super kako je bilo. Često dolazim tu. Prošle godine je neko tu bio pobacao uginulu telad i gomilu kostiju od goveda. Ne znam kome da prijavim to smetlište.

Jeste, sad kad gledam fotke stvarno (I) lepo izgleda.

Što se samog letenja tiče, leti (za mene iznenađujuće) mirno, pitomo i poslušno. Nema nikakvog trima. Motori lepo "vuku". Sa 3S baterijom izmeren max potisak je 720gr pri struji od 16A. Sa 4S max potisak je 1020gr pri struji od 20.6A. Govorim o podacima za jedan motor - znači u praksi sve puta 2 (ako dobro zaključujem). Sve mereno sa (korištenim) dvokrakim propelerom 10x5.

To su motori koje sam nedavno promenio. Motori su

Pre toga sam imao motore (one popularne) EMAX CF2822 (crveni, zvonasti) za 3S, koji su preporučeni od strane konstruktora. Međutim nakon prvog uspešnog leta sa njima, kod jednog motora se pojavio problem maksimalnog RPM, zbog čega mi se odmah nakon poletanja model obrnuo na leđa i zabio u njivu (jači motor izazvao prevrtanje) - bar tako pretpostavljam. A na 1.5m iznad tla, na punom gasu nisam mogao šta da uradim :(. Elem zbog toga je definitivno pala odluka da menjam motore. Zamena je prošla relativno lako (hirurški zahvat sa hirurškim skalpelom :))

Pre neki dan sam mu napravio novi prednji točak koji sada može da se obrće oko vertikalne ose, slobodno, pošto ga ne kotrolišem. Prethodni točak nije imao tu mogućnost rotacije pa sam muku mučio da ga nategnem da bi mi model pri rulanju išao pravo (dok kormilo pravca ne postane funkcionalno). Inače svi točkovi su napravljeni tako da mogu da se skinu kako bi bio hidroavion.



Ostalo je još da (ponovo) smislim sistem ispusta vode jer ovaj nenormalno pušta (inicijalno je radio OK, ali valjda od neupotrebe se pokvarilo). A onda ćemo probati i sa maksimalnim opterećenjem - punim rezervoarom.
Takođe, moraću još malo da treniram letenje sa njim kako bih se okuražio da ga stavim na vodu i odatle polećem/slećem.



« Last Edit: April 15, 2022, 12:11:13 PM by pnedic »

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1692
Re: CANADAIR CL-415
« Reply #89 on: April 16, 2022, 08:28:19 AM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK