Author Topic: PIPER J3  (Read 16453 times)

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #15 on: February 21, 2018, 02:23:44 PM »
posle godinu dana letenja sa ovim modelom resio sam da ga unapredim ,posto imam 3 para kria razlicitih profila (clark y,mva 301,n22 )izabrao sam krilo sa N22 profilom iugradio elerone

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1660
Re: PIPER J3
« Reply #16 on: February 21, 2018, 04:11:07 PM »
To si uradio samo da bi tvoj topik bio na vrhu... (kush)
Eeeee,nećeš ga,sad će da vidiš... :hehe
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline Decky

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 206
Re: PIPER J3
« Reply #17 on: February 22, 2018, 12:21:01 AM »
 :)aplauz

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #18 on: February 22, 2018, 11:30:17 AM »
zaboravio sam klip ba ubacim kako to radi



Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #19 on: February 22, 2018, 11:40:28 AM »
sa ovim bi bilo kraj oko ovog modela jedino sto ostaje da ga isprobam.ali ne sumnjam da nece odraditi posao i piti bolji za letenje

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3192
Re: PIPER J3
« Reply #20 on: February 22, 2018, 04:17:40 PM »
Odličan modelčić od pene. Lep rad.  (thumb)
Podesi krajnji pomak elerona tako da za oko 25% ide više prema gore nego prema dole. Vidi se da je sada isto. Recimo 25 stepeni dole i 35 stepeni gore. To je važno pravilo kod polusimetričnih profila i sličnih. Nikako obratno. Vertikalna komandna površina je mala za ovoliki raspon krila. Ako je teško zameniti na duplo veći, podesi na što veći odklon do 45 stepeni. To je važno pri rulanju, poletanju i u letu.
 ;namig
« Last Edit: February 22, 2018, 10:11:42 PM by tibeteagle »

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #21 on: February 23, 2018, 01:27:26 AM »
sto se tice komade elerona one su na jedan servo i poluge ,prenos na G i onda pravo na eleron,nema zasebnog podesavanja,ovo je sada sve na 70% rada servoa ,ne bi valjalo vise od ovoga jer ce i ovako da se okrece kao lud sa malo datom komandom elerona. zbog duzine zadnje poluge ,glavno krilo i repne povrsine

da sam produzio tu polugu za 65mm kao sto sam i hteo ,dobio bih status aviona telemastera ,ko taj avion nije leteo onda nezna u kakvoj je vrsti leta,al no ,da skratim ,zasto je kratak rep ,samo zato da bi ucenici ili pocetnici bili aktivni na palicama, nista vise ,pipavo je ali kad se udje u letenje sa njim onda je pravo zadovoljstvo letetiga

iz datih klipova vide se poteskoce i mane u samom startovanju aviona ,tj poletanje ,sto se tice letenja na dve komande jeste lepo ali nekako nije zivahno a bogami malo i ne kontrolisano ,zato sad imam i elerone

sledi proba i vidoje

hvala na zapazanju ,sugestijama i datim cinjenicama bez kojih se ne moze kako treba

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3192
Re: PIPER J3
« Reply #22 on: February 23, 2018, 03:55:54 PM »
Quote
sto se tice komade elerona one su na jedan servo i poluge ,prenos na G i onda pravo na eleron,
Ok, ali gde leži servo elerona, kada ga nema u konstrukciji krila po slikama od gore?  mmmm
« Last Edit: February 23, 2018, 03:59:18 PM by tibeteagle »

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #23 on: February 23, 2018, 08:29:06 PM »
ohoooo pa ja sam zaboravio da postavim tu slicicu

postavljen je u sanom korenu krila gde se spajaju obe polovine
evo fotke

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3192
Re: PIPER J3
« Reply #24 on: February 23, 2018, 10:49:27 PM »
Hvala. Neuobičajeno ali funcioinalno rešenje.  mmmm
Sa ovim polužnim rešenjem se takođe može rešiti veći pomak gore u odnosu na dole. Ako bi ugao spojne vinkle kod elerona bio 70 stepeni umesto 90 stepeni, onda bi hod, odnosno put, poluge koji je piključen na elerone bio različit u korist pomaka na gore.
No ovo je teoretski tačno, ali uopšte nije obavezno napraviti kod ovako malog modela, ali se kod većih to nekada tako rešavalo, dok se nije prešlo na dupli servo i softversko podešavanje. Moglo se kupiti, a možda još i danas može, polužne vinkle sa manjim i većim uglavima od 90 stepeni, da bi se kinematski rešile neke potrebe različitog pomaka komandi.

Quote
...dobio bih status aviona telemastera ,ko taj avion nije leteo onda nezna u kakvoj je vrsti leta..
Ja sam takođe učio leteti sa visokokrilatim RC avionom raspona krila od 150cm bez elerona, kao mnogi drugi početnici još pre 40 godina. Sve njegove prednosti i mane poznajem kako iz iskustva tako i teoretski, a od tada sam leteo na desetine rezličitih aviona.  ;namig

Quote
zasto je kratak rep ,samo zato da bi ucenici ili pocetnici bili aktivni na palicama, nista vise
Krajnji hod većih komandi se lako može skinuti kako mehanički tako i softverski, pa će tako veća površina sa manjim krajnjim hodom imati isti efekat (silu) kao manji sa većim hodom. Dakle ne treba se bojati većih komandi, već više od manjih. Kada model upadne u neželjeni položaj, sa manjim komandama se teže izvlači i brzo stiže na zemlju, dok sa većim se to radi mnogo brže.
Sada kada već ima elerone, vertikalna komanda nema toliko veliku važnost u letu. Dobro je što ćeš da se navikneš na puno komandovanje aviona, ako još nisi, jer je samo tako pravilna i potpuna kontrola.
Samo napred.

 (spava)
« Last Edit: February 23, 2018, 10:59:08 PM by tibeteagle »

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1255
Re: PIPER J3
« Reply #25 on: February 24, 2018, 11:16:11 AM »
sto semene tice licno moje isjustvo i reoretisanje oko modela bas i ne volim mnogo da plemisem ,najvise volim na livadi pa se tu razglabamo

sto se tice ovog proekta niti je meni zanimljiv niti nesto posebno interesantan ,cilj je bio da od slupanog modela napravim coveku nesto bolje od predhodnog ali eto desilo se to da je avion meni osta , e sad posto je moj a ja nevolim da imam model u nepotpunosti sa komandama resio sam da ga skockam i sluzi za pocetnike

ja sam vise za ozbljnije modela ,ozbiljniju konstrukciju i sto vece to bolje

moji radovisu tu negde po forumu i mogu se pogledati sta ja to preferiram i sta pravim