Author Topic: piper cub hidro  (Read 44595 times)

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #45 on: December 19, 2014, 06:24:36 PM »
Ja bih … iz licnog iskustva, nista ne bih razmisljao, vec bih stavio EVO 0.61 (jeftin motor ili slicno, pre svega novo) ili EVO benzinac 15cc… Nikako ne bih elektro… Po nekom mom ubedjenju, elektro je nekako vise za ove stiroporce, na koje sve jedno ne idu "ozbiljniji motori"… Jes, ima malo masti i goriva, po avionu, sta fali malo krpica, malo alkohol i to je deo RC radosti… ali zato imas i sliku i ton i dim… i krpicu na kraju… za cenu novog EVO .46 ili .61 se nemoze kupiti elektro varijanta, Bl motor/ESC baterija, recimo da charger vec postoji, osim ako nije HK, sto bih izbegao.

Tada, davno pre 6/7 godina, Coka me je ubedio da je odlican za skolu, stigao je od H9 PNP sa motorm onim njihovim poznatim i dobrim servoima DS821, baterija, dodali Rx i mislim da je bila DX7… Coka me je obucavao na njemu, u nekoliko X navrata, jedan dan smo toliko leteli sa njim, da smo smetnuli sa uma bateriju, bila je neka valjda 700Mah Ni-Mh 4.8 V, to su davali u svim avionima, i elem pred kraja dana smo ostali bez struje, citaj komandi, odleteo je/sleteo po svom nahodjenju, nije bila bas prevelika muka… Ne secam se sada kako i gde je zavrsio… Ja sam nakon toga presao na veci neki Akro, 2.2m i ZENOH 26 cc….
Meni je u startu, tada kao cistom pocetniku, smetalo samo poletanje, letenje je kako tako bilo dobro, duple komande, ali sam se nafatao staraha na poletanju, dok kasnije nisam skapirao, svi oni i slicni avioni ne trpe veliki gas na startu, odu u svoju stranu, dignu dupe posle 2m i samo rader, a na velikom gasu on trci u stranu.. mene je to nerviralo, to peglanje rudderom na samom poletanju… ali ako se gas pumpa lagano i drzi u pravcu do 50%. odmah pun gas i on je poleteo i prav… to je isto bilo i sa njegovim velikim bratom, koji je veci 700mm i tezi bar 2 puta.. Svi oni slecu, da ne kazem sami… kad se lepo utrimuje i CG, , sve preko 50% gasa dize nos gore, ali to moze da se mixuje malo sa ELEV. Prelepi su u vazduhu, ali nisu brzi.. meni su bili malo dosadnjikavi… Veliki brat, isti taj sa ZENOAH 20 EI, sam olupao, malo, jer nisam takao niti jednom iglu  karburatora, kako je stigao u kutiji, tako je leteo 2 godine, mislim, trebalo je posle razrade nakon x rezervoara malo zavrnuti iglu, ali se nisam bavio time, zaboravio, i jednom prilikom, nakon brisuceg leta, ja pun gas, kad se zagrcne i ugasi, na nekih 20m visine, van piste, umesto da odem u kukuruz i da ga kako tako spustim, ja ga lagano okrenem, vracam na pistu i zaboravim na banderu od rasvete, kad sam vec bio ispred iste, mala korekcija i mislio sam da prolazim, ali za malo valilo mi 50 cm… Zveket krilom u vrh bandere i…. posle 10 dana ga je uzeo iz Sejo iz Berana, doterao i eno ga valjda i dan danas leti, kaze da je prezadovoljan….. Da nisam tom banderom osvetlio fudbal.. sleteo bi, bez problema…
Letelica za pocetnika ili za gledanje i uzitak, ko uziva u tome, Mirce nema tih problema, jedino da mu ne bude dosadan…

@tibeteagle
Dobar i ocuvan motor, lepo podesen, nakon razrade, pali ko mina, uvek ! jedina podesavanja su HI dizna par mm levo/desno
kad se ugreje, nadjes max RPM i odvrnes 1 mm.. i to nema potrebe svako letenje, vec svremena na vreme… a krpica svaki put po malkice… Nitro se ne oseca miris, ali se oseca zvuk, kad se zavrti i izbaci beli dimcic… benzin malo smrducka ali pilicar ima gde da ga smesti.. a i mislim da je navikao na sve to, do sada…
 No dobro, ko sta voli

Uzdravlje sretna slava, ko slavi ! ovi koji obilaze  ()-()
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: piper cub hidro
« Reply #46 on: December 19, 2014, 06:35:41 PM »
Ja cu definitivno staviti benzinca od 20cc do 25cc, ko je ikada poletao sa vode, znace zbog cega.

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #47 on: December 19, 2014, 07:02:41 PM »
Mirče, mislio sam da nemate nikakav setap. Pa ako već ima elektro pogon, onda samo treba proveriti veličine svih pogonskih delova da li su kompatibilni. To je važno, jer verovatno nije fabrički setap!

Zajko, i ja sam odrastao i naleteo se sa klipnim motorima. I sada smatram da izvesne kategorije ne mogu bez njih ,pogotovo u onoj višljoj kategoriji.
Sve što si napisao kao, razrađivanje, podešavanje igli, zagrevanje motora, miris, zvuk i dim, vibracije... su sve ono što barem meni ne treba više na livadi. Problem je što smo navikli na sve to, pa mislimo da je to normalno, osim filinga, naravno. Da je obratno bilo i od početka se navikli na elektro, svi bi smo bežali od tog zmajevskog čuda koji samo kašlje vartu i dim.  :)
Mirče će još svakoko da izvaga, šta voli najviše, pa ako ne krene iz neke eko-logike, onda će iz nekog inata staviti benzinca. Meni će i tako biti dobro.  :)
 ;namig

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #48 on: December 19, 2014, 09:35:34 PM »
Ma, nema inata, nego, treba da "ljuljnem" još 100 - 150 evrića za baterije, da bi leteo par puta na livadi (pri tom, punjač imam)...

No, što bi rekla moja baba: "Svaka luda nešto voli", te je diskusija elektro - glow - benzin, bezrazložna, jer ća svako braniti svoje stavove.

Menjao bih elektro set up za benzinca, jer kad kupim 5 l čorbe, naletim se...


Što se tiče Cub-a, jest dosadan za letenje (verovatno), ali je model primeren uslovima koje trenutno imam.
Ne treba neka posebna pista, mišta specijalno...
Tu nam je Tisa, može na plovke...

Ko zna gde će ova Piper priča odvesti.
Za sada se radujem da ću imati ponovo motorni model, da mogu da ga letim, da me želja mine...


Thunderbolt se pravi i taj projekat je, da se ne lažemo, više kao platforma za delove koje ću "u hodu" raditi i potom prodavati preko sajta.
Mislim na krilo iz tri dela, koje niko na svetu ne pravi za taj model, pa može da se prodaje kao kit.
Sve što može na 3D štampaču da se pravi (kokpit, svetlo za sletanje, svetla na krajevima krila, mitaljezi, pito cev, antena i mnogi drugisitni delovi na modelu...), pridodaću ponudi sa svog web sajta.

Kao najvažnija stvar u tom projektu je "talasanje" na RC Universu, jer od kada sam počeo da pišem, broj poseta na sajtu se prilično povećao, a samim tim i porudžbina nitni, setova i ostalih "drangulija"...
Konkretno, Thunderbolta mi drugi prave, kroz narudžbine...

Kada će i da li će uopšte P 47 leteti, to ćemo videti. Za letenje tog modela treba Čenej ili Bikovo (Subotica).
Verovatno će biti ovaj drugi aerodrom, jer mi je na 30 minuta od Sente...


Za Cuba, može skoro svaka livada, ili sa dolme ili nešto treće. Model nije mali, ali nije zahtevan...
To je jedini razlog za trgovinu sa Adamom...


I na kraju, ja nisam neki pilot, letim dovoljno dobro da ne lupam modele, ali sad neke akrobacije i "burgije", to ne znam, jer nikad nisam ni imao, niti leteo takve sprave.
Cub je slučan model warbirdima koje sam pravio, 10 - 15 figura, pa u krug...

Nego, zamislite Pipera na ovoj slici...



Ja ga već vidim iznad vode sa leve strane mosta...  ;namig

Hvala na savetima za motor.
Kao što rekoh, ako prodam elektro set up, benzinac mu ne gine.

Pozdrav iz Sente

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: piper cub hidro
« Reply #49 on: December 20, 2014, 01:22:10 PM »
15 cc je sasvim dovoljan.
Sava sigurno ima alat za kapotaz ali bez dummy motora i moras ga ogarbati.
Sto se zagadjena vazduha  i prednosti korisecenja benzinskih motora tice
- moj kinez pali UVEK iz prve. posle oko 90 startova dva puta se ugasio u letu,
I to kad sam testirao koliko dugo moze leteti sa punim rezervoarom.
- baterija paljenja trosi 250mah za 8-10 startova. Cena goriva je smesna
- iz rezervoara posle letenja ne vadim gorivo, a model trenutno stoji u dnevnoj sobi.
- prilikom letenja, model vise isprljaju musice i komarci, ndgo gorivo.

Sto se zagadjenja tice, to je kao prica o spasavanju polova. Napravili strucnjaci neku pokrivku i resili da prekriju sneg na polovima. Napravili probne klometre pokrivke, ma sve fenomenalno. Pred sam pocetak proizvodje pozovu nekom strucnjaka da im proveri isplativost celog projekta. Rezultat - da bi napravili toliku kolicinu prekdivaca moraju da zagade 30 % vise nego da ne diraju nista.
Izduvni gasovi mozda zagadjuju ali mislim daleko manje od baterija za koje tek treba smisliti pravi nacin odlaganja, pogotovo u nasoj zemlji.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #50 on: December 20, 2014, 02:28:54 PM »
Mnogo puta od malena smo išli negde pecati kraj jezera i reke ili samo piknika radi. Nije bilo prilike kada smo celo vreme mogli uživati u tišini, cvrkutu ptica i breketanju žaba. Uvek je neki benzinski motor u vidu motora čamca, motocikle, testere za drvo, auta remetio harmoničnost akustike i mirisa sredine. Verovatno i ribe zbog toga nisu toliko dobro hvatale. O glasnim muzikama i da ne pričam. Ni danas mi nije jasno zašto neki ljudi izlaze u prirodu i slušaju glasno muziku, a da ni jedni druge ne čuju, a kamoli slavuje.  :-[

Već vidim kako Mirčeta jure ribolivci sa štapom posle leta nad njihovom glavom, a on sa benzinskim Pajerom pod pazuhom trči, jer je narušio ono najdragocenije za što ljudi dolaze kraj reke iz gradova, osim onih sa muzikom.  :) Možda je važnije imati dobar komšijski odnos, od malo smrdljivog dima od ulja što ne sagori potpuno u motoru.

U ostalom i ja se slažem da bacanje elektronike u prirodu nije dobro rešenje, a nigde se ni ne radi u tehnički naprednijim zemljama, jer bi ih vać davno pokrilo smeće do grla. A možda i zato jer su ranije shvatili da bez čiste prirode nema ni zdravog života. Ovo varira od regiona do regiona, jer je zagađivački lobi još veoma jak...
Nije dobro ni to da za punjenje baterija modela treba utrošiti električnu energiju proizvedenu iz nečistog lignita, na žalost još po celom svetu.  :-[  Budimo barem lokalno ekologični.
 ;namig

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: piper cub hidro
« Reply #51 on: December 20, 2014, 09:09:04 PM »
U potpunosti se slazem sa Vama, ali ja govorim o letenju na aerodromima i mestima gde lete mnogo bucniji avioni od nasih, a ne o letenju po parkovima.. Upravo je i zagadjenje manje je zagadjenje od onog koje je potrebno za punjenje i eventualno bacanje/odlaganje tolike kolicine veoma stetnih baterija. Naravno, to je moj stav. Izvinjavam se Mircetu na skretanju sa teme.

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #52 on: December 21, 2014, 06:51:05 PM »
Danas ode jos jedan ovaj Piper J/3 Cub ARF, decko je net/pismen gledao birao i odlucio se za njega, pitao me da li bi bilo pamtno da stavi EVO 0.61 (10cc), prop EVO 12x6, vise nego pametno - obrusih moje misljenje, predlozio sam mu da bude u Li-Po fazonu i da ugradi Spektrum HV standard servoe 5.5 Kg, jeftini su, a dobri, za ovaj J-3 ko bombonica, Li-Po Gens Ace 2200Mah 2S ECO, servo extension, prekidac… Traljavi pocetnik, teoretski potkovan, ziveo u Belgiji kupovao neke modele i lupao ih u prvih 15 sec… hteo da digne ruke, naleteo na netu na M.I. pre 2 nedelje kupio DX8 + AR8000 + simulator, i nakon vezbe resio da sklapa ARF avion, ne voli elektro verzije, kaze nesto sto brrrr… i sto bljuje dim, dere se… Kaze docice da ga poletimo prva 2/3 starta zajedno.. pa posle hoce neku ratnu pticu sa benzincem, povecu… Kaze da je na Phoenixu, prilicno savladao J-3 i da vlada sa njim, spreman psiho-fizicki za livadu….

Tako da ce jos jedan uskoro nebu pod oblake  mmmm ;namig
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #53 on: December 21, 2014, 11:58:39 PM »
Zajko, jel' to Cub kao iz ovog topica, od 2 metra raspona?

10 ccm benzinac? Misliš daje to dovoljno?

Gledao sam malo benzince od 15 ccm i teško da mogu da stanu pod kapotaž. Mislim, sve može da se "zbudži", ali...
Merio sam malopre dužinu od firewall-y do elise i na ovom Cub-u iznosi 125mm.
Skoro svi benzinci su najmanje 10 mm duži. Pričam o benzincima sa karburatorom sa zadnje strane kartera.

Motor gde je umesto glow postavljen benzinski karburator, skoro redovno vuku "falš" vazduh, jer vremenom dobiju lufta u relativno tankom bloku motora. Vibracije učine svoje...

U benzinskoj "priči, ne treba zaboraviti ni težinu, jer sem motra, trebaju još dve baterije, za paljenje i za prijemnik. Na kraj, sve to može biti dosta teže od bilo kakvog drugog pogona.

Elektro smo apsolvirali, sa moje tačke gledišta, nije "hrdjava" opcija, sem što moram da kupm još 2 - 3 baterije...

I na kraju, ima varijanta da se "dočepam" F3A modela Rapsody od mog prijatelja Joleta.
Tamo je glow pogon, tako da ako već treba sva oprema za glow, možda i na Pipera da se stavi neki glow motor?
Mana ove priče je uvek mastan model i skupo gorivo (doduše 10 - 15 ccm motori su mali potrošači, pogotovo ako su 4-T).

Sad me već "boli glava" od kombinacija...

Na kraju, ću da sklepam sve kako je sada, sa elektro pogonom pa bar da napravim koji let, da vidim kako Cub leti.
Kažite mi koliko je potrebno LiPo 6S 3300 mAh bateriji da se napuni na "livadi"...

Pozdrav

« Last Edit: December 22, 2014, 12:04:49 AM by mirce »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #54 on: December 22, 2014, 05:17:46 AM »
Nije baš mnogo bitno od koliko je S, već koliki je kapacitet i sa kojom strujom puniš, a ona zavisi od toga koliki je C (struja) punjenja i koliko "voliš" svoje baterije.
C punjenja, kao i C pražnjenja, nije preporučena veličina, već "moguća" ili ti, max dozvoljena EXTERNA vrednost, do koje možeš da ideš a da, pri tom, ne oštetiš trajno ili uništiš bateriju...
Ako je puniš sa 1C (3,3A), a pošto nikad nije preostali kapacitet =0, teorijski bi ti trebalo 1 sat i manje, što opet zavisi od stanja baterije i do koje mere si je ispraznio !

A što se tiče elektro ili sus, mislim da nema adekvatnog poređenja, sve je stvar ličnog opredeljenja i šta želimo ili možemo u datom trenutku...
Inače, mislim da ti nije dobra ideje da ovaj model prebacuješ na sus jer mnogo toga, konstruktivno, nije odrađeno da ga izdrži. Mnogo je jednostavniji obrnut prelaz, sa sus na elektro, bar za mene, a posle prvog leta ćeš videti da je elektro mnogo komfornija stvar...
#FFCC00

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #55 on: December 22, 2014, 08:43:00 AM »
Hvala Mišo...

Nema mi druge, nego da prvo probam model ovako kako je. Posle ću mnogo toga više znati, da ne bude da od "gotovog pravim veresiju"...

Ovih dana stavljam prijemnik, pa potom livada...

 (pijemo)

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: piper cub hidro
« Reply #56 on: December 22, 2014, 10:28:02 AM »
Evo jos dva, original Kinezi, ne klon/klona  ;namig

15cc RCGF http://www.himodel.com/engines/RCGF_15cc_Petrol_Gas_Engine_for_Airplane_Rear_Induction.html

26cc CRRC Pro (ja 99% uzimam ovaj) http://www.himodel.com/engines/CRRCPRO_26cc_Petrol_Gas_Engine_for_Airplane_Type_GP26R.html

... a i sam znas da moze da se ubudzi karburator kroz rupu u fire wall-u ...

Odoh da cepam avionce, greota da klikcem na kopjuteru po ovako lepom vremenu ... :big smile

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline srpska posla

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 304
Re: piper cub hidro
« Reply #57 on: December 22, 2014, 12:25:25 PM »
Dva benzinska motora bez indukcijskih namotaja, magneta  ili baterije:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEJRK&P=0

http://www.nvengines.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=159&category_id=1&keyword=GX-40&option=com_virtuemart&Itemid=65


Koriste obicne glow svećice, težin asmešna identičan kao kod glow modela...

Pozdrav!

Jednom Hobi, opet Hobi treci put...to su vec srpska posla

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #58 on: December 22, 2014, 04:41:06 PM »
Quote
U benzinskoj "priči, ne treba zaboraviti ni težinu, jer sem motra, trebaju još dve baterije, za paljenje i za prijemnik. Na kraj, sve to može biti dosta teže od bilo kakvog drugog pogona.
Jeste, poseban akumulator kvati specifičnu snagu, što je odnos snage i težine benzinskog pogona, i to u niskoj klasi kubikaže, pogotovo ispog 20cm3,  jer za paljenje trebaju isti delovi od akumulatora do svećice kao kod mnogo većih benzinskih motora.

Elektro pogon jeste konforan, između ostalog. U ovome je ne nadmašan. Specifična snaga je skoro ista u svim kategorijama veličine.

Benzinski je dobar u dugotrajnosti, ekonomičnosti i za vernosti scala potreba samo kod lećih modela od ovoga.

Alkoholni motori se lakše rukuju i daju nešto bolje rešenje za skala izvedbu kod manjih modela od kada je OS MAX ponudio glow 4T motore od pre 40 godina. Za ovaj model bi bio najlepše rešenje bokser motor, s obzirom da pravi ima takav od 4cil. Recimo 4T Saito FA-90TS (15cm3) koji je težak i snažan kao motor od 10cm3 sa auspuhom. To je sasvim dovolno za model ove veličine a kakav i proizvođač preporučuje kao najveći. 4T motor daje veći potisak na manjim obrtajima od 2T zbog većeg momenta na osovini, a to treba za brže podizanje sa vode, naravno uz dobar odabir veličine i koraka elise da bi se to i ostvarilo. Nema velike obrtaje, a što treba samo za velike brzine, a ovom modelu to ne treba, što više, škodi.
Bez obzira na ovu mogućnost, mislim da bi vredelo staviti ovakav lep 4T bokser motor, samo ako bi model bio barem 1:4 scala veličine, naravno i veći adekvatan motor.



Ovu buku bi i žabe rado slušale.  :big smile Na snimku je 4T bokser od 10cm3, što bi u slučaju sa plovcima bilo manje dovolno.

« Last Edit: December 22, 2014, 05:08:48 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #59 on: December 24, 2014, 11:33:04 AM »
Adame, Gabore, Tibeteagle i svima koji Božić slave po Gregorijanskom kalendaru,

ugodno Badnje veče i Božićne praznike

želi vam iz Sente

Mirče