Podešavanje:
Pre ovog dela, moram napomenuti da je sve ovo prethodno, a naročito odavde pa na dalje, potpuno neizvodljivo bez stanice koja ima heli mod, ili barem mogućnosti miksovanja kojima se to može nadoknaditi.
1. Podesiti dozvoljen opseg kretanja klizača na osovini repnog rotora. To se radi "Travel" trimerom na žiroskopu. Treba tako podesiti, da pri punim otklonima palice kormila pravca klizač ne bude blokiran ni sa jedne strane.
2. Proveriti dali repni servo radi u ispravnu stranu pri otklonu palice kormila pravca, ako ne, "reversirati" taj kanal na stanici;
3. Proveriti dali žiroskop reaguje u ispravnu stranu. Isključiti motor helikoptera (inače, sve u ovom delu se radi sa isključenim motorom), uključiti stanicu i helikopter, zakrenuti nos helikoptera u levo, ako žiroskop reaguje isto kao da je gurnuta palica kormila pravca u desno, onda je sve u redu, ako nije, onda prebaciti revers prekidač na žiroskopu u drugi položaj;
4. Izmiksovati kanal na kome je priključen konektor za upravljanje sa GAIN sa nekim od preklopnika na stanici. To treba uraditi tako da se tim preklopnikom mogu izabrati barem dva osnovna moda rada žiroskopa - NORMAL i TAIL LOCK mod.
5. Setovati inicijalno GAIN za NORMAL mod na oko 30-40% (u svakom slučaju - ispod 50%). U tom modu žiroskop ne insistira na povratku na požetni položaj pre nastanka odstupanja, već samo nastoji da zaustavi odstupanje. U NORMAL modu, kako sam već napisao, ugao lopatica repnog rotora prati poližaj palice kormila pravca i pri otklonu palice i pri vraćanju u srednji položaj;
6. Setovati inicijalno GAIN za TAIL LOCK mod na oko 60-65% (u svakom slučaju - iznad 50%). U tom modu žiroskop će "zakucati" helikopter i neće mu dozvoliti rotaciju oko vertikalne ose, osim ako mu pilot komanduje. U TAIL LOCK modu, ugao lopatica repnog rotora ne prati palicu kormila pravca pri vraćanju u srednji položaj. Na primer, na komandu palicom za okretanje u levo, lopatice repnog rotora će zauzeti napadni ugao za izvršenje ove komande, ali se neće vratiti kada se palica centrira. Žiroskop jednostavno čeka da se helikopter stvarno zarotira u komandovanu stranu za komandovanu vrednost, pa će tek onda da zaustavi rotaciju, odnosno da vrati ugao lopatica na srednju vrednost; Napravite probu - dajte komandu palicom kormila pravca za rotaciju u levu stranu. Žiroskop će postaviti ugao lopatica za skretanje u levu stranu i - ostaviti ih u tom položaju. Do kada? Pa sve dok rukom ne zarotirate helikopter ulevo do vrednosti koju je žiroskop izračunao po uproštenoj formuli (veličina otklona palice)*(vreme dok je palica zadržana u tom položaju)=( ugao za koji treba da se zarotira helikopter).
Sledeći put o podešvanjima pri reglažnim letovima.
Pozdrav